Cuore Sportivo IV Ahvenisto 13.09.2009

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Savo kirjoitti: Kyllä on hienoa olla Suomen yhdeksänneksitoista nopein Alfisti 8)
Kyllä kotiin oli vielä jäänyt ainakin kymmenen sua nopeampaa.
1.45 on ihan ok aika, mäkin olen ajanut sen joskus Cupissa vakiolla V6:lla.
Tosin se oli toinen kerta radalla ever ja alla 7-vuotiaat Nokian
talvisaappaat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Keltsi
Viestit: 1896
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Utelias kirjoitti:Niin mitäs tämä ahkerointi piti sisällään..?
Edellis syksynä vaivannut kytkimen luistaminen johtui sitten kuluneesta kampiakselin tiivisteestä josta sitten öljyä pääsi kytkimelle.

Samalla vaihdoin kaksoismassavauhtipyörän perinteiseen yksiosaiseen, asetelmaksi tuli tuplajousinen versio, levyksi jousitettu speciaali massalevy, laatikkoon Q2-torsen ja Redlinen öljyt. Samalla kun kaikki oli levällään kävi ahdin öljyvuotojen takia huollossa.

Viime tiistaina ruvettiin vasta kiinnittämään vauhtipyörää paikoileen, joten hieman piti kiirettä :wink:

Toisaalta olen kyllä tyytyväinen tuohon "remonttiin", nyt ei mistään tihku öljyä :-D Mutta tuo Q2 on kyllä lievä pettymys, tai sitten mulla on liian vähän voimaa autossa...

Aivan tunnottomat jarrut ilman ABS:siä, en suosittele kenellekkään!
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Hmm...Q2 ei näköjään taida kaikilla tuoda suurta parannusta.
McKirbylläkään ei Torsen mielestäni mitään hirveän radikaalia
tuloskehitystä tuonut mukanaan vaikka painavakeulainen
vekotin on silläkin..
Omalla kohdalla väittäisin Q2:sen antavan 2-3 sekunnin edun.
Liekö sitten ajotyylillä merkitystä, who knows.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

gYdEbUh
Viestit: 2553
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jollei Keltsillä ollut sutimisongelmaa mutkissa, niin Q2:han vähentää vähän tehoa kiihdytyksissä, kun on ylimääräistä ratasta voimansiirrossa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Savo
Viestit: 2130
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

silverine kirjoitti:
Savo kirjoitti: Kyllä on hienoa olla Suomen yhdeksänneksitoista nopein Alfisti 8)
Kyllä kotiin oli vielä jäänyt ainakin kymmenen sua nopeampaa.
1.45 on ihan ok aika, mäkin olen ajanut sen joskus Cupissa vakiolla V6:lla.
Tosin se oli toinen kerta radalla ever ja alla 7-vuotiaat Nokian
talvisaappaat.
Noo, fakta on faktaa ja mä olen virallisesti yhdeksänneksitoista nopein. Tämä jää historian kirjoihin 8)

Varmanpäälle kierroksen ajoin ja muutamat heikot kohtani ajoin heikosti.

Ensi kaudella sitten alle 1.45. Vaihdanko 3.2:sen vai opettelenko ajamaan? Ei kai sekään mahdotonta ole kun basistikin siihen pystyy :wink:

Avatar
liekki
Viestit: 1085
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): V60
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja liekki »

Savo kirjoitti:Ensi kaudella sitten alle 1.45. Vaihdanko 3.2:sen vai opettelenko ajamaan? Ei kai sekään mahdotonta ole kun basistikin siihen pystyy :wink:
Polkimia on kuitenkin yksi vähemmän kuin bassossa kieliä. :wink:

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Minun laskupään mukaan Carf:in sivuilla on virhe yhteispisteissä. Rossillahan pitäisi olla 28 pistettä, eikä 24. Näin ollen hän on voittaja. Vai enkö nyt tajua jotakin :silent:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kolme parasta kisaa lasketaan (lihavoidut).
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
jeQQ
Viestit: 4396
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

liekki kirjoitti:
Savo kirjoitti:Ensi kaudella sitten alle 1.45. Vaihdanko 3.2:sen vai opettelenko ajamaan? Ei kai sekään mahdotonta ole kun basistikin siihen pystyy :wink:
Polkimia on kuitenkin yksi vähemmän kuin bassossa kieliä. :wink:
Mut sittenhän on vielä rati ja vaihdekeppi :lol:

Avatar
Monza
Viestit: 994
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Savo kirjoitti:Vaihdanko 3.2:sen vai opettelenko ajamaan?
3.2 ei tee autuaaksi jos ei osaa ajaa :oops: Eräskin 166 2.0 näytti tulevan mun perässä aika kevyesti... No laitetaan tämä taas Zetojen piikkiin, kun niissä ei kaikkien muiden huonojen ominaisuuksien lisäksi ole edes pitoa :mrgreen:

sataviisviis
Viestit: 2043
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^no sehän se :)

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

No niin, läpänheittohan yltyi jo lähes siedettävälle tasolle.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :P
Tää basisti laulaa myös eli koordinaatio-kerroin
pompsahti heti toiseen potenssiin. On se etevä.

Ei ne 3.2:set ole liiemmin juhlineet, kyseessähän
kun on rata-ajo eikä varttimailin kellotus.
Semislicksejä oli jo melko monella alla, vois tuota
luuserihommaa kokeilla ensi kesänä itsekin...
Seuraavana kesänä sitten vähän kovemmilla aseilla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Monza
Viestit: 994
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

8)
Liitteet
JMC-61.JPG
JMC-61.JPG (96.13 KiB) Katsottu 2623 kertaa

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
:lol:

Kansainvälinen "ohituslupa myönnetty" -merkki.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Omalta osaltani kausi lähti syöksykierteeseen kun auto meni kaupan. Harmi vaan kun en päässyt yhtään sotkemaan Silverinen voittokulkua.

Ensikesänä ainakaan auto ei ole kaupan :)
Kimmo

Avatar
Keltsi
Viestit: 1896
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ajotyylillä on varmasti vaikutusta siheen saako Q2:sta hyötyä vai ei. Nyt jäi treenaaminen sen verran vähille jarrumurhehien takia, etten löytänyt oikeaa ajotapaa :(

Auto muuttui Q2:n myötä paljon puskevammaksi kurviin sisään käännettäessä(=tappaa vauhdin). Kurvista taasen pystyisi kiihdyttämään ulos aikaisemmin, mutta kun ei ole voimaa millä kiihdyttää. Voiman puutteen näkee aika selvästi tuolta 80-120 kiihdyttely topicista...

Aikoinaan 128:lla tuli huomattua tarve erillaisiin ajolinjoihin, kun tehoa tuli "vain" puolet lisää. Edellisen setupin linjoilla toinen eturengas (ei siis lukkoa) suti pitkälle suoralle ja ajat huononi yli 3 sek/kierros. Uudelle setupille sopivilla linjoilla sitten lähtikin saman verran pois edellisen kesän parhaasta :-D

Parhaan hyödyn Q2:sta saa mielestäni vasta sitten:
A; Kun auton alusta on niin jäykkä, että se sutii sisemmällä etupyörällä kurvista ulos kiihdytettäessä.
B; Koneessa on voimaa niin paljon, että taasen sutii.
C; Sekä kohdan A että kohdan B ehdot täyttyvät...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
silverine
Viestit: 2492
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^

Meikäläisen kohtuu väkivaltainen ajotapa ja Q2
tykkäävät näemmä tosistaan...koska tuossa
pikkukutosessa ei ole mitään asvalttia rullaavaa
vääntöä, pyrin pitämään kierrokset aina mahdollisimman
ylhäällä ja vedolla runttaamaan/ohjaamaan kaarteissa...
sopivan puskemisen rajoissa. Q2 mahdollistaa paikka
paikoin aika jyrkätkin/leikkaavat ajolinjat joista taisit
mulle mainitakin Alastaron yhteydessä kun olit perässä
ajellut..
Samoin nopeissa mutkissa Q2:sta on hyötyä, esim.
Alastarossa pystyn ajamaan nelosella nostamatta
kaasu pohjassa ne molemmat nopeat kurvat...taitaa jäädä
haaveeksi aika monelta. Kysyy myös kanttia.. :wink:

Ps. Mulla varmastikin täyttyy mainitsemasi kohdat A ja B.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ghost
Viestit: 471
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Jaa semislicksit? Katuslicksit? Kertokaapa laiskalle merkit ja mallit, niin palaan radoille ensi kesänä... kun en millään pysty vaihtamaan autoa. Kilometrien puolesta pitäisi siirtyä dieseliin, mutta ainoa kiinnostava budjettiin (ankarasti venyttämällä) sopiva vaihtoehto on GT 3,2... ja sehän ei ole diesel. Eikä kovin eko muutenkaan.

Tämän kesän ratapäivät ja mun muut menot olivat kertakaikkisen pahasti päällekäin, jäi kolme neljästä ratapäivästä väliin. No, enpähän ollut kenenkään tiellä. :shock:

Avatar
mattijus
Viestit: 5322
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ghost kirjoitti:Jaa semislicksit? Katuslicksit? Kertokaapa laiskalle merkit ja malli
Poistin monikon tarpeettomana: Michelin Pilot Sport Cup
VMP

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

mattijus kirjoitti:
Ghost kirjoitti:Jaa semislicksit? Katuslicksit? Kertokaapa laiskalle merkit ja malli
Poistin monikon tarpeettomana: Michelin Pilot Sport Cup
Minkä hintasia noi on toyoon / yokohamaan verrattuna? onko omaa vertailupohjaa noiden kesken?

Avatar
mattijus
Viestit: 5322
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kurko kirjoitti: Minkä hintasia noi on toyoon / yokohamaan verrattuna? onko omaa vertailupohjaa noiden kesken?
Toyo R888 on ilmeisesti halvempi, sellaiset piti aikoinaan ostaa muttei niitä sitten kuitenkaan saanut. Hankimme sitten moiset Pilotit 2006 Kemora 24h kisaan. Piloiteilla ajoimme toiseen lähtöruutuun a-a:ssa vakiokoneisella E30 325i:llä. Enää ei kierrosaikoja tosin näytä netin syövereistä löytyvän. :(
Omista muistiinpanoista löytyy kisasta kierrosaika 1:25:662

Epäsuora vertailua voinee tehdäContinentaliin (Continental Competition C1). Team Öljy-Hetki käytti kyseistä rengasta vastaavassa E30:ssä (tosin tehoa ehkä 200) eikä he pärjänneet aika-ajoissa. Kisa tosin oli eri tarina
:lol:

Heitetään hatusta, että nuo Pilotit oli suuruusluokkana 30% kalliimmat, kuin R888
VMP

Vastaa Viestiin