Eli yön aikana kattovalo oli imenyt akun kuiviin. Autolle yritettiin antaa apuvirtaa (virhe?) ja tilanne on se että kun starttaa 1 vaihde mikä on jäänyt päälle ei vaihdu mihinkään, joten autokaan ei starttaa. VAihdekepistä ei tapahdu mitään. City nappulaa rämplätessäni sain kerran "city" asennon päälle jolloin alkoi kuulua piipitystä.
Akku ladattiin myös täyteen ja sama vika.. Pumppu inahtelee välillä kerran kun avain käännetään virta tai start asentoon.
Neuvoja kiitos!
Viimeksi muokannut quppe, 06 Joulu 2010, 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ovesta kun nykäisee niin en kuullut ainakaan pumppaavan. Auto jäi vähän huonoon paikkaan niin en voi hirveesti mennä tarkistelemaan. Akku oli irti noin tunnin kun kävin hakemassa toisen akun. Auttaisikohan jos koittaisi nollaa/säätää esim alfadiagilla.. tosin sellaista ei löydy
Alfadiaggi kiinni jos sellaiseen mahdollisuus. Tuskin sieltä mitään on apuvirran annosta hajonnut. Toki olis perinteistä että hajoaa jotain juuri samaan aikaan. Jos pumppu ei anna riittävästi painetta, ei mene pykälät pesään tai lähde pois. Jos pumppu ei tunnu pyörivän niinkuin normaalisti, niin naputtele heiluttele akun etuosassa olevia releitä. Joku niistä on pumpun rele.
Kokeileppa pitää keppiä yli kymmenen sekunttia vaikkapa eteenpäin painettuna. Sillon nappaa City moodin päälle vilkuttaa laatikon vikavaloa ja muistaakseni laittaa vapaalle jos auto ei ole liikkeessä.
Joo no se pumppasi ehkä kerran hyvällä tuurilla jos käänsi virta avainta mut siihen se jäikin. Heitin siihen jonkun vanhan akun kiinni niin eikös tää oo aika tarkka järjestelmä noiden akkujen kanssa? Täytyy lataa auton oma akku täyteen / ostaa uusi ja kokeilla..
Ja tosiaan ei oo Alfadiagii.. olisikohan jollakin joka asuisi kirkkonummella?
Täytyypi kokeilla tota City moodi juttua.. On nää herkkiä vehkeitä
Ei varmaan lähe täysin tyhjällä akulla käyntiin pelkillä apukaapeleilla. Veikkaisin myös että kerran syväpurkautunut akku ei enää ole ihan pelikunnossa. Eli uudella ja varmasti täydellä akulla kokeilemaan. Kannattaa myös tarkistaa, että akunnavoilla on hyvä kontakti (putsaat vaikka vähän).
Sele tarvii todella hyvän akun lähteäkseen pakkaskeleillä käyntiin. Se hydraulipumppu itsessään on jo liikaa heikolle akulle. Jos paine ei nouse tarpeeksi suureksi, jotta kytkintä voi käyttää, ei Selespeed-boksi edes anna lupaa startata.
Tuskin sieltä mitään on hajonnut kuitenkaan. Tietty kannattaa kattoa kaikki sulakkeet läpi mitä löytyy useammastakin eri paikasta (konehuone + ratin alla sulakerasia)
yhdyn edellisiin mielipiteisiin. pakkasessa tollanen hydraulipumppu vaatii kunnon akun että inahtaa. ja olikos se niin että sitten piti odottaa hetki kun se opettelee jotain raja-arvoja? jossain näin opastettiin. kyllä kai sen kuulee ja huomaa jos se jotain touhuaa, silloin ehkä odottaisin ensin hetken ennen ajoon lähtöä.
Mielenkiinnolla odotan miten uudella akulla käy...
Wile E. Coyote kirjoitti:ja olikos se niin että sitten piti odottaa hetki kun se opettelee jotain raja-arvoja?
Mielenkiinnolla odotan miten uudella akulla käy...
Ja näin siinä varmaankin kävi, koska tänään kun koitin ihan huvikseni starttaa ennen suurempia operaatioilla akulla mikä oli yön yli , niin lähti kiltisti pannu käyntiin. Uusi akku tuli hankittua, mutta eipä se ainakaan pahasta ole.. Hyvä että näin helpolla pääsi tällä kertaa
kiitoksia kaikille neuvoista ja toivottavasti jollekkin joskus jotain hyötyä noista vinkeistä vastaanlaisessa tilanteessa.. Eiku vaan
tämä nyt menee taas tähän tyhmään jälkiviisasteluun ja muutenkin hieman OT:ksi....mutta itse ainakin näin talvikelissä jätän askin aina vapaalle....silloin kai ei pitäisi kaiken järjen mukaan tulla tuollaisia kommervenkkejä vaikka akku sattuisikin sippaamaan yön aikana ja apuvirralle olisi tarvis
_L_T_V_ kirjoitti:tämä nyt menee taas tähän tyhmään jälkiviisasteluun ja muutenkin hieman OT:ksi....mutta itse ainakin näin talvikelissä jätän askin aina vapaalle....silloin kai ei pitäisi kaiken järjen mukaan tulla tuollaisia kommervenkkejä vaikka akku sattuisikin sippaamaan yön aikana ja apuvirralle olisi tarvis
Jep, tämä vinkki auttaa kyllä paljon Selespeedin kanssa elävälle! Itselläni oli muutamasti tilanne ettei jaksanut vaihtaa vapaalle kovan pakkasyön jälkeen. Sen jälkeen aloin pitää vapaalla autoa aina ja kyllä se yleensä jaksaa startata vaikkei jaksais jäykillä hydrauliöljyillä paljoa vaihteita vaihdellakaan. Kun auto on käynnissä, nousee jännite tietty ratkaisevasti ja samalla hydrauliapaine.
Eli Selespeed aina vapaalla parkissa pakkaskeleillä.
Paras vinkki Selespeedin omistajalla on kunnon akku. Mielellään alkuperäistä isompi. Ei ole parin vuoden aikana kertaakaan jättänyt pakkasen takia vaihteita vaihtamatta/käynnistymättä. Enkä siis jätä vaihdetta vapaalle. Akku on niin iso kun siihen teliseeseen mahtuu.
Alkuperäinen akku on Selessä vissiin tuo 60Ah, tuo mun on vissiin 75/80Ah. Ja kyllä lähtee vaikka ei ole tolppapaikkaa.