156:n jarrupäivitystä
Valvoja: Moderators
- JaniW
- Viestit: 878
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
- Paikkakunta: Jyväskylä
156:n jarrupäivitystä
Alkaa olla jarrupalat vaihtokunnossa. Mietin kannattaisiko samalla hieman päivittää palikoita ylöspäin. Onko kellään kokemusta EBC:n Green tai Red Stuff -paloista?
- silverine
- Viestit: 2492
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Laita Ferodon 2500 -palat kun kerran radallakin pörräät..
Kestävät kahden vuoden ratapäivät ja arkiajon kevyesti.
Kestävät kahden vuoden ratapäivät ja arkiajon kevyesti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- JaniW
- Viestit: 878
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sinänsä ei niin kovin järkevää toimintaa ensin kysyä neuvoa ja sitten tehdä päinvastoin kuin neuvotaan, mutta pistin jo Red Stuffit tilaukseen ennen näin selkeätä äänestystulosta Ferodoille. Ratkaisuun vaikutti tällä kertaa kylläkin lähinnä hinta (ja EBC:n mainospuheet, myönnetään).
No, jos ne on /c:stä niin onpahan vielä yksi itseni ulkopuolinen syy lisää siihen miksi minulta kuluu kierroksen ajamiseen 5 s enemmän kuin muilla.
No, jos ne on /c:stä niin onpahan vielä yksi itseni ulkopuolinen syy lisää siihen miksi minulta kuluu kierroksen ajamiseen 5 s enemmän kuin muilla.
- Ghost
- Viestit: 466
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2 -05
156 2.0 T.S -98 - Paikkakunta: Tampere
EBC greenstuffit ei mielestäni tarjonneet mitään parempaa, kuin orkkispalat tai esim. Ferodon vakiopalat. Rata-ajossa laadukas vakiopala toimii ihan hyvin. Motonetin paloilla sen sijaan ei tee mitään; eivät kestä rata-ajoa, eikä kulutusta muutenkaan, eivätkä tykkää sateesta.
Nuo Ferodon vakiopalat totesin hyviksi, kestivät paremmin, kuin GreenStuffit. Green Stuffin eduksi laskettakoon se, että sotkee vähemmän. Sellainen tuntuma jäi, että Green Stuff kulutti enemmän jarrulevyä, kuin vakiopalat.
Rahan tuhlausta siis mielestäni. Ja auto oli AR 156.
Nuo Ferodon vakiopalat totesin hyviksi, kestivät paremmin, kuin GreenStuffit. Green Stuffin eduksi laskettakoon se, että sotkee vähemmän. Sellainen tuntuma jäi, että Green Stuff kulutti enemmän jarrulevyä, kuin vakiopalat.
Rahan tuhlausta siis mielestäni. Ja auto oli AR 156.
- JaniW
- Viestit: 878
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
- Paikkakunta: Jyväskylä
www.potn.co.uk
Oli ainoa paikka josta löysin JTS:än sopivat Red Stuffit, vihreitä olisi sitten löytynyt muualtakin.
Oli ainoa paikka josta löysin JTS:än sopivat Red Stuffit, vihreitä olisi sitten löytynyt muualtakin.
-
gYdEbUh
- Viestit: 2557
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Njaanjaa. Selkeä on kannatus. Olen siis lähes velvollinen
jakamaan että itselläni on alla Greenstuffit. Noilla on rataa tullut kierrettyä useampaan otteeseen, muttei muista merkeistä kokemusta joten en voi verrata. Mutta edellisessä CARFin ratapäivässä kerkesin kuudenneksi nopeiten Ahveniston ympäri 34:stä ritsasta. Ei kummoista. Tosin, jos ottaa huomioon autoni silloisen tehon (n.150hp) ja kunnon (mm. pääsuoralla perä lähti heittelehtimään toisen jarrusatulan temppuiluttua) niin aika oli n. kolmanneksi nopein. Eli ei paskat palat varsinkin kun pintaa riittää eikä vanteet tosiaan paljoa likaannu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
- silverine
- Viestit: 2492
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Jarrupalojen merkillä on naurettavan pieni merkitys
kierrosaikaan kun kyseessä on yhden kierroksen Cup...
kunhan palat ei satu olemaan kotoisin Anttilan alekorista.
Jarrupalojen merkillä on naurettavan pieni merkitys
kierrosaikaan kun kyseessä on yhden kierroksen Cup...
kunhan palat ei satu olemaan kotoisin Anttilan alekorista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- mattijus
- Viestit: 5330
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Jep, vastaavia havaintoja täälläkin. (Epäilen, että ne Anttilan alekorinkin palat toimisi riittävän hyvin) Jarrunesteen tuoreudella voi olla sitten isompi merkitys.silverine kirjoitti:^
![]()
![]()
Jarrupalojen merkillä on naurettavan pieni merkitys
kierrosaikaan kun kyseessä on yhden kierroksen Cup...
kunhan palat ei satu olemaan kotoisin Anttilan alekorista.
