alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Päivittäinen ajomäärä koskee vain työpäiviä, viikonloppuna ajoa tulee vaihtelevasti.
Paljonkas kulutuksessa on eroa matka-ajossa 2,2 bensalla ja 2,4 dieselillä?
Tehtaan ilmoittamat lukemat taitavat olla 7,3 vs 5,4. Nykyinen (Linea diesel) on vienyt käytännössä 5-5,3l/100km, joten ihan sokeasti en usko noihin tehtaan ilmoittamiin.

Joku 3000€ ero hankintahinnassa tarkoittaa käytännössä vuoden bensoja jos laskee noilla kulutuksilla.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

noose kirjoitti:Päivittäinen ajomäärä koskee vain työpäiviä, viikonloppuna ajoa tulee vaihtelevasti.
Paljonkas kulutuksessa on eroa matka-ajossa 2,2 bensalla ja 2,4 dieselillä?
Tehtaan ilmoittamat lukemat taitavat olla 7,3 vs 5,4. Nykyinen (Linea diesel) on vienyt käytännössä 5-5,3l/100km, joten ihan sokeasti en usko noihin tehtaan ilmoittamiin.

Joku 3000€ ero hankintahinnassa tarkoittaa käytännössä vuoden bensoja jos laskee noilla kulutuksilla.
2,4 diesel vie noin 7,5l/100km
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tämmösen löysin omista kommenteistani.

Raahe Tampere 159 2.2 kulutus 8.2 litraa sadalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

noose kirjoitti:1. Yltääkö ~165cm pitkä vaimo ajamaan tuollaisella?
Yltää oikein hyvin.
2. Bensa vai diesel? Ajoa tulee ~100km päivässä, mutta nyt kun on menossa neljäs talvi dieselillä niin alkaa taas kaivata lämpöä kabiiniin nopeammin.
Olen ehkä jäävi sanomaan, mutta mitä täällä on 159-ihmisten kommentteja lueskellut, niin bensakoneisten omistajien tyytyväisyysprosentti lähentelee sataa. Kiisseli-miehet ei ihan yhtä tyytyväisiä...
~ 100 km/pvä-tahdilla ei kannata kutoskoneista miettiä, jos ei ole pinkka kunnossa. 2.2 JTS:llä pääsee kohtuullisiin kulutuslukemiin. Oma 3.2 hönkii lämmintä ilmaa näillä pakkasilla jo 1.5 km jälkeen!

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

nooselle:

1. Hyvin yltää.

2. Noilla kilsoilla osta bensavehje. Dieselissä kova vero ja kalliimmat varaosat. Eikä tarvi EGR venttiilin kanssa tapella. Ex 2.4 Q-tronic hörppäsi 7,5-8,5/100km.
Ride on!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Viimeisin tankillinen meni täällä 9.2l/100km. Tosin sai se auto kyllä monoakin! :-D

Avatar
ragazza
Viestit: 304
Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere

Viesti Kirjoittaja ragazza »

noose kirjoitti:Kyselempä täällä:
Vähän on harkittu käyttiksen vaihtoa ja 159 kiinnostaisi.
1. Yltääkö ~165cm pitkä vaimo ajamaan tuollaisella?
Itse olen 165cm pitkä, ja voin sanoa, että 159'ä on mitä mainioin ajaa! :) Hyvin yltää ja löytää sopivan ajoasennon! Penkin reisituki tukee kivasti koko reittä, kun sattuu olemaan just jalan mittanen. Jos olis vähän lyhyempi reisi, niin ei olis enää niin kivaa, kun ei sais polvea taipumaan :P

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Kiitokset kommenteista!

Tänään pitäisi käydä katsomassa Konalassa paria 2,2JTS:ää.
Onkos tuo vaalea sisusta minkänäköinen livenä? Ja onhan se sentään samaa materiaalia kuin tummakin, eikä mitään perunasäkkikangasta?

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

HopeinenQ kirjoitti:Viimeisin tankillinen meni täällä 9.2l/100km. Tosin sai se auto kyllä monoakin! :-D
Täällä vähän pidemmän aikavälin keskikulutus nyt 7.5l/100km. Sekalaisesti kaupunkia ja motaria.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

JTD koneen ravistamisesta pakkasella oli tässä ketjussa puhetta. Tämäkin on sille erikoisen herkkä, mutta polttoaineen jäänesto auttaa heti. En siis usko, että värinä olisi peräisin moottorin kiinnikkeistä yms. Asia on joka tapauksessa helppo testata. Annos tankkiin ja ainakin tämän värinät loppuivat kesken ajon.

