Pahin kyrsiminen on jo laantunut, joten voi jo avautuakin.
Olipa Spiderin vaihteisto alkanut hitusen ääntelemään lämpöisenä ja pienillä vaihteilla tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä. Jaahas, öljyhän näyttää vähentyneen, totesin. Vanhat huoltolaput kertoivat öljyn olevan jotain Tutelaa, mutta laadusta ei ollut tietoa. Ajattelinpa siis vaihtaa öljyt lisäyksen sijaan ja laittaa samalla RVS:t sisään laatikkoon. Kiireesti ennen juhannusta tietenkin.
Proput auki ja punaiset litkut valumaan ulos. Magneetissa oli hiukan jauhoa, muttei hälyttävästi. Laitoin proput kiinni ja uudet aineet sisään...ja...ja totesin tasauspyörästön propun luona öljytipan ja toisenkin ja kolmannenkin.
Sehän vuotaa! Koppa on halki.
Kiristäessä kuusiokoloavaimella, oli kädessä tuntunut pieni napsaus muutaman kierroksen jälkeen, mutta voimaa ei ollut käytössä vielä juuri lainkaan. Halkihan tuo oli ilmeisesti jo valmiiksi ja nyt vain otti lisää siipeensä. Pieni vaurio lie syntynyt jo aiemmin, kun auto jäi eräällä pihatiellä pohjasta kiinni tien petettyä alta.
Ja sitten niitä korjausehdotuksia tarvittaisiin. Tasaupyörästön kotelo lienee irroitettavissa äkkiä katsottuna ilman vaihteiston irrotustakin, mutta työläs homma taitaa olla tiedossa.
Osa mahtaa olla uutena hinnoissaan ja tilaustavaraa sen lisäksi. Keskellä kesää ei avoa viitsisi seisottaa. Käytetyn osan löytäminen nopeasti on kai melkoinen ihme. Onkohan kellään? (3,0 V6)
Vanhankin voinee hitsata kuntoon. Hitsaus osan ollessa paikallaan ei taida onnistua?
Jotain ihmetököttejäkin ehkä löytyy, joilla voisi päästä kesän yli.
Positiivista oli, että vaihteistosta tuli sentään hiljainen. Öljyt tosin ihmeesti vaahtosivat, kun vilkaisin mittatikkuun ajon jälkeen.
Vaihteiston kuori rikki
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2390
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jos paikan saa puhtaaksi, niin jotain kemiallista metalliakin voi koittaa. Paikka sitten mahdollisesti hajoaa kun seuraavan kerran vaihtaa öljyt ja kiristää. Hyvällä säkää menee pitkään..
Jos halkio on hyvin näkyvillä eikä mene hankaliin paikkoihin, niin tigillä voisi koittaa korjata, jolloin siitä voisi tulla myös pysyvä korjaus.
Jos halkio on hyvin näkyvillä eikä mene hankaliin paikkoihin, niin tigillä voisi koittaa korjata, jolloin siitä voisi tulla myös pysyvä korjaus.
Kimmo
- hjpp
- Viestit: 2044
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Nyt on väliaikaispaikka ollut jo jonkin aikaa paikoillaan ja toistaiseksi ei öljyä ole läpi tullut helleajoista huolimatta. Soitin ohjeet suoraan Sikalta ja olkoot ne tässä vinkkinä jollekin tarvitsijalle.
- Ensin tietysti putsataan vaikka asetonilla kaikki öljyt pois paikattavalta alueelta.
- Karhennus
- Tartunta-aineeksi Sika-Cleaner 205
- Tiivistykseen Sikasil Gasket
- Vuorokauden kuivuminen
Tuo Gasket kestää kuulemma mineraaliöljyä, joten mikään ikuinen paikkaus ei lie kyseessä.
- Ensin tietysti putsataan vaikka asetonilla kaikki öljyt pois paikattavalta alueelta.
- Karhennus
- Tartunta-aineeksi Sika-Cleaner 205
- Tiivistykseen Sikasil Gasket
- Vuorokauden kuivuminen
Tuo Gasket kestää kuulemma mineraaliöljyä, joten mikään ikuinen paikkaus ei lie kyseessä.