156 Öljykorkki
Valvoja: Moderators
-
Ramon Carcia
156 Öljykorkki
Tänä aamuna kun yritin lisätä öljyä, niin ei auennut öljykorkki millään. Eli miten se pitäisi aueta?
Nyt molemmat kädet repineenä kiinnostaisi tietää, onko tämä vain minun Alfassani oleva ominaisuus. Ei kait kierteet ole väärinpäin?
Vai onkohan mahdollisesti väännetty jengat kituralleen, liikkeessä jossa viimeksi öljyt on vaihdetty, eli sitten tarviikin metrin verran jatkovartta..
Nyt molemmat kädet repineenä kiinnostaisi tietää, onko tämä vain minun Alfassani oleva ominaisuus. Ei kait kierteet ole väärinpäin?
Vai onkohan mahdollisesti väännetty jengat kituralleen, liikkeessä jossa viimeksi öljyt on vaihdetty, eli sitten tarviikin metrin verran jatkovartta..
- silverine
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kyllä toi ilmeisesti jonkin sortin ominaisuus on...
mulla ainakin korkki välillä pirun tiukassa. Alfassa.
mulla ainakin korkki välillä pirun tiukassa. Alfassa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- beetta julia
Re: 156 Öljykorkki
Koitas laittaa vyö korkin ympäri ja vääntää sillä, jos ei satu öljynsuodattimen avain olla vieressä.Ramon Carcia kirjoitti: Vai onkohan mahdollisesti väännetty jengat kituralleen, liikkeessä jossa viimeksi öljyt on vaihdetty, eli sitten tarviikin metrin verran jatkovartta..
Mietin tuota ongelmaa, autaisikohan jos kone on kylmä.
Ei aitakaan moottorin lämpölaajeneminen vaikuttaisi.
Aika kaukaa haettu
Kun lisää öljyä pitäisi kai olla krapula,
että öljyä läikkyis kierteelle vähän.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
Ramon Carcia
Kiitos neuvoista, kyllä se putkipihdein lähti nätisti, olin jo sen verran hyvin löyhdyttänyt sormin ;D (huollossa oli laitettuna liika tiukalle)
Soitin viimeisimpään huoltoliikkeeseen, oli mobil 3000, 5W40 laitettuna. Se on varmaan ihan passeli öljy? manuskoissa suositellaan seleniaa(5w60)-kellään siitä positiivisia kokemuksia? Pitäs vaihtaa kokonaan öljyt, kohta mittarissa pyörähtää 130 000
Soitin viimeisimpään huoltoliikkeeseen, oli mobil 3000, 5W40 laitettuna. Se on varmaan ihan passeli öljy? manuskoissa suositellaan seleniaa(5w60)-kellään siitä positiivisia kokemuksia? Pitäs vaihtaa kokonaan öljyt, kohta mittarissa pyörähtää 130 000
- beetta julia
Juu, putkipihdit on hyvä hienosäätö työkaluRamon Carcia kirjoitti:Kiitos neuvoista, kyllä se putkipihdein lähti nätisti, olin jo sen verran hyvin löyhdyttänyt sormin ;D (huollossa oli laitettuna liika tiukalle)
Soitin viimeisimpään huoltoliikkeeseen, oli mobil 3000, 5W40 laitettuna
kuten vasarakin
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Toi 5w hyvä öljy varsinkin talveksi, tietysti jos ajaa paljon ja joutuu vaihtaan usein öljyt, 0w-40 talveksi ja 10w-60.
Alfat vie kumminkin öljyä jonkin verran, et ei noita 0w juttuja
ehkä kannata käyttää (0w siis notkeampaa kylmänä kuin 10w)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
-
Ramon Carcia
-
rasvanäppi
öljykorkki
Niistä käytetään myös nimitystä vesipumppupihdit,pokstongit,papukaijapihdit, ja en ehkä kaikkia nimityksiä edes tiedä, mutta näillä nimityksillä aika moni tunnistaa mistä on kyse.
- beetta julia