alfa 75 2.0L ==> 3.0L
Valvoja: Moderators
alfa 75 2.0L ==> 3.0L
omistuksessani on ollut jo useamman vuoden tuollainen 75 twincarb mikä on muutettu k-jetronic ruiskuille ja mieli halajaa V6 moottoria. onkos 75 ja 164 alfojen 3.0 V6 moottoreissa niin suuria eroja jotta sen sovittaminen omaani olisi toivoton urakka, lähinnä moottorin kiinnitys ja vetolaitteet. sähköt ym ovat aika helppoja ja mahdolinen ö-pohjan teko. syy tähän ajatukseen on että saisin tuollaisen 164 V6:n hintaan 500e ja ei tee mieli ajella etuvetoisella. ei tarvitse ottaa kantaa siihen onko tämä järkevää kun on harrastamista
ilo ilman turboa on teeskentelyä....
Ruotsissa olen tuollaisen (taisi olla 24-v) projektimoottorin nähnyt valmiina n. 300hepoisena... Aikaa on vierähtänyt jo 7v siitä, enkä juurikaan muista yksityskohtia valitettavasti, mutta ei pitäisi olla mahdoton homma. Takakiinnitys oli muistaakseni varastettu suoraan pikkulohkosta?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Ei suuria eroja, virranjakaja ei välttämättä mahdu olemaan samassa paikassa kuin 164:ssa. samaten ainakaan 1-2-3-sylinterien pakosarja ei taida mahtua 164:sta? 75:en vauhtipyörän ja 164:n kampuran väliin on laitettava 4mm "spaceri" ettei ota lohkoon kiinni. 164:n kampura on tuon verran lyhyempi.kalhu kirjoitti:onkos 75 ja 164 alfojen 3.0 V6 moottoreissa niin suuria eroja jotta sen sovittaminen omaani olisi toivoton urakka, lähinnä moottorin kiinnitys ja vetolaitteet.
On, tuon juuri käsitän järkeväksi Kutosen ääntä ei voita mikään.kalhu kirjoitti:ei tarvitse ottaa kantaa siihen onko tämä järkevää kun on harrastamista
Onko nuo millä tavalla erilaiset ja minkälaiset muokkaukset joutuu tekemään? Mitään kuvia aiheesta missään?jknracing kirjoitti:Moottorin kiinnityspaikat on sitten neloskoneisten konehuoneessa eri paikassa kun noissa V-moottorisissa ja on ne vähän erilaisetkin joten ne joutuu rakentamaan uusiksi.
Sattuneesta syystä aihe kiinnostaa minuakin
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4902
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Ahvenanmaalla on yksi projekti ollu tekeillä.
http://alfapower.nu/viewthread.php?tid=16088
Ruotsiksi tietenkin...
http://alfapower.nu/viewthread.php?tid=16088
Ruotsiksi tietenkin...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
5-pulttiset navat tohon 2.0 carb versioon pitää vaihtaa, samaten TS/V6/Turbon jarrut. Vääntösauvat on samaten erivahvuiset TS:ää tehottomimmissa? Dieseleistä en tosin tiedä mutta eipä niiden osia paljon liikukaan markkinoilla.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Sinun 75:nen taitaa olla 4 pulttisilla vanteilla? Eli miten ne jarrut?
Kun olis ollu aikanaan hereillä ruotsin tunneilla niin vois tietääkkin nuo kiinnikkeiden muutoksetAAW kirjoitti:Ahvenanmaalla on yksi projekti ollu tekeillä.
http://alfapower.nu/viewthread.php?tid=16088
Ruotsiksi tietenkin...
jarrujen arvelinkin menevän uusiksi kuten sauvojenkin. tuo kampura tieto olikin lähinnä sitä mitä kaipasin. pitää vetää pitkäätikkua kumpi nyt lähinnä mieltä kun nuo ruiskut tuli laitettua turbotusta varten ja siihen olisi jo kaikki kileet olemassa. helpompihan se olisi ollut tehdä ts:n koriin mutta kun tämä oma on niin perkuleen hienossa kunnossa. [img][img]http://i120.photobucket.com/albums/o180 ... RG_002.jpg[/img][/img] tuossapa vielä vanha projektikuva nykyisestä padasta, on jo täysin iskussa. en törmännyt googlella mihinkään tähdelliseen koskien tuon kaasarikoneen turbotusta, joten kysytään nyt sitäkin josko jollain olisi tietoa kuinka tuo pata potkii ahdettuna.
ilo ilman turboa on teeskentelyä....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
nimenomaan tuon kaasutinmoottorin takia ostin tämän aikanaan ja turbotusta varten. tietysti ostohinta(100e) joudutti päätöstä hankinnasta
pikku kunnostusten jälkeen(alut kesä/talvi, ruiskut, powerflexit ym ym) auton hinta on vieläkin pakkasen puolella kaasuttimien myynnin jälkeen. hallista löytyy myös eatonin remmi minkä sovittaminen tuohon V-moottoriin vaivaa yöunia(kuutiotuumia ei mikään voita, ainakaan miedoilla viritysasteilla). olen aika kätevä käsistäni kun tullut jo 20v rakenneltua ja hieman sosiaalisena luonteena kyselen paljon kun en väheksy merkkituntemusta.
[/img]
tuommosen turshkahutin mamman 190e mersuun ja miksipä se ei samoin synny alfaankin, saapihan tästä sitten ehkä myytyä täydellisen turbomosan jos hakisi 164:sen pihaan elinten luovuttajaksi.
pikku kunnostusten jälkeen(alut kesä/talvi, ruiskut, powerflexit ym ym) auton hinta on vieläkin pakkasen puolella kaasuttimien myynnin jälkeen. hallista löytyy myös eatonin remmi minkä sovittaminen tuohon V-moottoriin vaivaa yöunia(kuutiotuumia ei mikään voita, ainakaan miedoilla viritysasteilla). olen aika kätevä käsistäni kun tullut jo 20v rakenneltua ja hieman sosiaalisena luonteena kyselen paljon kun en väheksy merkkituntemusta.
[/img]
tuommosen turshkahutin mamman 190e mersuun ja miksipä se ei samoin synny alfaankin, saapihan tästä sitten ehkä myytyä täydellisen turbomosan jos hakisi 164:sen pihaan elinten luovuttajaksi.
ilo ilman turboa on teeskentelyä....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Mitähän tässä halutaan sanoa??AAW kirjoitti:Oli vissiin pultit peilikuvana 2.0 vs 3.0 ja 2.0:ssa kiinnityskohta neljä senttiä taaempana. Päätyivät hitsaamaan 3.0:sen tuet 2.0:aan.
Onko moottorin takimmaisen kumipuslankin oltava 15mm alempana TS:n kiinnityksiin nähden?ulf @ alfapower.nu kirjoitti: Glöm inte att sänka den bakre fästpunkten ca 15mm, annars blir det fel vinkel på kardanaxeln, så är det i alla fall på GTV/GTV6........
Lycka till!
/ulf
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Toi ohje pätee GTV 116:seen ketjun mukaan. 75 oli vissiin mennyt suoraan ilman takimman kiinnityksen muokkaamista.
"ja nu har jag mätit lite och konstaterat att det är samma mått för både 3.0:an och 2.0:an.. så nu e motorn fast satt, kolla lite på elen oxå men tror ja måst sätta in lite mera grejer så ja vet på ett ungefär vart allting ska.."
"ja nu har jag mätit lite och konstaterat att det är samma mått för både 3.0:an och 2.0:an.. så nu e motorn fast satt, kolla lite på elen oxå men tror ja måst sätta in lite mera grejer så ja vet på ett ungefär vart allting ska.."
alfa 75 2l-3l
Jarrutehostin on 3litrasessa pienempihalkasijaltaan ei sovi V-kone muuten.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
ei ole valmis ei, pitäisi hieman vielä puristaa(pakosarja osina) jotta tuon 2L padan saisi vaikka myyntiin sitten "valmiina". tuo V6 on jo pitkään pyörinyt mielessä ja rakentelin tavallaan tuota nykyistä paremman puutteessa kun on pakottava tarve jotain nikkaroida. tuosta sovittamisesta aloinkin kyselemään siksi kun tuntuu että kohtuu/projektihintaiset V6 75 alfat katosivat maailmankartalta tyystin.
ilo ilman turboa on teeskentelyä....
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kolmelitraisen koneenkiinnikkeet kaksilitraisen konehuoneessa. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=8696alfa 156 v6 kirjoitti:Mitähän tässä halutaan sanoa??AAW kirjoitti:Oli vissiin pultit peilikuvana 2.0 vs 3.0 ja 2.0:ssa kiinnityskohta neljä senttiä taaempana. Päätyivät hitsaamaan 3.0:sen tuet 2.0:aan.
Onko moottorin takimmaisen kumipuslankin oltava 15mm alempana TS:n kiinnityksiin nähden?
Koneen takimmainen kiinnike (siis sielä kardaanitunnelissa) on muistaakseni samanlainen molemmissa koreissa, kolmelitraisessa on sellaiset noin 10mm. holkit kumityynyn ja korin välissä. Oisko ne yhtäkorkeat kuin siellä takapalkin ja korin välissä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free