Vittorio Jano kirjoitti:Uusimmassa Carissa on Giulietta vs. Golf vs. Megané. Geeteeiitä, quuveetä jne.
Renulle *****
Golfille *****
Giuliettalle ***
Selailin lehteä kaupassa, joten testin tarkemmasta sisällöstä ei ole tietoa.
Eipä siinä ihmeitä ole. Giuliettaa yksinkertaisesti pidetään kaikilla osa-alueilla heikompana lenkkinä. Hauskin yksityiskohta mielestäni on kun Renun ulkonäöstä todetaan, että se sopii vain 25lle kaverille jolla ei ole naista ja joka tietää ettei tule koskaan saamaankaan.
Ja musta tuo Rellu on pirun paljon paremman näköinen kuin se aina kehuttu sammakko. :=(
^^Voiko edes tehtalla joka tekee 100 000 (?) autoa vuodessa olla rahallisia resursseja kehittää yhtä paljon autoa, kuin tehtalla joka tekee kymmenkertaisen määrän?
Rahat ovat kai yhteisiä...se on eri asia miten sitä rahaa jaetaan ryhmän sisällä..jos Alfa toimisi omilla rahoilla ei olisi tehty varmaan yhtään autoa 30 luvun jälkeen....
Revenue €50.10 billion (2009)
Operating income €359 million (2009)
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Ja pakko keksiä pitkä selitys, miksi tälläinen "paska" merkki käyttäytyy tuolla tavalla. Eipä silti, kyllä tuo paljon autoa vähemmällä rahalla oli itsellekin yksi houkutus tähän touhuun. Jopa niin paljon että uskalsin tehdä tämän tojota-teroa kauhistuttavan liikkeen ja ostaa italialaisen auton aikoinaan.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Ja pakko keksiä pitkä selitys, miksi tälläinen "paska" merkki käyttäytyy tuolla tavalla. Eipä silti, kyllä tuo paljon autoa vähemmällä rahalla oli itsellekin yksi houkutus tähän touhuun. Jopa niin paljon että uskalsin tehdä tämän tojota-teroa kauhistuttavan liikkeen ja ostaa italialaisen auton aikoinaan.
Kiinnitin kanssa huomiota tuohon selittelyyn, mutta sitäkin enemmän tuohon kirjoitusvirheiden määrään itsekään mikään oikeinkirjoitus poliisi yleensä en ole, mutta tuo oli jo oikeasti häiritsevää selittänee samalla tuon selittelyn tarpeenkin
"On kuitenkin vaikea uskoa, että käytettyyn Alfaan hakeutuisi sellaisia ostajia, jotka saavat nautintoja siitä, että autoa joutuu jatkuvasti korjailemaan. "
:D:D:D
***
"Automiehet" taitaa olla Suomen asenteellisin laji.
There's still some debate about what powertrain will be fitted to the thoroughly updated Viper, but early reports indicate that the same 8.4-liter V10 could carry on, possibly with the inclusion of Fiat's MultiAir technology to reduce emissions and boost output over 700 horsepower. An entry-level V8 option is a possibility, and there's little doubt that Dodge is tapping Ferrari's engineers to advise on everything from handling to steering and stability control systems.
Savo kirjoitti:^^Voiko edes tehtalla joka tekee 100 000 (?) autoa vuodessa olla rahallisia resursseja kehittää yhtä paljon autoa, kuin tehtalla joka tekee kymmenkertaisen määrän?
Ei Alfa ole "tehdas" se on vain merkki Fiat groupin merkkien joukossa. Ja voittoa se ei ole muutamaan vuoteen tuottanutkaan. Tilanteen pitäisi, ainakin suunnitelmien mukaan parantua Chrysler-yhteistyön avulla, kun mallit jakavat Chryslerin kanssa tekniikkaa ja pääsevät sen verkoston kautta Usassa myyntiin. Vuoden 2014 jälkeen vuosimyyntitavoite on 500.000 kpl. Se, toteutuuko tämä, on eri asia.
tekniikan jaosta sen verran että uusi Spider jakaa ilmeisesti jonkin Chryslerin pohjalevyn (kysymys kuuluu että minkä?) ja on takavetoinen samoin nämä C ja D SUV luokan autot, muuta tekniikan jakoa ei taida olla.
Uutta tietoa on ainakin minulle että kyseinen saksalainen hyviä valoja tekevä firma on nykyään osa Magneti Marellia. Näytti olevan heillä tuotannossa Miton takavalot DOT-hyväksynnällä -> Amerikan valloitus mielessä?
Alla olevissa kommenteissa hyvä huomio; uuden Saabin näköä on, varsinkin takaapäin. Muuten kyllä aika mitäänsanomaton muotoilu, jota musta väri vain korostaa. Tuskinpa tulee ostoryntäystä Lancia-liikkeisiin, kun tämä tulee markkinoille.
il Biscionessa oli artikkeli: Peten 156 1.8 Super.
Onkohan foorumilaisia?
Pisti silmään tehotavoite.
Reilu 200 hv lastulla + jotain muuta pientä kivaa
Mitä se muuta pientä kivaa on, kaasua, ahdin (ei kyllä enää pientä kivaa)?
Vai oliko se rivinväli vitsi..
