156,täydellinen auto?
Valvoja: Moderators
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
^^E.
Lähtiskö se tolla pois päältä?
Taitaa oma yksilö olla muutenkin varsinainen Cicciolina, huoltovälinkään nollaus ei suostunut resetoitumaan täällä annetuilla ansiokkailla ohjeilla.
Tänään lopetti polttoainemittari toimintansa sen jälkeen, kun renkaat irroitettiin ja tasapainotettiin, sekä pakoputkea ropattiin...sellaisia rouvia.
Lähtiskö se tolla pois päältä?
Taitaa oma yksilö olla muutenkin varsinainen Cicciolina, huoltovälinkään nollaus ei suostunut resetoitumaan täällä annetuilla ansiokkailla ohjeilla.
Tänään lopetti polttoainemittari toimintansa sen jälkeen, kun renkaat irroitettiin ja tasapainotettiin, sekä pakoputkea ropattiin...sellaisia rouvia.
Miinusta nitisevä alusta (ei kiinnosta deltaa, vaikka takuunalainen auto), työn jäljen huolimattomuus, muut ihmeelliset äänet (milloin mistäkin), tilat, verhoilun kuluminen (penkin reunat), ihmeellisyydet liittyen moottorin toimintaan, huoltohinnat, jakohihna, kytkimen toiminta, polttoaineen kulutus suhteessa kulkuun, pissapojan täyttämisen vaikeus, helmojen maalin kuluminen, kääntöympyrä, kaupunkiajo, mittariston valo katoilee välillä (kunnon jysäytys nyrkillä kojelautaan korjaa ongelman), jne...
Plussaa ulkonäkö, varusteet (riippuu tietty mihin vertaa), ajo-ominaisuudet, moottorin luonne ja se ette se on Alfa.
Usko on välillä koetuksella, mutta plussat painaa niin paljon mun vaa'assa että ihan heti en ole vaihtamassa tuota "romua" pois. Paska auto periaatteessa, jos vertaisi saman hintaiseen japskiin ja ajattelisi vain niitä teknisiä vikoja. Kyllähän ne pikkuviat tietysti vittuttaa melkein joka päivä ja epämääräisyydet ajaa hulluuden partaalle, mutta sitten kun pääsee kunnolla vauhtiin kunnon tiellä niin kaikki unohtuu...
Plussaa ulkonäkö, varusteet (riippuu tietty mihin vertaa), ajo-ominaisuudet, moottorin luonne ja se ette se on Alfa.
Usko on välillä koetuksella, mutta plussat painaa niin paljon mun vaa'assa että ihan heti en ole vaihtamassa tuota "romua" pois. Paska auto periaatteessa, jos vertaisi saman hintaiseen japskiin ja ajattelisi vain niitä teknisiä vikoja. Kyllähän ne pikkuviat tietysti vittuttaa melkein joka päivä ja epämääräisyydet ajaa hulluuden partaalle, mutta sitten kun pääsee kunnolla vauhtiin kunnon tiellä niin kaikki unohtuu...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Hm? Mulla on ollut ilmeisen toimivia Alfoja kun en lähemmäs 20 vuotta vanhoja rytöjä lukuunottamatta ole missään törmännyt pikkuvikoihin "melkein joka päivä". 164:sissa joskus syttyi joku merkkivalo turhaan, GTV:ssä oli murheita lambdan kanssa ja 156:ssa ei ollut oikein mitään vikaa. Tai no, kampiakselin hihnapyörän vulkanointi oli rikki ja pitä rumaa ääntä ja Helmut jätti varaosan lähettämättä.>>Kaitsu kirjoitti:Kyllähän ne pikkuviat tietysti vittuttaa melkein joka päivä ja epämääräisyydet ajaa hulluuden partaalle
Noita hölmöjä käyttöominaisuuksia mallia hankala pesunesteen täyttöaukko oli sitten jonkin verran.
- Epäkelpokeräilijä -
En tarkoittanut että uusia pikkuvikoja tulee joka päivä, vaan ne samat nitinät sun muut pikkujutut aina harmittaa kerta toisensa jälkeen kun ne ilmaantuvat. No, itseasiassa niihin alkaa pikkuhiljaa tottumaan...Hm? Mulla on ollut ilmeisen toimivia Alfoja kun en lähemmäs 20 vuotta vanhoja rytöjä lukuunottamatta ole missään törmännyt pikkuvikoihin "melkein joka päivä".
- juhala
- Viestit: 688
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
1.penkit on ihan kehnot vakiomallissa. Pitäisi olla AINA sportpack tai TI mallin penkit vakiona.
2. vakio 2 litraisen alusta on ihan liian veltto ja kallisteleva. (ainakin -05 mallissa)
3. 2.0 JTS moottori on ihan liian mystinen keksintö merkkiorganisaatiolle. Toimiessaan hieno ja vääntävä moottori, mutta esim öjynkulutus oli jo naurettavaa.
4. vakiostereot ilman BOSEa ovat vitsi. Ja radion herkkyys ihan pepusta.
5. takapenkkien turvavöiden vastakappaleet....
6. joidenkin muoviosien laatu, omalla kohdalla lähinnä SW:n takakontin systeemit
7. huvittavan pienet säilytystilat millekkään tavaroille ohjaamossa.
8. pissapojan täyttöaukko.
¨Mutta kaunis ja ajettava peli noin muuten. Omalle kohdalle ei enää tule muuta kuin v6 tai Diesel koneella ja Sport/TI varusteilla jos joskus taas moisen hankin.
Yllättävän moni noista vali vali aiheista on paremmalla tolalla 147 mallissa ainakin kaikki sisustaan liittyvä.
2. vakio 2 litraisen alusta on ihan liian veltto ja kallisteleva. (ainakin -05 mallissa)
3. 2.0 JTS moottori on ihan liian mystinen keksintö merkkiorganisaatiolle. Toimiessaan hieno ja vääntävä moottori, mutta esim öjynkulutus oli jo naurettavaa.
4. vakiostereot ilman BOSEa ovat vitsi. Ja radion herkkyys ihan pepusta.
5. takapenkkien turvavöiden vastakappaleet....
6. joidenkin muoviosien laatu, omalla kohdalla lähinnä SW:n takakontin systeemit
7. huvittavan pienet säilytystilat millekkään tavaroille ohjaamossa.
8. pissapojan täyttöaukko.
¨Mutta kaunis ja ajettava peli noin muuten. Omalle kohdalle ei enää tule muuta kuin v6 tai Diesel koneella ja Sport/TI varusteilla jos joskus taas moisen hankin.
Yllättävän moni noista vali vali aiheista on paremmalla tolalla 147 mallissa ainakin kaikki sisustaan liittyvä.
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hmm,
Olen selvästi vanha kun tuo JTS:n vakioalusta riittää normaaliajoon
mulle ihan hyvin. Sorallakin olen tuon saanut liikkumaan riittävästi,
nenä taittuu ja takapää pitää ihan kelvollisesti. Taidan ajaa sorallakin
liian hiljaa.
Jo mainituista huonoista puolista itseäni vaivaavat eniten:
- ajonvakautuksen poissaamattomuus (JTS '02)
- jakkarat, sivuttaistuen puute, hartialinjan kapeus
- ikuinen pelko 'motor control system failure' valosta
Lisäksi nyppii:
- käsijarrun liikkeellä käytöstä aiheutuva varoitushässäkkä
- poljinten koko ja sijoittelu + ratin asento tekevät vasemmalla
jalalla jarruttamisesta hankalaa
Tazio
Olen selvästi vanha kun tuo JTS:n vakioalusta riittää normaaliajoon
mulle ihan hyvin. Sorallakin olen tuon saanut liikkumaan riittävästi,
nenä taittuu ja takapää pitää ihan kelvollisesti. Taidan ajaa sorallakin
liian hiljaa.
Jo mainituista huonoista puolista itseäni vaivaavat eniten:
- ajonvakautuksen poissaamattomuus (JTS '02)
- jakkarat, sivuttaistuen puute, hartialinjan kapeus
- ikuinen pelko 'motor control system failure' valosta
Lisäksi nyppii:
- käsijarrun liikkeellä käytöstä aiheutuva varoitushässäkkä
- poljinten koko ja sijoittelu + ratin asento tekevät vasemmalla
jalalla jarruttamisesta hankalaa
Tazio
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
No jos nyt minäkin..
- Penkit. Sivuttaistuki on ihan naurettava. Lisäksi istuinkorkeutta pitäisi tosiaan saada muutaman sentin alemmas.
- Bosettomat stereot.
- Surkea maalipinnan laatu, ja korinosien istuvuus.
Kyllähän melkein kaikki aiemmissa viesteissä olevat ongelmat voi allekirjoittaa, mutta eipä ne liiemmin ainakaan itseäni härinneet. Ei myöskään nuo kolme asiaa, jotka itse mainitsin (viimeistä lukuunottamatta) liiemmin päässä pyöri, mutta tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.
147/GT:ssä on mielestäni moni asia paljon paremmin, esimerkiksi juuri mainitsemani penkit, ja alkuperäiset stereot. Maalipinta kyllä on näissäkin tasaisen surkea.
Maalipinnassta vielä puheenollen, lohduttavaa (?) on se, ettei sitä ole saatu paremmaksi kalliimmissakaan Italiaanoissa. Kaverin autofiksaamossa oli pari viikkoa sitten kiillotettavana vajaa kolme vuotta vanha 4200 GT Cambiocorsa, jonka viimeistely ulkopintojen osalta ei ollut juurikaan Alfaa parempi. Takaluukun alareunassa oli ruostetta, kromatuista muoviosista oli pinta lohkeillut, keula ja helmat olivat kivenhakkaumilla, hyttyset palaneet konepeltiin kiinni, jne. Maalipinta oli vastaava kuin Alfassakin, aivan sairaan pehmeä. Kiillotus oli pakko suorittaa hienoimmalla hionta-aineella.
