156 Muutamia ongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
snarfit
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 15:25

156 Muutamia ongelmia

Viesti Kirjoittaja snarfit »

Eli katsastus olisi edessä ja alffasta ei saada hyväksyttyä pakokaasu testiä. Aluksi oli kaikki kaasut päin h*****tiä, mutta pakoputken korjauksen ja lambdan vaihdon jälkeen parani. Nyt ongelma on kierrosalue 2000-3000, jolloin kaikki arvot menee todellain päin h******tiä. Tyhjäkäynillä arvot on muuten kunnossa, mutta lambda arvo on vähän kohollaan. Kun kierros alue nostetaan 2000 kone rupeaa röpöttämään ja arvot pomppaa ajokielto lukemiin. Olisko kellään hyvää ideaa mikä vois olla rikki?

Sitten nupista jolla säädetään puhalluksen suuntaa lähti ilmeisesti vaijeri irti ja se jäi yhteen asentoon. Mistä mahtaa tämän vaijerin päät löytyä? Ja viimesenä, onko Turussa mitään muuta paikkaa missä voi lukea vikakoodit kuin Delta? Kiitos avuista!!
Viimeksi muokannut snarfit, 26 Elo 2009, 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Päästöistä en tiedä, mutta se puhalluksen suuntaus ei taida olla vaijerin varassa. Keskikonsolin sisältä löytyy sellainen servojudanski, joka ohjaa puhalluksen suuntaa, kun hanikasta kääntää = vääntelee läppiä kojetaulun sisällä. Itselläni korkkasi lämmönsäätöä ohjaava (samanlainen) mötti, ja sen sai itse vaihdettua, joskin oli aika v-mäinen operaatio. Hyvät ohjeet löytyi muistaakseni alfaowner.comista (tai jostain muusta englanninkielisestä foorumista). Mötiköihin pääsee käsiksi, kun purkaa hanskalokeron ja repsikan puoleisen alasivupaneelin pois.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Laita profiiliisi että mikä auto sinulla on niin ei tarvitse arvailla.

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jos kyseessä on ilmastoimaton 156, niin ilman suuntaus toimii vaijerilla.

snarfit
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 15:25

Viesti Kirjoittaja snarfit »

Joo sori, eli auto tosiaan on 156 ilman ilmastointia :-D

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Ok, kommenttini tosiaan koski ilmastoitua 156:sta.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4146
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ilmamäärämittari? Tulpat? Millä koneella autosi on? Ei ilmeisesti käy eikä kuku muutenkaan normaalisti jos röpöttää?

Haarukoi vikaa hakua käyttämällä ja kysele sitten lisää...

Koodeja pitäisi voida luetaa ainakin bosch huolloissa jotka löytyy nettisivuiltaan.
Ayrton Senna da Silva forever

snarfit
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 15:25

Viesti Kirjoittaja snarfit »

Tulpat on just vaihdettu ja käynti parani jonkinverran, mutta röpeltää tuolla kierrosalueella vieläkin. Tyhjäkäynti humppaa joskus, mutta se tasoittuu aikalailla heti.Haukua käytin, mutta vastaavia ongelmia en löytänyt. Ja tosiaan auto on tarkalleen 156 1.8 vm.98

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

oisko vanha kunnon ecu reset tähän vaivaan kokeilun arvoinen kikka? en osaa perustella mitenkään mut mä ainakin teen sen usein jos on jotain hämminkiä>>>tähän mennessä auttanut aina

snarfit
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 15:25

Viesti Kirjoittaja snarfit »

Lueskelin tossa yhtä toista topickia ja taidan kokeilla tota ajoituksenmuuntimen solenidia, koska oireet on aikalailla samanlaiset. Viikonloppuna taidan kokeilla myös ecun ja kaasuläpän resetointia.

Vastaa Viestiin