Sitten pakollinen OT, koska PNV:
Me ajoimme pitkään rataa (yli 1 kierroksen vetoja) etupaloina Mersun taksipalat (Pagid) ja takana Biltema -laatua. 24h kisan takia sitten vaihdoimme isommat etusatulat ja siirrettiin vakio etusatulat taakse. Nykykombinaatiolla edessä on ollut DS3000 Endurance ja nuo Mersun taksipalat takana. (Myös levyt vaihdettiin isompiin)
Vakiojarruihin verrattuna pysähtymiseen ei tullut mitään eroa mutta palat kestävät käytännössä koko kesän kilpailut. Ennen sai jumpata joka kisaan uudet takajarrupalat etupalojen kestäessä suurinpiirtein neljä kisaa.
Ferodo DS2500 palat takana eivät kestäneet Motoparkissa 6h kisaa vaan piti vaihtaa 5h kohdalla. Biltema 17eur/pari palat kesti. En kuitenkaan suosittele sen kummemmin noita Biltema -paloja koska takajarruilla on vähäinen merkitys suhteessa etujarruihin, eikä etupaloina niitä ole koskaan kokeiltu.
VMP
- JaniW
- Viestit: 878
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jarruhilppeet saapuivat, otinpa samaan kyytiin vielä uudet letkut.
Firman toiminta itsessään oli ihan ok, joskin hidasta. Tähän taisi kuitenkin vaikuttaa aika lailla se että jarruletkuja ei löytynyt hyllystä, vaan jos oikein ymmärsin niitä tehdään vain tilauksesta?
Sellainen ikävämpi asia tuossa kyllä oli että paikallistoimitusmaksun (7 GBP) päälle lätkäistään vielä tilatessa piilotettu 40 GBP:n kansainvälisen toimituksen lisä. Eihän siinä mitään, ei sitä hyväksyä tarvi, mutta en kuitenkaan sen takia viitsinyt perua tilaustani. Vanteiden osalla asia on toinen, tuo 40 GBP:n lisäkulu on nimittäin per vanne!
Olisi muuten vastaavat kamat löytyneet myös Camskillistä, jopa halvemmalla ja pienemmillä kuluilla. Näistä kahdesta valitsen kyllä jatkossa jälkimmäisen.
Mitä tuohon rata-ajoon tulee niin taidan jatkaa vielä ihan itse perustamassani Arna-luokassa, joten ihan kauheasti tällä jarrupala-asialla ei liene vauhtiini vaikutusta. Mieluummin sitä kuitenkin laittaa laadukkaampaa tavaraa alle sitä mukaa kun palikoita pitää vaihtaa. Jos vaikka joskus pääsisikin vähän kovempaa...
Firman toiminta itsessään oli ihan ok, joskin hidasta. Tähän taisi kuitenkin vaikuttaa aika lailla se että jarruletkuja ei löytynyt hyllystä, vaan jos oikein ymmärsin niitä tehdään vain tilauksesta?
Sellainen ikävämpi asia tuossa kyllä oli että paikallistoimitusmaksun (7 GBP) päälle lätkäistään vielä tilatessa piilotettu 40 GBP:n kansainvälisen toimituksen lisä. Eihän siinä mitään, ei sitä hyväksyä tarvi, mutta en kuitenkaan sen takia viitsinyt perua tilaustani. Vanteiden osalla asia on toinen, tuo 40 GBP:n lisäkulu on nimittäin per vanne!
Olisi muuten vastaavat kamat löytyneet myös Camskillistä, jopa halvemmalla ja pienemmillä kuluilla. Näistä kahdesta valitsen kyllä jatkossa jälkimmäisen.
Mitä tuohon rata-ajoon tulee niin taidan jatkaa vielä ihan itse perustamassani Arna-luokassa, joten ihan kauheasti tällä jarrupala-asialla ei liene vauhtiini vaikutusta. Mieluummin sitä kuitenkin laittaa laadukkaampaa tavaraa alle sitä mukaa kun palikoita pitää vaihtaa. Jos vaikka joskus pääsisikin vähän kovempaa...
- JaniW
- Viestit: 878
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Red stuffit ja Goodridgen letkut ovat olleet paikallaan nyt n. 500 km. Ei mitään radikaalia eroa entiseen nähden, ainakaan normiajossa. Paloja mainostettiin pölyämättöminä, joten jos edes tämä pitää paikkansa niin sitten voi olla tyytyväinen.
Jotenkin ajattelin että nuo teräspunosletkut olisivat vaikuttaneet poljintuntumaan, mutta ihan samalta tuntuu kuin ennenkin. Kaipa tästä voi vetää sen johtopäätöksen että 156:n jarrut ovat ihan kelpo kamaa vakionakin.
Jotenkin ajattelin että nuo teräspunosletkut olisivat vaikuttaneet poljintuntumaan, mutta ihan samalta tuntuu kuin ennenkin. Kaipa tästä voi vetää sen johtopäätöksen että 156:n jarrut ovat ihan kelpo kamaa vakionakin.