Melkein meni O-T:ksi.
- Penkit. Sivuttaistuki on ihan naurettava. Lisäksi istuinkorkeutta pitäisi tosiaan saada muutaman sentin alemmas.
- Bosettomat stereot.
- Surkea maalipinnan laatu, ja korinosien istuvuus.
Kyllähän melkein kaikki aiemmissa viesteissä olevat ongelmat voi allekirjoittaa, mutta eipä ne liiemmin ainakaan itseäni härinneet. Ei myöskään nuo kolme asiaa, jotka itse mainitsin (viimeistä lukuunottamatta) liiemmin päässä pyöri, mutta tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.
147/GT:ssä on mielestäni moni asia paljon paremmin, esimerkiksi juuri mainitsemani penkit, ja alkuperäiset stereot. Maalipinta kyllä on näissäkin tasaisen surkea.
Maalipinnassta vielä puheenollen, lohduttavaa (?) on se, ettei sitä ole saatu paremmaksi kalliimmissakaan Italiaanoissa. Kaverin autofiksaamossa oli pari viikkoa sitten kiillotettavana vajaa kolme vuotta vanha 4200 GT Cambiocorsa, jonka viimeistely ulkopintojen osalta ei ollut juurikaan Alfaa parempi. Takaluukun alareunassa oli ruostetta, kromatuista muoviosista oli pinta lohkeillut, keula ja helmat olivat kivenhakkaumilla, hyttyset palaneet konepeltiin kiinni, jne. Maalipinta oli vastaava kuin Alfassakin, aivan sairaan pehmeä. Kiillotus oli pakko suorittaa hienoimmalla hionta-aineella.
Melkein meni O-T:ksi.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Pakko osallistua tähän keskusteluun...
Kahden 156:n omistajana on kertynyt kokemusta jonkin verran.
156 TS -00
- lyhyet valot oli tosi surkeat ja lampun vaihto
- penkit oli huomattavasti huonommat kuin edellisessä 164:ssa, sivuttaistuki huono
- maalipinta (yllätysyllätys) ja peilinvarsien syöpyminen
- kylmällä kelillä puslien natina
- jakopää (hihna katkesi)
- ei ilmastointia
- heikko pohjapanssari + varomaton ajotapa = ongelma
- oven kahvat ja bensaluukku jumittui pakkasella
Ja vain muutamia plussia mainitakseni...
+ muotoilu
+ ajo-ominaisuudet
+ suorituskyky ainakin itselle silloin riitti
+ alusta (varauksin)
+ massasta poikkeavuus ja luonne vs. harmaa massa liikenteessä (tojot, etc.) Tämä pätee molempiin malleihin!
156 SW V6 -05
- lampun vaihto
- huono kääntöympyrä = hankalaa kaupungissa
- herkkä maalipinta, helmat ja konepelti
- kojelaudan "rypyläinen" pinta
- vaihdelaatikon välitys (ykkönen lyhyt ja vitonen välillä jopa turha)
+ muotoilu
+ suorituskyky ja hyvä vääntö
+ ajo-ominaisuudet
+ hyvä, jämäkkä alusta (madallusjousilla)
+ hyvät äänet!
+ hyvät valot edelliseen verrattuna
+ penkit hyvät, sivuttaistukeakin riittää, penkin säädöt ok
+ kyynärtuki säilytystilalla hyvä
+ kuorman lastaaminen helpompaa
+ sisätilat omaan makuun tyylikkäämmät ja viimeistellyt
+ kuutosvaihde, varsinkin matka-ajossa
Jne...
Kahden 156:n omistajana on kertynyt kokemusta jonkin verran.
156 TS -00
- lyhyet valot oli tosi surkeat ja lampun vaihto
- penkit oli huomattavasti huonommat kuin edellisessä 164:ssa, sivuttaistuki huono
- maalipinta (yllätysyllätys) ja peilinvarsien syöpyminen
- kylmällä kelillä puslien natina
- jakopää (hihna katkesi)
- ei ilmastointia
- heikko pohjapanssari + varomaton ajotapa = ongelma
- oven kahvat ja bensaluukku jumittui pakkasella
Ja vain muutamia plussia mainitakseni...
+ muotoilu
+ ajo-ominaisuudet
+ suorituskyky ainakin itselle silloin riitti
+ alusta (varauksin)
+ massasta poikkeavuus ja luonne vs. harmaa massa liikenteessä (tojot, etc.) Tämä pätee molempiin malleihin!
156 SW V6 -05
- lampun vaihto
- huono kääntöympyrä = hankalaa kaupungissa
- herkkä maalipinta, helmat ja konepelti
- kojelaudan "rypyläinen" pinta
- vaihdelaatikon välitys (ykkönen lyhyt ja vitonen välillä jopa turha)
+ muotoilu
+ suorituskyky ja hyvä vääntö
+ ajo-ominaisuudet
+ hyvä, jämäkkä alusta (madallusjousilla)
+ hyvät äänet!
