Pakoputken vaihto 156 v6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Pakoputken vaihto 156 v6

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Keskipönttö täysin laho - putkiston purku meni nopeesti (takapönttö+väliputki), mutta perkele. Katalysaattorin laippaan katkesi ne kaksi pulttia. Mitäs nyt? Porakaan ei pysty oikein ja ei ole mistä pyöritellä. Pois ne siitä pitäs saada ennen uuden asennusta.

Tiistaina leimalle - viimeinen päivä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Maunu
Viestit: 3655
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulle kävi samoin aikoinaan. Onnistuin poraamaan toisen pultin pois noin 20 terän katkaisulla. Lopuksi löysin vanhan venäläisen terän ja vanhan metallimiehen joka teroitti terään sopivan kulman, tämän jälkeen reiän poraaminen onnistui helposti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Venäläinen kestää :mrgreen:

Laitoit pultit läpi? Voi vetää vaikka lentävällä poikki sitten - putoaa ja uus tilalle.

Insinöörityön taidon näytös taas tuo laippa kierteellä :happy:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Aja rälläkällä viilto sivusta kohti pulttia, tämän jälkeen pultit ovat niin löysällä että ne on helppo kiertää irti. Uutta kiinnittäessä hitsaa rälläköity ura kiinni tai laita ainakin ylimääräiset mutterit pulttien vastapuolelle. Crc:tä tai jotain vastaavaa kannattaa käyttää myös irroituksessa.
Olikohan sekavasti kerrottu mutta tuossa on yksi vaihtoehto.
Minullakin katkesi toinen pultti ja noin hoidin ongelman.

Edit. Olin hidas, älä rälläköi korvaketta ihan kappaleiksi, vaan sillein ihan varovasti. You know :drinking:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Gasolina
Viestit: 4862
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Juuri noin, brutaalisti ja tehokkaasti vaan. 0.8mm laikalla, kun tekee avauksen niin ei tarvi välttämättä edes hitsata. Full face maski sitten tuon laikan kanssa varmuudeksi, ettei tule skraaduja naamaan, jos sattuu hajoamaan.
Giulia Super -69

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Viddu - nyt on CSC sitten alla katista eteenpäin :mrgreen:

Kiitos vinkeistä. Lentävää ja poraa ja sitten hammeria. Voimalla ei nysväämällä. Sain vielä kierteetkin osittain palautettua laippaan. Varmuudeksi vedin vielä mutterit.

Etupää piti heti hienosti (ei vuotoa), mutta takaa saakeli meinaa vuotaa. No vetelin reilusti sitten pakoputkitöhnää - johan pitää.

Mietoa murinaa vanhaan verrattuna - entinen keskipönttö oli täysin kaput.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Pakoputken vaihto 156 v6

Viesti Kirjoittaja Bones »

Topikki haudan takaa....

Onkos nuo faceliftissä läpipultilla jo? Ei kai nyt enää mitään kierteitä laipassa? Joku vaihtanut putkenpätkää faceliftiin?
200 baria vaparissa..

Vastaa Viestiin