Gasolina kirjoitti:Nykyisellä luokkajaollakin samaan luokkaan "joutuvat" hyvinkin eri tehoiset autot on helppo mielessään sijoitella uudelleen. Oikeastaan erot ajoissa on pienemmät mitä voisi ajatella niiden olevan.
Mikäli halutaan tasaisempia luokkia niin jaetaan autot teho-paino suhteen mukaan kolmeen luokkaan. Viritetyt vehkeet sijoitetaan sopivaan luokkaan dynolapun perusteella tai ellei sitä ole niin kovimpaan ryhmään.
Mutta kun tuo teho-paino -suhdekaan ei välttämättä anna
oikeudenmukaista kuvaa eri autojen välisistä eroista.
Ajettavuushan ratkaisee kaikkein eniten näissä karkeloissa:
on ensinnäkin tämä pyhä kolmiyhteys, neliveto/takaveto/etuveto,
jossa paremmuusjärjestys on normaalisti juuri tuo.
Sitten on hyvin suuria eroja autojen varustelujen suhteen,
vanhemmissa hyvä kun on ABS:t ja uudemmissa kaikki mahdollinen 
ajoa parantava elektroniikka..
Tai entäs sitten vaikkapa vakio Alfa 156:set joista ehkä surkein 
malli radalla on...läskikeulainen 2.5 V6:nen. 
Ei siinä paukut auta yhtään jos auto ei taivu kurveihin. 
Ja kun 
ajettavuutta sitten parannellaan niin lopputulos 
voi olla aika toisennäköinen.
Siihen ajettavuuden paranteluun toisilla on suuremmat intohimot 
kuin toisilla.
On aika vaikea kuvitella luokkajakoa toisinkaan kuin nyt on tehty;
joko luokkia on niin monta että kerhon rahat menevät pokaaleiden 
teettämiseen tai sitten toinen ääripää että vakioluokassa ajavat
vain ne muutamat autot jotka ovat tehtaan jäljiltä ja loput
30 autoa sitten viritettyjen luokassa... 
