164 ts nopeusmittari
Valvoja: Moderators
- SP
- Viestit: 958
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
164 ts nopeusmittari
kun mittarin mukaan ajelee 50 kmh niin todellinen nopeus on noin 75 kmh,renkaat on orkkiskokoa,mistä johtuu!!!!!
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- SP
- Viestit: 958
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
mittari
jos jotain ohjeita remppaan löytyy,niin olis tarpeen!!!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Todennäköisesti yksi mittarin trimmeri on heikossa hapessa. AREFin kerholehdessä oli juttu sen vaihtamisesta, multakin löytyy tekstimuodossa jos tarvitset.
Osa ei maksa kuin alta euron, eli eipä ole kallis remppa.
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: mittari
Varmsti täältä löytyy apua. Ainakin mulla ja Rasvanäpillä om hommasta kokemusta.SP kirjoitti:
jos jotain ohjeita remppaan löytyy,niin olis tarpeen!!!
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11293
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Re: mittari
Joo, laitoin jo tuosta artikkelin sähköpostiin. Eipähän tuo mikään kummoinen homma ole.Jakke kirjoitti:Varmsti täältä löytyy apua. Ainakin mulla ja Rasvanäpillä om hommasta kokemusta.
"Varmsti", "om"... Joku muukin on tainnut käydä chillailemassa
- Epäkelpokeräilijä -
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: mittari
Hups Käry kävi hetiScuderia Rasvanäppi kirjoitti:
"Varmsti", "om"... Joku muukin on tainnut käydä chillailemassa
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
OK..tätä olenkin odottanut.Nopeusmittari pillkkii ja välillä toimimatta kokonaan.Tosin menee satoja km että ei oireile.Eli jos on tuo trimmeri rikki niin vaikuttaako se niin että matkamittarikaan ei toimi?Nimittäin itsellä loppuu sen toiminta samalla.Eli olisiko anturi menossa vaihtoon?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Mulla alkoi näyttämään matkamittarikin liian vähän. Homma ei ikinä kerinnyt ratkeamaan mutta syyllinen luultavasti oli se vaihdelaatikossa oleva anturi. Itte avasin sen ja nähtävästi sieltä tippui joku tanko/akseli joka välittää pyörintänopeuden anturille. Mittari ei näyttänyt enään mitään ja lumihangesta ei puuttuvaa osaa löytynyt
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
OK....hieman ajattelinkin että ei menis trimmerin kautta....no hyvä tieto.Pitää vaan alkaa etsiin.GTV6:ssa on samaa oiretta ja siinä muka saatiin mitattua että ei tulisi koko aikaa tietoa anturilta.Tosin on vielä ostamatta.Eilen pelas hyvin 500km Turusta Kuopioon.....eli seurantaan...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
mulla näyttää mittari oikein sillon kun se edes toimii. Eli melkein koko ajan mittari näyttää nollaa, ja matkamittari ei toimi myöskään silloin. Mittarin saan usein toimiin laittamalla takasumuvalon päälle ja pois, niin kuuluu "naps" ja mittari palaa henkiin. Sen jälkeen se toimii aikansa useimmiten sellasen 5km. Mitenköhän tuollaisenkin saisi korjattua? Niin auto oli 164 ts -87.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tässäpä linkki tuonne arefin sivuille josta ohje löytyy:Fild kirjoitti:
Ois muuten samanlainen juttu. Jos viittit laittaa sen jutun postiin niin arvostaisin kyllä. Kiitoksia vaan.
http://www.aref.fi/tap/tap8.htm
Alla olevat rinkulat 205/65/16".
http://www.aref.fi/tap/tap8.htm
Ohjeistuksessa 205/55/16" paljonko koko erolla on vaikutusta säätöön.
"Esimerkiksi 205/55-16-renkailla varustetussa 164 TS:ssä 1750 kierrosta minuutissa nelosella vastaa nopeutta 50 km/h, 2250 kierrosta viitosella on 80 km/h ja 2750 kierrosta viitosella 100 km/h."
Kuinkahan pitkä johdot voisi vetää trimmeriin ennekuin resistanssi muuttuu liikaa. Olis helpompi ajon aikana vaudissa säätää.
http://www.aref.fi/tap/tap8.htm
Ohjeistuksessa 205/55/16" paljonko koko erolla on vaikutusta säätöön.
"Esimerkiksi 205/55-16-renkailla varustetussa 164 TS:ssä 1750 kierrosta minuutissa nelosella vastaa nopeutta 50 km/h, 2250 kierrosta viitosella on 80 km/h ja 2750 kierrosta viitosella 100 km/h."
Kuinkahan pitkä johdot voisi vetää trimmeriin ennekuin resistanssi muuttuu liikaa. Olis helpompi ajon aikana vaudissa säätää.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Eiköhän tolla pääse helpoimmalla
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
No nyt menii liian helpoksi155TS kirjoitti:http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Eiköhän tolla pääse helpoimmalla
Saattaapi olla aikalailla mittari kohtanen tuo tarvittava vastus. Halvoissa elektroniikka komponenteissa sallitaan prosentuaalisesti melko suuret toleranssit joita saadaan sitten juuri potikoilla paikkailtua...
