164 QV käyntiongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

164 QV käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mä olen yrittänyt etsiä, mutta en löytänyt vastausta ongelmaani.
Eli, tarina alkaa tänään iltapäivällä kun olin lähdössä töihin.
Hyppäsin muina tyttöinä autoon ja käänsin avaimesta.
Pyörii, mutta ei starttaa, ei ongelmaa, akku tyhjä.
Vaihdoin toisen akun (vanhan, melko huonon, mutta ladatun) ja taas starttaamaan. Nyt lähti käyntiin, mutta mokoma ei suostu käymään kaikilla kuudella pytyllä. "Tyhjäkäynti" seilaa 500 ja 2000 kierroksen väliä, ottaa kierroksia, hiukan nihkeästi, mutta ottaa, ei käy kierroksillakaan kuudella.
Ensimmäinen epäilys on akku, se menee vaihtoon huomenna.
Nyt haluaisin mielipiteitä, voiko huono akku tehdä tuota? Mikä muu voi olla vikana?
Tietysti jos aiheesta on aiemmin ollut juttua niin linkit ovat myös tervetulleita.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Ricambi
Viestit: 1436
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Samoja vaivoja ollut omassa 164 V6:ssa kun akku ollut huonossa latingissa. Luultavimmin korjaantuu kun vaihdat akun, kerro sitten miten vaikutti.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Mulla ainakin polttoaineen jäänesto on auttanu käyntihäiriöihin tällai talvella v6:ssa. (voi myös olla, että luulen vaan...)
Ei ainakaan maksa kokeilu ihan kamalasti.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Toi jäänesto oli ihan hyvä pointti myös.
Vanha rouvani eli Kupla vaatii yleensä nollakelien tietämillä vähän viinaa, vanha juoppo kun on :mrgreen:
Mutta tällä kertaa mustan kaunottaren ongelmista selvittiin akun vaihdolla. Ostin akun joka Exiden brosyyrien mukaan on 164 2.5 TD:hen :shock: . Toistaiseksi kaikki on taas ok :multi:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5115
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ruiskuhan ei tarvi jäänestoa, ainakaan siihen ongelmaan mitä kaasareissa on. Tosin ei se mitään rikokkaan.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Taitaa toi Alfa vaan haluta huikkaa kun kerran omistajakin :drinking:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Juu, Alfat oppivat helposti omistajiensa tavoille, ole varovainen :mrgreen:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... =sammuilee
- Alfaholic -

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ihan itse itseäni toistaen. Jokeseenkin samat oireet taas, lähtee käyntiin neljällä, löytää aikanaan viidennen ja kuudennen pytynkin.
Oli sitten tänään kolmas kerta tänä talvena, ja huomenna akkukauppaan. Josko se olis taas siinä vika, onhan tosta edellisestä akun vaihdosta on jo neljä vuotta aikaa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin