Maanantaina olis pohjan hitsausta 33:lle tiedossa ja piti saada auto ajokuntoon...
Ruuvailin vähän purettua sisustaa kiinni ja pistin auton käyntiin... ja yllättäen kun yritin lähteä pienelle lenkille niin takajarrut oli täysin jumissa...
Ei muuta kuin renkaat irti ja kumivasaraa rummulle.
Samalla kun talvikumit oli irti niin vaihdoin kesäkiekot alle.
Kumit oli lähes tyhjät ja piti käydä läheisellä shellillä täyttämässä ja samalla tuli (takaisin ajo matkalla) huomattua että ratti on mennyt n. 15 astetta vinoon tuon renkaanvaihto rumban aikana.
voiko tuollainen vinoilu johtua pelkästä renkaiden eroista (epäilen ettei) vai voiko syy olla siinä että nostin auton kuskinpuoleisen etupään moottorin alle menevästä tukivarren kiinikkeen kohdasta ylös (siis siitä ruuvin kohdalta josta tuo tukivarsi (vai mikälie) on kiinni rungossa)... vai voisiko syy olla rumpujen paukuttaminen kumivasaralla?
Ja ennekun haukutte totaaliseksi idiootiksi kun nostin sieltä ylös, niin hallitunkki ei mahtunut renkaan takana olevien tukevien kohtien alle ja alkuperäinen nostokohta on "paikkailtu" hitsaamalla niin että se nostokohta oli kokonaan poissa ja tilalla oli vain "sileetä" peltiä joka näyttää aika heikolta jos se joutuu kannattelemaan koko auton painoa.
(Nosto tapahtui siis kohdasta "1")
(pahoittelen kirjoitusvirheitä, viestin naputtelu tehty vittumaisella läppärillä)
33 Kesärenkaat alle ja ratti vinossa!?!?
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
33 Kesärenkaat alle ja ratti vinossa!?!?
Ei alfat enää maistu 
-
gYdEbUh
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Takapää vaikuttaa helposti ratin suoruuteen. Jos toisessakin takapyörässä on selkeää aurausta tai haritusta ratti on ihan vatuillaan.Epezi kirjoitti:Tuo nostopaikka luulisi kyllä oleva ihan tukeva.
Takapäänkään ei pitäisi vaikuttaa ratin suoruuteen.
Käyttäisin melkein vielä eturenkaat irti ja kävisin läpi, ettei ole jäänyt jotain väliin, tai pultit kantamaan tai jotain![]()
Täristääkö?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 