Mutta se auto on kyllä hieno
Ja kun R kirjaimia lisää niin aina hauskemmaksi muuttuu.....
Valvoja: Moderators
Ei.Backstroker kirjoitti:voisiko MITENKÄÄN liittyä jakohihnan ja vesipumpun ajankohtaiseen vaihtoon jota ei vielä tehty?
kieltämättä minäkin sitä rupesin miettii.. sillä katsoin auton alta jäähdyttimen alareunasta vasemmalta puolelta kuin olisi vuotokohta tosi tosi vähäinen ja oikealta vielä pienempi.. onko jäähdytinta vaikeaa vaihtaa itse, mitä niksejä ym?Epezi kirjoitti:Oliskohan jäähdytin rikki, tukossa ja vuotaa.
Onneksi on tullut helteillä ajeltua vaan Alfalla. Taidan rellun startata vasta kun vähän helle hellittää...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Helle ja Renault:
takajarrusylinteri alkoi vuotamaan, jatkuvat väärät hälytykset liian kuumasta moottorista (pling plong), takaluukun sisäverhous irtosi ja bensa haisee.
Ensi viikko sitten auton alla.
Pikku-Taukka kirjoitti: Joo - Bemarissa on ihan kaikkea, joka ei kuitenkaan toimi. Minulla on tuollainen E61-mallinen 530dA, joka vaihtuu tiistaina uuteen Superb:iin (joka on muuten maailman rumin auto). Bemarissa on ollut NIIN V***STI ongelmia ja juuri tuolla tietokone- ja sähköpuolella. Vuoden etsivät nykimisvikaa, joka autossa ajoittain esiintyi. Ehdottivat vaihdelaatikon vaihtoa (6500 €) tai sitten vaan momentinmuuntimen uusimista (2000 €). Yhdeltä keskustelupalstalta sitten bongasin, että EGR:n vaihto auttaa asiaan ja että niitä on vaihdettu tästä ko. mallista satoja. Eivät vaan BMW-merkkiliikkeessä tätä tienneet... No, EGR:n toiminta ohjelmoitiin minimiinsä Turbotec:llä ja auto ei ole kertaakaan sen jälkeen nykäissyt.
Pakkasesta nämä Bemarin sähkölaitteet tykkäävät ihan p****leesti. Bemarissahan on iGnore tai joku v***n iDrive -keskustietokone. Se tarkkailee koko autoa ja kertoo mm. kaikki huollon tarpeet jne. Mitään kiinteää huoltoväliä ei siis ole. iDrive herjaa mm. siitä, jos ei nyt ole satu olemaan renkaissa BMW-merkkiliikkeessä laitettua ilmaa vaan ihan tavallista ilmaa paikalliselta SEO:lta. Pakkasella alustansäätö on hieman hidas ja kojetaulu on täynnä erivärisiä varoitusvaloja, jotka kieltävät ajamasta metriäkään ennen kuin on käynyt valohoidossa BMW-merkkiliikkeessä. Hehkut saa uusia vuoden välein ja hehkureleen siinä sivussa. Käyntiin lähteminen on yli kymmenen asteen pakkasella todella vaikeaa. Radio ei kuulu - huoltoneuvojan mukaan vika on ilmeisesti irronneessa antennin johdossa. Sen paikalleen laittaminen vaatii koko auton kojetaulun purkamisen ja kustannuksia 500 - 1000 €.
Ja sitten nuo varaosahinnat; Bemarin osat on ilmeisesti tehty timanteista, kullasta ja sahramista. Ajovalopoltin 251 €, vakionopeudensäätimen viiksi 192 €, jne...
Kaikilla pyrkyreillä pitää olla Bemari tai citymaasturi. Menin sitten tyhmyyksissäni tällaisen pippelinjatkeen ostamaan vuosi sitten. Joku aika sitten tuli kuitenkin mitta täyteen (lue: ei ole varaa ajaa) ja oli pakko vaihtaa autoon, joka edes voisi toimia.
Bemarissa on hyvää ajettavuus, suorituskyky ja hiljaisuus. Paljon ajavana (40 - 70 tkm / vuosi) osaan arvostaa näitä ominaisuuksia ja ne painoivat paljon vaakakupissa auton hankkiessani. Jos olisin hieman tarkemmin tutkinut mitä ongelmia näissä todellisuudessa on, niin olisin jättänyt hankkimatta. Oikeasti.
Ai niin - pippeli ei kasvanut senttiäkään vaikka Bemarilla ajoin. Ajamisen iloa kaikille BMW-kuskeille!
Korjataan vasta sitten kun hajoaa, sanoi ala-asteen vahtimestari - joka oli olemuksen perusteella nimetty seriffiksi... Olen huomannut saman noista uusista Dieseli volvoista, savua pukkaa - eikä taida mennä normaalin diisseli sauhun puolelle?Alfissimo kirjoitti:Eilen ajelin jokusen kilometrin V70:sen Volvon perässä, varmaan pari vuotias, viimeisiä vanhakoppaisia... enivei, sinivalkoinen käry oli sen verran vahva, ettei konepuolella ihan kaikki ole paikallaan. Nainen ratissa, eikä varmaan edes tietoinen käryämisestä. Luulisi huomaavan, jos esim. turbo piiputtaa.
Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu...DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu
Kalliita kumpikin Korjataan vielä, että se oli e90... Nyt jäi sitten ylimääräinen Xenon muutossarja käsiin H7:lle, jospa tolle jotain keksis...Kirkinen kirjoitti:Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu...DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu
gYdEbUh kirjoitti:^Tuohon merkkiin liittyen, n.vm. -00-06 diesel Bemareista katkeilee imusarjan läppiä kuin heinää, kymmeniä läppiä on irronnut pelkästään Suomessa, ja satoja irtoaisi ellei niitä läppiä poistettaisi urakalla. Tuurilla sillointällöin läppä jää imukanavaan kiinni, mutta yleensä kone menee täysremppaan tai vaihtoon. Ei tosin Bemarin toimesta, koska kyse ei ole turvallisuuteen liittyvästä asiasta, vain ainoastaan parhaillaan yli 15 000e laskusta.
Rasvis kirjoitti:Ja tarkemmin ottaen taitaa koskea vain kuutosdieseleitä. Vai?
Sinänsä erikoista että ovat tehneet koneita yli puoli vuosikymmentä korjaamatta tuollaista murhetta, jonka äkkipoika voisi kuvitella olevan aika helposti fiksattavissa.