Jakohinan vaihto
Valvoja: Moderators
Jakohinan vaihto
Nyt olis alfassa jakohihnan vaihto edessä. Mitä osia siinä pitää vaihtaa? Mistä osat kannattaa tilata? Auttakaa vielä kokematonta tumpeloa näiden asioiden kanssa...
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Kouvola
esim. tämän ketjun loppupäästä selviää mitä hiluja sinne menee...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =jakohihna
Linkit-osiosta löytyy www-osoitteet esim.
Abt muukkonen
Ricambi heikka
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =jakohihna
Linkit-osiosta löytyy www-osoitteet esim.
Abt muukkonen
Ricambi heikka
QUORTHON 1966-2004
Tässäkö kaikki osat mitkä tarvitsen?
Jakohihna
hihnan kiristin
pari ohjainrullaa
ja ainakin 2.0TS-koneessa menee myös tasapainoakselin hihna ja sen kiristinrulla
Montako noita ohjainrullia kannattaa tilata? Ne maksaa kumminkin yli kolmekymppiä paketti? Vai sisältääkö tuo paketti useamman rullan?
[/url] http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=99
Jakohihna
hihnan kiristin
pari ohjainrullaa
ja ainakin 2.0TS-koneessa menee myös tasapainoakselin hihna ja sen kiristinrulla
Montako noita ohjainrullia kannattaa tilata? Ne maksaa kumminkin yli kolmekymppiä paketti? Vai sisältääkö tuo paketti useamman rullan?
[/url] http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=99
No niin arvoisa raati, tossa jarrupaloja vaihtaessa tuli kurkistettua jakopäätä ja ei mielestäni näyttäny parhaalta mahdolliselta.
Eli tasapainoakselin kiristin oli ilmeisesti tapissaan,kilahteli kun painoi hihnaa ja vapautti.Ite hihna näytti ehjältä ei näkyny hammas murtumia eikä nirhaumia...vielä
Jakohihna näytti myös asialliselta,mutta se pakonokan alapuolella oleva ohjainrulla ei ollu edes hihnassa kiinni vaan hihna oli siltä kohdin aivan löysänä. Onko normaalia?
Hihna kyllä kiristyi rullaan kiinni,kun sitä painoi riittävän lujaa nokka-akseleiden välistä.Hihna painui ehkä 2cm,onko liikaa?
Lisäksi se jakohihnan ohjainrulla klappasi kun sitä heilutti ja jakohihnan kiristin oli mallia muovia/nailonia ei siis metallinen.
Autolla on ajettu n.40tkm/n.2v edellisestä hihnan vaihdosta ja kuitin mukaan sinne on silloin vaihdettu kaikki myös vesipumppu.Itse en autoa silloin omistanut.
Ei pitänyt ruveta siihen vielä hihnaa vaihtaan,mutta kai se on pakko vai onko edellä mainitsemat asiat normaaleja? Kertokoon ken tietää,ite en oo mikään jakopää spesialisti.Ajattelin kyllä käydä taistoon omin käsin onko ne kaikki erikoistyökalut pakollisia mitä mainitaan siinä jakohihnan vaihto ohjeessa? Niitä ei meinaan ole.Eniten asiassa askarruttaa kiristimien oikea kireys sekä tasapainoakselien oikea asento
Jos jollain olisi kikkoja/neuvoja niin ottaisin kyllä kiitollisena vastaan.
Eli tasapainoakselin kiristin oli ilmeisesti tapissaan,kilahteli kun painoi hihnaa ja vapautti.Ite hihna näytti ehjältä ei näkyny hammas murtumia eikä nirhaumia...vielä
Jakohihna näytti myös asialliselta,mutta se pakonokan alapuolella oleva ohjainrulla ei ollu edes hihnassa kiinni vaan hihna oli siltä kohdin aivan löysänä. Onko normaalia?
Hihna kyllä kiristyi rullaan kiinni,kun sitä painoi riittävän lujaa nokka-akseleiden välistä.Hihna painui ehkä 2cm,onko liikaa?
Lisäksi se jakohihnan ohjainrulla klappasi kun sitä heilutti ja jakohihnan kiristin oli mallia muovia/nailonia ei siis metallinen.
Autolla on ajettu n.40tkm/n.2v edellisestä hihnan vaihdosta ja kuitin mukaan sinne on silloin vaihdettu kaikki myös vesipumppu.Itse en autoa silloin omistanut.
Ei pitänyt ruveta siihen vielä hihnaa vaihtaan,mutta kai se on pakko vai onko edellä mainitsemat asiat normaaleja? Kertokoon ken tietää,ite en oo mikään jakopää spesialisti.Ajattelin kyllä käydä taistoon omin käsin onko ne kaikki erikoistyökalut pakollisia mitä mainitaan siinä jakohihnan vaihto ohjeessa? Niitä ei meinaan ole.Eniten asiassa askarruttaa kiristimien oikea kireys sekä tasapainoakselien oikea asento
Jos jollain olisi kikkoja/neuvoja niin ottaisin kyllä kiitollisena vastaan.
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Joo vaihda kaikki rullat ja remmit sekä vesipumppu niin ei mene yöunet kun tulee venttiilisalaattia...
Tärkeintä on että sulla on nokkien lukituskilkkeet kun vaihdat muuten menee ajoitus päin pers... tosi helposti !
/Juha
Tärkeintä on että sulla on nokkien lukituskilkkeet kun vaihdat muuten menee ajoitus päin pers... tosi helposti !
/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Surullisia tarinoita ihan tarpeeksi. Tuon hihnan tarkistaminen on varsin helppoa. Mutta jotenkin sitä on helppo siirtää. Itsellä tulee n.10tkm vuodessa niin tuo 3 vuotta rajaa kokonaiskilsat 30tkm.
Vaihto on x-kertaa halvempaa kuin koneen korjaus. Jos hihnaremppa kirpaisee niin koneremppa vie konkkaan.
Vaihto on x-kertaa halvempaa kuin koneen korjaus. Jos hihnaremppa kirpaisee niin koneremppa vie konkkaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Joo kyllähän ne vaihtoon menee että saa mielenrauhan.Vesipumpun aattelin jättää vanhana pyöriin kun kerta on viimeksi vaihdettu ja eiköhän se nyt yli 40tkm kestä.
Ei kellään olis lainata/vuokrata niitä lukkopaloja,kohtuu korvausta vastaan(ei siis deltan hinnoittelu)
En viittis maksaa niistä melki satkua ja jos jostain ulkomailta sais halvemmalla niin kestää kuitenkin tuleminen,olis tarkotus tehä homma nyt kun on vielä tota lomaa jäljellä.
Ei kellään olis lainata/vuokrata niitä lukkopaloja,kohtuu korvausta vastaan(ei siis deltan hinnoittelu)
En viittis maksaa niistä melki satkua ja jos jostain ulkomailta sais halvemmalla niin kestää kuitenkin tuleminen,olis tarkotus tehä homma nyt kun on vielä tota lomaa jäljellä.
Nyt on jakohihna sun muut vaihdettu. voi taas huoletta ajella hetken aikaa....
Tehtävään en si ite alkanu vaan vein erääseen puljuun motonet osien kanssa(189,5e) ei sisällä vesipumppua. työstä velottivat 170e,mikä ei nyt kauheen pahalta tuntunu.
Asentaja ei ollu käyttäny nokkien lukituspaloja kun ei sellasia ollu mutta ainakin auto käy kuten ennenkin
Tehtävään en si ite alkanu vaan vein erääseen puljuun motonet osien kanssa(189,5e) ei sisällä vesipumppua. työstä velottivat 170e,mikä ei nyt kauheen pahalta tuntunu.
Asentaja ei ollu käyttäny nokkien lukituspaloja kun ei sellasia ollu mutta ainakin auto käy kuten ennenkin
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Ei niitä lukituspaloja välttämättä tarvi jos ei oo venttiilit sekasin. Pistää nokat vaikka vinkalla kiinni.Juuhis kirjoitti:Nyt on jakohihna sun muut vaihdettu. voi taas huoletta ajella hetken aikaa....
Tehtävään en si ite alkanu vaan vein erääseen puljuun motonet osien kanssa(189,5e) ei sisällä vesipumppua. työstä velottivat 170e,mikä ei nyt kauheen pahalta tuntunu.
Asentaja ei ollu käyttäny nokkien lukituspaloja kun ei sellasia ollu mutta ainakin auto käy kuten ennenkin
vaihtoa...
Itsellänikin ajankohtaista vaihtaa jakohihna '99 156 TS:ään... Ja on ihan pakko kysyä, oisko täällä porukkaa joka osaisi tehdä tuon vaihdon edukkaasti ja ammattitaidolla, ettei tarttisi viedä ökykalliiseen merkkiliikkeeseen huollettavaksi?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
- Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12
No eikös niitä voi ihan merkkauskynällä merkata ?Jochanan kirjoitti:Ei niitä lukituspaloja välttämättä tarvi jos ei oo venttiilit sekasin. Pistää nokat vaikka vinkalla kiinni.Juuhis kirjoitti:Nyt on jakohihna sun muut vaihdettu. voi taas huoletta ajella hetken aikaa....
Tehtävään en si ite alkanu vaan vein erääseen puljuun motonet osien kanssa(189,5e) ei sisällä vesipumppua. työstä velottivat 170e,mikä ei nyt kauheen pahalta tuntunu.
Asentaja ei ollu käyttäny nokkien lukituspaloja kun ei sellasia ollu mutta ainakin auto käy kuten ennenkin
La Meccanica delle emozioni