Räjäytyskuvien perusteella pitäisi olla helpompi kuin 156:ssa. Laakeri on neljällä pultilla kiinni olka-akselissa kuten 156:ssa, mutta pultit saa irti ilman navan (johon vanne pultataan kiinni) irroittamista laakerista. Varaosana tulee laakeri napoineen.
Kysymys kuuluukin, lähteekö laakeri-napapaketti pulttien irroittamisen jälkeen irti olka-akselista helposti, vai joutuuko painamaan prässillä kuten 156:ssa? Tuleekohan varaosan mukana ABS-anturi, vai missä se on 159:ssä?
159 etupyöränlaakerin vaihto
Valvoja: Moderators
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Re: 159 etupyöränlaakerin vaihto
Anturi ei tule, mutta magneettinen "hammaskehä" on navan sisällä.heme kirjoitti:Räjäytyskuvien perusteella pitäisi olla helpompi kuin 156:ssa. Laakeri on neljällä pultilla kiinni olka-akselissa kuten 156:ssa, mutta pultit saa irti ilman navan (johon vanne pultataan kiinni) irroittamista laakerista. Varaosana tulee laakeri napoineen.
Kysymys kuuluukin, lähteekö laakeri-napapaketti pulttien irroittamisen jälkeen irti olka-akselista helposti, vai joutuuko painamaan prässillä kuten 156:ssa? Tuleekohan varaosan mukana ABS-anturi, vai missä se on 159:ssä?
Mulla olis 2 ylimääräistä laakeria, kun vaihto menikin takuuseen.
- Maunu
- Viestit: 3708
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Suhteellisen helppo homma tehdä itse vaikka kotipihassa. Laakeri on neljällä torx kantaisella pultilla kiinni, jotka irroittamalla koko paketti lähtee irti. ABS anturiakaan ei tarvitse irroittaa, mutta irroitus kannattaa jos vaan helposti lähtee irti.
Pultit olivat joten v:mäisesti irroitettavia. Itselläni oli vain torx hylsy avaamiseen, mutta jos jostain saa sopivan kiintolenkki avaimen niin avaaminen helpottuu huomattavasti.
Keskimutteri voi olla kohtuu tiukassa, mutta aukeaa varmasti esimerkiksi isolla jatkovarrella / auton siirrolla. Itse ajoin mutterin poikki Dremelillä.
Pultit olivat joten v:mäisesti irroitettavia. Itselläni oli vain torx hylsy avaamiseen, mutta jos jostain saa sopivan kiintolenkki avaimen niin avaaminen helpottuu huomattavasti.
Keskimutteri voi olla kohtuu tiukassa, mutta aukeaa varmasti esimerkiksi isolla jatkovarrella / auton siirrolla. Itse ajoin mutterin poikki Dremelillä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa