Sportronic automaatin häiriövalo palaa
Valvoja: Moderators
Sportronic automaatin häiriövalo palaa
Pari kertaa on syttynyt vaihteiston häiriö-merkkivalo, ja ohjekirjasen mukaan kyseessä on vaihteistoöljyn kuumeneminen.
Valo on sammunut kun on katkaissut virrat.
Eli auttaisikohan kyseiseen pulmaan vaihteistoöljyjen vaihto, vai voiko kyseessä olla pahempikin probleema?
automaatti menee jollekin varakäytölle valon palessa, ainakin käytöksensä perusteella.
Mitä lafkaa suosittelette kyseiselle toimenpiteelle pk-seudulla?
edit: ja kyseessä -02 166.
Edit2: vaihdoin otsikon osuvammaksi.
Valo on sammunut kun on katkaissut virrat.
Eli auttaisikohan kyseiseen pulmaan vaihteistoöljyjen vaihto, vai voiko kyseessä olla pahempikin probleema?
automaatti menee jollekin varakäytölle valon palessa, ainakin käytöksensä perusteella.
Mitä lafkaa suosittelette kyseiselle toimenpiteelle pk-seudulla?
edit: ja kyseessä -02 166.
Edit2: vaihdoin otsikon osuvammaksi.
Viimeksi muokannut mipo, 06 Heinä 2009, 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Sportronic automaatin öljynvaihto?
http://www.powermatic.fi/mipo kirjoitti: Mitä lafkaa suosittelette kyseiselle toimenpiteelle pk-seudulla?
edit: ja kyseessä -02 166.
Todella asiantunteva liike automaattilodjujen kanssa, paria bmw:n loodaa käyttänyt tuolla. hinta ollut myös melko kohtuullinen.
Mielenkiinnolla odottelen jo huomista että pääsee soittelemaan huoltoon ja myyjälle.
Alfaownerin sivuilla oli juttua samanlaisesta ongelmasta, ja syynä oli ollut vaihteiston ecu, joka oli kärsinyt kosteudesta (jos nyt oikein tulkitsin englantia).
Kuivattelu oli auttanut.
Ajelin tänään duuniin ja taas rupesi valo palamaan jatkuvana.
En oikein jaksaisi uskoa että vaihteiston öljyt lämpenee liikaa 3kilometrin matkalla.
Alfaownerin sivuilla oli juttua samanlaisesta ongelmasta, ja syynä oli ollut vaihteiston ecu, joka oli kärsinyt kosteudesta (jos nyt oikein tulkitsin englantia).
Kuivattelu oli auttanut.
Ajelin tänään duuniin ja taas rupesi valo palamaan jatkuvana.
En oikein jaksaisi uskoa että vaihteiston öljyt lämpenee liikaa 3kilometrin matkalla.
Juuh. Vika sitten oletettavasti löytyi.
En tiedä kehtaako myöntää, mutta autostahan puuttui koko sisälokasuoja, jonka puuttumista en huomannut...
No eipä ollut huomannut myyjäkään vastakuin tänään kun tutki autoa tarkemmin ja etsi vikaa.
Eli oli päässyt kosteutta ja muuta paskaa piuhojen liitoksiin, jotka oletettavasti aiheutti häiriön.
Paikat on kuivailtu ja putsailtu ja uusi sisälokasuoja lähtee tilaukseen.
Pisteet myyjäliikkeelle ettei mun tarvinnut edes kinuta mitään, vaan he oma-aloitteisesti tilaavat osan, ja maksavat sen asennuksineen ja mun tarttee vaan käyttää auto Deltalla.
Toivotaan että vika poistuu tolla.
En tiedä kehtaako myöntää, mutta autostahan puuttui koko sisälokasuoja, jonka puuttumista en huomannut...
No eipä ollut huomannut myyjäkään vastakuin tänään kun tutki autoa tarkemmin ja etsi vikaa.
Eli oli päässyt kosteutta ja muuta paskaa piuhojen liitoksiin, jotka oletettavasti aiheutti häiriön.
Paikat on kuivailtu ja putsailtu ja uusi sisälokasuoja lähtee tilaukseen.
Pisteet myyjäliikkeelle ettei mun tarvinnut edes kinuta mitään, vaan he oma-aloitteisesti tilaavat osan, ja maksavat sen asennuksineen ja mun tarttee vaan käyttää auto Deltalla.
Toivotaan että vika poistuu tolla.