Toisen kerran sytytti moottorivikavalon, molemmilla kerroilla valon syttymistä edelsi pitkähkö kiihdytys, eli lappu ei nouse lattiasta n. puoleen minuuttiin viitonen pesässä.
No siitähän neiti ei tykkää ja sytyttää vikavalon, pientä nykimistä myös havaittavista sitä ennen eikä meno tunnu maistuvan. Vikakoodi p1671, alfadiag ei toimi mulla, joten en saa tuosta sen enempää irti.
Netistä löytyy lähinnä fiat diesel -osastolta lähin tärppi, "polttoainejärjestelmän paineanturin vika". Joka arveltavasti voisi tarkoittaa myös sitä että bensa suorasuihkutuksen korkeapainepuolella paineet tipahtaa. Joka sopisi yhteen tuo pitkän täyskaasuajon kanssa.
Onko foorumilaisilla kokemuksia vastaavasta? Anturivika, pumppu menossa, kanada? Voiko olla että korkeapainepuoli on kunnossa mutta tankista ei saa tavaraa tarpeeksi, syöttöpumppu tai tukos? Ruiskusuuttimet?
Normaaliajossa ei haittaa mutta ikävä jos ei vehkeet pelaa kun pitää ajaa poliisia karkuun. Vitsi.
2.0 JTS vikakoodi p1671
Valvoja: Moderators
-
JiiTeeÄssä
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Polttoaineen paineensäädin on "jumittunut" ja jakoputkeen jäänyt korkea paine (n. 100 bar). Kuvaamasi ajotilanne vastaa juuri tätä!
Testerillä vika pois tai irroita säätimen liitin joutokäynnillä, jolloin paine myös nousee maksimiinsa, ja sen jälkeen liitin kiinni uudestaan. Voi olla, että vikamuisti tyhjenee muutaman virheettömän käynnistyksen jälkeen tai muuten joudut nollaamaan sen testerillä.
Testerillä vika pois tai irroita säätimen liitin joutokäynnillä, jolloin paine myös nousee maksimiinsa, ja sen jälkeen liitin kiinni uudestaan. Voi olla, että vikamuisti tyhjenee muutaman virheettömän käynnistyksen jälkeen tai muuten joudut nollaamaan sen testerillä.
-
JiiTeeÄssä
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Hmm itse kun ajattelin että sieltä ennemmin loppuisi paine. Eikös pumppu kuitenkin kehitä tarvittavan paineen joka ajotilanteessa jakotukkiin jotta ruiskutuspaine olisi kohdallaan? Paitsi ehkä tyhjäkäynnillä. Ja säädin tasaa sen sitten johonkin arvoon X. Joten luulisi jumivan muulloinkin. Tietysti jos se jää jumiin vain johonkin ääriasentoon.
Pitääkö siis antaa useammin kenkää että pysyy tuokin paikka vetreänä?
Vikakoodin pystyin nollaamaan itse obd -lukijalla.
Pitääkö siis antaa useammin kenkää että pysyy tuokin paikka vetreänä?
Vikakoodin pystyin nollaamaan itse obd -lukijalla.