Lexuksen, joten jatkan kyllä täällä kirjoittelua mutta en täysiverisenä alfistina. Alfalla tulee kyllä aina olemaan paikka meikäläisen sydämmessä + Faijan menopeli on edelleen 156, jos vieroitusoireita tulee
P.s Kävin kyllä kyselemässä Konalassa vaihtoa mutta palvelu oli jälleenkerran sanoisinko ala-arvoista. Se on niin, että vaikka auto on loistava ja merkki puhuu niin kyllä ne on ihmiset, jotka niitä kauppoja tekee!!
Eikä ole edes aprillipäivä... Eipä silti on itsekin joskus tullut IS200:sta harkittua. Toivottavasti ostit sellaisen. Mielestäni ainoa Lexus joka on järkevä hankinta. Laatuhan noissa on kohdallaan, mutta hinta hieman yläkanttiin. TopGearissa haukuttiin se combi coupe lexus aivan täysin ja kehuttiin että yhtä paljon autoa saa Huyndain Coupesta murto-osalla hintaa.
Otan os...
... ei kyllä Leksus on varmaan ihan hieno peli ja aina täytyy kokeilla uusia asioita. Onnea sinulle ja uudelle autollesi.
Mikähän sitä Konalan puljua vaivaa, pilaa koko Delta-Auton maineen. Oulussa ainakin laskivat moneen kertaan olisiko mahdollisuutta hankkia uutta 2003 mallin Superia ja käytettyjen puolella antoivat pariin keraaan auton yön yli lainaan kokeiltavaksi ja oikein miettivät mitä meille sopivia Alfoja on tuloillaan.
Täydet pisteet Oulun Deltan automyyjille, missään autokaupassa en ole saanut niin hyvää palvelua. Ja tämä oli sentään jo toinen kerta kun liikkeestä auton ostin. Molemmilla kerroilla erinomaista palvelua.
Vittorio Jano kirjoitti:Täytyykö siihen tilata erikseen Lexus-takavalot vai ovatko ne vakiona? Vai tuunataanko noita vaihtamalla perinteisen näköiset ruudut? Confused...
No ei tuo IS 200 mikään hassumpi laitos varmaan ole. Ja onhan siinä ainakin takaveto, ja kuutoskone, niinkuin Rasvalettikin sanoi.
Minkäs värinen se riisikippo on?
Muistan jostain syystä varsin hyvin tuon "nopeiden" autojen vertailun.
Ulkomaisiin lehtiin verrattuna jäi Lexuksen menestys jopa odottamattoman vaatimattomaksi. (Olisiko saanut keskiarvon jotain 7,1 kun voittajasaabi taisi heittää lähemmäs yhdeksää.)
Lexuksen tulokseen tai yleiseen hyvyyteen en osaa ottaa kantaa vailla kokemuspohjaa, mutta tuossa nimenomaisessa veratailussa pisti silmään tuo Saabin voitto.
Miten autovertailun voi voittaa kärry, jonka alustaan ylimitoitettu moottori syö eturenkaita vähänkin tiukemmissa kaarteissa (ei esp:tä) ja jonka (omallakin kokemuspohjalla) ahdas ja laaduton peruskonstruktio pohjautuu v. 1988 esiteltyyn Opel Vectran pohjalevyyn? -Puhumattakaan siitä, että tuolloin jo vanha 9-3 ei ollut mainittuna ajankohtana menestynyt suuremmin missään ulkomaisissa vertailuissa.
Alfahan tuossa vertailussa oli siellä puolivälin tuntumassa.
IS200:ssa on ymmärtääkseni vakiona titaanista tehdyt venttiilit (siis moottorissa). Painoa on tehoon nähden niin paljon, että kiihtyvyyslukemat eivät vaikuta, mutta muuten varmasti hyvä ajaa. Ei tullut ikinä kokeiltua.
Vittorio Jano kirjoitti:Täytyykö siihen tilata erikseen Lexus-takavalot vai ovatko ne vakiona? Vai tuunataanko noita vaihtamalla perinteisen näköiset ruudut? Confused...
Cuore Sportivo kirjoitti:No ei tuo IS 200 mikään hassumpi laitos varmaan ole. Ja onhan siinä ainakin takaveto, ja kuutoskone, niinkuin Rasvalettikin sanoi.
Minkäs värinen se riisikippo on?
Maho kirjoitti:Ei jumalauta, mikä sulle nyt tuli?!?!?
Vaihdoit lexukseen kun alfassa vanteet oli leksuksen väriset vai?
Joo joku alitajunta juttu varmaan. Ei vaan oikeestaan pari syytä. Alfassa alkoi olemaan selviä kulumisen merkkejä ja kaveri on automyyjä joten kysyntä ja tarjonta kohtas + palvelu pelasi kerrankin! Sain vielä alustasarjan kaupanpäälle!
BSTR kirjoitti:IS200:ssa on ymmärtääkseni vakiona titaanista tehdyt venttiilit (siis moottorissa). Painoa on tehoon nähden niin paljon, että kiihtyvyyslukemat eivät vaikuta, mutta muuten varmasti hyvä ajaa. Ei tullut ikinä kokeiltua.
Joo aika nuhapumppu verrattuna V6 mutta niin hiljainen ja siisti ajaa!
Ohjaamossa on samanlaista selkeää omaa ilmettä kuin alfassakin. Eli ei mitään harmaata massaa.
Maho kirjoitti:Ei jumalauta, mikä sulle nyt tuli?!?!?
Vaihdoit lexukseen kun alfassa vanteet oli leksuksen väriset vai?
Joo joku alitajunta juttu varmaan. Ei vaan oikeestaan pari syytä. Alfassa alkoi olemaan selviä kulumisen merkkejä ja kaveri on automyyjä joten kysyntä ja tarjonta kohtas + palvelu pelasi kerrankin! Sain vielä alustasarjan kaupanpäälle!
Kulumisen merkkejä... kuluneet osat vaihdetaan uuteen.
Tekosyitä sanon minä
Japanissa Lexus IS200 mallia myydään nimellä Toyota Altezsa tms, en muista ihan kuinka kirjotetaan...oikeaoppinen vetotapa siinä ainakin on ja pomminvarma laatu.
Mutta älä hukkaa alkuperästen aluvanteiden pyöränpultteja, niitä saa vain ja ainoastaan Toyotalta yksinoikeudella ja ovat aika arvokkaita...
Joo mäkin olen tosta altezasta?? kuullut. Se Toyota siinä tosin vähän muakin aluksi "häiritsi" mutta koeajo kyllä osoitti, että puhutaan aika eri pelistä kuin avensis ym. Eroa kuin yöllä ja päivällä ( Fiat / Alfaromeo ei näistäkään voi samassa lauseessa puhua).
Googleen hakusanaksi "Altezzas are gay" tuottaa kokonaiset neljä sivua osumia, eli suht tavallinen kommentti Niissähän viitataan lähinnä näihin jälkiasennus lexus-look valoihin.
Taitaa olla Toyotan osia nekin Eikös juuri tuo IS:ssä ole se ainoa Lexus jossa on käytetty osia myös corollavensiksista? LS400 oli ainakin laatu kohdallaan, mutta on hieman eri luokan laitos.
Taitaa olla Toyotan osia nekin Eikös juuri tuo IS:ssä ole se ainoa Lexus jossa on käytetty osia myös corollavensiksista? LS400 oli ainakin laatu kohdallaan, mutta on hieman eri luokan laitos.
Jees, 325i Coupe.
Tuo osui kohdalle ihan sattumalta, eli en missään vaiheessa mitään Bemaria katsellut. Hieno peli. Musta väriltään, beiget nahat, 17" rillat, ilmastointi jne.
Tuota voi uittaa suolassakin, samaan aikaan kun V6 lepäilee tallissa. Jos olisi jonkun Alfan ostanut, niin sen kanssa olisi voinut tulla sama ongelma, eli ei raaskisi ajaa talvella.
Cuore Sportivo kirjoitti:
Jees, 325i Coupe.
Tuo osui kohdalle ihan sattumalta, eli en missään vaiheessa mitään Bemaria katsellut. Hieno peli. Musta väriltään, beiget nahat, 17" rillat, ilmastointi jne.
Tuota voi uittaa suolassakin, samaan aikaan kun V6 lepäilee tallissa. Jos olisi jonkun Alfan ostanut, niin sen kanssa olisi voinut tulla sama ongelma, eli ei raaskisi ajaa talvella.
E36 coupessa onkin mukavan lyhyt nokka ja etupenkit taka-akselin tienoilla
Suolakylpy sopii bemulle kuin vaha alfalle
Jos nyt ihan suoraan puhutaan, niin noi Lexukset ei kyllä oikeen "nappaa" näin Alfakuskina, mutta en nyt tähän hätään keksinyt oikeen pätevää syytä olla ostamatta sellaista...
Mikäs Scuorelle tuli kun Beemerin hankit? Menikö toinen vaihdossa?
Asiallinen peli, varsinkin beigellä nahalla ja ilmastoinnilla varustettuna
Sassicaia kirjoitti:Mä en ole kyllä koskaan oikein sisäistänyt mikä noissa l-valoissa on niin kauhean ihmeellistä.
Minusta ne näyttää IS200:ssa ihan hyviltä mutta Mazda 6:ssa törkeältä kitschiltä. Sääli muuten ihan kivan näköistä autoa, saisikohan siihen jostain kokopunaisia "tuuniksvaloja"?