Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet
Valvoja: Moderators
- Tazio
- Viestit: 3399
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet
Näiden oivien ehdotusten kannustamana:
----------------
Wile E. Coyote kirjoitti:
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa
Vittorio Jano kirjoitti:
On tavallaan aikamoinen ihme, ettei Alfoissa ole vielä moista ratkaisua esitelty. Tuo namiskahan voitaisiin sijoittaa vaikkapa tavaratilaan.
--------------------------
päätin avata ketjun älyttömille ratkaisuille eri autoissa. Eli mitä
mielestäsi todella typerää olet kohdannut?
Avaan pelin seuraavilla:
a) Caddy Seville/Eldo. Luistoneston off-nappi on hansikaslokerossa
b) TD5 koneisen Defen luistonesto poistetaan painamalla 10 kertaa jarrua 10 sekunnin kuluessa käynnistyksestä
c) Civicin käynnistysnappi & virta-avain yhdistelmä
d) Märssyn ajonhallintanappi, off ei tarkoita off
-Tazio
----------------
Wile E. Coyote kirjoitti:
Mulle on ainakin aivan yksi hailee vaikka käynnistyis penkinlämmittimestä kunhan on hyvä ajaa
Vittorio Jano kirjoitti:
On tavallaan aikamoinen ihme, ettei Alfoissa ole vielä moista ratkaisua esitelty. Tuo namiskahan voitaisiin sijoittaa vaikkapa tavaratilaan.
--------------------------
päätin avata ketjun älyttömille ratkaisuille eri autoissa. Eli mitä
mielestäsi todella typerää olet kohdannut?
Avaan pelin seuraavilla:
a) Caddy Seville/Eldo. Luistoneston off-nappi on hansikaslokerossa
b) TD5 koneisen Defen luistonesto poistetaan painamalla 10 kertaa jarrua 10 sekunnin kuluessa käynnistyksestä
c) Civicin käynnistysnappi & virta-avain yhdistelmä
d) Märssyn ajonhallintanappi, off ei tarkoita off
-Tazio
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Eikä sitä edes näe, jos ei mene polvilleen maahan.Alfaholisti kirjoitti:166:n takaluukun avausnappi hanskalokerossa.
Spiderissa sama juttu, mutta sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, koska hansikaslokeron saa lukkoon, joten auton voi pysköidä katto auki ilman, että ohikulkijoilla on vapaa pääsy tavarasäilöön. Sitä sen sijaan en ymmärrä, että miksei takaluukkua voi avata moottorin käydessä, raivostuttava ominaisuus!
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Käyttis-Toyossa: penkinlämmittimien katkaisimet kuskin polven edessä piilossa, ajon aikana lähes mahdotonta ja todella vaarallista yrittää käyttää niitä!
Samassa autossa sumuvalojen katkaisin kiertokytkimellä viiksessä.
Alfassa: 75 radion sijoitus alimmaksi keskikonsolissa, käyttä ajon aikana yhtä vaarallista kuin Toyon persgrillien kytkimienkin.
Samassa autossa sumuvalojen katkaisin kiertokytkimellä viiksessä.
Alfassa: 75 radion sijoitus alimmaksi keskikonsolissa, käyttä ajon aikana yhtä vaarallista kuin Toyon persgrillien kytkimienkin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
159:ssä ärsyttää parkkitutkien sammutus/käynnistysnapin sijoitus kattopaneeliin. Kaiken järjen ja logiikan mukaan napin pitäisi olla vaihdekepin vieressä. Parkkitutka huutaa useimmiten parkkihallissa vekslatessa jolloin tulee keppiä käytettyä ja olisi mukavaa napsauttaa parkkitutka näppärästi pois huutamasta, kun auto on pysähtynyt, tai haluaa hivuttaa lähemmäksi auton rajat tuntien. Mutta ei, katosta pitää alkaa hamuta nappia, jolloin saattaapi takaluukkukin ponnahtaa auki yms...
-
- Viestit: 2043
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
- Paikkakunta: Hyvinkää
Käyttö-Toyotien kirottuja;
Corolla Verso, penkinlämmittimen napit todella alhaalla, sai melkein syödä vaihdekeppiä niitä tavoitellessa. Takaparkkitutkan katkaisin. Vasemman takavalon luukun takana kontissa.
Corolla Verson luistoneston nappi, jossain siellä alhaalla penkinlämmittimen nappien luona.
Prius; Penkinlämmittimien katkaisimet yhtä alhaalla kuin Versossa, mutta yläpuolella on tuo korkea keskikonsoli - liki mahdotonta yltää kun istuu... Takatutkan katkaisin - en ole vielä löytänyt, olisikohan taas takalampun luukun takana kontissa.
Corolla Verso, penkinlämmittimen napit todella alhaalla, sai melkein syödä vaihdekeppiä niitä tavoitellessa. Takaparkkitutkan katkaisin. Vasemman takavalon luukun takana kontissa.
Corolla Verson luistoneston nappi, jossain siellä alhaalla penkinlämmittimen nappien luona.
Prius; Penkinlämmittimien katkaisimet yhtä alhaalla kuin Versossa, mutta yläpuolella on tuo korkea keskikonsoli - liki mahdotonta yltää kun istuu... Takatutkan katkaisin - en ole vielä löytänyt, olisikohan taas takalampun luukun takana kontissa.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Lexus GS300 mallissa on iso joukko kytkimiä (peilien säädöt, parkkitutka, takaverho, valonpesimet, polttoaineluukku, takakontinavaus, jne)sijoitettuu sellaseen luukkuun kuskin vas polven eteen. Sillai ehkä ihan hyvä idea ettei oo hirveetä määrää nappuloita keskikonsolissa ja ovissa mut osa niistä on sellasia mitä joutuu käytteleen aika usein.
Mistäkö tideän? En tietenkään ole tosissani japanilaista käyttöautoa harkitsemassa..
Mistäkö tideän? En tietenkään ole tosissani japanilaista käyttöautoa harkitsemassa..
- Monza
- Viestit: 974
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Tällainen muistikuva täälläkin takaboxin aukaisusta.VMTD kirjoitti:Eikait 164 nappi ole hankalokerossa ollut vaan kojelaudassa parissakin eri paikassa ja uudemmissa Fl malleissa muistaakseni aukeaa auton ollessa paikallaan, vaikka moottori käy.
Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...
A4 jakkaroiden lämmitys, ensin painat nappulaa, kun haluat lämpöä. Mitään ei vielä tapahdu, vaan sitten täytyy eri nupista säätää kuinka paljon lämpöä haluaa. Lämmityksen poisto, painat samaa namiskaa, mitään ei tapahdu, väännät taas eri nupista lämmöt nollille. Argh miten epäkäytännöllistä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Sehän on vielä helpossa paikassa. '99 156:ssa se oli jossain penkin istuinosan alla. Viidessä vuodessakaan sitä ei oppinut löytämään laakista.Monza kirjoitti:Topicciin, GTA:n jakkaran lämmitysnappi siellä jossain jakkaran sivussa, argh, missä se nyt on. Arvaa löytääkö satunnainen matkustaja sen ...
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
159:sin kaikki ritariässä napit katossa. Takaluukku, parkkitutka, hälyttimen sisätutkien pois kytkentä ja se v:een sos nappi jota painamalla navigaattorin puhelin ottaa suunnaksi 112.
159:sin kaukosäätimen napit voisivat olla vähän vähemmän herkät kun avaimet on taskussa niin auto vilkkuu pihassa ja avaa ikkunat alas asti lumisateessa kun itse istuu mukavasti kotisohvalla. Tämäkin tapahtui juuri sen jälkeen kun auto kävi Cuorella "lainassa" ja oli kerrankin puhdas.
Subaru Legacyssä penkinlämmittimet saa joka ajokerralla päälle kun ne on sijoitettu keskikyynernojaan ja vaihdetta vaihdettaessa kyynerpää laittaa aina keinukytkimen joko I tai II asentoon. Että ottaa päähän kesällä.
159:sin kaukosäätimen napit voisivat olla vähän vähemmän herkät kun avaimet on taskussa niin auto vilkkuu pihassa ja avaa ikkunat alas asti lumisateessa kun itse istuu mukavasti kotisohvalla. Tämäkin tapahtui juuri sen jälkeen kun auto kävi Cuorella "lainassa" ja oli kerrankin puhdas.
