Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Kuvien perusteella Giulietassa on käytössä perinteinen avain käynnistys. Miksihän noin kun 159:issä oli jo nappikäynnistys, ja onhan näitä langattomiakin järjestelmiä jo, joissa avain saa olla taskussa? Itse jouduin vaihtamaan edellisen auton jälkeen takaisin 156:sen tavalliseen avaimeen ja se tuntuu vähän köpöltä. Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on. Vai saakohan tuota optiona?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikalla
- Xehpuk
- Viestit: 802
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Kunhan eivät tee yhtä typerää systeemiä, kuin avaruus-civicissä: on tavallinen avain, joka pitää tökätä virtalukkoon ja kääntää, mutta moottoria ei sillä saa käyntiin, ainoastaan virrat päälle. Moottorin käynnistämiseen on sitten punainen nappi ratin vasemmalla puolella. Sitä pitää painaa, kunnes moottori on käynnistynyt, yksi lyhyt painallus ei siis riitä.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mulla riittäs 147/156 ajettavuus (tai siis parempi) ja kulkua riittävästi
Nappivehkeen haluavan voi ostaa semmoisen
Nappivehkeen haluavan voi ostaa semmoisen
Viimeksi muokannut Kirkinen, 05 Huhti 2010, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Giulia 2010
Onko tämä Giulia oikeesti tulossa, vai joko kokeiluversio
Näyttää jopa paremmalsta kuin tuo Giulietta
http://img530.imageshack.us/i/giulia1ae0.jpg/[/url]
Näyttää jopa paremmalsta kuin tuo Giulietta
http://img530.imageshack.us/i/giulia1ae0.jpg/[/url]
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Minusta nappikäynnistys on jo vanha idea; Mersun kevyissä kuorma-autoissa oli nappistartti jo 60-luvulla, eikä PullaMese todellakaan ole urheiluauto, vaikka alusta onkin kovaWile E. Coyote kirjoitti:Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaaJiiTeeÄssä kirjoitti:Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on.
Uusissa autoissakin tuo on ohimenevä muotioikku, toivottavasti samoin käy keskelle kojelautaa sijoitetuille mittaristoille. Onneksi Alfalla on tyylitajua olla menemättä tähän typeryyteen mukaan.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
159:n nappistartti on ainakin täysin tarpeeton muotioikku. Renault Lagunan startissa on se idea, että auto käynnistyy kertapainalluksella, mutta Alfassa nappia pitää pitää pohjassa niin kauan, kunnes auto starttaa.AlfaTom kirjoitti:Minusta nappikäynnistys on jo vanha idea; Mersun kevyissä kuorma-autoissa oli nappistartti jo 60-luvulla, eikä PullaMese todellakaan ole urheiluauto, vaikka alusta onkin kovaWile E. Coyote kirjoitti:Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaaJiiTeeÄssä kirjoitti:Sporttisessa autossa pitää olla nappikäynnistys, näin se vaan on.
Uusissa autoissakin tuo on ohimenevä muotioikku, toivottavasti samoin käy keskelle kojelautaa sijoitetuille mittaristoille. Onneksi Alfalla on tyylitajua olla menemättä tähän typeryyteen mukaan.
Aidosti urheilullista tai ainakin käytännöllistä olisi palata takaisin vasemmanpuoleiseen virtalukkoon. Siitä olisi iloa mm. autoa huollettaessa, kun voi virtaa laittaa päälle ja pois istahtamatta autoon sisälle.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Vaikka OT onkin niin kyllä tuo nappi käynnistys toimii omasta mielestä JOS on ns. avaimeton käynnistys eli avain voi olla taskussa. Jagen XFssä tämä toimii hyvin omasta mielestä, lisäksi kun vaihteen voi pyörittää napin vierestä niin eikä tarvi kopeloida ympäri autoa liikkeelle lähtiessä.. Jos taas eka pitää avain laittaa johonkin ja sitten lisäksi napista painaa niin alkaa oleen turhan hankalaa ,varsinkin Civicissä jossa pitää tehdä kaikki tavat ennekun auto käynnistyy. 159ssä taas tuo toimii koska avain laitettaan napin viereen eikä tarvi kättä siirtää sen enempää tai käännellä avainta.
Onko muuten noista Giuliettan suoritusarvoista tietoja? Ei ole tainnut tulla vastaaan kuin teho lukemat mutta suoritusarvoja en muista nähneeni.
Onko muuten noista Giuliettan suoritusarvoista tietoja? Ei ole tainnut tulla vastaaan kuin teho lukemat mutta suoritusarvoja en muista nähneeni.
-
- Viestit: 386
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Nojuu, Mercedes-Benz 508 -urheiluautossakin oli nappikäynnistys.
Ei vaan, ihan hienojahan nuo langattomat avainkorttisysteemit on. Silti henk. koht. aika sama, mikä se käynnistysmenetelmä on (miel. kuitenkin kehittyneempi kuin mäkilähtö, kaapelit tai veivikäynnistys), kunhan vaan käynnistyy. Sehän ei ole mikään itsestäänselvyys sekään.
Ei vaan, ihan hienojahan nuo langattomat avainkorttisysteemit on. Silti henk. koht. aika sama, mikä se käynnistysmenetelmä on (miel. kuitenkin kehittyneempi kuin mäkilähtö, kaapelit tai veivikäynnistys), kunhan vaan käynnistyy. Sehän ei ole mikään itsestäänselvyys sekään.
Täysin samaa mieltä. Lexusessakin toimii tosi hyvin kun sen avaimen voi pitää taskussa, auto avaa ovet kun menee lähelle ja sitten käynnistää napista. Ja mainitsemasi Civic on aivan vammanen kun tosiaan ensin virrat normaalisti avaimella ja sitten vasta pääsee painamaan nappia. Tälläsessa järjestelyssä siitä on vaan paljon enemmän haittaa kun hyötyä.tumbe kirjoitti:Vaikka OT onkin niin kyllä tuo nappi käynnistys toimii omasta mielestä JOS on ns. avaimeton käynnistys eli avain voi olla taskussa. Jagen XFssä tämä toimii hyvin omasta mielestä, lisäksi kun vaihteen voi pyörittää napin vierestä niin eikä tarvi kopeloida ympäri autoa liikkeelle lähtiessä.. Jos taas eka pitää avain laittaa johonkin ja sitten lisäksi napista painaa niin alkaa oleen turhan hankalaa ,varsinkin Civicissä jossa pitää tehdä kaikki tavat ennekun auto käynnistyy. 159ssä taas tuo toimii koska avain laitettaan napin viereen eikä tarvi kättä siirtää sen enempää tai käännellä avainta.
Eli summasummarum oikein toteutettuna nappikäynnistys ihan jees, mut noi köyhänmiehen tsydeemit missä sitä avainta pitää eka sohia johonki on täysin turhia.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Eikös niissä tuoreemmissa 159:ssä startti pelaa kertapainaisulla, siis niissä missä takaluukkukin aukeaa logosta painamalla? Nappistartti on mahtava, tekee jostain niin arkisesta kuin auton käynnistäminen spektaakkelin!Jönsson kirjoitti:159:n nappistartti on ainakin täysin tarpeeton muotioikku. Renault Lagunan startissa on se idea, että auto käynnistyy kertapainalluksella, mutta Alfassa nappia pitää pitää pohjassa niin kauan, kunnes auto starttaa.
Mutta joo, Giulietta näyttää aivan upealta, jos Alfassa pysyn niin Giulietta on ykkösvaihtoehto (ellei sitten kohdalle satu priimakuntoinen 164 V6).
http://alfagiulietta.de/media/share/Pre ... _FINAL.PDFtumbe kirjoitti: Onko muuten noista Giuliettan suoritusarvoista tietoja? Ei ole tainnut tulla vastaaan kuin teho lukemat mutta suoritusarvoja en muista nähneeni.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
6,8 on ihan ok., mutta kuitenkin hitaampia laitteita (ainakin paperilla) nämä nykyiset kuin edeltäjänsä. 159:n kohdalla ei kai kannata odottaa enää versiota jolla ei aina olisi jaloissa, mutta toivottavasti Giuliettaan sellainen olisi joskus saatavilla. Kyllä tuo 235hp silti himottaa.. Toivottavasti edes äänimaailma olisi niin hyvä, kuin tuollaiseen koneeseen nyt ylipäätänsä on mahdollista taikoa. Olisi vielä jotain fiilistä kuusimukisen jälkeen..
