205/60/15 kesärenkaat
Valvoja: Moderators
205/60/15 kesärenkaat
Kevät lähenee ja vanhat kesärenkaat ovat melko kuluneet ja uudet pitäisi ostaa.
Mitä suosittelisitte, hinnalla ei väliä vaan sillä että renkaat olisivat hyvät?
Ei mitään veteliä vrt. kitkat.
Eli lähinnä mielessä laatumerkkejä Nokian, Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Continental....
Eli ajo-ominaisuudet ennen kaikkea, äänekkyys tms. vähempiarvoista.
Tai tietoa missä esim. Tekniikan maailmassa on kyseistä rengaskokoa testattu?
225 taitaa olla jo turhan leveä.
Eli lähinnä mielessä laatumerkkejä Nokian, Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Continental....
Kun pelkkä teho ei riitä!
- mattijus
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: 205/60/15 kesärenkaat
Jos vetelät ei kelpaa niin mitä Continental tekee tuossa listassa
Hankook Z212 hommaisin itse vaikka tuskin sadekelillä kovin toimivat ovatkaan.
Hankook Z212 hommaisin itse vaikka tuskin sadekelillä kovin toimivat ovatkaan.
VMP
- mattijus
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Tuo Hankook Z212 (tosin kokona 205/50-R15) oli meillä testissä viime kesänä Kemoran 24h kisassa, kisan aikana matkaa taitettiin 876 kierrosta. Vaihdoimme vasemman eturenkaan naparemontin yhteydessä, eli viidellä renkaalla selvisi tuon kisan. (joista kaikki olivat vielä ajokelpoisia kisan jälkeen)gYdEbUh kirjoitti:Itse päätin jatkossa ostella keskikastin merkkejä korkeintaan koska nykyrenkaat kuluvat hiton nopeasti hyvän pidon vastapainona. 'Renkaasi on loppu ennenkuin kerkeät ratapäivillekään'
Päällimmäisin huomio tuosta renkaasta oli kuitenkin julmetun tukeva runko ja maltillinen hinta. http://www.hankooktire.fi/z212.htm
VMP
Re: 205/60/15 kesärenkaat
Osta multa FULDA CARAT PROGRESSOT 205/60/15 91VJarama kirjoitti:Kevät lähenee ja vanhat kesärenkaat ovat melko kuluneet ja uudet pitäisi ostaa.
HINTA: 80 eur/kpl, sis. kierrätysmaksun
Autokaupan ammattilainen
- 90
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä Hanu taitaa kaupitella ihan uusia kumeja..
ohessa linkki valmitajan kotisivuille..
http://www.fulda.com/fulda_splash_en/
ohessa linkki valmitajan kotisivuille..
http://www.fulda.com/fulda_splash_en/
- PePe
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Viime aikoina on tullut suosittua Pirelliä. Nyt on alla P Zerot, aiemmin P6000 ja mitä niitä onkaan. Käteenkäypä ajettavuus on yleensä Pirellin renkaiden vahvuus, siinä mielessä istuvat Alfaan kuin nenä päähän.
Negatiivisella puolella vaikeahko saatavuus (paikkakunnasta riippuen) ja kulutuskestävyys. Tuo viimeksimainittu nyt taitaa kyllä koskea kaikkia korkeampien nopeusluokkien nykyrenkaita...
Negatiivisella puolella vaikeahko saatavuus (paikkakunnasta riippuen) ja kulutuskestävyys. Tuo viimeksimainittu nyt taitaa kyllä koskea kaikkia korkeampien nopeusluokkien nykyrenkaita...
- JiiPee
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Olen myös etsimässä kesärengasvarvia perhevankkuriin (V70) kokoa 225/45 17. Monet (siis ainakin kaksi henkilöä
) ovat suositelleet Pirellin PZero Rossoa. Mutta mitenkäs noiden Pirellien kulutuskestävyyden laita on?
Olen katsellut myös seuraavia rankaita ihan vakavissani: Michelinin Pilot Sport, Pilot primacy, Pirellin P Zero nero, Toyon Proxes T1-R ja pahnan pohjimmaisena on vielä Nexen N3000.
Nykyiset P6000:t ovat yhdet surkeimmista renkaista, joilla olen koskaan ajanut: Niin meluisat, että tulee nastarenkaat mieleen ja lisäksi yksi gummi on sen verran epäkesko, että aiheuttaa rekeen ravistuksia 100km/h ja yli. Kulutuspinnaltaan ne eivät ihan vielä ole vaihtokunnossa, mutta edellämainituista syistä saavat nyt mennä.
