Säädettävät tolpat 155

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Säädettävät tolpat 155

Viesti Kirjoittaja willez »

Mistä sais jäykkyys ja korkeus säädettävät iskarit tohon mun vessaan ? Tekis mieli säätää se aivan tonttiin ja myös jäykäksi .

Vanhojen alkuperäisten iskareiden kavereina on nuo 20tkm ajetut Eibach:in madallusjouset, eikö nuo jouset toimi myöskin hyvin säädettävillä vaimentimilla ?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jäykkyyssäädettäviä iskareita on esim. Konilla. Korkeutta ei iskareilla säädetä.

Jos haluat myös korkeutta säätää, joudut ostamaan alustasarjan (iskarit+jouset), jossa tämä on mahdollista. Eli silloin joutaa Eibachit syrjään ja tilalle joku muu, mahtaako KW tehdä 155:seen?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

täytyy selvittää,tuntuu vaan et ei oikee mistään saa .

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »


Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »


sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Minulla on toi D2sen setti, edestä sai aika matalaksi kun kokeiltiin. Ajokokemuksista ei ole vielä tietoa, teknisten ongelmien vuoksi.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »


Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko tuo FK:n sarja säädettävä ?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Korkeus kyllä mutta ei jäykkyys säätöä

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Säädettävät tolpat 155

Viesti Kirjoittaja Camber »

willez kirjoitti:Mistä sais jäykkyys ja korkeus säädettävät iskarit tohon mun vessaan ? Tekis mieli säätää se aivan tonttiin ja myös jäykäksi .
Mul on bemus noi D2.t.. ostettu tuolta race.fi.stä, ei oo kyl pahaa sanottavaa :wink:
Niillä on noi usein tarjouksessa 900e pintaan, mullekkin möi tarjoushintaan vaikkei ollu sillä hetkellä tarjouksessa!
Sit noissa on plussana vielä toi camber säätö :) mun albumissa on pari kuvaa.
http://www.race.fi/product_details.php?p=19457

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kyllä noi Taiwanilaiset vaan vääntää noita tolppia halvalla. Etenkin kun ottaa huomioon, että niiden mukana tulee nuo säädettävät yläpäät eteen. Varmaankin hinta/laatusuhteeltaan lyömättömät vehkeet!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Toi FK:n highsport setti vois olla aika nappi valinta. 700€ ja korkeus säädettävissä 35-70mm . Turha se on kait ostaa tuota silverlineä jossa on tolppa ja lautanen rosteria ?

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^Jos itse olisin noita hommaamassa, niin yrittäisin kyllä repiä jostain sen parisataa lisää ja panostaa noihin D2:n tolppiin. FK:lta saa muistaakseni tuota coilover settiä Konin sporteilla varustettuna, mutta mikähän mahtaa olla hinta?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

jknracing kirjoitti:^Jos itse olisin noita hommaamassa, niin yrittäisin kyllä repiä jostain sen parisataa lisää ja panostaa noihin D2:n tolppiin. FK:lta saa muistaakseni tuota coilover settiä Konin sporteilla varustettuna, mutta mikähän mahtaa olla hinta?
olisko ollu 810€

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

jknracing kirjoitti:^Jos itse olisin noita hommaamassa, niin yrittäisin kyllä repiä jostain sen parisataa lisää ja panostaa noihin D2:n tolppiin.
Täysin samaa mieltä :) Vielä yks hyvä juttu noissa on että jousijäykkyyksiä saa vaihtaa myös jälkeenpäin maksutta jos ei oo tyytyväinen
(liian löysät tai jäykät) Itekkin vaihdoin 8,7 kg/mm -> 11,5 kg/mm... näin ainakin race.fi.ssä

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Nääkin olis korkeussäädettävät

H&R

Saakohan tota D2 settiä halvemmalla kuin tuo sivujen ilmottama reilu tuhat egeä ?

E: Ja sitten kaveriksi Poikkituki

Mikäköhän tonkin todellinen hyöty on ? :D

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Säädettävät tolpat 155

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kurko kirjoitti: Niillä on noi usein tarjouksessa 900e pintaan, mullekkin möi tarjoushintaan vaikkei ollu sillä hetkellä tarjouksessa!

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Kyllä minäkin sain ne alle 900€. Kannattaa kyllä surfailla ulkomaisilla nettikauppasivuilla, luulisi saavan halvemmalla.
Edellisessä 8v:ssä eron kyllä huomasi kun asensi säädettävän poikkituen, korin nitinät väheni!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

sataviisviis kirjoitti:korin nitinät väheni!
nyt alko kiinnostamaan tuo poikkituki :-D

Pitää vielä punnita noita alustasarja vaihtoehtoja,jotenki tekis mieli ostaa tuo FK halpis-setti :lol:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Hei , saiskos jostain ihan orkkis iskareita esim. Boge,monroe tai vastaavat . Suunnitelmat ovat että ostaisi uuden kierroksen alkuperäisiä iskareita (vanhat ovat AIVAN finito ja ruostuvat varmaan kohta puhki :D ) , ja sitten ostaisi H&R -40mm jouset .

Tulisi jäykemmäksi ja saisi vähän enemmän alas , kun nythän on nuo loppuunajetut iskarit ja -30mm eibach jouset .


Halvin alustasarja mitä olen nähnyt on 700€ ja ei kiinnostaisi laittaa ihan niin paljoa tähän .

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3272
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tuningstudio.fi
..ammattina autoslalom..

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Noniin , löytyihän sieltä kun oikeen ettimällä etti.

GTS Performancen setti mikä madaltaa -60mm edestä ja takaata -35mm olis 750€ kylmästi ynnäten.

Pistin emailin pakettitarjouksesta,katsotaan mitä ne keksii.

Tietty tuo ei ole säädettävä mutta nuo kaikki osat on tarkoitettu toimivaksi keskenään,että pitäisi olla myös jäykkä ja pelata hyvin.

Hinnasta saisi n.100-200€ pois jos valitsisi -40 etu ja -30 taka.

Avatar
Epezi
Viestit: 7527
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Melkein sanoisin että tuo 60mm on liikaa, (tai ainakin laki sanoo niin).

Todellisesta madalluksesta on tosin vaikea mennä sanomaan, ainakaan 164:ssä ei GTS:n jouset madaltaneet luvattua. Edessä -45mm GTS:t oli korkeammat kuin eibachin -30mm

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Epezi kirjoitti:Todellisesta madalluksesta on tosin vaikea mennä sanomaan, ainakaan 164:ssä ei GTS:n jouset madaltaneet luvattua. Edessä -45mm GTS:t oli korkeammat kuin eibachin -30mm
Mites tuo voi olla mahdollista että ilmottaa noin väärin noi ? Mistäs sitä sitten tietää mitkä ostaa... Pitää vielä kysellä , tuo 60mm tuntuu aika paljolta,mutta kyllä siellä tilaa on vielä paljon vaikka on nuo eibachit kiinni .

Edit: Ja tuo kuva mikä mulla on galleriassa niin on vanhoilla käytetyillä löllöjousilla jotka laskivat ties mitä. Nykyisillä jousilla on huomattavasti korkeampi .

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Nyt ois noi D2.t taas tarjouksessa 889e :wink: http://www.race.fi/product_details.php?p=19457

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ostaa noi ja "vanhat" eibachin jouset noille

Pitäis olla jäykkä kun ottaa vielä tuolla autobahn-asetuksella nuo .

Hintakaan ei ole suolainen !

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Autobahn asetuksella päästelet mukulakivikatuja ni joha hampaat kolisee.
UliUli

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Hola. Kertokaas että vaikuttaako ajettavuuteen miten paljon jos näppäisin etujousista jonkun verran pois, jotta sais keulan alemmas? Autossa on madallusjouset+vakioiskarit, mutta keulaa pitäis saada alemmas vielä hitusen. :roll:
UliUli

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

En suosittele rälläkkäjousia, jos olisi kyseessä joku muu merkkinen auto niin sitten ehkä, mutta ei alfasta saa jousia mennä katkomaan :)

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Minä luulin ettei niin tehdä kuin 80luvun DeeäXiin :wink:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

sataviisviis kirjoitti:Minä luulin ettei niin tehdä kuin 80luvun DeeäXiin :wink:
Ake sanoo näin;

Hyväksyttävät madalluskeinot

EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita.

Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa asianmukaisesti lyhentää.

Avatar
FatTony
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): 01' GTV 3.0v6 CF3
EX: Giulia Q4 Veloce 17', 159 2.0 JTDm 11', 47 2.0 TS 08', 155 2.5v6 93'
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

http://www.larkspeed.com/index.pl?c=KON ... s=category

Tuolta sais konin säädettävän setin about samaan hintaan kuin aikaisemmin mainittu GTS setti.
Speed is a virtue

Avatar
FatTony
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): 01' GTV 3.0v6 CF3
EX: Giulia Q4 Veloce 17', 159 2.0 JTDm 11', 47 2.0 TS 08', 155 2.5v6 93'
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

willez kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti:korin nitinät väheni!
nyt alko kiinnostamaan tuo poikkituki :-D
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1423.html

Käyköhän 155 V6:seen tuo OMP:n säädettävä poikkituki? tuossa ei ainakaan V6:sta mainita, ja tosiaan siinä toi ohjaustehostimen säiliö saattaa jäädä ikävästi eteen/alle.. Onko kokemuksia?

Ensi kesäksi pitäisi myös ostaa uusi alustasarja, joka olisi vähän mukavampi kuin tuo nykyinen, onko tuosta FK Königsportista mitään sanottavaa?

http://www.n2o-tuning.com/fk-koenigspor ... /a-500618/
Speed is a virtue

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Siinä olis aika maukas korkeus säädettävä setti.

580€+postit. Vois pistää harkintaan.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1213
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

oho,ei muuten pahan hintanen edes. pitäsköhän ruveta säästään... :P

Vastaa Viestiin