+ hyvät valot edelliseen verrattuna
+ penkit hyvät, sivuttaistukeakin riittää, penkin säädöt ok
+ kyynärtuki säilytystilalla hyvä
+ kuorman lastaaminen helpompaa
+ sisätilat omaan makuun tyylikkäämmät ja viimeistellyt
+ kuutosvaihde, varsinkin matka-ajossa
Jne...
Tässä minun listaa:
- natinat/kitinät tosiaan ärsyttää (tämä on ehkä pahin minun mielestä)
- minulla käy myös hermoon tuon ykkösen lyhyt välitys ja samoin kakkosen
- maantie melu
- alusta liian löysä (tai iskarit liian kevyet v6:een)
- radion herkkyys huono
- penkit tuntuu liian pieniltä korkeus suunnassa
- sisäpintojen puhtaana pito (pintä hankala)
- kääntöympyrä
- renkaiden pulttijako
- mustassa autossa sisustan väri (vihreä)
- natinat/kitinät tosiaan ärsyttää (tämä on ehkä pahin minun mielestä)
- minulla käy myös hermoon tuon ykkösen lyhyt välitys ja samoin kakkosen
- maantie melu
- alusta liian löysä (tai iskarit liian kevyet v6:een)
- radion herkkyys huono
- penkit tuntuu liian pieniltä korkeus suunnassa
- sisäpintojen puhtaana pito (pintä hankala)
- kääntöympyrä
- renkaiden pulttijako
- mustassa autossa sisustan väri (vihreä)
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tuossa meidän JTS yksilössä ei ole vieläJST kirjoitti:ikuinen pelko 'motor control system failure' valosta
mistäs moinen pelko ?
päästy yhtäkään huoltoväliä ilman vähintään
yhtä ylimääräistä huoltokäyntiä tuon mcsf-valon
syttymisen takia.
Unohdin muuten mainita tuon jo esille tulleen lampunvaihdon,
harvinaisen hankala homma
-Tazio
Onkos omastasi löydetty mitään vikaa ?
Tazio kirjoitti:Tuossa meidän JTS yksilössä ei ole vieläJST kirjoitti:ikuinen pelko 'motor control system failure' valosta
mistäs moinen pelko ?
päästy yhtäkään huoltoväliä ilman vähintään
yhtä ylimääräistä huoltokäyntiä tuon mcsf-valon
syttymisen takia.
Unohdin muuten mainita tuon jo esille tulleen lampunvaihdon,
harvinaisen hankala homma
-Tazio
Viimeksi muokannut JST, 29 Maalis 2008, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tazio
- Viestit: 3401
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tästä yksilöstä ei ole löytynyt mitään järkevää - searchillä löytyy pirustiJST kirjoitti: Onkos omastasi löydetty mitään vikaa ? Omani on ollut korjattavana viimeisen vuoden aikana nelisen kertaa ko valon takia. Mitään "oikeaa" vikaa ei ole paikannettu tai ainakaan sitä ei minulle ole kerrottu.
juttua ja kaiketi monta autoa jossa homma on saatu kuntoon - aikanaan tuo oli jokaviikkoista pelleilyä, mutta Konala ja/tai AutoMilano sen sitten
sai hallintaan ja nyt valo syttyy n. kerran huoltovälillä. Yleensä
herja on 'throtle body control error 'tjmsp.
-Tazio
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tuo on jännä tuo kallistelun haukkuminen kun se on käsittääkseni "klassinen" alfojen ominaisuus tuo "body roll", tai näin ainakin jossakin Alfa kirjassakin mainittiin (?). Tietenkin aluksi se tuntui oudolta mutta ei se pito lopu vielä piiiitkääään aikaan ja nyt tietty "uudella" alustalla se lähes katosi.
Ajovalot on kyllä luvattoman heikot vaikka kokonsa puolesta luulis parempiin olleen mahdollisuudet.
Maalipinta on heikompi kuin kilpailijoissa, itseasiassa taitaa olla heikompi kuin Korealaisissa.
Omassani kattoverhoilu tekee välillä hulluksi kun kitisee ja nitisee enkä ole löytänyt syytä.
Hieno auto kaiken kaikkiaan.
Niin se vielä unohtui että omassani penkki on ihan jees, liekkö ruumiinrakenteesta kiinni. Toki GT:ssä istuttuani tiedän missä on parempi . En ole kuitenkaan koskaan "roikkunut ratissa" vaikka aika rajusti kanttailen
Ajovalot on kyllä luvattoman heikot vaikka kokonsa puolesta luulis parempiin olleen mahdollisuudet.
Maalipinta on heikompi kuin kilpailijoissa, itseasiassa taitaa olla heikompi kuin Korealaisissa.