159 Tbi Kauppalehdessä tänään:
"Italialaisauton ostoon eivät riitä järkisyyt. Alfa Romeo 159 on ominaisuuksiensa puolesta kelpo auto, joka sopii menevälle kaupunkilaissinkulle.
Alfa Romeo-nimi lupaa paljon, mutta 159:n kohdalla maine on todellisia ominaisuuksia suurempi."
Ollie kirjoitti:159 Tbi Kauppalehdessä tänään:
"Italialaisauton ostoon eivät riitä järkisyyt. Alfa Romeo 159 on ominaisuuksiensa puolesta kelpo auto, joka sopii menevälle kaupunkilaissinkulle.
Alfa Romeo-nimi lupaa paljon, mutta 159:n kohdalla maine on todellisia ominaisuuksia suurempi."
3-vuotias selaili postissa tullutta kulutuspropagandaa, eli lapsille suunnattua lelukataloogia, joka tulee aina näin joulun alla, ja bongasi sieltä leluautojen joukosta Alfan Näytti 8C:ltä.
Aniara kirjoitti:3-vuotias selaili postissa tullutta kulutuspropagandaa, eli lapsille suunnattua lelukataloogia, joka tulee aina näin joulun alla, ja bongasi sieltä leluautojen joukosta Alfan Näytti 8C:ltä.
^"Maahantuojan tavoitteena on saada jatkossa kaupaksi noin tuhat Alfaa vuodessa."
Jopas, tuohan kasvattaisi Alfan muutamassa vuodessa tuulipukukansan merkiksi. Linkin takaa viime vuoden myyntimääriä, jotka toisaalta ovat kyllä todella pienet vaikka mitenpäin katselisi.
No, tänään kysyin piruuttani tarjousta Autokeskukselta käyttiksen vaihdosta kiisseli 159:iin, niin heidän kaupankäynti innolla ja hyvitys ehdotuksella nykyisestä tuo 1000 auton myynti tavoite jää kyllä utopiaksi.
Eli ei oltu edes samalla planeetalla jotta olisi edes voinut harkita vaihtoa.
Moottorissa juttu käytetystä 159:stä.
No tässä muutamia otteita jutusta.
Vaatii hieman kiinnostuneempaa ostajaa ja ymmärtäväisempää omistajaa kuin perusauto.
Hyvä perusvarustetaso. Ajettavuus hyvä, mutta ei ihan perinteinen Alfa.
Hyvät jarrut ja ohjaus.
Laadukkaampi kuin edeltäjänsä ja sitten pirun pitkä tyyppivikalista, osa on tuttua, mutta en tiedä mistä osa on keksitty.
Ostaminen vaatii siviilirohkeutta, mutta auto osaa palkita ymmärtävän omistajan - on ennen kaikkea ajajan auto.
Laku kirjoitti:Moottorissa juttu käytetystä 159:stä.
No tässä muutamia otteita jutusta.
Vaatii hieman kiinnostuneempaa ostajaa ja ymmärtäväisempää omistajaa kuin perusauto.
Hyvä perusvarustetaso. Ajettavuus hyvä, mutta ei ihan perinteinen Alfa.
Hyvät jarrut ja ohjaus.
Laadukkaampi kuin edeltäjänsä ja sitten pirun pitkä tyyppivikalista, osa on tuttua, mutta en tiedä mistä osa on keksitty.
Ostaminen vaatii siviilirohkeutta, mutta auto osaa palkita ymmärtävän omistajan - on ennen kaikkea ajajan auto.
Tämä Moottorin juttu oli kyllä varsin asiallinen pieni infopaketti italialaisista autoista kiinnostuneille (mutta essonbaarin pelästyttämille) ihmisille. Syvempi pohdiskelu kyllä oli kokonaan poissa.
Eipähän tämä liity oikeen mihinkään, mutta kun taannoin sain lahjaksi dvdpaketin komisario montalbanoja sillä perusteella, kun kannessa komeili 159 polizia kuvituksella. Mutta mister montalbano ajoikin sitte kasarin loppupuolen Fiat Tipolla... Miksiköhän alfoja näkee saksalaisissa poliisisarjoissa enemmän kuin baijerilaisia
astronautti kirjoitti:Eipähän tämä liity oikeen mihinkään, mutta kun taannoin sain lahjaksi dvdpaketin komisario montalbanoja sillä perusteella, kun kannessa komeili 159 polizia kuvituksella. Mutta mister montalbano ajoikin sitte kasarin loppupuolen Fiat Tipolla... Miksiköhän alfoja näkee saksalaisissa poliisisarjoissa enemmän kuin baijerilaisia
On muuten hyvä dekkarisarja se Montalbano, tuli taannoin TV2:lta. 159:t polizia-väreissä ovat ilmeisesti vain virkapukuisten polliisien käytössä. Roistoilla on jossain jaksoissa ollut 156 t.spark ja 164.
Terence Hillin pappidekkarisarjassa vilisee paljon karabinieerien 156:ia.
Tietääkö joku Montalbanon lisäksi jotain hyviä italodekkarisarjoja/leffoja/kirjoja?
Iltasanomien auto-osiossa on vuoden auto 2011 ehdokkaat esiltelty ja äänestys. Volvomiehet johtaa Alfa kakkosena... Edit: olikin Giulietta ketjussa huomioitu.
^Karabinierillä oli kyllä hieno 166 tuossa Isä Matteon tutkimuksissa