M 2.10.3 tyhjäkäynti korkea, ei seilaa (gtv ts -95)
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
M 2.10.3 tyhjäkäynti korkea, ei seilaa (gtv ts -95)
Jep, eli ongelmaa pukkaa
Aikaisemmin ilmiö oli ajoittaisempaa mutta nykyään valitettavasti yleisempää, jotakuinkin jopa jatkuvaa. Kierrokset eivät tahdo laskea 1800-1500 tasosta alaspäin. Esim, vaihdettaessa kierrokset tulevat hissukseen alas ja jäävät tuohon tasoon. Kunnes useiden sekunttien kuluttua laskevat normaaliksi (siis jos jättää kytkimen pohjaan ja ei paina kaasua)
Kierrokset eivät seilaa edes sun takas, vaan eivät vain laske ripeästi, kuten pitäisi. Itsellä pikkuisen sormi suussa, kun tuohon himmeliin ei pääse sisäänkään oikeen millään, vikavalo ei pala.
Kaikki käytiin lähdöt ja kylmäkäynnistykset ovat aina normaalit, siis ok mutta ajon jälkeen käy kuten edellä kuvailen.
Olisiko vinkkiä tarjolla ?
Aikaisemmin ilmiö oli ajoittaisempaa mutta nykyään valitettavasti yleisempää, jotakuinkin jopa jatkuvaa. Kierrokset eivät tahdo laskea 1800-1500 tasosta alaspäin. Esim, vaihdettaessa kierrokset tulevat hissukseen alas ja jäävät tuohon tasoon. Kunnes useiden sekunttien kuluttua laskevat normaaliksi (siis jos jättää kytkimen pohjaan ja ei paina kaasua)
Kierrokset eivät seilaa edes sun takas, vaan eivät vain laske ripeästi, kuten pitäisi. Itsellä pikkuisen sormi suussa, kun tuohon himmeliin ei pääse sisäänkään oikeen millään, vikavalo ei pala.
Kaikki käytiin lähdöt ja kylmäkäynnistykset ovat aina normaalit, siis ok mutta ajon jälkeen käy kuten edellä kuvailen.
Olisiko vinkkiä tarjolla ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Kaasuläppä zekattu viime ajokaudella saman syyn takia, mutta se ok, mutta kertaus on opintojen äitee vai mitensemenee.
Tuon vehkeen resetointi ? onko neuvoja antaa, uudempiin niitä toki on ollut useamminkin tarjolla.
ja vaikka tuotakin on tullut jo räpläiltyä, siellä ei ole mielestäni semmoista "eurooppalaisen" (lue opel) näköistä joutokäyntimoottoria, mutta kait se siellä jossain kummiskin oleilee.
Aloitellaan noista mutta tuo resetointi ?
Kiitooooos
Tuon vehkeen resetointi ? onko neuvoja antaa, uudempiin niitä toki on ollut useamminkin tarjolla.
ja vaikka tuotakin on tullut jo räpläiltyä, siellä ei ole mielestäni semmoista "eurooppalaisen" (lue opel) näköistä joutokäyntimoottoria, mutta kait se siellä jossain kummiskin oleilee.
Aloitellaan noista mutta tuo resetointi ?
Kiitooooos
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
Jos kierrokset jää ylös niin kuin kerroit, on se yleensä merkki järjestelmässä olevasta viasta. Oletko käynyt tarkistuttamassa vikamuistin? Jos autossasi on tuo vanhempi ohjausjärjestelmä, niin yksi mahdollinen ongelma voi olla nokka-akselitunnistin, se jättää kierrokset ylös, eikä sytytä häiriövaloa, mutta vikamuistista se kyllä löytyy...
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
tarviipa se tehdä, eikun delttailemaan halvoilla hinnoilla. Ei taida muilla vermeillä päästä sisään, vai onnistuuko pelkkä vikakoodi luku jollakin ?
Koittanut aikaisemmin softaa haeskella mutta eipä tuota tunnu olevan....
asiaankin, läppä on putsattu ja eipä se edes likainen ollut joten oliskohan tuo vikakoodi seuraava juttu ? jännä vaan että aina ilmiötä ei tule, mutta tullessaan se on aika inhottava (ainakin pääkopalle raskas)
Koittanut aikaisemmin softaa haeskella mutta eipä tuota tunnu olevan....
asiaankin, läppä on putsattu ja eipä se edes likainen ollut joten oliskohan tuo vikakoodi seuraava juttu ? jännä vaan että aina ilmiötä ei tule, mutta tullessaan se on aika inhottava (ainakin pääkopalle raskas)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
ja jatkuu....
Uusi joutokäynti solenoidi vaihdettu, ei sanottavaa muutosta
Uusi ilmi vaihdettu, ei suurta vaikutusta tälläkään (ehkä vasemmassa aivolohkossa pientä parannusta)
Näiden osien vaihdon jälkeen ei ole resetoitu --45min akku irti ja muut jutut, vai miten se tässä menee ???
vaihdon jälkeen naputtelin räikän jatkolla kaasuläppärunkoa ja kaasuläppäasentoanturia, niin johan pomppi. Eli olisikohan vika sittenkin siellä, kun naputtelu alueelle saa joutokäynnin muuttumaan. Samaan viittaa tietty se montussa kaasun "ryntääminen" siis aivan hivenen.
Onko anturin vaihdossa ihmeitä ? / resetointi ?
ps. kierrosren nousu ei ole mitään tramaattista luokkaa mutta saa aikaan ikävää naputussa otsalohkon alla
Uusi joutokäynti solenoidi vaihdettu, ei sanottavaa muutosta
Uusi ilmi vaihdettu, ei suurta vaikutusta tälläkään (ehkä vasemmassa aivolohkossa pientä parannusta)
Näiden osien vaihdon jälkeen ei ole resetoitu --45min akku irti ja muut jutut, vai miten se tässä menee ???
vaihdon jälkeen naputtelin räikän jatkolla kaasuläppärunkoa ja kaasuläppäasentoanturia, niin johan pomppi. Eli olisikohan vika sittenkin siellä, kun naputtelu alueelle saa joutokäynnin muuttumaan. Samaan viittaa tietty se montussa kaasun "ryntääminen" siis aivan hivenen.
Onko anturin vaihdossa ihmeitä ? / resetointi ?
ps. kierrosren nousu ei ole mitään tramaattista luokkaa mutta saa aikaan ikävää naputussa otsalohkon alla
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi