Mikä saa muovisen suojakannen lämmöstä vääntyilemään, niin että varsinkin etureuna avautuu parin sentin verran? Kaikki kolme kiinnitys ruuvia ovat kiinni. Avautunut huuli kerää kaiken konetilassa pyörivän pölyn jakopäälle. Onko muilla V6 moottorin omistajilla ollut samanlaista murhetta?
Mistähän saisi uuden kuosissaan olevan kannen?
Jakopään suojakannen irvistely. 2,5 V6
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sanokaa joku, joka on jakopään avannut, että kuuluuko muovisessa kannessa olla joku klipsi tms. syylärin puoleisessa päässä? Vai onko ainoat kiinnikkeet ne kolme ruuvia ja alapuolen hahlo? Syyläri päässä ei ainakaan minulla ole mitään kiinnikettä. Ja moottorin lämmetessä kansi taipuu niin, että etureuna aukeaa oikein reippaasti. Onko se sitten vaarallista? Luulisi ainakin pölyn sinne menevän ja huonolla tuurilla vaikka pienen kiven! Voihan se tietysti toisaalta vaikka jäähdyttää jakohihnaa. 
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Joskus taskulamppukin on hyvä apuväline, vaikka kirkkaalla päivänpaisteella! Kyllä sen metallisen jakopääkopan etu alareunasta löytyi pieni nokka, jonka taakse muovikannen reunan tuli asettua. Se oli näköjään jäänyt laittamatta edellisessä jakohihnan vaihdossa. Kyllähän se muovikansi kumminkin, vaikka onkin nokan takana, pyrkii ylä reunastaan hiukan kuumana irvisteleen, mutta rako on kumminkin milleissä, eikä senteissä. Jeesus teipillä peitin kumminkin varuksi tuonkin raon. Nyt tuntuu kuin alfa kulkis ja vetäisi paremmin!
Taitaa vaan olla kuskin luonne sellainen, että pikkuasiat kaivertaa.
Taitaa vaan olla kuskin luonne sellainen, että pikkuasiat kaivertaa.