Mitä mieltä raatimme on edellämainituista, kun valintakriteerinä on hiljaisuus ja ajomukavuus? Ehkäpä kulutuskestävyydelläkin voisi olla tässä sijansa.
Terveisin
Jiipee
Olen katsellut myös seuraavia rankaita ihan vakavissani: Michelinin Pilot Sport, Pilot primacy, Pirellin P Zero nero, Toyon Proxes T1-R ja pahnan pohjimmaisena on vielä Nexen N3000.
Nykyiset P6000:t ovat yhdet surkeimmista renkaista, joilla olen koskaan ajanut: Niin meluisat, että tulee nastarenkaat mieleen ja lisäksi yksi gummi on sen verran epäkesko, että aiheuttaa rekeen ravistuksia 100km/h ja yli. Kulutuspinnaltaan ne eivät ihan vielä ole vaihtokunnossa, mutta edellämainituista syistä saavat nyt mennä.
Mitä mieltä raatimme on edellämainituista, kun valintakriteerinä on hiljaisuus ja ajomukavuus? Ehkäpä kulutuskestävyydelläkin voisi olla tässä sijansa.
Terveisin
Jiipee
Mulla nyt neljäs kesä alkamassa PS 2:n kanssa. Pintaa löytyy edelleen ja rengasmelusta ei voi puhua juurikaan.JiiPee kirjoitti:Olen katsellut myös seuraavia rankaita ihan vakavissani: Michelinin Pilot Sport, Pilot primacy, Pirellin P Zero nero, Toyon Proxes T1-R ja pahnan pohjimmaisena on vielä Nexen N3000.
Radalla ajaessa rengas puree siihen asfalttiin, niin että tuntuu.
Sateella en ole huomannut mitään ongelmia.
225 koko ottaa toki jonkin verran urissa, mutta se on pientä siihen nähden kuinka positiivisia renkaan muut ominaisuudet on.
Aion myöskin jatkossa luottaa merkkirenkaisiin, niin tasasesti ja mukavasti ne kyyditsee.
- willez
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Mutta kannattaa muistaa että reilusti yli puolet kaikista renkaista valmistetaan Kiinassa . Merkki niissä yleensä maksaa , kyselin rengasliikkeestä mitä eroa olis ollu Hankook Ventus ja Pirelli PZero rengailla . Sanosi vaan että merkki maksaa , katuajoon riittää aivan loistavasti tollainen perusrengas , turha ostaa kalleinta rengasta ellei radalle oo menossa
IMO
Edit: Eikö 60-profiilin renkaat oo kaikki aika veteliä ?
Edit: Eikö 60-profiilin renkaat oo kaikki aika veteliä ?
- JiiPee
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Kiitoksia vinkeista. Odottelen tassa rengaspuodissa ja horpin lievasti laihaa nescafeta. Tein kaupat Michelin Pilot Primacysta ja samalla tehdaan pyorankulmien saadot, kun auto vetaa hieman pientareen puolelle. Jatin ne pirellit toistaiseksi muille asiakkaille. T.Jiipee
Edit: Jessus, etta auto muuttui kaytokseltaan. En olis arvannut, etta renkailla voi vaikuttaa nain paljon positiivisempaan suuntaan. Vaikuttaa onnistuneelta valinnalta
Edit: Jessus, etta auto muuttui kaytokseltaan. En olis arvannut, etta renkailla voi vaikuttaa nain paljon positiivisempaan suuntaan. Vaikuttaa onnistuneelta valinnalta
No mulla on kesätassut 65-profiiliset ja ei oo yhtään vetelät! Ohjaus on todella tarkka ja hyvä. 2 continentalia ja 2 daytonia, en muista kummat oli eessä. Sitten taas uudet talvirenkaat (nastat) on kans continentalia samalla profiililla ja on todella paljon löysemmät ku nuo kesikset... Että taitaa riippua ihan renkaasta.willez kirjoitti: Edit: Eikö 60-profiilin renkaat oo kaikki aika veteliä ?
I do my loving in the winter.
- PePe
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Muistan kun aikoinaan vaihdoin 155 V6:n alkuperäiset 50-sarjan renkaat samankokoisiin Continentaleihin. Contin tarkkaa tyyppiä en enää muista. Kirosin katkerasti, nuo olivat aivan löperön vetelät, ja ajo-ominaisuudet kärsivät pahasti.willez kirjoitti: Edit: Eikö 60-profiilin renkaat oo kaikki aika veteliä ?
Eli vetelyyteen vaikuttaa renkaan koon/profiilin ohella hyvin paljon sen tyyppi ja rakenne.