Omassani kattoverhoilu tekee välillä hulluksi kun kitisee ja nitisee enkä ole löytänyt syytä.
Hieno auto kaiken kaikkiaan.
Niin se vielä unohtui että omassani penkki on ihan jees, liekkö ruumiinrakenteesta kiinni. Toki GT:ssä istuttuani tiedän missä on parempi . En ole kuitenkaan koskaan "roikkunut ratissa" vaikka aika rajusti kanttailen
Ayrton Senna da Silva forever
Penkit tuntui aluksi oudoilta, istuinosa saisi ehkä olla pitempi. On niihin tottunut, mutta aluksi oli 147:n penkkejä ikävä.
Maalauksen laatu harmittaa myös. Väriä on todella ohut kerros. Autoa maalattiin keväällä parin skraadun ja kiveniskemän vuoksi. Maalaus onnistui hyvin ja sävykin meni kohdalleen. Nyt kumminkin maalatut osat alkaa näyttää erilaiselta kuin muu auto. En tiedä voiko olla mahdollistakaan vai alkaako vaan itseltä pää pehmentyä, mutta tuntuu kuin auton alkuperäinen maalipinta tummuisi vanhetessaan. Hyvin kummallista.
Maalauksen laatu harmittaa myös. Väriä on todella ohut kerros. Autoa maalattiin keväällä parin skraadun ja kiveniskemän vuoksi. Maalaus onnistui hyvin ja sävykin meni kohdalleen. Nyt kumminkin maalatut osat alkaa näyttää erilaiselta kuin muu auto. En tiedä voiko olla mahdollistakaan vai alkaako vaan itseltä pää pehmentyä, mutta tuntuu kuin auton alkuperäinen maalipinta tummuisi vanhetessaan. Hyvin kummallista.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Sen verran kyllä vedettävä kehujaan takaisin että nuo kantithan oli kyllä aika huonossa kunnossa ennen helmojen asennusta.. Osasyynä siihen pidän tynnyrimäistä korilinjaa,kaikki sora/hiekka varsinkin leveämmistä pyöristä huuhtoo kantteja aika tavalla..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
No juups. Kyllähän niissä penkeissä on se vika kuten on tullut esille istumakorkeutta pitäisi saada alemmassa ja istuin osassa kaltevuuden säätö puuttuu ja istuinosa on hiukka lyhkänen ja siinä on se tuen tarve enemmmänkin kuin selkänojassa.
Maalaus kyllä rapsuu irti pienistäkin hiekan jyvistä ja pintaan tulee helposti juovia.
Maalaus kyllä rapsuu irti pienistäkin hiekan jyvistä ja pintaan tulee helposti juovia.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Kommentit SW:stä
-takalaatikon rullaverho kitisee, syytä en ole löytänyt
-alustan ääntelyt
-maali naarmuuntuu jo heinikossa ajamisesta.
-viimeistely paikka paikoin
-polttimorumba valoissa, onneksi on pienet kädet
-tumman sisustuksen puhtaanapito vaivalloista (ei vika, vaan laiskuus)
Eipä oikeastaan muuta, paljon parannusta verrattuna ekaan -98 malliin, olen ollut sangen tyytyväinen tähän asti ainakin, toivottavasti saan olla sitä jatkossakin.
-cr
-takalaatikon rullaverho kitisee, syytä en ole löytänyt
-alustan ääntelyt
-maali naarmuuntuu jo heinikossa ajamisesta.
-viimeistely paikka paikoin
-polttimorumba valoissa, onneksi on pienet kädet
-tumman sisustuksen puhtaanapito vaivalloista (ei vika, vaan laiskuus)
Eipä oikeastaan muuta, paljon parannusta verrattuna ekaan -98 malliin, olen ollut sangen tyytyväinen tähän asti ainakin, toivottavasti saan olla sitä jatkossakin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Tälläisella periaatteella Vectrastakin saa eksoottisen auton.mikkotheking kirjoitti:jos autoja tulee liikaa vastaan niin kannattaa rakentaa siitä omasta vähän erikoisempi niin ainakin erottuu joukosta ja mielummin vähän omalla kädellä muokkaillen että ei ihan saman näkösiä saa edes tilattua...
Siinä vaiheessa, kun oman kulkineen yleisyys alkaa häiritsemään, vaihdan sen astetta harvinaisempaan.
Auton ulkokuoren muokkaaminen normijannun toimesta harvoin tuottaa naurettavaa tasoa korkeampaa tulosta. Tämän todistavat jo kaikki alan lehdet, esimerkkinä vaikkapa GTI-Magazine.
