Talvirengas koko

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

No, antakee Ricambin summata yhteen keskustelu:

Kitkat Sucks ja Nokian 4:et Rules :mrgreen: Menikö oikein?? :silly:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ricambi kirjoitti:No, antakee Ricambin summata yhteen keskustelu:

Kitkat Sucks ja Nokian 4:et Rules :mrgreen: Menikö oikein?? :silly:
Kutakuinkin :roll: :lol:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11360
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:...mutta järkevin koko edelleen 185 leveät.
Tämäkö on sitten Se Virallinen Totuus? :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7798
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Rolle kirjoitti:...mutta järkevin koko edelleen 185 leveät.
Tämäkö on sitten Se Virallinen Totuus? :mrgreen:
Taitavasti quotettu, ei jääny kuin tuo minun mielestä pois tuolta. Ja jos muut argumentit on luokkaa "mulla on sellaset sen takia ne on paremmat" niin höyryhän se alkaa korvista tulemaan.

Täytyy keksiä joku pseudonyymi niin saa huudella rauhassa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11360
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, se sinun lauserakenteesi ei ollut ihan yksiselitteinen. Minä ainakin luin sen niin että sinun mielestäsi sopii ajella vaikka ukkivainaan preservatiiveilla ja paras koko on 185.

Taas Tikusta asiaa. Mahtaa Taku olla kade.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7798
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Joo ihan oikeassa olet. Täytyy muistaa oikolukea (eli onko samma på svenska) kun ei aina ajatus kulje niinkuin pitäisi, ja vielä kaiken lisäksi kaikki mitä vaan voi niin ymmäretään väärin.

Onneksi Maho is back, tulee taas teräviä kommentteja ja uskalletaan esittää eriäviä mielipiteitä. Olet lämpimästi tervetullut takaisin minun puolesta!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Maunu kirjoitti:Oonko mää ainoo jolla o 195:set talvikumit alla.

Taitaa olla ns välimallin renkaat kun muut puhuu kokoajan 185 tai 205 renkaista. Hyvin noilla Misukan Ivaloilla on eteenpäin päässyt (taitaa V6:nen painaa nokalla pitoa lisää) tosin vanteet on surkeat 15":set :lol:
Et ole! Ajattelinpa pistää oman lusikkani soppaan :-D
Nokia 2:set 195/60 15, tehtaan vakiokoko käsittääkseni ja TOIMII!
Meinasin pistää 185/65, mutta 195 näyttää paremmalta ja toimii maantiellä paremmin.
Äijät hei, makuasioistahan on turha kiistellä, mutta on se vaan pirun kivaa :silly: :mrgreen:

Avatar
Tepi
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 06:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Meillä on v6:ssa 225/45/17 hakkapeliitta 4. Tahtoo hyppiä urilla mutta pito on huippuluokkaa. Ts:ssa taas on 175/70/14 nastat merkkiä en edes muista. Muuten hyvät mutta turhan korkeat ei ole tuntua tiehen.
164 v6

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5054
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse ajelin töissä saman merkkisillä "autoilla" erillaisilla ja erilevyisillä renkailla ja siltä pohjalta olen valinnut omiin 185 ja testien ekakolmikosta renkaat.Etelässä tosin eri tilanne ei ole useinkaan jääpolanne uria.Ja näillä näkymin olen muuttamassa etelään niin sit pitää jopa harkita niitä kitkoja,"lapissa" niillä ei pärjää.Oikeasti..... :roll:
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11360
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Etelässä tosin eri tilanne ei ole useinkaan jääpolanne uria.Ja näillä näkymin olen muuttamassa etelään niin sit pitää jopa harkita niitä kitkoja,"lapissa" niillä ei pärjää.Oikeasti..... :roll:
Jaa, minä voisin mieluummin muuttaa sinne Kuopioon. Oletkos vilkaissut mitä asunnot maksavat täällä...?

Olen muuten kuvitellut, että kitkoilla pärjää paremmin nimenomaan jossain muualla kuin etelässä. Täällähän tienpinnat ovat harvoin lumiset (pikkupakkasilla ne säännönmukaisesti suolataan mössöksi :evil: ) mutta kohtuullisen usein puhtaalla jääpinnalla. Toisaalta, turha tuossa keinotekoisessa vesikelissäkään on nastoilla sorvata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Grendel
Viestit: 604
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Aivan.
Ivalossa vaikka pärjää erittäin hyvin kitkoilla.

