Alfoista
Valvoja: Moderators
Tuomo
Viestit: 8 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 19 Maalis 2009, 22:03
Moro mikähän olisi ongelmana kun lähtee vasta vetämään 2500 kierroksen jälkeen ja nykii sitä hiljasemmilla kierroksilla. Mitenkäs onnistuu tuo nokka-akselin remmin vaihto ja tasapaino akselin hihnan vaihto. Olisi hyvä jos joku osaisi auttaa tässä ongelmassa.
Rolle
Site Admin
Viestit: 7800 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja Rolle » 19 Maalis 2009, 22:17
Vetääkö kuitenkin 2500rpm jälkeen hyvin punarajalle asti vai sakkaako yläkierroksilla?
Ohjeet ALFAN (yski äffä) jakohihnan vaihtoon löytyy
täältä .
Tuomo
Viestit: 8 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 20 Maalis 2009, 15:43
Joo sitä ylemmillä kierroksilla vetää hyvin ainut on tuo pienillä kieroksilla että ei jaksa vetää ja kiitos tuosta hihnan vaihto ohjeista.
skunkki
Viestit: 18 Liittynyt: 09 Maalis 2009, 14:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja skunkki » 20 Maalis 2009, 16:24
Johtuiskohan ihan moottorin luonteesta? Ittelläkin vedot alkaa vasta 3000 paikkeilla, 2500 tulee sellanen "tyhjä" alue/nykäsy ja sitten vasta lähtee. Melkeen kun turpolla ajais
Voisko se diisselinakuttaja (ajotuksenmuunnin?) olla syypää tuohon?
Jos joku viksumpi toteaa tuon viaks ni kertokaahan miten se sitten korjataan
Ransu
Viestit: 51 Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24
Viesti
Kirjoittaja Ransu » 20 Maalis 2009, 18:39
Moi!
itsellä sama ongelma,ei välillä herää henkiin 2-3000rpm:llä.Hihnat+ajoituksenmuunnin vaihdettu 2008 kesällä,autoliikkeen mukana paperit.
Ransu
Viestit: 51 Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24
Viesti
Kirjoittaja Ransu » 20 Maalis 2009, 18:53
Rolle kirjoitti: Vetääkö kuitenkin 2500rpm jälkeen hyvin punarajalle asti vai sakkaako yläkierroksilla?
Ohjeet ALFAN (yski äffä) jakohihnan vaihtoon löytyy
täältä .
Tiedätkö olisiko puolat,tai joku muu kun omasta mielestä pätkii koko kierrosluku-alueen.Tuntuu vaan jotenkin tukkoiselta.
Rolle
Site Admin
Viestit: 7800 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja Rolle » 21 Maalis 2009, 08:59
maru
Viestit: 45 Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja maru » 21 Maalis 2009, 09:27
Minulla nykiminen alkoi 2500rpm ja loppui 3500rpm jonka jälkeen kulki normaalisti, ilmin vaihto korjasi asian. sama kiesi kuin sinulla ja vuosimalli.
Tuomo
Viestit: 8 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 21 Maalis 2009, 11:43
Eikös tuo ilmi ole ilmamassamittari, kuinkas paljon semmonen maksaa ja missä kohtaa se on.
Ransu
Viestit: 51 Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24
Viesti
Kirjoittaja Ransu » 22 Maalis 2009, 05:36
Tuomo kirjoitti: Eikös tuo ilmi ole ilmamassamittari, kuinkas paljon semmonen maksaa ja missä kohtaa se on.
Noin 100€ motonetissä,mutta onko massa-vai määrämittari.Sjaitsee imuputkessa parilla klemmarilla kiinni,sekä piuha koneeseen.Olisin laittanut kuvan,mutta eipä ole paljon kuvattu konehuonetta
Paikalla
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 22 Maalis 2009, 09:41
Noiden Motonetin ILMIen kanssa on useammallakin ollut ongelmia, kannattaa panostaa Boschin tekeleeseen niin tulee kerralla toimiva.
- Epäkelpokeräilijä -
Tuomo
Viestit: 8 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 22 Maalis 2009, 19:56
Millä sen pystyy mittaamaan että onko se sökö.
skunkki
Viestit: 18 Liittynyt: 09 Maalis 2009, 14:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja skunkki » 23 Maalis 2009, 12:17
Tuomo kirjoitti: Millä sen pystyy mittaamaan että onko se sökö.
Otat sen irti ja kokeilet tuliko muutosta, jos ei = vaihtoon.
Tuomo
Viestit: 8 Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04
Viesti
Kirjoittaja Tuomo » 24 Maalis 2009, 20:05
missä kohin on polttoaine antura tankissa. Onko vika anturissa vai mittarissa kun näyttää mitä sattuu