eli auto on vm.-98 137th ajettu pintakaasulla ajettaessa toimii suht ok mutta kun painaa enemmän kaasua niin alkaa kakomaan ja nykimään niinku ei saisi bensaa... sitten kun löysää kaasua niin veto tasaantuu,testerissä on käyty ei vikakoodeja...ainoa vika mitä olen huomannut niin termari jumittaa kun ei nosta lämpöjä normaaliin mutta voiko se olla syynä tuohon kukupuoleen? niin ja tyhjäkäynti heijaa esim. valoihin pysähtyessä mutta se taitaa olla ihan ominaisuus mitä olen täältä lueskellut
Bosch Serviceen vain uutta hakemaan, ei nimittäin viallinen näytä vikakoodeja. Vaikuttaa myös tuohon heijaamiseen. Voi tietysti kaasuläppäkin olla likainen mutta väittäisin että pelkkä ILMIN uusiminen auttaa.
Miltä ne tulppien päälle tulevat suorasyttypuolien eristeet näyttivät? Niillä on taipumusta halkeilla ja aiheuttavat sytkäkatkoksia, mm. rajua nykimistä väännättäessä.
Kokenut itse saman, heijaamiseen auttaa ammattimaisesti tehty kaasuläpän putsaus, ainakin minulla kävi näin. 1,5 vuotta sitten tehty, ei heijaa edelleenkään.
Oma kiesi oireili juuri samalla tavalla, mikä johtui kaasuläpän parametrien sekoamisesta tjsp. Diy resetointi ei auttanut, vaan resetointi piti tehdä Deltassa testerissä. Liittyi mulla startin leviämiseen ja tod.näk. apuvirroilla käynnistämiseen. Ilmiäkin silloin epäiltiin, mutta se ei ollut syypää.