33 Kesärenkaat alle ja ratti vinossa!?!?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

33 Kesärenkaat alle ja ratti vinossa!?!?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Maanantaina olis pohjan hitsausta 33:lle tiedossa ja piti saada auto ajokuntoon...

Ruuvailin vähän purettua sisustaa kiinni ja pistin auton käyntiin... ja yllättäen kun yritin lähteä pienelle lenkille niin takajarrut oli täysin jumissa...

Ei muuta kuin renkaat irti ja kumivasaraa rummulle.

Samalla kun talvikumit oli irti niin vaihdoin kesäkiekot alle.

Kumit oli lähes tyhjät ja piti käydä läheisellä shellillä täyttämässä ja samalla tuli (takaisin ajo matkalla) huomattua että ratti on mennyt n. 15 astetta vinoon tuon renkaanvaihto rumban aikana.

voiko tuollainen vinoilu johtua pelkästä renkaiden eroista (epäilen ettei) vai voiko syy olla siinä että nostin auton kuskinpuoleisen etupään moottorin alle menevästä tukivarren kiinikkeen kohdasta ylös (siis siitä ruuvin kohdalta josta tuo tukivarsi (vai mikälie) on kiinni rungossa)... vai voisiko syy olla rumpujen paukuttaminen kumivasaralla?

Ja ennekun haukutte totaaliseksi idiootiksi kun nostin sieltä ylös, niin hallitunkki ei mahtunut renkaan takana olevien tukevien kohtien alle ja alkuperäinen nostokohta on "paikkailtu" hitsaamalla niin että se nostokohta oli kokonaan poissa ja tilalla oli vain "sileetä" peltiä joka näyttää aika heikolta jos se joutuu kannattelemaan koko auton painoa.

(Nosto tapahtui siis kohdasta "1")

(pahoittelen kirjoitusvirheitä, viestin naputtelu tehty vittumaisella läppärillä)
Ei alfat enää maistu :(

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ensimmäisenä kattoisin ettei rumpu ole mennyt jotenkin vinoon, ja että renkaat istuu hyvin rummuille, sitten tarkastaisin että onko se etunostopaikka voinut painua sisään.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo nostopaikka luulisi kyllä oleva ihan tukeva.

Takapäänkään ei pitäisi vaikuttaa ratin suoruuteen.

Käyttäisin melkein vielä eturenkaat irti ja kävisin läpi, ettei ole jäänyt jotain väliin, tai pultit kantamaan tai jotain :roll:

Täristääkö?

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei täristänyt ja ajotuntumakin on ihan OK.

Täytyy ruuvailla renkaat irti ja tutkailla.
Ei alfat enää maistu :(

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:Tuo nostopaikka luulisi kyllä oleva ihan tukeva.

Takapäänkään ei pitäisi vaikuttaa ratin suoruuteen.

Käyttäisin melkein vielä eturenkaat irti ja kävisin läpi, ettei ole jäänyt jotain väliin, tai pultit kantamaan tai jotain :roll:

Täristääkö?
Takapää vaikuttaa helposti ratin suoruuteen. Jos toisessakin takapyörässä on selkeää aurausta tai haritusta ratti on ihan vatuillaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin