Alfa Blue Team: Invitation to participate in Open Letter....
Valvoja: Moderators
Alfa Blue Team: Invitation to participate in Open Letter....
Alotetaas ketju tästä aiheesta, ainakin CARFin jäsenet sai ko. mailin. tuliko AREFille?
Eli kyseessä addressi joka puoltaa Alfan myymistä pois Fiatin alaisuudesta.
itse on ole vielä päättänyt omaa mielipidettä ko. asiaan... ja eri asia on onko kukaan edes halukas ostamaan Alfa Romeo merkkiä.. tähän jatkoksi saa laitella omia mietteitä, aikaa ko. meiliin vastaamiseen on tämä ja huominen päivä.
jos ei saanut meiliä, se löytyy esim
http://www.alfabb.com/bb/forums/off-top ... -sera.html
Eli kyseessä addressi joka puoltaa Alfan myymistä pois Fiatin alaisuudesta.
itse on ole vielä päättänyt omaa mielipidettä ko. asiaan... ja eri asia on onko kukaan edes halukas ostamaan Alfa Romeo merkkiä.. tähän jatkoksi saa laitella omia mietteitä, aikaa ko. meiliin vastaamiseen on tämä ja huominen päivä.
jos ei saanut meiliä, se löytyy esim
http://www.alfabb.com/bb/forums/off-top ... -sera.html
Viimeksi muokannut V6, 23 Tammi 2010, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5952
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Öh... Ja ostaja olisi sitten kuka? Geely, Chery vaiko ehkä Great Wall? Tuollaisessa tapauksessa olisi syytä miettiä, mikä on parempi ja kunniakkaampi vaihtoehto: Kuoppaaminen suorilta jaloilta, vai kohtalo rebadgetettuna itä-aasialaisena bulkkitavarana. Alfa (kuten myös Lancia) selviää osana Fiat-Chrysleria, ajautuu muodollisella hinnalla kiinalaiseksi kevätlullaksi, tai kuopataan monokulttuurin voittokulun uhrina, niin se vain on.
- 90
- Viestit: 8064
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no eipä tuo itselekkään täysin selväksi tullut mutta sen käsityksen sain että alfasta halutaan enemmän perinteistä alfaa eikä vain fiatia jossa on alfan lätkät..
eipä se asia silti alfan myynnillä välttämättä parempaan suuntaan mene..
merkitystähän tuolla ei allekirj kannalta ole kun hallussa olevat alfat ovat pääasiassa käyttistä lukuunottamatta iältään jo väh 20 vuotiaita eivätkä uudet mallit ole 166/GT:n jälkeen oikein säväyttäneet joten siinä mielessä aivan sama vaikka ne jatkossa geelyalfan nimellä tunnetaankin..
eipä se asia silti alfan myynnillä välttämättä parempaan suuntaan mene..
merkitystähän tuolla ei allekirj kannalta ole kun hallussa olevat alfat ovat pääasiassa käyttistä lukuunottamatta iältään jo väh 20 vuotiaita eivätkä uudet mallit ole 166/GT:n jälkeen oikein säväyttäneet joten siinä mielessä aivan sama vaikka ne jatkossa geelyalfan nimellä tunnetaankin..
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Fiatin pomo vai (en nyt muista nimiä enkä jaksa tsekkailla), joo sillä on kyllä ihme jutut ja vaikea oikein ymmärtää mitä se tällaisella julkisella paapatuksella yrittää saada aikaiseksi, hoitas hommansa siellä lafkan sisällä. Mutta mikä olisi vaihtoehto Alfalle, itsenäisenä ei pärjää joten kyllä kai tämä italialainen koti kai se paras on kuitenkin, kunhan saadaan tää Sergio rauhottuun.V6 kirjoitti:kai tolla yritetään lähinnä herätellä Sergiota.....
- AlfaTom
- Viestit: 2876
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000 - Paikkakunta: Kuusankoski
Vastasin myöntävästi viestiin. Avoimella kirjeellä on tarkoitus mm. herättää huomiota siihen, että Fiat ei arvosta Alfaa ollenkaan ja on parempi kuin Fiat luopuisi koko merkistä Alfalle parhaalla tavalla mikä se sitten tulisi olemaankaan. On esitetty vaihtoehtoa, jossa Alfa ja pari muuta italialaista automerkkiä yhdistyisi omaksi yritysryhmäkseen. Nyt Alfat tehdään Fiatin tuotantolinjoilla, joka kertoo jotakin myös Alfan arvostuksen puutteesta Fiatin taholta. Seuraava askel voi jo olla tuotannon lopettaminen tarvittaessa. Kannattavuus on nyt tärkeintä, perinteillä ja kilpailuhistorialla pyyhitään permantoa.
Aika masentavaa ajatella tälläisiä, onhan Alfan juhlavuosi. Ei se tunnu paljon Fiatilla näkyvän ainakaan panostuksena juhlintaan yms. Ilman aktiivisia Alfakerhoja 100-vuotisjuhlat ei näkyisi millään tavalla. Uuden Giuliettan nimeäminen juhlavuoden malliksi ei paljoa lämmitä.
Aika masentavaa ajatella tälläisiä, onhan Alfan juhlavuosi. Ei se tunnu paljon Fiatilla näkyvän ainakaan panostuksena juhlintaan yms. Ilman aktiivisia Alfakerhoja 100-vuotisjuhlat ei näkyisi millään tavalla. Uuden Giuliettan nimeäminen juhlavuoden malliksi ei paljoa lämmitä.
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2876
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000 - Paikkakunta: Kuusankoski
En tiedä tehtiinkö mitään vastaavaa Saabin pelastamiseksi, taisi olla jo myöhäistä muutenkin, mutta alfistit ainakin yrittävät kertoa näille kylmille bisnesmiehille jotakin. Ei kaikkea pidä hyväksyä vain siksi, että bisnes muka toimii näin. Kuluttajat voivat vaikuttaa ostopäätöksillään. Jos Fiat ajaa Alfan alas niin minä en edes kuse Torinon suuntaan sen jälkeen 
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2
La vita è
La vita è
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Sunnuntaina Senaatintorilla näytti tältä:

Aiheesta tuli mm. puoli yhdeksän uutisissa, kun ympäri maailmaa saabistit yrittivät herätellä GM:n johtoa ja muita Saabin pelastamiseksi. Jossain suhteessa samalla tavalla fanaattista automerkin palvontaa siellä päässä harrastetaan mitä täällä alfistien joukossa. Tiistaina pitäisi kuulua mahdollisesti jotain positiivista Saabin tulevaisuutta ajatellen.

Aiheesta tuli mm. puoli yhdeksän uutisissa, kun ympäri maailmaa saabistit yrittivät herätellä GM:n johtoa ja muita Saabin pelastamiseksi. Jossain suhteessa samalla tavalla fanaattista automerkin palvontaa siellä päässä harrastetaan mitä täällä alfistien joukossa. Tiistaina pitäisi kuulua mahdollisesti jotain positiivista Saabin tulevaisuutta ajatellen.
- mattijus
- Viestit: 5330
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Hieman off topic:
En tiedä millainen otanta tuossa SAAB kokoontumisessa on ollut mutta kuvan perusteella edes SAAB harrastajat eivät aja uusilla SAABeilla. Jos ne eivät kelpaa edes SAABisteille niin miten sitten muille?
Liekö Alfan kanssa vähän vastaava tilanne? Ei lypsävää lehmää ole järkevää teurastaa mutta "wanhan kantturan" kohdalla tilanne on toinen. Vaikea sanoa mitä Alfallekin pitäisi tehdä, että myynti kasvaisi. Fiatilta tulee hyviä moottoreita (multiair ja dieselit) joten ehkä tuo Giulietta voisi yllättää.
Siltikään erityistä omistamisen halua ei omalla kohdallani ole herännyt sitten 156:n ensiesittelyn, ehkä se oli liian täydellinen.
En tiedä millainen otanta tuossa SAAB kokoontumisessa on ollut mutta kuvan perusteella edes SAAB harrastajat eivät aja uusilla SAABeilla. Jos ne eivät kelpaa edes SAABisteille niin miten sitten muille?
Liekö Alfan kanssa vähän vastaava tilanne? Ei lypsävää lehmää ole järkevää teurastaa mutta "wanhan kantturan" kohdalla tilanne on toinen. Vaikea sanoa mitä Alfallekin pitäisi tehdä, että myynti kasvaisi. Fiatilta tulee hyviä moottoreita (multiair ja dieselit) joten ehkä tuo Giulietta voisi yllättää.
Siltikään erityistä omistamisen halua ei omalla kohdallani ole herännyt sitten 156:n ensiesittelyn, ehkä se oli liian täydellinen.
