Linkki poistettu uuden omistajan pyynnöstä. -Rasvis
Liian hyvää ollakseen totta, ajattelin (varmaan moni muukin).
Pitihän tuo käydä katsomassa: Italian tuonti (nyt toukokuussa), käyttöönotto loppuvuodesta 2003, huoltokirjassa 3 leimaa (en katsonut päiväyksiä, unohdin harmistuksissani), auto kauppiaan oma(?), 80k huolto tekemättä (huolto 20k välein?) viimeisin 59k (huom. auto kauppiaan käytössä), ratti reilusti vinossa, kuskin ovenkarmin tivisteestä puuttuu pala (näkyy kuvassa), ratin yläosa sileä, vaihdekepin nupista ei enää erota vaihdekaaviota, kytkinpolkmen kumi rikki, pieni tööttijälki puskurissa (+sumarin muovi vähän repsotti), helmasaumassa ei ruostetta, kuten ei muuallakaan (kait), nahkajakkarat (kuskinjakkaran vasen reuna kesinyt/painunut), pari pientä painaumaa kyljissä, ei tietenkään talvirenkaita/lohkolämppäriä/jakkaranlämmittimiä, vas. alaetutukivarren takaosan kohdalta tippas öljyä (annoin käydä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa kaupan pihassa), ehkä jotain jurinaa/jyrinää ajon aikana, tietenkin suhinaa tiivistevaurion vuoksi, aavistus puoltoa vasemmalle (tie?), esim. risteykseen tullessa jarrutuksessa tuntui niiaavan jonkin verran, tuntui joteski tuhnulle parin koeajamani (viime kesä) 110kW laitoksen jälkeen...
...koska tässä yksilössä onkin käsittääkseni 85kW kone. Ilmoituksen nähtyäni luulin siitä jääneen pois maininta 16v/m/multijet/tms. kun siinä on speksattu 110kW. Auton persuuksissa on "vain" JTD tarra, eikä moottorin suojamuovissakaan mainosteta 16V.
Vai olenko ihan hakoteillä, kun käsittääkseni 140/150hp koneet ovat 16 venttiilisiä?
Tyyppikilvestä otin valokuvan piruuttani muistilapuksi. Niin ja rekisteriotteessakin on koneen tehoksi laitettu 110kW.
Ja se moottori on tyyppikilven mukaan 937A2000, eli käsittääkseni (googletuksen jäleen) 85kW.
Mistäs löytyy kaikenkattava moottorikoodi luettelo, notta ei tarvitsisi arpoa?
Ja onko JTDm koneen jatkona aina 6-pykäläinen manuaali vaihdeloota?
Minä kun en Alfoilla juuri ole ajanut saati omistanut, niin silti epäillyttää tämän ko. yksilön km määrä, 82 000. Vai kulahtaako paikat Alfoissa oikeasti noin nopeaan?
Oma C5 ei juurikaan niiaile normi risteysjarrutuksissa, kylläkään en ole rautajousiautolla ajanut pitkään aikaan ennen tätä Alfayksilöä, liekö alustan ominaisuus. Viimekesän ajoista en muista, niten ne niiasivat.
Eikös FL malleissa pitänyt olla VDC vakiona? Tässä härvelissä ei ollut vaihdekepin vieressä olevissa napeissa oikean puoleisessa kuin peitemuovi. Eikös siinä (muistaakseni) pitänyt olla luistoneston poiskytkentä-nappi?
Etsimäni auto pitäisi olla FL-malli, JTDm kone (1,9 tai 2,4 150-170hp), VDC, ja mielellään vakkari. Mankalla ei niin väliä (miel. orkkis) ja autoilmastointihan lienee ihan kaikissa FL malleissa, kai. Vakiovarusteet (siis malli karvalakki-alkaen) ovat vielä epäselvät. Varsinkin tuo VDC, esim. nytkin nettiautossa yksi FL malli missä ei mainosteta VDC:tä.
On niin noob olo
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Niin, JOS joku on kusettanut/yrittää kusettaa,
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Katsastuskonttorin setä/täti autokauppiasta?
Autokauppias minua/konttoria?
Italiaano autokauppiasta?
Minä olen vain tyhmä ja kusetan vain itseäni?
Muu, mikä?
Tai tässä yksilössä on vaihtokone ja Alfat kulahtaa nopeasti.
Tämä eka postaukseni tälle foorumille ei ole provo enkä syytä ketään mistään, yritän vain päästä selville ko. automallin ominaisuuksista, kun sellaista etsiskelen. Jos joku porilainen Alfisti kehtaisi käydä potkimassa ko. yksilön renkaita ja kertoa kommenttinsa. Saisi vähän referenssiä muita yksilöitä kohtaan, että ovatko nuo ominaisuuksia. Viimekesäisistä koeajoista en muista esim. varustuksista mitään (esim. oliko vakkari tai VDC) koska jostain syystä keskityin vain ajamiseen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viimekesä oli siis se, joloin vasta menetin Alfaneitsyyteni - päiväunissa ollut jo vuosia.