Saksalainen Alfa-kauppa. Tunteeko kukaan?
Valvoja: Moderators
Saksalainen Alfa-kauppa. Tunteeko kukaan?
Jossakin Etelä-Saksassa (Giebelstadt) on Alfa Romeon erikoisliike Josephi Handels (www.rollervertrieb.de). Onko kukaan asioinut kyseisen liikkeen kanssa tai onko forumilla muuta tietoa kyseisestä firmasta? Käytettyjen Alfojen valiokoima ja hintataso on - kiinnostava.
- Portti
- Car(s): Alpine A110 '22 ja Megane RS 280 '21
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy) - Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Käytännön kokemusta liikkeestä ei ole, mutta kyseisen mestan tarjontaa tuli seurattua kun omaa autoa olin ostamassa. Firmalla on myös nettiosoite www.automobiloutlet.de
Valikoimassa lähinnä tuoreita vähän ajettuja Alfoja. En tiedä onko saksalaisia Jahreswageneja tai esim. muista EU-maista peräisin olevia EU-Fahrzeugeja.
Hiukan samantyyppinen Alfoihin keskittynyt pulju on www.autointertrade.de , jonka tuoreet Alfat ovat sivujen mukaan peräisin lähinnä Itävallasta.
Tuolta löytyy myös kohtuullinen valikoima Alfa-Jahreswageneita:
http://www.autohaus-kasselmann.de/english.php
Valikoimassa lähinnä tuoreita vähän ajettuja Alfoja. En tiedä onko saksalaisia Jahreswageneja tai esim. muista EU-maista peräisin olevia EU-Fahrzeugeja.
Hiukan samantyyppinen Alfoihin keskittynyt pulju on www.autointertrade.de , jonka tuoreet Alfat ovat sivujen mukaan peräisin lähinnä Itävallasta.
Tuolta löytyy myös kohtuullinen valikoima Alfa-Jahreswageneita:
http://www.autohaus-kasselmann.de/english.php
-
AAW
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo
ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Saksalainen Alfa-kauppa. Tunteeko kukaan?
Mun 166 JTD on heiltä, oli muuten luvatussa kunnossa paitsi että turbon hukkaportin venttiili oli rikki ja avaimia ei tullut kuin yksi. Agentin painostuksen tuloksena saatiin toinen avain postitse noin 2 kk jälkeenpäin. En tiedä oliko liikkeen sekoilua vai aikaisemman omistajan mutta avaimen koodikorttikin oli väärä.Alfieri kirjoitti:Jossakin Etelä-Saksassa (Giebelstadt) on Alfa Romeon erikoisliike Josephi Handels (www.rollervertrieb.de). Onko kukaan asioinut kyseisen liikkeen kanssa tai onko forumilla muuta tietoa kyseisestä firmasta? Käytettyjen Alfojen valiokoima ja hintataso on - kiinnostava.
Pieniä asioita, itse olen ollut tyytyväinen autooni. Vastasivat myös tiedusteluhin mailitse suht nopeasti.
Mun auto oli aikaisemmin FIAT Auto Spa:n käytössä eli liike ilmeisesti hankkii autot suoraan tehtaalta ja myyvät ne eteenpäin saksaan.
Nämä asiat nyt on jäänyt mieleen.
Hmm. Avokin tädin mies on töissä autovuokraamossa tuolla Mallorcalla ja jutteli lomalla sellaisia että vuokra-autot on käytössä yhden sesongin ja sen jälkeen tehdas ostaa ne takaisin. Ajoa tulee autoille 20 000- 60 000 kilometriä. Ainoa "huolto" tuona aikana on tuulilasinpesunesteen tarkistus. Kyseessä siis muistaakseni toiseksi suurin pulju saarella ja autokantaa oli ainakin Fordeja ja Mersuja.AAW kirjoitti:Mun auto oli aikaisemmin FIAT Auto Spa:n käytössä eli liike ilmeisesti hankkii autot suoraan tehtaalta ja myyvät ne eteenpäin saksaan.
Nämä asiat nyt on jäänyt mieleen.
Toivottavasti eivät siis ole entisiä vuokra-autoja tuossa liikkeessä.
Siis jos nyt ymmärsin AAWn jutun oikein, niin saattaisivat olla.
-
AAW
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS Berliina & Tbi TI SW
QP V8 Evo
ex.75 2.0 TC, 159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Oma auto ja se toinen mistä kysyin rekisteriotteita niin molemmat olivat rekisteröityjä italiaan (italialainen rekisteriote). Historiasta vielä sen verran että ensirekisteröinti tehty syksyllä (syyskuu) ja auto otettu käyttöön seuraavan kevään aikana huhtikuussa jonka jälkeen autolla on ajettu 4 kk 20 tkm ja ensimmäinen huolto on tehty Roomassa mistä on leima huoltovihkossa. Toinen mistä kysyin papereita oli ajettu vain 19 tkm joten ensimmäinen huolto oli vielä tekemättä.
Sellainen huomautus vielä että omaan 166:seen oli tehty öljynvaihto saksassa myyjäliikkeen toimesta.
Epäilen että kyseiset autot oli tehtaan johtoportaan käytössä työsuhdeautoina. No se on mun arvaus, käytäntö voi olla jotain muuta. Vuokra-autoiksi ihmeen hyvin varusteltuja
Sellainen huomautus vielä että omaan 166:seen oli tehty öljynvaihto saksassa myyjäliikkeen toimesta.
Epäilen että kyseiset autot oli tehtaan johtoportaan käytössä työsuhdeautoina. No se on mun arvaus, käytäntö voi olla jotain muuta. Vuokra-autoiksi ihmeen hyvin varusteltuja