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Onhan sulla nytkin kutonen alla? Mites se Holden louskuttaa?Cuore Sportivo kirjoitti:6,8 on ihan ok., mutta kuitenkin hitaampia laitteita (ainakin paperilla) nämä nykyiset kuin edeltäjänsä. 159:n kohdalla ei kai kannata odottaa enää versiota jolla ei aina olisi jaloissa, mutta toivottavasti Giuliettaan sellainen olisi joskus saatavilla. Kyllä tuo 235hp silti himottaa.. Toivottavasti edes äänimaailma olisi niin hyvä, kuin tuollaiseen koneeseen nyt ylipäätänsä on mahdollista taikoa. Olisi vielä jotain fiilistä kuusimukisen jälkeen..
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
engelsmannit on kyllä aika sekasin ....odotellaan arvioita muualta
"Have you driven an Alfa recently? I’m guessing not because while they’re often disappointing to drive, there are rarely letdowns when it comes to fit and finish these days"
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... nt-block=1
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
evo:
What is it?
Alfa Romeo’s new 1-series, A3 and Golf rival, the Giulietta. It’s a big step forward from the Alfa 147 it effectively replaces, and promises to properly take the fight to its rivals, rather than simply being a stylish alternative. Here we’ve driven it in 168bhp 1.4 Multiair petrol form.
Technical highlights
It sits on a new platform, unexcitingly named ‘Compact’, that bears no relation to the Fiat Bravo, as rumoured during the car’s development. Instead the suspension boasts MacPherson struts up front and a Multi-link setup at the rear, and there’s an abundance of weight-focused materials – including high-strength steel – to make the Giulietta’s 1365kg kerbweight competitive.
Alfa’s Q2 diff comes as standard across the range, being made active by the Dynamic mode of the car’s DNA system.
What’s it like to drive?
Very good; its ride is supple and it handles with similar panache to a VW Golf, itself a benchmark in the hatchback class. And with the gutsy petrol-powered Multiair engine up front, you have plenty of power and torque available from low revs.
That DNA system is vastly improved, too; Normal mode is still a bit flat, and if you’re a keen driver you’ll need to flick into Dynamic each time you get going. As well as the activated diff, the car’s torque is upped 14lb ft and the steering is sharpened (while a natty pair of performance graphs appear on the sat nav screen); the result is a front end that’s easy to point into corners, and which pulls you out of them with ease thanks to Q2 and a really responsive throttle.
But - and it’s a big but for an Alfa Romeo - the sparkle’s missing. Previous generation Alfas have been flawed but undeniably characterful to drive. The Giulietta turns the brand’s personality on its head, dishing up a very impressive and competent driving experience that doesn’t really have you gagging to go back.
How does it compare?
To a Golf, very well indeed. It feels as well built nowadays and like we’ve said, driving the pair in close succession draws up surprising parallels. Stack the Giulietta up against any of its countless other foes – Megane, Focus, A3, 308 etc – and it’ll more than likely win you over. With prices set to start at around £17,000 (£19K with this engine), it’s very competitive in class.
Anything else I need to know?
You’ve a choice of Standard or Sport setups - the latter is best. Standard gets you marginally softer suspension and 16in wheels, and while it’s more compliant than the stiffer, 17in wheeled Sport, the differences are small and without the bigger wheels, darkened lights, side skirts and suchlike that Sport brings, the Giulietta’s a frumpy looking car. Oh, and we've driven the range-topping 232bhp Giulietta Cloverleaf here.
Linkki.
What is it?
Alfa Romeo’s new 1-series, A3 and Golf rival, the Giulietta. It’s a big step forward from the Alfa 147 it effectively replaces, and promises to properly take the fight to its rivals, rather than simply being a stylish alternative. Here we’ve driven it in 168bhp 1.4 Multiair petrol form.
Technical highlights
It sits on a new platform, unexcitingly named ‘Compact’, that bears no relation to the Fiat Bravo, as rumoured during the car’s development. Instead the suspension boasts MacPherson struts up front and a Multi-link setup at the rear, and there’s an abundance of weight-focused materials – including high-strength steel – to make the Giulietta’s 1365kg kerbweight competitive.
Alfa’s Q2 diff comes as standard across the range, being made active by the Dynamic mode of the car’s DNA system.
What’s it like to drive?
Very good; its ride is supple and it handles with similar panache to a VW Golf, itself a benchmark in the hatchback class. And with the gutsy petrol-powered Multiair engine up front, you have plenty of power and torque available from low revs.
That DNA system is vastly improved, too; Normal mode is still a bit flat, and if you’re a keen driver you’ll need to flick into Dynamic each time you get going. As well as the activated diff, the car’s torque is upped 14lb ft and the steering is sharpened (while a natty pair of performance graphs appear on the sat nav screen); the result is a front end that’s easy to point into corners, and which pulls you out of them with ease thanks to Q2 and a really responsive throttle.
But - and it’s a big but for an Alfa Romeo - the sparkle’s missing. Previous generation Alfas have been flawed but undeniably characterful to drive. The Giulietta turns the brand’s personality on its head, dishing up a very impressive and competent driving experience that doesn’t really have you gagging to go back.
How does it compare?
To a Golf, very well indeed. It feels as well built nowadays and like we’ve said, driving the pair in close succession draws up surprising parallels. Stack the Giulietta up against any of its countless other foes – Megane, Focus, A3, 308 etc – and it’ll more than likely win you over. With prices set to start at around £17,000 (£19K with this engine), it’s very competitive in class.
Anything else I need to know?
You’ve a choice of Standard or Sport setups - the latter is best. Standard gets you marginally softer suspension and 16in wheels, and while it’s more compliant than the stiffer, 17in wheeled Sport, the differences are small and without the bigger wheels, darkened lights, side skirts and suchlike that Sport brings, the Giulietta’s a frumpy looking car. Oh, and we've driven the range-topping 232bhp Giulietta Cloverleaf here.
Linkki.
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... ta/248791/
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... nt-block=1
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html
ihan suht hyviä arvioita
edit
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html
edit 2
http://www.topgear.com/uk/photos/alfa-r ... irst-drive
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... nt-block=1
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html
ihan suht hyviä arvioita
edit
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... eview.html
edit 2
http://www.topgear.com/uk/photos/alfa-r ... irst-drive
Viimeksi muokannut V6, 13 Huhti 2010, 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Siltähän ne näyttää videokameralla kuvattuna. Kameran kuvataajuus aiheuttaa hienot efektit kun ledivalot vilkkuu korkealla taajuudella mitä silmä ei näe.Laba kirjoitti:^jouluvalot edessä ja takana
Sitä en vain ymmärrä, miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella, (joku 100 hz?) miksi tasajännite ei kelpaa. Sama juttu ainakin volkkareissa.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Todennäköisesti noin. Mutta anyway ei tuota silmin näe. Videon frameen välillä sattuu sammunut näyte. Sama juttu jos kattoopi videota jossa on kuvattu esmes näyttöä tai kuvaputkitöllöä.HR kirjoitti:michael kirjoitti:miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella
Olisiko jonkinlainen kirkkaudensäätö hoidettu pulsittamalla ledejä - pidempi pulssi, kirkkaammat valot.
-Matti-
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei näy paljaalla silmällä ihan "luonnossa". kestävyys pitenee, virrankulutus laskee ja niinkuin edella jo sanottiinkin, kirkastuu.Matti_S kirjoitti:Todennäköisesti noin. Mutta anyway ei tuota silmin näe. Videon frameen välillä sattuu sammunut näyte. Sama juttu jos kattoopi videota jossa on kuvattu esmes näyttöä tai kuvaputkitöllöä.HR kirjoitti:michael kirjoitti:miksi DRL:ien ja takavalojen ledien pitää vilkkua korkeahkolla taajuudella
Olisiko jonkinlainen kirkkaudensäätö hoidettu pulsittamalla ledejä - pidempi pulssi, kirkkaammat valot.
Kun arvosteluja lukee, niin milloin viimeeksi uusi Alfa Romeo on saannut huonot arvostelut? eipä muistu mieleen ihan heti, arvostus vain tuppaa laskea iän myötä, vaikka siinäkin on ollut muutosta 155 - 156 - 159 akselilla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
Pakko kai se on kantaa tämä asiantunteva lausunto tähän kekoon: mulla on vaan ollut tässä viime vuosina sellainen olo tämän nykysuuntauksen kanssa että ei mene tällä menolla enää montaa vuotta niin näissä autoissa ei ole ikkunoita ollenkaan...ekaa kertaa tuli tällainen panssarivaunuolo GT:n kanssa eikä se tämän luomuksen keralla ainakaan vähenny...varsinkin tummaissa väreissä se mielestäni korostuu. Toki vähän samaa vikaa alkaa olla koko eurooppatuotannossa...In my humble opinion....
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Olipa hyvin kirjoitettu juttu!Matti_S kirjoitti:http://www.insideline.com/alfa-romeo/gi ... drive.html