- silverine
- Viestit: 2479
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
hihnalla toimiva jakopää
kääntösäde (sarvikuono paikoitushallissa)
ratin etäisyyden säätövara (mulla ei ole apinan käsiä)
niskatukien lähes olemattomat säätömahdollisuudet
huonot valot (ehkä joskus fixaan)
polttoainemittarin epäloogisuus ja vaeltelu
(puolella tankilla 400km, koko tankillisella 620km..)
takakontin avaamisen hankaluus
varaosien hinnat (Heikka auttaa)
tyhjäkäynnin heijaaminen (vähäistä)
tukivarsien puslien kesto (laitettu poweflexit)
maalipinta (tosin omassa hopeassa ei niin häiritsevää)
helman pystysauma (laitettu muovilärpäkkeet)
peilinvarret (fixattu kuskin puolelta kerran)
nitinät ja natinat kojelaudasta+muualta sisustuksesta
(tämä vituttaa välillä suunnattomasti, tarttis tehrä jotain)
hitaat, äänekkäät ja jumiutuvat sähköikkunat (fix oikea taka)
vakiostereot+radion huono herkkyys (fix ehkä joskus)
takaoven kahvan heikko kestävyys (fix vasen)
alusta veltto ja kallisteleva (laitettu coiloverit)
surkea pohjapanssari (alumiininen vaihdettu alle)
maahantuoja (käyn kusella nurkalla)
Kaikesta huolimatta.
kääntösäde (sarvikuono paikoitushallissa)
ratin etäisyyden säätövara (mulla ei ole apinan käsiä)
niskatukien lähes olemattomat säätömahdollisuudet
huonot valot (ehkä joskus fixaan)
polttoainemittarin epäloogisuus ja vaeltelu
(puolella tankilla 400km, koko tankillisella 620km..)
takakontin avaamisen hankaluus
varaosien hinnat (Heikka auttaa)
tyhjäkäynnin heijaaminen (vähäistä)
tukivarsien puslien kesto (laitettu poweflexit)
maalipinta (tosin omassa hopeassa ei niin häiritsevää)
helman pystysauma (laitettu muovilärpäkkeet)
peilinvarret (fixattu kuskin puolelta kerran)
nitinät ja natinat kojelaudasta+muualta sisustuksesta
(tämä vituttaa välillä suunnattomasti, tarttis tehrä jotain)
hitaat, äänekkäät ja jumiutuvat sähköikkunat (fix oikea taka)
vakiostereot+radion huono herkkyys (fix ehkä joskus)
takaoven kahvan heikko kestävyys (fix vasen)
alusta veltto ja kallisteleva (laitettu coiloverit)
surkea pohjapanssari (alumiininen vaihdettu alle)
maahantuoja (käyn kusella nurkalla)
Kaikesta huolimatta.
Viimeksi muokannut silverine, 02 Elo 2007, 11:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2479
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Oho, joku lukee näitä ihan oikeasti..V6 kirjoitti:eikös siinä ole etäisyys ja korkeussäätösilverine kirjoitti:
ratin syvyyssuunnan säädön puuttuminen (mulla ei ole apinan käsiä)
Joo oli vähän jyrkästi ilmaistu toi mun toteamukseni,
sanottakoon ettei ihan riitä mun välityksille tuo muutaman
sentin säätövara. Joudun ajamaan polvet turhan koukussa jos
aion pitää selän suorassa ja ratin niin lähellä kuin haluan.
Lisäksi tuolla setup:illa nopeusmittari ja kierroslukumittari
jää osittain ratin taakse koska en halua pitää rattia yläasennossaan.
Korjasin listaan.
Viimeksi muokannut silverine, 02 Elo 2007, 11:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
pitää hiukan kommentoida näitä juttuja...Cuore Sportivo kirjoitti:Japanilaisissa on selkeästi paras/kestävin maalipinta nykypäivänä, joten tuskin Korealaisetkaan suoriutuisivat Italiaanoja huonompaan jälkeen.Wile E. Coyote kirjoitti:..itseasiassa taitaa olla heikompi kuin Korealaisissa.
mikäs siinä maalipinnassa tökkii, hyvi nuo on kestänyt , kivenhakkaamia nyt tulee mutta sekin johtuu osittain muotoilusta ja siitä että esim helmoissa ei ole mitään muovisuojia/massoja/teippejä kuten monissa muissa, muuten ihan hyvä maalipinta on molemmissa ollut. Kaikkien japanilaisten maalipinnoista en nyt niin kovin varma olisi.. aika hyvin jotkut ainakin kukkii jo aikaisessa vaiheessa
kommentoidaan nyt penkkejäkin, sivuttaistuki ei ole paras mahdollinen vrt 147, ei se nyt ihan kuitenkaan ihan surkea ole, nahkapenkit on muuten hiukan tukevammat tuen osalta ja kaupasta on saanut uutena erilaisia penkkejä. Niskatuessa voisi olla hiukan parempi säätö, toisaalta Alfa on ajamiseen tehty joten mitään lepoasentoja tuskin on mietitty. Istumakorkeus on keskimittaiselle/lyhyelle hyvä, saa niin ylös että näkee vielä uloskin, itse suosin melko korkeaa istuinosaa ja selkänoja pystyssä säätöjä. Istuinosan pituuskin on sopiva, jos penkkiä pitää ala-asennossa se voi tietysti muodostua ongelmaksi.Cuore Sportivo kirjoitti: - Penkit. Sivuttaistuki on ihan naurettava. Lisäksi istuinkorkeutta pitäisi tosiaan saada muutaman sentin alemmas.
