60-luvun 2600 Berlina
Valvoja: Moderators
- Auristo
- Viestit: 390
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
60-luvun 2600 Berlina
Työkaverin ystävä on aloittamassa 2600 Berlinan kunnostamisen. En tunne työkaverini ystävää enkä tiedä käykö hän tällä palstalla. Yritän päästä katsomaan projektia ja laitan tänne siitä kuvia jos saan omistajalta luvan.
Työkaverini mukaan joka on nähnyt auton se on ikäisekseen erinomaisessa kunnossa ja osia ei puutu. Auto on jätetty aikoinaan ajosta säilytykseen ja esim. moottori on kaadettu täyteen öljyä.
2600 Berlinaa valmistettiin vuosina 1962-1968 yhteensä 2092 kappaletta joten on kyse hyvin harvinaisesta autosta. Tämä saattaa olla pohjoismaiden ainut yksilö?
Laitan lisää tietoa jos pääseen seuraamaan projektia...
Työkaverini mukaan joka on nähnyt auton se on ikäisekseen erinomaisessa kunnossa ja osia ei puutu. Auto on jätetty aikoinaan ajosta säilytykseen ja esim. moottori on kaadettu täyteen öljyä.
2600 Berlinaa valmistettiin vuosina 1962-1968 yhteensä 2092 kappaletta joten on kyse hyvin harvinaisesta autosta. Tämä saattaa olla pohjoismaiden ainut yksilö?
Laitan lisää tietoa jos pääseen seuraamaan projektia...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11585
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- 1300ti
- Viestit: 964
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Tutulla on sinapinkeltainen 2000 Berlina entisöinnin alla Lohjalla, Turussa on tumman sininen samanlainen mutta presidenttimallia (lipputankokin!) ja Italkonin tiloissa oli aiemmin toinen tumman sininen tällainen. Sitten mm. Pietarsaaressa on ollut tuollainen joskus, oisko ollut jopa 2600! Tuon Lohjan Berlinan varaosien joukossa on myös toisen Berlinan akselistoa ja 2600:n skoopillinen konepelti, joka on väriltään viininpunainen.
Mutta silti, hieno ja harvinainen auto!
Mutta silti, hieno ja harvinainen auto!
Re: 60-luvun 2600 Berlina
Tämä löytyi ”arkistojen kätköistä” 2600-haulla. Mobilistissa julkaistiin autosta kuvia joskus 1980-luvulla ja kerrottiin auton kuuluneen Jyväskylän suurajot Giulietta Ti:lla voittaneille veljeksille sekä sen olevan ainoa Pohjoismaissa.Auristo kirjoitti:Työkaverin ystävä on aloittamassa 2600 Berlinan kunnostamisen. En tunne työkaverini ystävää enkä tiedä käykö hän tällä palstalla. Yritän päästä katsomaan projektia ja laitan tänne siitä kuvia jos saan omistajalta luvan.
Työkaverini mukaan joka on nähnyt auton se on ikäisekseen erinomaisessa kunnossa ja osia ei puutu. Auto on jätetty aikoinaan ajosta säilytykseen ja esim. moottori on kaadettu täyteen öljyä.
2600 Berlinaa valmistettiin vuosina 1962-1968 yhteensä 2092 kappaletta joten on kyse hyvin harvinaisesta autosta. Tämä saattaa olla pohjoismaiden ainut yksilö?
Laitan lisää tietoa jos pääseen seuraamaan projektia...
Myöhemmin, vielä markka-aikana, auto oli myytävänä Mobilistissa, kuusinumeroinen hintapyyntö tuntui korkealta, varsinkin jos autossa oli entisöintitarvetta. Pari/ muutama vuosi sitten Mobilistissa tarjottiin toimituksen välityksellä myyntiin ”Alfa Romeo Berlinaa” vm. -65. Kyseessä oli varmasti sama auto, joka siis on päätynyt entisöintiin – hyvä niin. Mitähän sille nykyään mahtaa kuulua?
- Liitteet
-
- 2600.JPG (83.64 KiB) Katsottu 2002 kertaa
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Tämä vanha presidenttimallilegenda näemmä elää yhä vuosienkin jälkeen. Se kuulostaa hienolta. olihan Bugattilla ja Maseratilla aikanaan Royale-mallit ja Alfallakin ainakin Isä Camillo-elokuvassa esiintynyt 6C2500 Tipo Ministeriale.1300ti kirjoitti:Turussa on tumman sininen samanlainen mutta presidenttimallia (lipputankokin!)
Ymmärtääkseni mainitsemasi auton aikanaan omistanut iäkäs pariskunta kertoi noin 20 vuotta sitten ostaneensa sen Italian lähetystöltä/ suurlähettiläältä, eivätkä he puhuneet mistään ”Presidentialesta”. Vuosia myöhemmin eräs 2000/2600-kerhoon kuuluva pitkäaikainen ja arvostettu Alfa-keräilijä ja –harrastaja tokaisi väitteen kuullessaan auton olevan aivan tavallinen 2000 Berlina, johon on vain lisätty lipputanko. Olisin taipuvainen jakamaan tuon käsityksen, ellei asiassa myöhemmin ole esitetty mitään uutta.
Italiassa on tapana nimitellä joskus myös yksittäisiä autoja ”presidentialeiksi”, jos ne ovat kuuluneet jollekin presidentille. Muutama vuosi sitten englantilaisessa huutokaupassa myytiin Maserati Royale, jonka kerrottiin olleen Italian presidentin Sandro Pertinin käytössä. Sitä ei sentään nimitetty Royale Presidentialeksi – olisi kuulostanut aika hullunkuriselta.
Autoon tehtaalla tai myöhemmin asennettu lipputanko ei tee siitä ”royalea” tai ”presidentialea”, sitä paitsi suurlähettiläs on eri asia kuin presidentti. Suomessa on useampiakin eri merkkisiä italialaislimusiineja, joihin on laitatettu lipputanko ensimmäisen omistajan toimesta, ja silti ne ovat muuten ihan tavallisia versioita, kuten esimerkiksi Mobilistissakin esiintynyt ex-CCCP Quattroporte tai ex-Saudien kuningashuoneen auto, mikä ei tee siitä ”Quattroporte Royalea”, mieluumminen QP ”Ählämialen”.

"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Hyvin kauan sitten olen nähnyt eräässä tallissa punaisen kaksilitraisen berlinan entisöintiä odottamassa, on varmaan samassa paikassa edelleen. Kaksilitraista kupeeta ei kai koskaan Suomeen tuotukaan.Vittorio Jano kirjoitti:Kupeena löytyy kotikaupungistakin, mutta neliovisena lienisi maan ainoa. Kulttuuriteko laittaa kuntoon.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"