164 12V V6 sylinterikannen irroitus.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

164 12V V6 sylinterikannen irroitus.

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Takimmaisen kannen tiiviste petti, ja uudeen asennus meneillään. Vähän vaan pistää hanttiin.

Kansi on jo pitkälti irti, eli nousee jo melkein ylösasti, mutta hihnapyörä ottaa kiinni runkoon. Sain sen ison mutterin irti, mutta sen takana on iso levy, joka pitäisi vielä saada irti ennekuin hihnapyörä tulee pois.

Ilmeisestikin tuo levy on aikas tiukassa? Ainakin nokka-akselin päässä on paikka ulosvetäjälle, mutta eihän tuonne väliin mikään mahdu.

Kuinka pitkältä matkalta tuo levy on akselissa kiinni, lähtisiköhän ihan lämmityksen ja kylmäsprayn avuilla?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisiko tästä apuja?

Ensimmäinen levy on pultattu toiseen levyyn, jonka jatkeena taas on tuollainen pidempi töttörö. Hihnapyörän irrotusta varten piti muistaakseni molemmat saada irti.
Liitteet
jakopaa.JPG
jakopaa.JPG (27.44 KiB) Katsottu 880 kertaa
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuppaa se levy olemaan toisinaan tiukasti kiinni nokan päässä olevassa kartiossa. Jos se kartio irtoaa, niin sitten paketti purkautuu nätisti. Ulosvetäjä olisi kiva, mutta kuten sanoit, tila on ahdas.. Sitä en kyllä muista oliko hihnapyörä pakko irroittaa, mutta ilmeisesti, jos kerran sen kanssa painit.
Kimmo

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Lämmöllä ja kylmällä irtosi aika mukavasti. Suurempaa tuskaa tuotti tuo nokka-akselin päälle tuleva tötterö. Ei nimittäin mahtunut tulemaan pois, nostamalla kantta kymmenensenttiä ylöspäin ja käyttämällä järjetöntä voimaa ja kirosanoja se tuli sieltä. Nyt jälkiviisaana olisi kannattanut ottaa nokka-akseli irti, niin olisi tullut pari senttiä lisää tilaa.

Juu kyllä tuo hihnapyörä pitää irroittaa, niinkuin myöskin öljypumpun pyörä. Lisäksi polttoaineputket pitää siirtää sivuun, ja moottorin takakannake löysätä ja tunkata moottoria eteenpäin.

Siltikään en saanut vielä kantta irti, jäi kiinni noin 5millistä kun voimat sadannen yrityksen jälkeen loppui. Huomenna uusilla voimilla uusi yritys, nyt on paikat rikki, öljyä korvissa asti ja vituttaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No lähtihän se kun keräsi päivän voimia. Samalla tuli huomattua positiivinen asia, tuo ei ollutkaan vähäpäästöinen, meinasin jo huolestua kun viikko takaperin päästöjä mittailin.

Vastaa Viestiin