-
Kyllä siinä Cuore vähän tuunausvaraa on vaikka hyvännäkönen vakionakin.. Muutaman sentin madallus 156:lle aika must,korostaa hienosti auton omia muotoja,siihen kunnon renkaat ja vanteet niin ei kai se vielä niin naurettava ole? Loppu onkin sitten kiinni omista "raiskaushaluista". Tai sä vissiin tarkoititkin itse korin runtelua?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Tommi
- Viestit: 661
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Otetaan nyt sitten osaa tähän, vaikkei mitään uutta kyllä enää keksi. Ohessa kuitenkin omat ongelmat ja niiden suuruus:
- Nitinät. Alussa näitä oli jonkun verran. Muutamassa vuodessa kadonneet, tai sitten niitä ei enää huomaa.
- Kääntösäde. Uskomattoman suuri. Melkein aina joutuu parkkihallissa kaivamaan pakkia. Parhaiten huomaa eron, kun joskus ajaa jollain muulla autolla. Omassa pihassa tulee joka päivä myös esiin. Tosin tuostakin selviää tuolla pakilla.
- Hihna. Legendaarinen. Onneksi juuri vaihdettu ja mittarissa vasta 65000. Pari "huoletonta" vuotta ja sitten taas jännätään.
- Takapenkin tilat. Kuulemma sinne mahtuu. Itse en ole juurikaan kokeillut kuin paikallaan ollessa.
- Etupenkit. Kyllä nuo paremmin tukee kuin 159:ssä.
- Etutilat. Melko tiivis tunnelma. Joku tuossa mainitsi, että vasemmalla jalalla jarruttaminen on vaikeaa. Näillä jaloilla se on mahdotonta. No eipähän tarvitse edes yrittää - ei siitä mitään tulisi kuitenkaan.
- Lähivalot. Melko onnettomat. Saa vielä vaihtaa melko usein. Näillä kourilla se on melko nysväämistä.
- Kaukovalot. Lähivalojen jälkeen näyttää toki hieman kirkkaamilta. Onneksi tarvitsee käyttää melko harvoin.
- Takakontin avaus. Onneksi on kaukosäädin avaimessa. Voisi pompata vähän enemmän auki, niin saisi sormet helpommin väliin.
- Helman sauma. Käsittämtäön viritys.
- Pissapojan täyttö. Kyllähän tohonkin osuu, mutta miksei voisi olla isompi. Uudemmissa (159,Brera) on hieman isompi.
- Radio. Ei oikein meinaa löytää kanavia ja suhisee. Pidemmälle mennessä CD:t mukaan.
- Polttoainemittari. Ei laske tasaisesti. Myöskin ajotietokone näyttää mitä sattuu. Aika pieni ongelma. Lähinnä huvittava - varsinkin tuo ajotietokone.
- Maalipinnasta ei mielestäni ole muuta huonoa sanottavaa, kuin että on pirun hankala saada pysymään puhtaana. Ei ole varsinaisesti maalipinnan vika. Musta metalliväri näyttää hyvältä noin puoli tuntia pesun jälkeen.
Eipä nuo ongelmat siis kovin suuria ole. Kovasti ollaan vielä plussan puolella.
-tommi
- Nitinät. Alussa näitä oli jonkun verran. Muutamassa vuodessa kadonneet, tai sitten niitä ei enää huomaa.
- Kääntösäde. Uskomattoman suuri. Melkein aina joutuu parkkihallissa kaivamaan pakkia. Parhaiten huomaa eron, kun joskus ajaa jollain muulla autolla. Omassa pihassa tulee joka päivä myös esiin. Tosin tuostakin selviää tuolla pakilla.
- Hihna. Legendaarinen. Onneksi juuri vaihdettu ja mittarissa vasta 65000. Pari "huoletonta" vuotta ja sitten taas jännätään.
- Takapenkin tilat. Kuulemma sinne mahtuu. Itse en ole juurikaan kokeillut kuin paikallaan ollessa.
- Etupenkit. Kyllä nuo paremmin tukee kuin 159:ssä.
- Etutilat. Melko tiivis tunnelma. Joku tuossa mainitsi, että vasemmalla jalalla jarruttaminen on vaikeaa. Näillä jaloilla se on mahdotonta. No eipähän tarvitse edes yrittää - ei siitä mitään tulisi kuitenkaan.
- Lähivalot. Melko onnettomat. Saa vielä vaihtaa melko usein. Näillä kourilla se on melko nysväämistä.
- Kaukovalot. Lähivalojen jälkeen näyttää toki hieman kirkkaamilta. Onneksi tarvitsee käyttää melko harvoin.