VMP
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11382
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kyllä mulle MiTo kelpaisi, ei vaan nyt ole tarvittavaa kapitaalia perstaskussa. Juuri muut uudet autot ei sitten kiinnostakaan. Siis sellaiset, joihin voisi joskus olla varaa.
Mahtakeeno tehdasta harrastajien mielenilmaukset paljoa hetkauttaa, hardcore-porukassa ei taida olla montaakaan kaveria jotka ostaisivat autonsa uutena. Ja putiikin omistaja ajattelee kumminkin loppupäässä tuottoa, oli sitten takana kuinka loistavaa kilpailuhistoriaa ja muuta glooriaa tahansa.
Mahtakeeno tehdasta harrastajien mielenilmaukset paljoa hetkauttaa, hardcore-porukassa ei taida olla montaakaan kaveria jotka ostaisivat autonsa uutena. Ja putiikin omistaja ajattelee kumminkin loppupäässä tuottoa, oli sitten takana kuinka loistavaa kilpailuhistoriaa ja muuta glooriaa tahansa.
- Epäkelpokeräilijä -
- AlfaTom
- Viestit: 2876
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000 - Paikkakunta: Kuusankoski
Suuri osa alfisteista ei todellakaan edes harkitse uuden Alfan ostoa, ja jatkossa entistä harvempi, jos suunta on pois niistä perinteistä. Badge engineering on kirosana josta on nähty monta kuvottavaa esimerkkiä. Minulle henk.koht. oli todella masentavaa nähdä taiwanilaisia mönkijöitä Laverdan merkeillä varustettuna. Siinä vaiheessa merkki saakin vajota historiaan, jää edes hyvät muistot. Ja onhan meillä näitä harraste-Alfoja vielä muutaman sukupolven ajaksiRasvis kirjoitti:
Mahtakeeno tehdasta harrastajien mielenilmaukset paljoa hetkauttaa, hardcore-porukassa ei taida olla montaakaan kaveria jotka ostaisivat autonsa uutena. Ja putiikin omistaja ajattelee kumminkin loppupäässä tuottoa, oli sitten takana kuinka loistavaa kilpailuhistoriaa ja muuta glooriaa tahansa.
On se vaan hyvä, että omistaa viimeisen oikean Alfan eli
75:n
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2
La vita è
La vita è
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Alkuperäiseen aiheeseen. Minullekkin jäi hieman epäselväksi tuon kirjeen syvällisin tarkoitus, mutta asian ydin lienee se että Alfa ei voi olla pelkästään mikään Fiatin premium brandi. Eilen ajettuani ensi kertaa MiTo:lla ei voinut välttyä vaikutelmalta että taas on tultu vähän lähemmäksi normi henkilöautoa. Ei tälläinen voi jatkua loputtomiin ja Alfalla ei ole mitään mahdollisuuksia säilyä markkinoilla kilpaillen samoilla eväillä kuin puolisentoistakymmentä muuta automerkkiä. Ei voi sanoa että MiTo olisi ollut huono, itseasiassa erinomainen pikkuauto, mutta ei vain voi välttyä vaikutelmalta että kyseessä on vain jonkinlainen hienostuneempi vaihtoehto Fiatille.
Fiat on hyvä tekemään perheautoja jotka antavat paljon vastinetta rahalle. Alfan tulisi olla perinteikäs automerkki joka omaa sitä jotain.
Vastasin eilen tuohon kirjeeseen "Si"
Niin ja hatunnosto saabisteille vaikken sen merkin päälle oikein ymmärräkkään.
Fiat on hyvä tekemään perheautoja jotka antavat paljon vastinetta rahalle. Alfan tulisi olla perinteikäs automerkki joka omaa sitä jotain.
Vastasin eilen tuohon kirjeeseen "Si"
Niin ja hatunnosto saabisteille vaikken sen merkin päälle oikein ymmärräkkään.
Viimeksi muokannut HR, 25 Tammi 2010, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^
Kuten useammastakin näkökulmasta edellä on käynyt ilmi, niin vertailua Saabiin ei tarvitse kaukaa hakea. Saabismi on edustanut omanlaistaan autoajattelua, autoilukulttuuria ja -filosofiaa. Alfa Romeolla on ollut oma tapansa suhtautua autoiluun ja autonsuunnitteluun. Onhan niitä ollut muitakin profiloituneita: Citroen, Volvo ...
Monista eri syistä johtuen tällaiselle merkkien yksilöllisyydelle ei valitettavasti ole enää nykypäivänä mahdollisuuksia. Tässä mielessä milanolaisten hätähuuto ja avoin kirje on aivan paikallaan.
Mikäli Alfa Romeolla ei enää ole omaa, itsenäistä suunnittelua ja muotoilua, niin arrivederci, koko merkki voidaan unohtaa. Autothan sinänsä voidaan kokoonpanna Turkissa tai Koreassa, mutta malliprojektien täytyy olla autonomisia. IMHO
Kuten useammastakin näkökulmasta edellä on käynyt ilmi, niin vertailua Saabiin ei tarvitse kaukaa hakea. Saabismi on edustanut omanlaistaan autoajattelua, autoilukulttuuria ja -filosofiaa. Alfa Romeolla on ollut oma tapansa suhtautua autoiluun ja autonsuunnitteluun. Onhan niitä ollut muitakin profiloituneita: Citroen, Volvo ...
Monista eri syistä johtuen tällaiselle merkkien yksilöllisyydelle ei valitettavasti ole enää nykypäivänä mahdollisuuksia. Tässä mielessä milanolaisten hätähuuto ja avoin kirje on aivan paikallaan.
Mikäli Alfa Romeolla ei enää ole omaa, itsenäistä suunnittelua ja muotoilua, niin arrivederci, koko merkki voidaan unohtaa. Autothan sinänsä voidaan kokoonpanna Turkissa tai Koreassa, mutta malliprojektien täytyy olla autonomisia. IMHO
- AlfaTom
- Viestit: 2876
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000 - Paikkakunta: Kuusankoski
Kun ajattelee näitä eri merkkejä tänä päivänä niin kaikkihan ne on tietyllä tavalla kuohittu: entisellä kilpailumenestyksellä tai käsityöllä hankitulla maineella myydään robottien valmistamia, toinen toistaan muistuttavia muovisia kulkineita. Mutta sehän on sitä mitä ostava yleisö haluaa, vai???Alfieri kirjoitti: Saabismi on edustanut omanlaistaan autoajattelua, autoilukulttuuria ja -filosofiaa. Alfa Romeolla on ollut oma tapansa suhtautua autoiluun ja autonsuunnitteluun. Onhan niitä ollut muitakin profiloituneita: Citroen, Volvo ...
Monista eri syistä johtuen tällaiselle merkkien yksilöllisyydelle ei valitettavasti ole enää nykypäivänä mahdollisuuksia. Tässä mielessä milanolaisten hätähuuto ja avoin kirje on aivan paikallaan.
Mutta kehityksen pyörää ei saa enää kääntymään, ei vaikka puolet maailman autotehtaista ja merkeistä sulkenee ovensa tai siirtää/myy tuotantonsa Kiinaan ja muualle halvan ja helpommin kontrolloitavan työvoiman maihin. Fiatin ongelmat esim. 70-luvulla eivät helposti toistu Kiinassa.
Kohta ei oikeasti yksilöllisiä autoja pysty ostamaan kuin super rikkaat, joille autot valmistetaan edelleen käsityönä ja yksittäiskappaleina.
Siinä olisikin Alfalle oiva sauma, paluu alkuperäiseen toimintaideaan
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2
La vita è
La vita è
- Xehpuk
- Viestit: 832
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
1970-luvulla ei kannata enää elää, maailma meni jo ohi. Irkkikeskusteluissa nämä tulikin jo mainittua, mutta Alfan ongelma konsernissa on se, ettei sitä ole nostettu tarpeeksi Fiatin yläpuolelle, brändäyksessä pitäisi ottaa vw/audi-suhteesta mallia. Pieni valmistaja selviytyy vain osana konsernia tai tekemällä muutamalle superrikkaalle leluja, kun automaailma ei ole standardisoitu tarpeeksi pitkälle (eri valmistajien tuotteiden yhteensopivuus) tai "opensourcea".
- Tazio
- Viestit: 3411
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Luulen ymmärtäväni mitä Sig. Salveti ja muut Alfa Blue Teamin herrasmiehet hakevat ja haluavat. Valitettavasti olen tästä keinosta eri mieltä. Alfa Romeon myyminen = Alfa Romeon loppu.
Tuossa kirjeessä puhuttua Alfa Romeon DNA:ta lähinnä lienee italialainen Fiat-konsernin DNA, hyvässä ja pahassa.
Edes paluu alkuperäiseen business malliin jota tuossa aiemmin väläytellään ei ole mielestäni todellinen mahdollisuus.
Montako vakavasti otettavaaa onnistunutta ja itsenäistä esimerkkiä tulee mieleen?
Ehken Bristol, eivätkä nekään taida kovin hyvässä hapessa nykyisin olla?
Eli riippumatta siitä, mitä iso M tällä hetkellä medialle syöttää on nykyinen omistaja minusta paras vaihtoehto.
-Tazio
Tuossa kirjeessä puhuttua Alfa Romeon DNA:ta lähinnä lienee italialainen Fiat-konsernin DNA, hyvässä ja pahassa.
Edes paluu alkuperäiseen business malliin jota tuossa aiemmin väläytellään ei ole mielestäni todellinen mahdollisuus.
Montako vakavasti otettavaaa onnistunutta ja itsenäistä esimerkkiä tulee mieleen?
Ehken Bristol, eivätkä nekään taida kovin hyvässä hapessa nykyisin olla?
Eli riippumatta siitä, mitä iso M tällä hetkellä medialle syöttää on nykyinen omistaja minusta paras vaihtoehto.
-Tazio
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Eihän siinä ollut kuin tavanomaista diipadaapaa, italialaisella mentaliteetilla siinä ei oikeastaan sanottu mitään suoraan.
Pohjimmaisena tarkoituksena uskoakseni on saada Fiat Group "kohdistamaan enemmän resursseja" Alfan suuntaan, tuotekehitykseen yms, ja osoittaa, että mielenkiintoa merkin säilyttämistä kohtaan edelleen on. Myyntiä tuskin toivovat tuonkaan kirjelmän kirjoittajat, mutta "uhkaus" toimii paremmin kuin joojoo-poikailu.
Vastasin siis myöntävästi, täällä kun olisi yksi halukas alfailija myös tulevaisuudessa.
Pohjimmaisena tarkoituksena uskoakseni on saada Fiat Group "kohdistamaan enemmän resursseja" Alfan suuntaan, tuotekehitykseen yms, ja osoittaa, että mielenkiintoa merkin säilyttämistä kohtaan edelleen on. Myyntiä tuskin toivovat tuonkaan kirjelmän kirjoittajat, mutta "uhkaus" toimii paremmin kuin joojoo-poikailu.
Vastasin siis myöntävästi, täällä kun olisi yksi halukas alfailija myös tulevaisuudessa.
Lisää luulemisia
^Ihan samoin tuumin.
Lisää luulemisia
Kylmän viileästi ajateltuna FIAT ei tarvitse Alfa-brändiä liiketaloudellisesti yhtään mihinkään, sille riittää, että "urheilullisempaa" vaihtoehtoa haluaville on tarjota Abarth-malleja, joiden yksilöllisyyttä voidaan sitten koostaa, niin kuin on tehtykin.
Skoda, SEAT, VW, Audi -paletti on kyllä esimerkillinen; joka merkillä oma imago.
EDIT: Siis Abarthin yksilöllisyyttä voidaan korostaa - tosin tuosta "koostamisestakin" on merkkiin sopivia esimerkkejä.
Lisää luulemisia
Kylmän viileästi ajateltuna FIAT ei tarvitse Alfa-brändiä liiketaloudellisesti yhtään mihinkään, sille riittää, että "urheilullisempaa" vaihtoehtoa haluaville on tarjota Abarth-malleja, joiden yksilöllisyyttä voidaan sitten koostaa, niin kuin on tehtykin.
Skoda, SEAT, VW, Audi -paletti on kyllä esimerkillinen; joka merkillä oma imago.
EDIT: Siis Abarthin yksilöllisyyttä voidaan korostaa - tosin tuosta "koostamisestakin" on merkkiin sopivia esimerkkejä.
Vastaus tuli
Milano 25.01.2010
Cari Amici alfisti e non,
la nostra “provocazione” a Marchionne (lettera aperta scritta dal nostro socio Claudio Bonfioli) ha ottenuto in poco tempo oltre 700 consensi da parte di appassionati da tutto il Mondo (Italia, Finlandia, Francia, Inghilterra, Olanda, Belgio, Stati Uniti, Svizzera, Estonia, Australia, Austria, Germania, ecc.). Desidero quindi ringraziare tutti, nell’impossibilità di farlo singolarmente, per il sostegno a questa iniziativa che probabilmente non cambierà di un millimetro le sorti future dell’Alfa Romeo ma, come già vi ho detto, almeno manderà forte e chiaro un messaggio. Inutile pure sottolineare che tutti preferiremmo un’Alfa vera, forte e italiana, ma le forze in gioco sono di respiro ben superiore a quelle di una, anche grande, moltitudine di “singoli”.
