Kissat
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- routasydän
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Okei )alfa164 kirjoitti:Itse en ole koskaan pyörinyt,emäntä on.Kissat viettävät eläkepäiviä tätänykyään
Oulussa olin, molempina päivinä. Assarinakin tuli ahkeroituaroutasydän kirjoitti:Me oltiin meidän burmillan kans viimeksi oulusa (ylläri) näyttelyssä mukana. Saa nähä milloin seuraavan kerran. Nuo on vähän typeriä, kun siellä pitää olla sinne iltaan asti...
- kterkkila
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Viesti:
Meilläkin on pari burmaa, mutta niitten näyttelyura loppui pallien tippumisen myötä. Muutaman kerran olin minäkin näyttelyissä mukana, mutta kyllä ne aika nopeasti alkoivat muistuttamaan toisiaan.routasydän kirjoitti:Me oltiin meidän burmillan kans viimeksi oulusa (ylläri) näyttelyssä mukana. Saa nähä milloin seuraavan kerran. Nuo on vähän typeriä, kun siellä pitää olla sinne iltaan asti...
Kimmo
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Täällä näyttelyura loppui ennen kuin se ehti alkamaankaan.kterkkila kirjoitti:Meilläkin on pari burmaa, mutta niitten näyttelyura loppui pallien tippumisen myötä. Muutaman kerran olin minäkin näyttelyissä mukana, mutta kyllä ne aika nopeasti alkoivat muistuttamaan toisiaan.routasydän kirjoitti:Me oltiin meidän burmillan kans viimeksi oulusa (ylläri) näyttelyssä mukana. Saa nähä milloin seuraavan kerran. Nuo on vähän typeriä, kun siellä pitää olla sinne iltaan asti...
Olen itse käynyt kerran kissanäyttelyssä ja kerran koirien vastaavassa. Mun mielestä niissä on aika ahdistava meininki; ihmiset ottavan touhun liian tosissaan, kyseessä kai kuitenkin pitäisi olla lemmikkieläin perheenjäsenenä. Varmaa vastausta on mahdontonta saada, mutta luulisin ainakin omien kissojeni viihtyvän paremmin kotisohvalla, kuin näyttelyssä omistajansa ja tuomareiden reviteltävänä ja syynäämänä.
- routasydän
tämä on valitettavan totta lähes joka harrastuksen kanssa. Tosikkoja aivan liikaa...Cuore Sportivo kirjoitti:Täällä näyttelyura loppui ennen kuin se ehti alkamaankaan.kterkkila kirjoitti:Meilläkin on pari burmaa, mutta niitten näyttelyura loppui pallien tippumisen myötä. Muutaman kerran olin minäkin näyttelyissä mukana, mutta kyllä ne aika nopeasti alkoivat muistuttamaan toisiaan.routasydän kirjoitti:Me oltiin meidän burmillan kans viimeksi oulusa (ylläri) näyttelyssä mukana. Saa nähä milloin seuraavan kerran. Nuo on vähän typeriä, kun siellä pitää olla sinne iltaan asti...
Olen itse käynyt kerran kissanäyttelyssä ja kerran koirien vastaavassa. Mun mielestä niissä on aika ahdistava meininki; ihmiset ottavan touhun liian tosissaan, kyseessä kai kuitenkin pitäisi olla lemmikkieläin perheenjäsenenä. Varmaa vastausta on mahdontonta saada, mutta luulisin ainakin omien kissojeni viihtyvän paremmin kotisohvalla, kuin näyttelyssä omistajansa ja tuomareiden reviteltävänä ja syynäämänä.
Olin aika skeptinen kissanäyttelyitä kohtaan ennen kuin olin itse oikeasti käynyt kissani kanssa niissä kertaakaan. Kun sitten menin ensimmäistä kertaa näyttelyihin, hurahdin niihin koska sain sieltä ihan hurjan määrän kavereita. Näyttelyt ovat mulle sosiaalinen tapahtuma, jossa saan jutella ja nauraa tutussa porukassa. Mutta uskon tämän johtuvan paljon siitä mistä kissansa hankkii tai mistä rodusta on kyse (varmasti noita tiiviitä porukoita ei ole kaikilla). Kaikille kissoille näyttelyt eivät edes sovi, on kissoja joiden todellakin on parempi olla siellä kotisohvalla. Omistaja toivottavasti ottaa tämän huomioon eikä turhaan käytä stressaavaa kissaa näyttelyistä toiseen. On totta sekin, että joukosta löytyy niitä, jotka ottavat touhun liian tosissaan mutta niinhän tosiaan on melkein harrastuksen kuin harrastuksen kanssa.
-
- Car(s): Coupe Fiat (Type 175)
R8 (Type 42)
A6 (C8) - Paikkakunta: Hyvinkää
Onko sitten pahasta, jos ottaa harrastamansa lajin olkoon sitten mikä hyvänsä auton entisöinnin tai saappaan heiton väliltä tosissaan. Minun mielestäni voi sitten itse jäädä sinne kotisohvalle jos ei ole tosissaan mukana . Tähän liittyenhän on olemassa vanha siansaksan kielinen rocknroll klisee joka on lähes mun motto. It aint what You do, is how You do.
No, varmaan puhutaan ihan samasta asiasta... Tosikkomaisuus, kireät hermot ja huono häviäminen ei aina ole kivaa. Joskus kyllä ihan humoristista seurattavaa, sivusta .
Ja minähän olen koira harrastaja...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11796
No, varmaan puhutaan ihan samasta asiasta... Tosikkomaisuus, kireät hermot ja huono häviäminen ei aina ole kivaa. Joskus kyllä ihan humoristista seurattavaa, sivusta .
Viljan tar fram det som inte fanns.
^Tosissaan ottaminen on mun mielestä eri asia kuin tosikkomaisesti ottaminen. Kyllä mäkin myönnän olevani kilpailuhenkinen ja näyttelypäivät pukkaa adrenaliinia ja jännitystä ilmoille, mutta ei harmita hyville hävitä.
Mulla on muuten kaveri, joka on suuri tuollaisten koirien fani
Mä oon sekä kissa- että koiraihminen, mutta tilanpuutteen vuoksi oon joutunu olemaan ilman koiraa jo vuosia. MUTTA... Muutaman kuukauden päästä voi alkaa katselemaan koiria. Ja palata agilityn ja tokoilun pariin
Mulla on muuten kaveri, joka on suuri tuollaisten koirien fani
Mä oon sekä kissa- että koiraihminen, mutta tilanpuutteen vuoksi oon joutunu olemaan ilman koiraa jo vuosia. MUTTA... Muutaman kuukauden päästä voi alkaa katselemaan koiria. Ja palata agilityn ja tokoilun pariin
- Smacket
- Car(s): 159 2.4 JTDm
Vau! Onpa teilläkin kyllä upeita katteja!
Tässä meidän kaksi tontin valtiasta, kaksi tyttökissaa. Toinen ( musta ) Smaug , lempinimeltään "maukki" nimeltään, on noin 3 vuotta ja tämä toinen ( mustavalkoinen ) Scatha on noin 11 viikkoinen pieni kissaneiti...lempinimi vielä hakusessa...
Smaug
Scatha
" Jos haluat talon parhaan paikan, siirrä kissaa"
Tässä meidän kaksi tontin valtiasta, kaksi tyttökissaa. Toinen ( musta ) Smaug , lempinimeltään "maukki" nimeltään, on noin 3 vuotta ja tämä toinen ( mustavalkoinen ) Scatha on noin 11 viikkoinen pieni kissaneiti...lempinimi vielä hakusessa...
Smaug
Scatha
" Jos haluat talon parhaan paikan, siirrä kissaa"
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Vau! Upeita kuvia Smacketilla ja kauniita katteja muillakin.
Maine Coon Bertta luovutuspäivänä, kasvattajansa kuvaamana:
Bertta on rodulleen tyypillinen, todella suuri, älykäs ja persoonallinen. Jos on tylsää tai hän ei saa tarpeeksi huomiota, hyppää se vaikkapa olohuoneen pöydälle ja kaataa vesilasin tai kaljapurkin, jonka jälkeen juoksee sängyn alle piiloon. Ikkunasta ulkomaailmaa tarkkaillessaan se saattaa seistä takajaloillaan hämmästyttävän pitkiä aikoja.