- Takakontin avaus. Onneksi on kaukosäädin avaimessa. Voisi pompata vähän enemmän auki, niin saisi sormet helpommin väliin.
- Helman sauma. Käsittämtäön viritys.
- Pissapojan täyttö. Kyllähän tohonkin osuu, mutta miksei voisi olla isompi. Uudemmissa (159,Brera) on hieman isompi.
- Radio. Ei oikein meinaa löytää kanavia ja suhisee. Pidemmälle mennessä CD:t mukaan.
- Polttoainemittari. Ei laske tasaisesti. Myöskin ajotietokone näyttää mitä sattuu. Aika pieni ongelma. Lähinnä huvittava - varsinkin tuo ajotietokone.
- Maalipinnasta ei mielestäni ole muuta huonoa sanottavaa, kuin että on pirun hankala saada pysymään puhtaana. Ei ole varsinaisesti maalipinnan vika. Musta metalliväri näyttää hyvältä noin puoli tuntia pesun jälkeen.
Eipä nuo ongelmat siis kovin suuria ole. Kovasti ollaan vielä plussan puolella.
-tommi
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
no vähän reeniä ja parit puskurit kouraan ni eiköhän se siitä eikä tarvi niin älytöntä heti mennä väsäämään jotain sopivan kokoista..:DCuore Sportivo kirjoitti:Tälläisella periaatteella Vectrastakin saa eksoottisen auton.mikkotheking kirjoitti:jos autoja tulee liikaa vastaan niin kannattaa rakentaa siitä omasta vähän erikoisempi niin ainakin erottuu joukosta ja mielummin vähän omalla kädellä muokkaillen että ei ihan saman näkösiä saa edes tilattua...
Siinä vaiheessa, kun oman kulkineen yleisyys alkaa häiritsemään, vaihdan sen astetta harvinaisempaan.
Auton ulkokuoren muokkaaminen normijannun toimesta harvoin tuottaa naurettavaa tasoa korkeampaa tulosta. Tämän todistavat jo kaikki alan lehdet, esimerkkinä vaikkapa GTI-Magazine.
tyyli menee käytännöllisyyden edelle!
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Monet valittavat suuresta kääntösädestä, mutta onhan se urheilu auto. Lambo Murcielagossa kääntöympyrä on kuulema 2 kertaa suurempi kuin 156:ssa
Ja se bensa mittari niin se on aina ollut alfoissa. Esim. 164:ssa se on aivan "juoppo" riittää kun paina vähän jarrua niin sitten se alkaa laskemaan heti melkoisesti. 33:ssa on sama juttu, mutta kuitenkin lievämpi. Osaako joku sanoa milainen rakenne sillä on että se tansii näin? onhan se italialainen ja sen on tansittava, mutta...
Ja se bensa mittari niin se on aina ollut alfoissa. Esim. 164:ssa se on aivan "juoppo" riittää kun paina vähän jarrua niin sitten se alkaa laskemaan heti melkoisesti. 33:ssa on sama juttu, mutta kuitenkin lievämpi. Osaako joku sanoa milainen rakenne sillä on että se tansii näin? onhan se italialainen ja sen on tansittava, mutta...
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Toi piti ehkä ekoissa tessuissa paikkansa. Oli aikanaan tehokas kone 2-litraseksi mutta nykyään alkaa olemaan suurinpiirtein samat tehot kaikissa + autojen painokin on noussut parinkymmenen vuoden aikana siihen malliin että eipä taida mikään vapari kaks litranen olla suorituskyvyltään kovinkaan urheilullinen... Kutonen tietysti on vähän tehokkaampi mutta lienee taas jonkun verran painavampi. Neliovinen ei kuitenkaan koskaan ole "urheiluauto"TestarosaFinland kirjoitti:Sillä on hyvät tehot
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Nyt kuulostaa "oikeammalta"/ täysin samaa mieltä Tosin omasta mielestä kunnollisten iskareiden hommaaminen on aika must että ajettavuudesta saa "urheilullisen" ihan liian löllö vakionaTestarosaFinland kirjoitti:Sillä on hyvät tehot ja ajettavuus on erinomainen niin kyllä se on urheillulinen auto, ehkä se ei ole täysverinen urheilu peli, mutta kuitenkin ihan kelpo autoKurko kirjoitti:Mitä sä kaveri vedät?TestarosaFinland kirjoitti:onhan se urheilu auto.
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tämä on Kurkolle, kun sinulla kulkee tessu radalla niin hyvin. Oletko laittanut jotakin viripalikkaa moottoripuolelle vai onko se enemmänkin kuskista ja alustasta kiinni?
Vaikka otsikko onkin lavea niin keskustelkaa tästä silti mieluummin yksityisesti tai sitten jossain alustaketjussa. -Rasvis
Vaikka otsikko onkin lavea niin keskustelkaa tästä silti mieluummin yksityisesti tai sitten jossain alustaketjussa. -Rasvis
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"