Nyt ei ole tullut vähään aikaan mitään vikakoodeja. Saattaa siis olla, että nyt lambdojen liitokset on kunnossa.
Torstaina menee Viikkiin Auto Milanoon. Katsovat mallikohtaisella testerillä, jos olisi jotain vikaa sitä kautta havaittavissa.
Tällä hetkellä tehojen puute voisi johtua seuraavista (kiitti vinkeistä kaikille!):
- imupuoli tukossa
- venttiilien lautaset yms. / istukkapinnat karstassa
- oikeanpuoleinen katti tukossa (tosin on kuulemma metallinen katti kyseessä, jolloin ei pitäisi tukkeutua keraamisen katin tavoin)
- takapönttö tukossa (kaupunkiajoa enimmäkseen, jolloin se ei kuumene tarpeeksi polttaakseen noet pois; pakoputkea oli tosin vaihdettu joltakin osin muutaman vuoden sisällä)
- nokkien kuluneisuus / ajoitus pielessä joko jakopään tai kampiakselin (?) puolelta
- jarrut laahaa (viime huollossa kuulemma avattiin takajarrujen satulat tms. jumista, joten ei ainakaan nyt niiden pitäisi ottaa kiinni)
- jotain muuta, mitä? _____________
Tarkoitus olisi ennen huoltoa
- ajella joka päivä, jotta näkee, tuleeko vikakoodeja uudestaan
- polttaa karstoja korkeilla kierroksilla motaria ajaen, jotta lämmöt nousisi korkeiksi myös pakopuolella (en tiiä auttaako mitään, mut hauskaahan se vain on, jos ei muuta...)
- muutama veto lähes tyhjällä tankilla 80-120 km/h ajanotolla edestakaisin motaria, jotta tuuli ja maastonmuodot rajautuu pois tulokseen vaikuttamasta
- lambdojen käyrien uudelleenmittaus vakionopeudella, jotta näkee, ovatko asettuneet tasaisemmiksi
- tankata tankkiin 98:a tai jopa V-Poweria vaik 10 litraa ja testata sillä 80-120 km/h kiihtyvyyttä totutteluajon jälkeen. Lopuksi tankki täyteen 98:a, jota ehkä vois alkaa myös jatkossa käyttämään (teoriassa pienempi kulutus ja parempi teho ja toimivuus;)