Subaru Legacyssä penkinlämmittimet saa joka ajokerralla päälle kun ne on sijoitettu keskikyynernojaan ja vaihdetta vaihdettaessa kyynerpää laittaa aina keinukytkimen joko I tai II asentoon. Että ottaa päähän kesällä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
jo edellämainittu 156 penkinlämmitin hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Opelin vilkkuviikset eli ne sellaset jotka ovat periaattessa aina samassa asennossa (palautuvat siis heti, mutta vilkku laitetaan päälle)
Skoda Felician valo katkaisin, oikea hedelmäpeli - laittetta käyttäneet kyllä ymmärtävät
Jos olisin täysi tampio, saattasin sanoa myös uusien "älyvalojen" katkasijan, välillä on naurettavan hankalaa saada juuri ne valot päälle, mitkä haluat. Sitten olisi tietysti saabin virtalukko...
Opelin vilkkuviikset eli ne sellaset jotka ovat periaattessa aina samassa asennossa (palautuvat siis heti, mutta vilkku laitetaan päälle)
Skoda Felician valo katkaisin, oikea hedelmäpeli - laittetta käyttäneet kyllä ymmärtävät
Jos olisin täysi tampio, saattasin sanoa myös uusien "älyvalojen" katkasijan, välillä on naurettavan hankalaa saada juuri ne valot päälle, mitkä haluat. Sitten olisi tietysti saabin virtalukko...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitäs vikaa morjensnapeissa on?Hepa kirjoitti:Seiskavitosessa ne lasinavauspainikkeet kattovalon vieressä.
Kuuslankun rattiakseliin jemmattu bensaluukun nappi oli auton lainaamisen kannalta vähän huono feature. "Olisin mä sen tankannut mutta kun en saanut luukkua auki..."
Yleisesti ottaen nuo Luigin logiikalla suunnitellut pikku detskut ovat minusta vain hauskoja ja persoonallisia. Se on sivuseikka ettei GTV:n avainta käytännössä voinut kääntää valojen parkkiasentoon koska se tulee silloin avaimen irrottamisen mahdollistavan nappulan eteen.
- Epäkelpokeräilijä -
- Härmälänkolli
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
- Car(s): Kona Dew Plus
- Paikkakunta: Savonlinna
Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimiiAlfaTom kirjoitti:Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakinDaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
Juuri näin. Mulla ei toiminu ledi eikä lämmitin kuskinpuolella, matkustajan puolella toimi lämmitin muttei ledi.toolman kirjoitti:Pystyis varmaan jos se toimisi, varmaan suurimmassa osassa on vastus poikki Eli sen lämmittää mitä se ledi tuottaa lämpöä, niin siis jos se ledi toimiiAlfaTom kirjoitti:Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakinDaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Isän Fiat Stilossa peffagrillien katkaisijat olivat sijoitettu niin "viisasti", että hän sai selvä että ne on olemassa vasta 1/2 vuoden jälkeen osto hetkestä, kun etsi paperin, joka putosi penkin alle
33ssa takaikunan lämmppäri, hätävilkut ja etu+takasumarit on sijoitettu ratin taakse niin, että ratti peittää ne kokonaan. 164 FL sensijan ei ollut mitään omituisia ratkaisuja. Kyllä 75, 33 ja muut alfat ovat enemmän tai vähemmän erikoisia, mutta ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi
33ssa takaikunan lämmppäri, hätävilkut ja etu+takasumarit on sijoitettu ratin taakse niin, että ratti peittää ne kokonaan. 164 FL sensijan ei ollut mitään omituisia ratkaisuja. Kyllä 75, 33 ja muut alfat ovat enemmän tai vähemmän erikoisia, mutta ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi
Nothing beats cubic inch
Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi
Näin ainakin C, SLK, CLK
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Jeps, siis kaikki autoissa ilmenevät plimputus-äänet ovat vähintäänkiin perseestä. 159:ssä turvavyön käyttämättä jättäminen aiheuttaa ympäristölle melkoista meluhaittaa.. Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää (vaikka pienemmälläkin äänenvoimakkuudella ymmärtäisi), mutta että parkissa olevan auton oven avaamisestakin pitää varoittaa joidenkin valmistajien mielestä..Alfaholisti kirjoitti:Corolla Verson ajonhallinta piipittää aina kun joutuu hommiin, jos ei alkavaa luistoa säikähdä niin ainakin tuota ääntä.