Ci auguriamo che il Corriere della Sera sia sensibile alla pubblicazione.
Abbiamo lanciato un sasso.
Non abbiamo nascosto la mano.
he le onde si propaghino nello stagno…
Con cordialità
Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)
pikakäännös
Hyvät alfisti- ja ei-alfisti -ystävät
meidän "provokaatiomme" Marchionnelle (jäsen Claudio Bonfiolin kirjoittama avoin kirje) keräsi lyhyessä ajassa yli 700 allekirjoittajaa maailmanlaajuisesta harrastajajoukosta (Italia, Suomi, Ranska, Englanti, Hollanti, Belgia, yhdysvallat, Sveitsi, Viro, Australia, Itävalta, Saksa jne.) Päätin siis kiittää kaikkia yhteisesti, kun ei ole mahdollisuutta kiittää jokaista erikseen, tuesta tälle aloitteelle, joka ei luultavasti muuta milliäkään Alfa Romeon tulevia kohtaloita mutta, niin kuin jo todettu, ainakin lähettää väkevän ja selkeän viestin. Turhahan on korostaa, että kaikki näkisimme Alfan aitona, vahvana ja italialaisena, mutta voimat tässä pelissä ylittävät kyllä monienkin yksilöiden yhteisvoiman.
Toivotaan että Corriere della Sera ymmärtää julkaista kirjeen.
Olemme heittäneet kiven.
Emme ole panneet kättämme piiloon.
Jospa aallot leviäisivät lammella…
sydämellisesti
Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)
Milano 25.01.2010
Cari Amici alfisti e non,
la nostra “provocazione” a Marchionne (lettera aperta scritta dal nostro socio Claudio Bonfioli) ha ottenuto in poco tempo oltre 700 consensi da parte di appassionati da tutto il Mondo (Italia, Finlandia, Francia, Inghilterra, Olanda, Belgio, Stati Uniti, Svizzera, Estonia, Australia, Austria, Germania, ecc.). Desidero quindi ringraziare tutti, nell’impossibilità di farlo singolarmente, per il sostegno a questa iniziativa che probabilmente non cambierà di un millimetro le sorti future dell’Alfa Romeo ma, come già vi ho detto, almeno manderà forte e chiaro un messaggio. Inutile pure sottolineare che tutti preferiremmo un’Alfa vera, forte e italiana, ma le forze in gioco sono di respiro ben superiore a quelle di una, anche grande, moltitudine di “singoli”.
Ci auguriamo che il Corriere della Sera sia sensibile alla pubblicazione.
Abbiamo lanciato un sasso.
Non abbiamo nascosto la mano.
he le onde si propaghino nello stagno…
Con cordialità
Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)
pikakäännös
Hyvät alfisti- ja ei-alfisti -ystävät
meidän "provokaatiomme" Marchionnelle (jäsen Claudio Bonfiolin kirjoittama avoin kirje) keräsi lyhyessä ajassa yli 700 allekirjoittajaa maailmanlaajuisesta harrastajajoukosta (Italia, Suomi, Ranska, Englanti, Hollanti, Belgia, yhdysvallat, Sveitsi, Viro, Australia, Itävalta, Saksa jne.) Päätin siis kiittää kaikkia yhteisesti, kun ei ole mahdollisuutta kiittää jokaista erikseen, tuesta tälle aloitteelle, joka ei luultavasti muuta milliäkään Alfa Romeon tulevia kohtaloita mutta, niin kuin jo todettu, ainakin lähettää väkevän ja selkeän viestin. Turhahan on korostaa, että kaikki näkisimme Alfan aitona, vahvana ja italialaisena, mutta voimat tässä pelissä ylittävät kyllä monienkin yksilöiden yhteisvoiman.
Toivotaan että Corriere della Sera ymmärtää julkaista kirjeen.
Olemme heittäneet kiven.
Emme ole panneet kättämme piiloon.
Jospa aallot leviäisivät lammella…
sydämellisesti
Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)