Pistorasia keskikonsoliin (156)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
EdotL
Viestit: 940
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Pistorasia keskikonsoliin (156)

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Kyseessä on siis ns. tupakansytyttimen pistorasia. Ja auto taas on Boselift-mallia.

Biltemasta tarttui mukaan kuvan mukainen osa. Tuo neliskanttinen laippa jää tässä tapauksessa käyttämättä, joten siihen ei kannata kiinnittää huomiota sen enempää.

Kuva

Kikkare vaatii 28mm reiän, laipan halkaisija on n.35mm ja kiristys paikoilleen tapahtuu mutterilla altapäin. Pystysuunnassa tilaa pitää olla n. 40mm, mielummin 45.

Ajatuksena on asentaa rasia keskikonsolissa olevaan lokeroon, heti kolikkosysteemin jälkeen, jos vain syvyys antaa myöden (liitteen kuvassa nro 1). Rasia istuu tuonne kuin nenä päähän eikä pilaa ulkonäöllisesti mitään.
Ensin ajattelin asennusta tuon kolikkolokeron eteen tuohon Sumareitten jne kytkimien alle (kuvassa nro 2), mutta siinä muovi on sisäpulelta profiloitu niin että reiän tekeminen ei helpolla onnistuisi, ja konsolin kiinnityksetkin olisivat tiellä.

Lopullinen paikka selvinnee kun nyppää tuon konsolin penkkien välistä irti. Hahmotin jo sivuilta 4 ruuvia joilla se ainakin on kiinni. 2 kpl etupäässä suurin piirtein vaihdekepin kohdilla, ja kaksi muuta taas takapäässä. Sitten pitää tietysti irroittaa tuo pussukka käsijarrun ympäriltä, mutta vaatiiko se jotain erityisiä kommervenkkejä? Ja lähteekö konsoli sen jälkeen vaivatta irti. Ja mitä siellä alla oikeastaan on? Jos joku joka on nypännyt tuon konsolin joskus irti eksyy lukemaan tämän, niin neuvoja otetaan vastaan ja myös kuunnellaan.

Jos asennus on mahdollinen, jää vielä sähköjen veto? Voikohan sitä kylmästi ryöstää virran tupakansytyttimeltä? Tai siis varmaan voi, mutta miten sulake kestää sen, jos toisessa pistokkeessa on esim. navi ja toisessa känny? Autosähkömiehet varmaan osaa vastata tähän.

Miksikö sitten tälläinen viritys pitää rakentaa? Oikeastaan edellinen kappale vastaa siihen. Alkaa siihen malliin olemaan sähköhärpäkettä kyydissä, että yhden pistokkeen riittävyys tuntuu joskus olevan koetuksella.
Liitteet
156konsoli2.jpg
156konsoli2.jpg (11.69 KiB) Katsottu 1280 kertaa

Avatar
Jalamari
Viestit: 3089
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

eiks ole helpompi hommata sellanen haarotin? Jos ei ruma ulkonäkö käytettäessä haittaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 940
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Se on poislaskettu vaihtoehto. Juurikin ulkonäön, ja sen vuoksi, että tuo Alfan originaali sytyttimen pesä on niin lyhyt, että ei siellä meinaa välillä pysyä mikään muukaan laturi.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No mä taas hommasin haaroittimen siksi kun harrastepommin orgis pistorasia on niin syvä ettei esmes navi lataudu. :shock: No ei sen haaroittimen ulkonäöllä ole mitään väliä kun sen saa tarvittaessa piiloon. En tiiä saako vielä sellaisia malleja joissa tuo haaroitus on johdon päässä jolloin tuo lyhyt pistorasiakaan ei ole ongelma.
Ei tuollaisten puhelimen ja navin laturien ottama virta ole mikään iso mutta jos vaikka pari autojääkaappia siihen kytket niin voi olla että kaapeli muuttuu hehkuvaksi - mikäli sulake kestää...

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ilmeisesti samaa laatua kuin GTV:n orkkis tupakansytytin. Ei tahdo pysyä navigaattorin tai muiden poverit menossa mukana.

Avatar
Maunu
Viestit: 3710
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voi olla helpointa ottaa virta penkinlämmittimeltä, jos haluaa järeämpää sähköä.

Periaatteessa navigaattorille tai puhelimelle riittää mikä tahansa piuha. Olikos 156:ssa valaistu tuhkakuppi takamatkustajille????
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
EdotL
Viestit: 940
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Eikun ne on ovissa.
Penkinlämmitin ei tullutkaan mieleen. Sieltä veto ainakin olisi lyhyt ja helppo. Mutta muistaakseni penkin alla roikkuu parikin johtosarjaa. toinen tietysti tuo lämmitin, mutta mikäs se toinen on? Bagit?

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Penkinalla on turvavyön kiristäjien liittimet. On muuten ainakin 3d 147:ssa varmaan yleisin syy airbagin merkkivalon palamiseen.

Avatar
EdotL
Viestit: 940
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Pitää tuota sähkövetoa vielä tutkia ennenkuin tekee mitään radikaalia. Eper kertoi että tuo konsolin osa on tosiaan vaan 4:llä ruuvilla kiinni, ja käkkärin pussi lähtee samalla tekniikalla kuin vaihdekepinkin.
Siinä mielessä vaikuttaisi helpolta jutulta.

Vastaa Viestiin