Ahtopainemittari GTV:hen
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ahtopainemittari GTV:hen
Ajattelin että voisi asennella tuon alkuperäisen analogikellon tilalle ahtopainemittarin.
Löytyisikö joltain valmistajalta kellon kanssa samankokoinen ja ulkonäöltään mahdollisimman samannäköinen mittari?
Taustavärikin pitäisi saada vihreäksi, sen tosin saattaisi saada itsekin vaihdettua.
Lisäksi kiinnostaisi kuinka tuo keskikonsolin ala ja yläosa irtoaa, jotta saa mittarin vaihdettua.
Löytyisikö joltain valmistajalta kellon kanssa samankokoinen ja ulkonäöltään mahdollisimman samannäköinen mittari?
Taustavärikin pitäisi saada vihreäksi, sen tosin saattaisi saada itsekin vaihdettua.
Lisäksi kiinnostaisi kuinka tuo keskikonsolin ala ja yläosa irtoaa, jotta saa mittarin vaihdettua.
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Niinpäalfa164 kirjoitti:Virivehkeet tietenkin erikseen,kun säädetään ja säädetään
Täytyy varmaan kurkata ensin sitä mittaristoa, että mitä sinne saisi väkerrettyä.
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta tuossa on ollut semmosta pienen pientä nykimistä täyskiihdytyksessä. Epäilin tuota alkuperäistä by-pass venttiiliä,jos se välillä jumittaisi. Asensinkin ihan testiksi tilalle uuden Dumbin. Tuntuisi että kiihtyy paljon tasaisemmin. Kerran tosin auto sammui kun hidastin risteykseen. Täytyy siis hankkia uusi by-pass.
Muistaakseni se lähtee yläpuolelta kun ropeltaa tuuletussuulakket pois. Alapuolelta purkaminen lähtee irroittamalla tuhkakupin pohjasta lähtien kaikki irtoava, jotta pääsee mittaripaneelin alakiinnityksiin.
P.S. Analogikello on kyllä ihan huippuvaruste - niin kuin Maseratin arkisemmalla siskolla pitää ollakin
:):):)
P.S. Analogikello on kyllä ihan huippuvaruste - niin kuin Maseratin arkisemmalla siskolla pitää ollakin
^^ ja ^
Näinhän se on. Itselläkin on käynyt mielessä kellon uhraaminen öljynlämpömittarille...
Tosin kyllä yhden lisämittarinkin "jouduin" laittamaan: totesin, että Spider ei "toimi" ellei ole ulko/sisälämpöjä kipparin tiedossa. Ratkasin sen liimaamalla digihalpismittarin sellaiseen radion yhteyteen kiinnitettävään "puhelintelineeseen". Joten härpättää sellainen nyt siis kartanlukijan puolella, mutta ei se tiellä ole, esteettinen haittakin on yritetty minimoida...
Näinhän se on. Itselläkin on käynyt mielessä kellon uhraaminen öljynlämpömittarille...
Tosin kyllä yhden lisämittarinkin "jouduin" laittamaan: totesin, että Spider ei "toimi" ellei ole ulko/sisälämpöjä kipparin tiedossa. Ratkasin sen liimaamalla digihalpismittarin sellaiseen radion yhteyteen kiinnitettävään "puhelintelineeseen". Joten härpättää sellainen nyt siis kartanlukijan puolella, mutta ei se tiellä ole, esteettinen haittakin on yritetty minimoida...
- KJS
- Viestit: 4706
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Jos mulla ois turbo, niin laittaisin ahtopaineen varmaan kellon tilalle ja jos haluaisi kellon, niin sitten joku pienikokoinen tikitaki näyttö johonkin sopivaan kohtaan kojelaudassa.
Edit: Vaikka tosiaan jonkinmoista modaamista se saattaa vaatia mittaristoon, että kellon saa riipaistua poispoikkeen.
Edit: Vaikka tosiaan jonkinmoista modaamista se saattaa vaatia mittaristoon, että kellon saa riipaistua poispoikkeen.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Sulla tarvii olla kaksmäntänen dumppi että toimii, oliko?Epezi kirjoitti:En kyllä osaa sanoa, että vetääkö se rikkaalle, mutta siis ainakin kerran oli ilmaa liian vähän, joten sammui.
Se takaisinkiertävä letku liittyy ennen ilmiä.
Muuten sammuu just ko. tilanteessa. Dumppi on aina auki kun vapautat kaasun ja alipaine imusarjassa on suurimmillaan. Tällöin vetää ilmaa ohi ilmamäärämittarin toisinkuin bypassin kanssa.
ei ne nättejä ole, mutta ei siitä keskikonsoliin sijoitetusta mittaristakaan oikeasti mitään hyötyä ole kun tosissaan ajelee. ei sinne ehdi kurkkia.KJS kirjoitti:Joo ei se rattipylvääseen ruuvvattu mittari oo nätti, enkä kyllä lähtisi laittamaan niitä a-pilariin asennetavia teinituuning mittaritelineitäkään.
A-pilari tai kojelaudan päällinen niin siihen ehtii mulkoilla ajossakin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
kokeile imeä siitä letkusta joka tulee imusarjaan kiinni ja samalla kurkistat sinne dumppiin, jos näet suoraan läpi niin se on yksimäntänen, jos mäntä liikkuu mutta yhteys ulkoilmaan on vielä kiinni niin se on kaksimäntäinenEpezi kirjoitti:Jaa-a, en osaa kyllä sanoa. Dumbin päästä näkee venttiilin joka suhauttaa ilmat ulos.alfa 156 v6 kirjoitti:Sulla tarvii olla kaksmäntänen dumppi että toimii, oliko?
Eikö tuo toimis yks mäntäselläkin? On vaan liian löysä jos pelkkä alipaine riittää sen avaamaan. Pitää säätää (lienee säädettävä?) niin että imusarjan alipaine+painepuolen ahtopaine vasta yhdessä avaavat sen. Eli se on auki vain paineiskun ajan kun turbo vielä hyrrää vaikka kaasuläppä on jo kiinni. Tuon aikaa seos voi olla jonkin verran rikkaalla koska osa ilmasta pääsee ulos mutta harvoin tuosta on mitään isompaa haittaa. Niin mulla ainakin toimii ihan tavallinen yksi mäntänen ulospuhaltava dumppi 
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Saahan sen tietysti noin jousella kikkailemalla pelaamaan (ehkä, itse en löytänyt oikeanlaista vieteriä...). Mutta helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa.eltsu kirjoitti:Eikö tuo toimis yks mäntäselläkin? On vaan liian löysä jos pelkkä alipaine riittää sen avaamaan. Pitää säätää (lienee säädettävä?) niin että imusarjan alipaine+painepuolen ahtopaine vasta yhdessä avaavat sen. Eli se on auki vain paineiskun ajan kun turbo vielä hyrrää vaikka kaasuläppä on jo kiinni. Tuon aikaa seos voi olla jonkin verran rikkaalla koska osa ilmasta pääsee ulos mutta harvoin tuosta on mitään isompaa haittaa. Niin mulla ainakin toimii ihan tavallinen yksi mäntänen ulospuhaltava dumppi
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1840
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Eikös ahtopaineen anturi ole sähköinen? Onko mikään muista mittareista samalla tavalla toimiva, jos vaikka voisi siirtää varaosamittarista esimerkiksi öljynpaineen mittarin siihen kellon paikalle ja tekisi vain uuden asteikon siihen ahtopaineille.
Siis nyt ei kyllä ole hajuakaan millainen GTV:n mittaristo on, mutta ainakin 156:s se toimisi.
Mittariston pohjia kyllä pystyisin ainakin teoriassa tekeen, koittanut en ole koskaan. Samalla voisi vaihtaa väriä? tuuninkia?
Siis nyt ei kyllä ole hajuakaan millainen GTV:n mittaristo on, mutta ainakin 156:s se toimisi.
Mittariston pohjia kyllä pystyisin ainakin teoriassa tekeen, koittanut en ole koskaan. Samalla voisi vaihtaa väriä? tuuninkia?
- Liitteet
-
- 156 V6
- mittariston pohja alfa 156v6.jpg (14.93 KiB) Katsottu 3715 kertaa
