Kävin autoa katsastamassa ja kuskin puoleinen etulaakeri pitäisi vaihtaa. En saanut pariin viikkoon aikaa pajalle ja ajattelin koittaa hommaa itse. Voisiko joku neuvoa prässätäänkö laakeri takaisin pyörän napaan sisäkehältä? Ja niillä neljällä kuusiokololla suostutellaan laakerin runko olka-akseliin. Mikä on vetarin mutterin momentti?
Napa täytyy prässätä irti vanhasta laakerista, ja kiinni uuteen laakeriin, muuten laakeri kiinnitetään niillä kuusiokolo pulteilla. Prässillä olen irroittanut sen laakerin rungon siitä olka-akselista, mutta lähtee varmaan ihan lekallakin.
Kiitos vinkeistä. Täytyy sorvata hylsystä sitten jonkin verran pois. ABS sensori kaiketi voi olla paketissa paikoillain (irti korin liittimestä) jos vain varoo prässätessä. Huomennä näkee millaista tuhoa saan aikaiseksi.
Motonetin hyllystä pitäisi löytyä valmiina sopiva hylsy keskimutteriin. Sieltä ainakin itse ostin ihan normaalin halpishylsyn ja se sopii kyllä sinne napaan.
Joo, hylsyissä on eroja. V6 kampiakselin 41mm mutskuun oli sama juttu, facomin 12 kulmanen hysy ei mahtunut mutta bilteman 6 kulmanen mahtu. Ero hylsyjen ulkohalkaisijassa on 1mm.
Kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa hommiin ettei jää homma työkalusta kiinni...