Micrassa yhdellä napin painalluksella saa vain kuskinoven auki, sekin joskus ärsyttää..
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Näinhän se on kaikissa malleissa. Aivan uusimpia en tiedä. Samoin pyyhkimien toiminta vilkkuviiksestä.BB kirjoitti:Eikös se ole se sama ajovalojen katkaisija? Vedetään yks pykälä ulos etusumareille, ja toinen ni palaa takasumarikin?TestarosaFinland kirjoitti: ehdoton 1 on edellinen E-mersu. Se, joka kertoo minulle missä siellä sijatsee etusummareiden katkaisija saa minulta pullakahvit. Minulle ei 3tkm sen ratissa riittäneet tämän salaisuuden paljastamiseksi
Näin ainakin C, SLK, CLK
Megsussa on bensamittari ja sille myös merkkivalo, kun alkaa löpö loppua. Tämä ei kuitenkaan ranskalaisille ole riittänyt, vaan aina kun merkkivalokin syttyy niin auto pitää sellaisen rääkäsyn, että herkemmällä sydänkin pysähtyy. Ja tämä "merkkiääni" luonnollisesti kuuluu jokaisella käynnistyskerralla, ennenkuin käyt tankilla...
- Monza
- Viestit: 974
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
No, se nyt on siinä ja siinä. Vartin kun pitää päällä, nin ehkä just ja just pystyy aistimaan, että toimiiko se ...AlfaTom kirjoitti:Eiks sen penkinlämmittimen toiminnan pysty havaitsemaan ns. perstuntumallakinDaViega kirjoitti:jo edellämainittu 156 penkinlämmitin hirveää lottoa... onnekksi on valo (täysin toisessa reunassa penkkiä tietenkin ja piilossa...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Alfistipohjoosesta: Ford tuupatessaan konepellin avausvivun ratin alapuolelle, missä normaalisti on ratin korkeudensäädön lukko... pari kertaa tuli avattua konepelti tuon takia turhaan.
"Säädämpä vähän rattia... eiku... jahas, laitetaas pelti kii" (autossa ei ollut säädettävää rattia, 1. autossa oli...)
"Säädämpä vähän rattia... eiku... jahas, laitetaas pelti kii" (autossa ei ollut säädettävää rattia, 1. autossa oli...)
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu
Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataanmutt kirjoitti:Kuten myös Lancia Themassa. Ajatus lienee se, ettei parkkipojat tms. pääsisi takakonttiin, kun hanskalokero on lukittavissa (alkuperäisissä avaimissa on kahdenlaiset avaimet, toiset käy kaikkiin lukkoihin, toiset ainoastaan kuskin oveen ja virtalukkoon.) Ensimmäisen faceliftin myötä hoksattiin lisätä lukitus myös kaatuvaan takapenkkiin. Selkänojat on siis lukittavissa avaimella.Rolle kirjoitti:Tuo takakontin avaus taisi olla jo 164:ssa, joten selvästi hyväksi havaittu
Ja sarjassa muita älyttömyyksiä, se kaatuva takapenkki: ei ole 166:ssa näkynyt... (Tähänkin on tietysti hyvä selitys: kiinteä penkki paranataa niin oleellisesti ajo-ominaisuuksia) Pikkuruinen suksiluukku ooneksi on, muttei sentään lukittava ;);)
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jep, on paljon kivempi kun joku lainaaja vääntää luukun auki sorkkaraudalla ja tyhjentää kontin kuin että avaa napista painamallaAlfieri kirjoitti: Huonokin selitys on aina parempi kuin ei selitystä ollenkaan Ai niin, se avausnappi on tästä syystä tietysti myös PIILOSSA siellä yläreunassa: ettei satunnainen auton"lainaaja" hoksaa, mistä takakontti avataan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11350
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100