Totuus on ettei nastoista ole kovasti hyötyä kuin muutaman kerran vuodessa paikkakunnasta riippuen. Tosin silloin kun hyödyttävät niin kitkarenkailla ei todellakaan ole hauskaa ajella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5054
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä lähinnä mielessä noi kainuun ja Oulun ajat.Alfa seisoo opiston parkissa viikot.Eipä tule kilsoja muuten ku sit vkl vapaille lähtiessä.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5766
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:,mutta järkevin koko edelleen 185 leveät.
Ei ole. 8)
Tämä nyt on ollut tällaista mää vs. mää - väittelyä. Selkeätä faktaa ei ole tullut, miksi kannattaisi kapeammat ostaa.. Eli kannattaa hakea vaan ne 205:t, jätetään ne 185:t PV:n... :-D
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Haluaisin tuoda keskusteluun vähän lisäelementtejä, kun luin jälleen kerran kaikki vastaukset... :-D Mielestäni 185 rengas koko on Suomen talvessa suhteellisen hyvä valinta (ei ulkonäkö valinta) Ainakin täällä Turun seudulla on paljon uria ja leveämmät renkaat ovat uraherkempiä. Kunnon urat ja siihen vielä lumipyry + suolapaskan levitys, niin on sellainen keli, ettei meinaa 185:kaan pitää. Nastat on kyllä pakko olla, ainakin mulla, muuten ei noilla pikkuteillä pääse hurjastelemaan. :wink:

Terv: 185 nastat :-D

Eihän tossa 75:sen takarenkaissa nastat kauaa pysy, eli taitaa olla takana M+S:t :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5054
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onkohan tämä nyt sitten oikea paikka jatkaa mutta....
Pakko hommata kierros talvirenkaita ja vanteita tuohon 166:seen. Alustava katselu kokoluokassa 205/55 R16 antoi 1000-1100e paketit Nokialla tai Misukalla. Onko tuo nyt sitten järkevin kokoluokka ja ottaisiko nastat vai kitkat tänne "etelään"? Ja onkohan vielä mitään testi"faktaa" kenellekkään eteen sattunut?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11360
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin 205/50-16 -kokoinen Hakka Q oli huono yhdistelmä tärinää ja löysää ohjautuvuutta, seuraavaksi koitan toista merkkiä tai ainakin mallia.

Nasta versus kitka taitaa olla ikuisuuskysymys :roll: Itse otan seuraavaankin (talvi)autoon kitkat jos se on etuvetoinen, nastat jos ja kun se on luistonestoton takavetoinen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ainakin 205/50-16 -kokoinen Hakka Q oli huono yhdistelmä tärinää ja löysää ohjautuvuutta, seuraavaksi koitan toista merkkiä tai ainakin mallia.
Itsellä pyöri juuri samanmalliset ja kokoiset renkaat yhden talven meganen alla. Itse olin kyllä tyytyväinen pitoon ja ajettavuuteen. Alfaan tulossa ensitalveksi mitä todennäiköisimmin 205/50 R 17 Hakkapeliitta RSI:t tai sitten hakka neloset. En ole vielä päättänyt :wink:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Jaaha, aikamoinen kädenvääntö tästäkin on saatu aikaan. :) Itelläni olis kans rengasvalinta edessä. Tuumakoko tulee olemaan väkisin 15, koska vain sellaiset vanteet on varastossa. Todennäköisesti 205/60 nastat... Suosituksia merkistä? Ainakin Hakkapeliitta 4 tuntuu saaneen kovasti ääniä.

Muuten, multa vapautuisi tuossa talveen mennessä uudenveroiset 205/60R15 kitkat, jos jotain kiinnostaa... ;)

Avatar
Janne
Viestit: 2145
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ittellä sama mietiskely päällä. Tänä vuonna ajattelin olla hyvissä ajoin liikenteessä - siis rengasliikkeessä:)
Talvirenkaina on 185/65/15 Hakka Q kitkat joilla ajelisi rengasliikkeen mielestä vielä AINAKIN alkusyksystä pitkälle kevääseen.

Mutta nuo kitkarenkaat on sen verran oudot, että voip olla että ne vaihtuu nastoihin. Oulussa ei taida kitkoilla muutenkaan pärjätä. Liippaantuneet nupukivikadut & pääkallokelit on nastoillekin tosi liukkaat. 195 tai 205 vois olla kitkoille ihan ok? Nastat otan kyllä varmaan max 185:ena.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itsellä hakka neloset joilla ajettu noin 1000km, muistaakseni 4nastaa irronnut, ja kaikkien nastojen ympäriltä lähteny kuminpalasia :roll: Reklamoin kun jaksan :mrgreen:

Avatar
155156
Viestit: 2235
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hakkapeliitta 4 koko 205/50 16" ajettu kaksi talvea: huippurenkaat!! Nastoja ei ole irronnut.

Olisiko Epezille sattunut renkaat jostain huonosta valmistuserästä, jos 1000 km jälkeen renkaat porsii. Reklamaatiota peliin..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5054
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eilen illalla luin työmaalla viime syksyn testejä parhaat kitkat vs. parhaat nastalliset niin kitkat olivat vain äänettömämmät, muuten pisteet noukki käytännössä nastalliset. Tietty kyse ei ole nastoista kaikissa tuloksissa mutta vissiin kun melu pisteet on jo menetty nastojen takia niin voi tehdä kuviostakin hieman purevamman vaikka ääni sitten lisääntyisikin.
Todennäköisesti tulee nuo Nokian 4:set alle. Kun tarkoitus vääntää hommia rengassesonki rengasliikkeessä ja siellä helpoiten saatavilla Nokiaa ja Misukkaa...
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin