Autolla ajettu 91000.
Puslat vs Tukivarret
Valvoja: Moderators
Puslat vs Tukivarret
Eli vaihdoin 156:seen madallusjouset puolivuotta sitten ja nyt tuntuu auto olevan entistäkin löysempi ja pitää ikävää kitinää töyssyissä, kävin kysymässä hintoja läheisessä konalan korjaamolla. Tukivarsi eteen alas 350€ ja ylös 160€, pelkkiä puslia eivät siellä kyenneet asentamaan onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja missä olette asian hoitaneet?

Autolla ajettu 91000.
Autolla ajettu 91000.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11634
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Miksi pelkkiä puslia ei kyetty asentamaan? Minulla on hiukan samansuuntaista onkelmaa, joka tosin alkoi ilmetä jo ennen madallusta.
Rattia oikealle käännettäessä kuuluu etupäästä epämääräistä narinaa. Jousien vaihdon yhteydessä asentaja tsekkasi paikat ja rasvaili sieltä täältä - ongelma poistuikin hetkeksi aikaa. Nyt se kuitenkin palasi ja perjantaina vien auton Deltaan, jossa asia hoidetaan totuttuun tyyliin ripeästi ja halvalla.
Rattia oikealle käännettäessä kuuluu etupäästä epämääräistä narinaa. Jousien vaihdon yhteydessä asentaja tsekkasi paikat ja rasvaili sieltä täältä - ongelma poistuikin hetkeksi aikaa. Nyt se kuitenkin palasi ja perjantaina vien auton Deltaan, jossa asia hoidetaan totuttuun tyyliin ripeästi ja halvalla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Yes ja asentajia ei kiinnosta näprääminen.Koska nautitaan provikka palkkaa.Työn arjessa kyllä innostus ja asiakkaan lompakon miettiminen unohtuu.Itse ainakin syyllistyin ihan kympillä tuohon.
Erikseen sitten ku omassa tallissa laittelee.Duunissa kyllä miettii sitä miten itse saa parhaimmat tilit.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No eipä minulle ainakaan AutoMilanossa tarjottu edes tuollaista vaihtoehtoa... Uusiksi meni alatukivarsi. Hintaa osalla reilusti päälle 200€ ja työhön pojat sai kulumaan muistaakseni 1,5h. Yhteensä kuitenkin karvan alle 400€. Ja kyseessä siis vain 1 alatukivarsi!Harry kirjoitti:Sanoivat pajalla että en halua vaihtaa kaikkia osia siellä koska tulee niin suolainenhinta, ja suosittelivat menemistä automilanoon jossa on tietotaitoa vaihtaa pelkät puslat!![]()
Ei enää Alfaa... eipä
Joo kyllä se tosiasia on ettei töissä jaksa eikä edes halua tollasia ruveta näpertään, tili menee äkkiä pakkaselle jos homma alkaa venymään ja harva maksaa rajattomia summia tuntityötä a 65 euroo.
kotona menis kyllä kun vaan on aikaa ja tarpeelliset työkalut.
kerran laitoin kun olin osaset korjaamolla töissä yhelle nuorelle sällille töissä 1.8 zetec escorttiin simons putkiston, vähän tee se itse ja muotoile mallisen..mikään muu paikka ei ollut suostunut moiseen hommaan sovittiin sit että laitan ja hän maksaa mitä pitää..meni moninkertanen aika tavalliseen putkeen verrattuna et sai kaikki hyvin kohdalleen ilman ikävää runkotärinää sun muita onkelmia. a 40 euroo tunti...oli ahtaita paikkoja 3 tuumaselle röörille.
kotona menis kyllä kun vaan on aikaa ja tarpeelliset työkalut.
kerran laitoin kun olin osaset korjaamolla töissä yhelle nuorelle sällille töissä 1.8 zetec escorttiin simons putkiston, vähän tee se itse ja muotoile mallisen..mikään muu paikka ei ollut suostunut moiseen hommaan sovittiin sit että laitan ja hän maksaa mitä pitää..meni moninkertanen aika tavalliseen putkeen verrattuna et sai kaikki hyvin kohdalleen ilman ikävää runkotärinää sun muita onkelmia. a 40 euroo tunti...oli ahtaita paikkoja 3 tuumaselle röörille.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossa on vielä talon kannalta harmillisia takuu kysymyksiä.Osaa korjaamalla talo vastaa,osan vaihtamalla on osan valmistaja vastuussa,(jos työ tehty oikein).Esim GM tuotteissa oleva valomuisti(automatiikka)rele porsii aina samasta kannasta sieltä sisältä.Sen voisi korjata 10-15 min.Sen vaihdoksi(siis uutta hyllystä) on merkattu 30min+valmistelu aika (eli nosturivärkkäykset yms) joka on aina yhtä käyntiä kohden 20min.Siinä menee vaihdossa aikaa 5min.Asentaja saa 50min palkan 5min eli voi ottaa heti seuraavaa hommaa alle.Vielä kun provisio on nouseva niin sopivilla hommilla voi tienata huomattavasti enemmän (asentajansilmin
).Sama provisio "kannustaa" tekemään esim 3 tunnin huollon 1 tuntiin.Varsinkin ennen ku huoltoväli oli 15tkm ja autoista ei löytänyt siinä välihuollossa koskaan mitään.....käytännössä valot,öljynvaihto ja silmämääräinen tarkistus.Provikalla asentaja reppana saa muutaman sata eskoo enemmän ja yllättäen talo tuhansia enemmän.
Ihan vinkki:jos maksat,katso vieressä vaikka huoltokirjan kanssa.Tietysti asentajana vihasin yli kaiken ko.tyypin asiakkaita.
Ihan vinkki:jos maksat,katso vieressä vaikka huoltokirjan kanssa.Tietysti asentajana vihasin yli kaiken ko.tyypin asiakkaita.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Ootteko pannut merkille 156:ssa sellasta että kun madallusjouset laittaa niin kyllä vähän päästä myös joku pusla alkaa nitiseen ja irtoaa vulkanoinneista...
tuntuu olevan yleinen vaiva monessa merkissä, puslat on tietyssä asennossa vakiojousilla ja kun madalluksen laittaa vain kiinni ilman että löysää puslien pultit ja kiristää uudelleen madallusjouset kiinni tulee pusliin ylimääräinen rasitusvääntö...asento muuttuu sitä enemmän mitä enemmän madaltaa.
Nissan primeran (vanhan) etupäässä multilink tukivarsi on aika samankaltainen ja näkönen kuin 156:en etuylätukivarsi, sen korinpään pultin kiristysmomentti on noin 10nm mikä on aika vähän sellaseen paikkaan... mutta lienee ajateltu puslan kestoa silmälläpitäen, se pääsee liikkumaan rauta rautaa vasten eikä rasita täten puslaa, jos madaltaa asento säätyy itsestään sopivaksi.
tuntuu olevan yleinen vaiva monessa merkissä, puslat on tietyssä asennossa vakiojousilla ja kun madalluksen laittaa vain kiinni ilman että löysää puslien pultit ja kiristää uudelleen madallusjouset kiinni tulee pusliin ylimääräinen rasitusvääntö...asento muuttuu sitä enemmän mitä enemmän madaltaa.
Nissan primeran (vanhan) etupäässä multilink tukivarsi on aika samankaltainen ja näkönen kuin 156:en etuylätukivarsi, sen korinpään pultin kiristysmomentti on noin 10nm mikä on aika vähän sellaseen paikkaan... mutta lienee ajateltu puslan kestoa silmälläpitäen, se pääsee liikkumaan rauta rautaa vasten eikä rasita täten puslaa, jos madaltaa asento säätyy itsestään sopivaksi.
Primerasta meneekin multilinkit (siis ainakin vanhemmista) lähes poikkeuksetta 50 tkm kohdalla vaihtoon. Näin kävi aikanaan myös minulle.jiiässä kirjoitti:Nissan primeran (vanhan) etupäässä multilink tukivarsi on aika samankaltainen ja näkönen kuin 156:en etuylätukivarsi, sen korinpään pultin kiristysmomentti on noin 10nm mikä on aika vähän sellaseen paikkaan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11634
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Delta Auto, Käteismyynti.
Oikean ylätukivarren kumit kitisivät. Tukivarsi irroitettu ja kumit voideltu. Työkokonaisuuden välisumma yhteensä 59,39 + ALV 22,00% = 72,45.
Taitavat käyttää jotakin naisten silmänympärysvoidetta, kun noin paljon maksoi? Nitinä katosi - ainakin hetkeksi.
Edit. Pari typoa.
Oikean ylätukivarren kumit kitisivät. Tukivarsi irroitettu ja kumit voideltu. Työkokonaisuuden välisumma yhteensä 59,39 + ALV 22,00% = 72,45.
Taitavat käyttää jotakin naisten silmänympärysvoidetta, kun noin paljon maksoi? Nitinä katosi - ainakin hetkeksi.
Edit. Pari typoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."