Viihtyy kuitenkin ainoastaan vain tuttujen ihmisten seurassa.
Kotikissa Tofi:
Tofin voi ottaa vapaasti takapihalle mukaan istuskelemaan, tai vaikkapa postilaatikolle - kissa ei poistu näkökentästä ja seuraa takaisin sisälle välittömästi.. tosin lintuparvin nähdessään saattaa saada kohtauksen. Silloin harvoin kun se ei ole omistajansa välittömässä läheisyydessä, tyttö juoksee paikalle kun nimensä kuulee. Nukkuu aina vieressä, vasemmalla puolella pää tyynyssä - turha yrittääkään ajaa pois. Hämmästyttävän ihmisläheinen, ja kiintynyt.
Maine Coon Bertta luovutuspäivänä, kasvattajansa kuvaamana:
Bertta on rodulleen tyypillinen, todella suuri, älykäs ja persoonallinen. Jos on tylsää tai hän ei saa tarpeeksi huomiota, hyppää se vaikkapa olohuoneen pöydälle ja kaataa vesilasin tai kaljapurkin, jonka jälkeen juoksee sängyn alle piiloon. Ikkunasta ulkomaailmaa tarkkaillessaan se saattaa seistä takajaloillaan hämmästyttävän pitkiä aikoja.
Viihtyy kuitenkin ainoastaan vain tuttujen ihmisten seurassa.
Kotikissa Tofi:
Tofin voi ottaa vapaasti takapihalle mukaan istuskelemaan, tai vaikkapa postilaatikolle - kissa ei poistu näkökentästä ja seuraa takaisin sisälle välittömästi.. tosin lintuparvin nähdessään saattaa saada kohtauksen. Silloin harvoin kun se ei ole omistajansa välittömässä läheisyydessä, tyttö juoksee paikalle kun nimensä kuulee. Nukkuu aina vieressä, vasemmalla puolella pää tyynyssä - turha yrittääkään ajaa pois. Hämmästyttävän ihmisläheinen, ja kiintynyt.
Odotellaan, jos joltakin löytyisi hieman atleettisempi vartalo ja se kollikissa...Morre kirjoitti:Joo! Kolleja kans!Cuore Sportivo kirjoitti:Jos haluatte, niin minäkin voisin poseerata kissa sylissäni, vaikka ilman paitaa.. hieman rohkeampaa settiä.stoichiometric kirjoitti:Menit sitten laittaamaan tuollaista härnäyskuvaa.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 16 Loka 2010, 03:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
^ Kookkaan näköinen kaveri, kieltämättä. Yli kymmenen kiloinen varmasti. Coonimaiset tupsut tassuissa - vissiin korvissakin - ja karvakaulus. Feissin ja karvoituksen perusteella saattaisi olla norjalainenkin, mutta epäilen kuitenkin kolmiomaisesta kasvonpiirteestä, että kyseessä on Mco - jos ei "puhdas", niin ainakin melkein?
Sautio kirjoitti:Ei hitto kun rupeaa aivastuttamaan pelkästään noiden kuvien katselukin.
- routasydän
Joo, kyllähän jos hommaan ryhtyy, niin pitää sitä aina parhaansa tehdä. Se vaan, että porukka (onneksi kylläkin pieni, mutta monesti varsin näkyvä osa) on siellä sitten naama norsunvituilla, jos asiat ei menekään oman suunnitelman mukaan. Ymmärrän kyllä jos ei ole omaan suoritukseen tyytyväinen, niin sapettaahan se, mutta kohtuus kaikessa.Il Mostro kirjoitti:Onko sitten pahasta, jos ottaa harrastamansa lajin olkoon sitten mikä hyvänsä auton entisöinnin tai saappaan heiton väliltä tosissaan. Minun mielestäni voi sitten itse jäädä sinne kotisohvalle jos ei ole tosissaan mukana . Tähän liittyenhän on olemassa vanha siansaksan kielinen rocknroll klisee joka on lähes mun motto. It aint what You do, is how You do.
Meidänkin kissoista kyllä kuvia löytyy, pitänee laittaa tänne kunhan kerkeää. Kollilta lähti pallit (kerkes champioitua sitä ennen), joten en tiedä kuinka paljon sen kanssa tullaan käymään. Tuon nartun kanssa pitäis vissiin alkaa käydä.
Koiranäyttelyitä meillä tosin enemmän harrastetaan, mutta näitä kissahommiakin nykyään satunnaisesti.
- routasydän
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Ciancarlo
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Hienoja katteja.
Isäukolla on 18-vuotias maatiaiskolli, joka edelleen on varsinainen myyräntappajaässä. Sälli kantaa niittaamansa myyrät portaille ikäänkuin näytiksi.
Jostain kumman syystä tuo kollivanhus on ihastunut minuun, sillä aina änkee kehräten syliin.
Isäukolla on 18-vuotias maatiaiskolli, joka edelleen on varsinainen myyräntappajaässä. Sälli kantaa niittaamansa myyrät portaille ikäänkuin näytiksi.
Jostain kumman syystä tuo kollivanhus on ihastunut minuun, sillä aina änkee kehräten syliin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Oi hienoja kuvia kauniista kissoista! Pitäiskö perustaa koira-ketju myös?
Itselläni 15 vuotias koira, joka ikäisekseen on erittäin hyvässä kunnossa. Työpaikalla on oma kodin-hengetär-kissa, joka tuli omasta aloitteestaan taloon noin 4 vuotta sitten. Tulee ja menee miten lystää, enimmäkseen loikoilee jossain ikkunalaudalla tai kesäisin puskien alla. Tulee aina kun sitä kutsuu Kaikkien suosikki, toisin sanoen
En tiedä kissan ikää, mut veikkaan et siinä 5-6v kieppeillä, ja painaa komiat 1,8 kg. Siis tosi hento maatiaiskissaneiti, mutta älytön peto - tuo pikkulintuja, oravia, hiiriä ja rottia, tai valittuja osia näistä, ja paras oli kun se oli ottanut itsensä pituisen kyyn (jonka se onneksi jätti pihalle...)
Itselläni 15 vuotias koira, joka ikäisekseen on erittäin hyvässä kunnossa. Työpaikalla on oma kodin-hengetär-kissa, joka tuli omasta aloitteestaan taloon noin 4 vuotta sitten. Tulee ja menee miten lystää, enimmäkseen loikoilee jossain ikkunalaudalla tai kesäisin puskien alla. Tulee aina kun sitä kutsuu Kaikkien suosikki, toisin sanoen
En tiedä kissan ikää, mut veikkaan et siinä 5-6v kieppeillä, ja painaa komiat 1,8 kg. Siis tosi hento maatiaiskissaneiti, mutta älytön peto - tuo pikkulintuja, oravia, hiiriä ja rottia, tai valittuja osia näistä, ja paras oli kun se oli ottanut itsensä pituisen kyyn (jonka se onneksi jätti pihalle...)
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Löytyyköhän meiltä täältä eläinlääkäriä, tai jotain muuta ihmistä, joka osaisi auttaa?
Ongelmana on siis toinen kissani, joka on kolmen päivän ajan ravannut hiekkalaatikollaan tiuhaan tahtiin. Huomioin asian perjantaina, kun kissa kävi laatikolla istumassa kymmenen minuutin aikana n. viisi kertaa. Istuntojen päätteeksi en ole huomannut hiekassa "mitään uutta", tosin toinen kissa yhteisessä laatikossa vaikeuttaa mahdollisen tuotoksen näkemistä hiekassa, samoin kuin se, että kissa alkaa kuopsuttamaan ennen kuin perseensä on kokonaan nostanut. Koko ajan ei mitenkään ehdi olla valvomassa hiekkalaatikon vieressä, joten en ole varma, kummasta hädästä on kyse.
Soitin heti perjantaina eläinlääkärille kysyäkseni aikaa. Lääkäri neuvoi kuvaukseni perusteella hommaamaan Levolacia ja seuraamaan tilannetta. Olen nyt antanut kissalle Levolacia ohjeiden mukaisesti ruiskulla suuhun, ja ravaaminen laatikolla on vähentäntynyt - ei kuitenkaan kokonaan loppunut, ts. käy vieläkin turhan usein. Kuinkahan kauan menee aikaa, että aine alkaa kunnolla vaikuttamaan?
Varasin huomisen päivän vapaaksi töistä, että voin neidin roudata lääkärille, mutta huoli on kuitenkin tälläkin hetkellä suuri. Kauhutarinoita eläinpalstoilta on tullut luettua ihan liikaa.
Tyttö vaikuttaa muuten normaalilta ja aktiiviselta. Se on ainakin hyvä merkki.
E: Vatsan alueella ei tunnu kovaa kohtaa, eikä aristusta.
Ongelmana on siis toinen kissani, joka on kolmen päivän ajan ravannut hiekkalaatikollaan tiuhaan tahtiin. Huomioin asian perjantaina, kun kissa kävi laatikolla istumassa kymmenen minuutin aikana n. viisi kertaa. Istuntojen päätteeksi en ole huomannut hiekassa "mitään uutta", tosin toinen kissa yhteisessä laatikossa vaikeuttaa mahdollisen tuotoksen näkemistä hiekassa, samoin kuin se, että kissa alkaa kuopsuttamaan ennen kuin perseensä on kokonaan nostanut. Koko ajan ei mitenkään ehdi olla valvomassa hiekkalaatikon vieressä, joten en ole varma, kummasta hädästä on kyse.
Soitin heti perjantaina eläinlääkärille kysyäkseni aikaa. Lääkäri neuvoi kuvaukseni perusteella hommaamaan Levolacia ja seuraamaan tilannetta. Olen nyt antanut kissalle Levolacia ohjeiden mukaisesti ruiskulla suuhun, ja ravaaminen laatikolla on vähentäntynyt - ei kuitenkaan kokonaan loppunut, ts. käy vieläkin turhan usein. Kuinkahan kauan menee aikaa, että aine alkaa kunnolla vaikuttamaan?
Varasin huomisen päivän vapaaksi töistä, että voin neidin roudata lääkärille, mutta huoli on kuitenkin tälläkin hetkellä suuri. Kauhutarinoita eläinpalstoilta on tullut luettua ihan liikaa.
- routasydän
Nuo eläimet hankalia kun eivät puhu. Voi olla ummetusta, voi olla virtsatieinfektio, voi olla metabolista. Onko juonu erityisen paljo? Köyttäytyny epänormaalisti. Syökö?Cuore Sportivo kirjoitti:Löytyyköhän meiltä täältä eläinlääkäriä, tai jotain muuta ihmistä, joka osaisi auttaa?
Jos käyttäytyy normaalisti, syö ja juo, ei kuumetta, ei kipukramppeja yms niin ei luulis vakavaa olevan, mutta tiiäppä noista eläimistä sitten...
- Cuore Sportivo
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Sanoppa muuta.routasydän kirjoitti:Nuo eläimet hankalia kun eivät puhu.
Tänks. Tosiaan syö ja juo, ei ole kramppeja ja käyttäytyy normaalisti. Muuten olisinkin jo soitellut päivystykseen.Jos käyttäytyy normaalisti, syö ja juo, ei kuumetta, ei kipukramppeja yms niin ei luulis vakavaa olevan, mutta tiiäppä noista eläimistä sitten...
- kterkkila
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Viesti:
Meillä toisella katilla tuli virtsatien tulehdus muutamaan otteeseen nuorempana, kun pihalla oli vähänkään vilpoisempaa. Oireet olivat juurikin tuollaisia jatkuvia laatikolla ramppaamisia, eikä sinne oikein tullut mitään. Lääkäristä saatiin antibioottikuuri, ja sillä lähti. Oliskohan kolmannen kerran jälkeen kun sanoivat että voi jatkossa ottaa reseptin soittamalla. Mutta nytpä noita ei enää ole tullut moneen vuoteen.
Kimmo