Takaluukussa vasemmalla on akun vieressä 30A sulake, ei ole ohjekirjaa mukana...onko se bensapumpun sulake?
Teki aamulla tempun kun menin huoltsikalle kahville, ei oireillut mitenkään mutta kun piti lähteä niin ei millään käymään, seuraavaks meni mittarivalot ja ainoo rikkinäinen (sulanut) sulake oli toi minkä yhtäkkiä pimeessä löysin...vaihdoin sen, hetken päästä mittarivalot tuli takas ja sit lähti..
Taitaa olla kontaktihäiriöö konepellin alla ajovalojen takana bensapumpun ja aivoboxin releissä/relekannoissa, ajoin kuoppaan ennenkun vaiva alkoi ja auto tärähti aika voimakkaasti...toisen kerran kun kurkin pellin ja löin sen kiinni, sen jälkeen toimi. Tarvii ainakin crc-hoitoa.
30A yksittäinen sulake akun vieressä edelleen mysteeri...täytys ehkä pitää sitä ohjekirjaa mukana.
Taitaa olla takalasin releen sulake ! Tahtoo hapettua koko hoito
jos akku on ns. ei huoltovapaa akku , jolloin happohöyryt pääsevät
jylläämään takakontin verhoilun sisällä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)
Enpä muista tuossa kohtaa mitään sulaketta minulla olevan saatan toki olla väärässäkin. Itse olen siihen kyllä kiinnittänyt jenkkakoneen sulakkeen.
Nuo bensapumpun/sytytyksen releet siinä lukkopellissä ovat tosiaan aika herkkiä, paskaa kerääntyy aikas paljon. Edellisessä nepassa kun tökkäsi hieman kynnellä yhtä niistä releistä niin aina sammu kone, koskaan ei kuitenkaan tarvinnut sitäkään vaihtaa, aina lähti käyntiin.
Joo takaluukussa on tosiaan takalasin lämppärin rele ja sulake...ihmeen hyvin lämppäri toimi vaikka sulake oli "sulanut".
Käyntivaiva johtui keskimmäisestä releestä vasemmalla edessä, yksi nasta oli täysin vihreänä ja leathermanin terä ja crc auttoi...onhan näin käynyt ennenkin mutta kun ei taas heti muistanut...
Eniten ihmetytti kun mittarivalot hävisivät hetkeksi, mutta se oli varmaan jokin varsinaisesti asiaan liittymätön homma, maavika tms..?