AR 159 Qtronic rattiläpsyt
Valvoja: Moderators
AR 159 Qtronic rattiläpsyt
Joltain Saksalaiselta hinnastolta lueskelin, että automaativaihteiseen 159 Qt malliin voi ruksata ratin vaihteenvaihto-läpsykät. Hinta oli muistaakseni vajaa 300€.
Kysymys kuuluu; onkohan ratissa aina valmius vaihteiston ohjaukselle? Eli jos tuollaiset hankkisi, niin onko asennus "naps paikalleen" vai "kaikki irti ja hikinen urakka"?
Suomessa on melko paljon noita automaatteja, joten saattaisi kiinnostaa monia.
Kysymys kuuluu; onkohan ratissa aina valmius vaihteiston ohjaukselle? Eli jos tuollaiset hankkisi, niin onko asennus "naps paikalleen" vai "kaikki irti ja hikinen urakka"?
Suomessa on melko paljon noita automaatteja, joten saattaisi kiinnostaa monia.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
On kyllä sen verta hidas vaihteenvaihtotapahtuma Qtronicissa, että tuskinpa tulisi paljon läpsyttimiä vedeltyä, vaikka ne ratissakin olisivatkin. Kepistäkin on tullut kokeiltua "manuaali"vaihtamista ehkä kaksi kertaa. Toinen juttu tietysti olisi, jos vaihteet napsahtelisivat pesään räväkästi, saattaisi olla mutkatiellä nannaa...
Tarkistin tuon lisävarusteen ja se löytyi ainakin Italian sivuilta
"comandi cambio al volante, 240€" ja auto oli 159 3.2 Q4 Qtronic
Todella edullinen siis, joten luulisi ettei mitään hirveän isoja muutoksa olisi vakioon nähden. Ettei vain olisi pelkän puolaosan irrotus ja kläpsyn kiinnitys???
Onko tuosta jotain tuosta kuvia eperissä? EDIT:tämä?
"comandi cambio al volante, 240€" ja auto oli 159 3.2 Q4 Qtronic
Todella edullinen siis, joten luulisi ettei mitään hirveän isoja muutoksa olisi vakioon nähden. Ettei vain olisi pelkän puolaosan irrotus ja kläpsyn kiinnitys???
Onko tuosta jotain tuosta kuvia eperissä? EDIT:tämä?
- Liitteet
-
- Steering Gear.png (12.11 KiB) Katsottu 1907 kertaa
Totta, mutta monien lisävarusteiden kohdalla on tehty vakiona pitkälle esityöt osaa varten.
Tämä kiinnostaa siksi, että eräs 159 Diesel automaatti kiinnostaa, mutta se on muuten niin helkutin tylsä, että siihen pitäisi saada edes jotain hauskuutta!
Uusi ratti lähtenee muutamalla satasella, mutta siinäkään ei ole varmaa miten paljon pitää tehdä töitä kläpsyjen liittämiseksi... ellei siis tuota varten ole valmiutta vakioratissa.
Tämä kiinnostaa siksi, että eräs 159 Diesel automaatti kiinnostaa, mutta se on muuten niin helkutin tylsä, että siihen pitäisi saada edes jotain hauskuutta!
Uusi ratti lähtenee muutamalla satasella, mutta siinäkään ei ole varmaa miten paljon pitää tehdä töitä kläpsyjen liittämiseksi... ellei siis tuota varten ole valmiutta vakioratissa.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Samaa mieltä, Q-tronic on normaali automaatti, eikä mikään mekaaninen robottivaihteisto (selespeed) eikä kepin +/- toiminnolla tee käytännössä mitään sen hitauden takia, korkeintaan rajoittaa ylöspäin vaihtamista kärryn kanssa tai mäkisellä mökkitiellä. Rattiläpsyt olisi turhat vehkeetFarina kirjoitti:On kyllä sen verta hidas vaihteenvaihtotapahtuma Qtronicissa, että tuskinpa tulisi paljon läpsyttimiä vedeltyä, vaikka ne ratissakin olisivatkin. Kepistäkin on tullut kokeiltua "manuaali"vaihtamista ehkä kaksi kertaa. Toinen juttu tietysti olisi, jos vaihteet napsahtelisivat pesään räväkästi, saattaisi olla mutkatiellä nannaa...
vesku