Onko 33:n sähköisissä mittareissa vastaava potikka ja vastaavia ongelmia? Tuli vaan mieleen kun ei ole koskaan tullut tutustuttua tarkemmin mittarin rakenteeseen...
Onko 33:n sähköisissä mittareissa vastaava potikka ja vastaavia ongelmia? Tuli vaan mieleen kun ei ole koskaan tullut tutustuttua tarkemmin mittarin rakenteeseen...
moi ,jos et oo vielä vaihtanu trimmeriä , niin kannattaa kokeilla sumuttaa siihen jotain voitelevaa elektroniikanpuhdistusainetta ja samalla pyöritellä trimmerin säätöruuvia . Mulla oli sama vika , mittari näytti ainakin 30 pros. liian vähän ja pelkkä trimmerin herkistely autto ( ninkuin on auttanut kaikkiin muihinkin sähkölaitteiden toimimattomuuksiin ) . Nyt näyttää oikein . Ei sen puoleen trimmerin ostin ja se makso 50 senttiä bebekissä
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Palailen jälleen aiheeseen sillä piirilevy on nyt tuossa pöydällä.
Aluksi aattelin vaihtaa tuon trimmerin, mutta nyt aloinkin miettimään että tuskinpa syy on siinä.
Oireena on nopeusmittarin pomppoilu, Suurimman osan ajasta näyttää nollaa (matkamittari ei myöskään toimi), joskus painamalla takasumuvalon nappia niin kuuluu jostain sisältä "naps" ja mittari palaa henkiin joksikin aikaa kunnes taas tipahtaa (hieman pomppoillen). Tuo voisi johtua tuosta anturista vaihdelaatikon päällä, mutta jotenkin en vaan usko siihenkään. Mielestäni tuo vaikuttaa joltain kosketushäikältä, vai?
Onko kokemuksia/niksejä millä voisi ongelmaa lähtee ratkomaan?
Aluksi aattelin vaihtaa tuon trimmerin, mutta nyt aloinkin miettimään että tuskinpa syy on siinä.
Oireena on nopeusmittarin pomppoilu, Suurimman osan ajasta näyttää nollaa (matkamittari ei myöskään toimi), joskus painamalla takasumuvalon nappia niin kuuluu jostain sisältä "naps" ja mittari palaa henkiin joksikin aikaa kunnes taas tipahtaa (hieman pomppoillen). Tuo voisi johtua tuosta anturista vaihdelaatikon päällä, mutta jotenkin en vaan usko siihenkään. Mielestäni tuo vaikuttaa joltain kosketushäikältä, vai?
Onko kokemuksia/niksejä millä voisi ongelmaa lähtee ratkomaan?
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nopeusmittarin anturi on tulossa kohta, nyt tarttisinkin pientä ohjeistusta sen vaihtoon. Elikkä, tuossa jutussa koskien mittarin trimmerin vaihtoa, kerrottiin että vaihtaessa anturia voi helposti käydä niin, että joku muovi osa tippuu laatikkoon sisään. Nyt tarttiskin vähän tietää että miten minimoin/poistan tuon riskin?
Toiseksi olisi kiva tietää missä tuo anturi sijaitsee, kerran tuolla auton alla kömpiessäni sörkin kättä laatikon yläpuolelle ja käteen osui sellainen 5-10 cm pitkä, halkaisijaltaan parin sentin mötikkä, josta lähtee varmaan kaksi piuhaa. Voisikohan tuo olla kyseinen anturi? Ja jos tuo on se niin onko ainoa mahdollisuus sen irroittamiseen alapuolelta, sillä ainakin silloin tuo tuntui melkein mahdottomalta irroittaa.
Toiseksi olisi kiva tietää missä tuo anturi sijaitsee, kerran tuolla auton alla kömpiessäni sörkin kättä laatikon yläpuolelle ja käteen osui sellainen 5-10 cm pitkä, halkaisijaltaan parin sentin mötikkä, josta lähtee varmaan kaksi piuhaa. Voisikohan tuo olla kyseinen anturi? Ja jos tuo on se niin onko ainoa mahdollisuus sen irroittamiseen alapuolelta, sillä ainakin silloin tuo tuntui melkein mahdottomalta irroittaa.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Anturi tuli aikoinaan vaihdettua ja jälleen olisi sama homma edesse.
Täyttä varmuutta en ole saanut että syyllinen olisi tuo anturi. Oireethan on juuri nuo aikasemminkin mainitut pilkkiminen ja nopeuden näyttäminen alle todellisen. Voisiko vika kuitenkin olla tuossa trimmerissä?
Eli tällä hetkellä suurimmanosan ajasta anturi näyttää alle oikean nopeuden ja sitten välillä aina pompahtaa oikeeseen hetkeksi.
Täyttä varmuutta en ole saanut että syyllinen olisi tuo anturi. Oireethan on juuri nuo aikasemminkin mainitut pilkkiminen ja nopeuden näyttäminen alle todellisen. Voisiko vika kuitenkin olla tuossa trimmerissä?
Eli tällä hetkellä suurimmanosan ajasta anturi näyttää alle oikean nopeuden ja sitten välillä aina pompahtaa oikeeseen hetkeksi.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
noniin elektroniikka tietäjät.
Käsissä on nyt tuo 100 ohmin trimmeri, ja ajattelin sen säätää suuriinpiirtein kohdilleen jo aluksi.
Kysymys kuuluu että kummalla tavalla tuo trimmeri on kytketty.
Eli kun tuo alkuperäinen trimmeri on 22 ohmin niin sillon napojen A ja B välillä resistanssi on 22 ohmia. En ole mitannut, mutta kuvitellaan nyt että se trimmeri on säädetty niin että navan A ja C välillä on 7ohmia ja napojen B ja C välillä on 15 ohmia. Pitäisikö tuo 100 ohmin trimmeri nyt säätää:
1) niin että navan A ja C välillä on 7 ohmia ja navan B ja C välillä on loput 93ohmia?
2) vai niin että resistanssien suhde pysyisi samana eli uuden trimmerin napojen A ja C sekä B ja C:n lukujen suhde olisi 7/15?
Kun saisi tuon edes suuriinpiirtein kohdilleen niin se helpottaisi säätämistä.
Käsissä on nyt tuo 100 ohmin trimmeri, ja ajattelin sen säätää suuriinpiirtein kohdilleen jo aluksi.
Kysymys kuuluu että kummalla tavalla tuo trimmeri on kytketty.
Eli kun tuo alkuperäinen trimmeri on 22 ohmin niin sillon napojen A ja B välillä resistanssi on 22 ohmia. En ole mitannut, mutta kuvitellaan nyt että se trimmeri on säädetty niin että navan A ja C välillä on 7ohmia ja napojen B ja C välillä on 15 ohmia. Pitäisikö tuo 100 ohmin trimmeri nyt säätää:
1) niin että navan A ja C välillä on 7 ohmia ja navan B ja C välillä on loput 93ohmia?
2) vai niin että resistanssien suhde pysyisi samana eli uuden trimmerin napojen A ja C sekä B ja C:n lukujen suhde olisi 7/15?
Kun saisi tuon edes suuriinpiirtein kohdilleen niin se helpottaisi säätämistä.
Tämä tarkoittanee että napojen A ja C resistanssi oli 12,3 ja napojen B ja C oli 9,7?Omassa oikea arvo tuolle rimmerille oli 12,3ohmia
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Ilmeisesti yritit mittailla sitä trimmeriä niin että se on vielä kiinni piirikortissa?Epezi kirjoitti:äh.. eipä noista mittauksista oikeen saa järkeviä lukemia... ilmeisesti on niin epätarkka mittari.
Eli ilmeisesti trimmeri pitäisi säätää tyylillä nro 1)
Unohda ne 1,2,3,4,5,6.. abcd tyylit.
Juota se irti ilman mitään vääntelyjä(siis siitä ruuvista mistä trimmeriä säädetään).
Sen jälkeen vasta saat mitattua sen rimmerin.
Ja kiinni vastaavassa järjestyksessä.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
hmph. Hankin toisen mittariston, pistin kiinni ja dadaa, nopeusmittari toimii oikein, mutta kas kummaa kierrosluku mittari näyttää liikaa, tyhjäkäynnillä ok, mutta esim 100 vauhdissa näyttää vitosella 4000rpm. Näin oli noin 400km, kunnes eilen nopeusmittari putosi taas vanhoihin lukemiin ja kierroslukumittari putosi näyttämään kutakuinkin oikein (ei ihan).
Eli siis tämä mittaristo toimii samallalailla kuin edellinenkin, olisikos syynä sitten kuitenkin se anturi
Eli siis tämä mittaristo toimii samallalailla kuin edellinenkin, olisikos syynä sitten kuitenkin se anturi
- Sape
- Viestit: 1398
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Kiitoksia. Johto ei näyttänyt olevan irti, anturi ei ilmeisesti tykännyt vedestä. Pitää ilmeisesti lähteä metsästämään uutta.
Lähteekö siitä anturista irti joku muoviosa? Olisiko ehdotuksia miten saisi estettyä sen tippumisen vaihdelaatikkoon? Anturi on ilmeisesti ihan vain kiertämällä kiinni?Epezi kirjoitti:Nopeusmittarin anturi on tulossa kohta, nyt tarttisinkin pientä ohjeistusta sen vaihtoon. Elikkä, tuossa jutussa koskien mittarin trimmerin vaihtoa, kerrottiin että vaihtaessa anturia voi helposti käydä niin, että joku muovi osa tippuu laatikkoon sisään. Nyt tarttiskin vähän tietää että miten minimoin/poistan tuon riskin?