Lambda 155:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Lambda 155:een

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

Eli mistäköhän saisi halvimmalla tarvike lambdan 16V 155:een, ja onko aivan sama kuin 156:ssa? Ei varmaan saa mistään alle satasen?

Isälläni on yksi ylimääräinen anturi (ja pitäisi olla toimivakin) jossa kuitenkin on poikkaistut johdot. Muistan lukeneeni jostain että yhden lambdan piuhan sisällä liikkuisi myös ilmaa, eli piuhojen juottaminen pilaisi sen toiminnan. Mahtaako pitää paikkansa myös meikäläisen Alfan kanssa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5327
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varovainen arvio, että halvimmaksi tulee laittaa alkuperäinen. Selviää yhdellä vaihtotyöllä, eikä tällöin "halvimpaan tarvikelambdaan" kulu rahaa ollenkaan.
VMP

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

autoasi-kaupasta hain itse NTK:n lamdan . Maksoin hieman alle 100 e .

Bosch:ilainen maksaa yli sata euroa (olisko ollut jtn 170€ paikkeilla) ja siinä on ihan liitin ettei tarvitse juottaa mitään .

Osta kerralla kunnollinen , älä motonet kamaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5327
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

NTK Lambdojen sopimattomuudesta (ainakin 156:een) on forumillakin juttua.
VMP

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

Ok, eli varmaan olisi viisainta hankkia sitten Bosch:in tarvikelambda, Heikalta saa suht koht "halvalla".

Mutta osaako joku sanoa jotain tuosta hapen kulkemisesta lambdan piuhoissa? Tuleeko se anturi toimimaan kuten sen pitääkin jos vain juottaa johdot kiinni?

Avatar
Oleino
Viestit: 2035
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Lambda-anturi mittaa pakokaasujen happipitoisuutta, ja se ilmoittaa tietonsa jännitteenä. Happi ei kulje johtoja pitkin. Johtojen juottaminen ei vaikuta lambdan toimintaan.
Tein itse - säästin

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

Oleino kirjoitti:Lambda-anturi mittaa pakokaasujen happipitoisuutta, ja se ilmoittaa tietonsa jännitteenä. Happi ei kulje johtoja pitkin. Johtojen juottaminen ei vaikuta lambdan toimintaan.
Tämä on meikäläisenkin mielipide asiaan liittyen, mutta muistan lukeneeni jonkun väittäneen että johdoissa kulkee myös happea jolloin piuhojen juottaminen ei riitä. Eli pitäisi myös jotenkin liittää pätkät niin että happi pääsisi kulkemaan letkua pitkin...

Jos 155 16V:n lambda-anturin piuhoissa ei kulje happea niin silloinhan kaikki on hyvin, mutta haluaisin vain varmistua asiasta ennenkuin alan asentamaan käytettyä anturia josta on johdot poikkaistu :) .

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jossain topicissahan tuosta puhuttiin, mutta ymmärtääkseni se koski vain uudempia JTS 156:sia ja ehkäpä 159:siä.

Vanhemmissa vehkeissä lambda mittaa ulkotilan happipitoisuuden sen rungosta, ei johdosta.

Jos kuitenkin olen väärässä, tulen rankaisemaan itseäni jollain asiaan sopivalla tavalla. :-D

Vastaa Viestiin