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Lade »

Parin kuukauden ajorupeaman aikana keskikulutus vaatimaton 9,7L/100km.
Ajo pääosin työmatkaa kaupungissa 4km suuntaansa.
Voishan se nyt diiseliksi hiukan vähemmänkin olla...
Ei tällä mitään säästetä mutta ei ole tarkoituskaan

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

minusta tuo ^^ on itusti liikaa dieseliksi. Jopa 530 BMW vie vähemmän.. ärsyttää
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Tällä hetkellä itellä on 530d(e39) ja matka-ajossa tietokoneen mukaan vei 5.7 noin 90:n nopeudella... Ihan mukavasti :)

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Kyllä se 159 kulkee matka-ajossa jopa alle 7 litran, mutta talvella pätkäajossa tahtoo se kymppi mennä, ajoi miten vaan. Itse ajelen usein sellaista 10 kilometrin pätkää pari kertaa päivässä eikä moottori ehdi edes lämmetä siinä ajassa kunnolla. Ei ainakaan pakkasella.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

noose kirjoitti:Kiitokset kommenteista!

Tänään pitäisi käydä katsomassa Konalassa paria 2,2JTS:ää.
Onkos tuo vaalea sisusta minkänäköinen livenä? Ja onhan se sentään samaa materiaalia kuin tummakin, eikä mitään perunasäkkikangasta?
Vaalea sisustus on tietysti samaa (kangas, alfatex tai nahka) materiaalia kuin tummakin, mutta tarjoaa samalla rahalla valoisamman, tilavamman ja arvokkaamman vaikutelman.
Viimeksi muokannut Jönsson, 07 Tammi 2011, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

6l molemmin puolin vei mulla. Koskaan en kyllä pelkkää kaupunkiajoa mitannu. Lisäksi pelkässä matka-ajossa taisin joskus siihen 5,5l kieppeille parhaillaan päästä.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

aannttii kirjoitti:Tällä hetkellä itellä on 530d(e39) ja matka-ajossa tietokoneen mukaan vei 5.7 noin 90:n nopeudella... Ihan mukavasti :)
Alfa 159 viesti :lol:
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTi »

Qtronic kirjoitti:
aannttii kirjoitti:Tällä hetkellä itellä on 530d(e39) ja matka-ajossa tietokoneen mukaan vei 5.7 noin 90:n nopeudella... Ihan mukavasti :)
Alfa 159 viesti :lol:
Joo, ja hiukan ihmetyttää, miksi hankkia 3-litrainen diesel ajaakseen tasaista yhdeksääkymppiä matka-ajoa?

Asiaan: itselläni on ollut vajaan vuoden 1,9 JTDm Qtronic, ja olen kyllä erittäin tyytyväinen. Viitosdieseliin verrattuna tuo häviää voimassa, mutta voittaa kepeydessä ja ohjautuvuudessa. Automaatti toimii hienosti yhteen koneen kanssa, ja käytännön suorituskyky on ihan mainio. Ainakaan vielä EGR ei ole tökkinyt. Tuo 1,9 on luotettava kapistus, Alfa-foorumia enemmän infoa löytää vaikkapa Saabistien keskustelupalstalta. Potkua saa halutessaan lisää softapäivityksellä.

Olen ajanut kaikilla koneilla 159:llä tai sitten Breralla ja tuo 2,2-litrainen bensakone on kaikessa luotettavudessaan oikeastaan aika mitäänsanomaton kone. Ajelin itse aiemmin yli 8 vuotta kahdella 2,4-koneisella Kappalla, jonka moottori hakkaa kyllä tuon 2,2:n joka suhteessa.

Uusi 1750 on toki parasta, mitä Alfalla ja Fiat-konsernilla on juuri nyt tarjota, mutta jos siihen ei rahkeet riitä, suosittelen pikkuriisseliä. Vitosdieselissä on kyllä voimaa yli kylän ja mainiot soundit, itsekin mietin sitä pitkään.

BTW: manuaalivaihteisessa 159:ssä on kytkinpolkimen pitkäliikkeisyys jonkinmoinen ongelma, ainakin itselleni. Vaikka joku voi väittää, ettei tomattii istu Alfaan, suosittelen silti.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Jep, 2.4 ja Q-tronic on ainakin maukas yhdistelmä.
Ride on!

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Volkkariin verrattuna ei tuossa 159:ssä ole edes pitkä kytkinpolkimen liike, vaikka se sitä toki on. Eniten tuossa häiritsee se ettei penkkiä saa tarpeeksi alas kuten bemarissa sai. Ratin kun saa sopivalle korkeudelle, eli niin alas kuin saa jotta kädet on passelisti, kolisee polvet rattiin koko ajan. Penkkihän on vedettävä melko eteen jotta ylettyy painamaan polkimia kun ovat VW:mäisesti sijoitettu niin ylös.

Tottumiskysymyksiä ja tuossa kun on ajellut noilla työsuhdeautoilla niin on vähän kuin Maseratiin istuis kun hyppää Alfan puikkoihin ;)

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

TTi kirjoitti:
Qtronic kirjoitti:
aannttii kirjoitti:Tällä hetkellä itellä on 530d(e39) ja matka-ajossa tietokoneen mukaan vei 5.7 noin 90:n nopeudella... Ihan mukavasti :)
Alfa 159 viesti :lol:
Joo, ja hiukan ihmetyttää, miksi hankkia 3-litrainen diesel ajaakseen tasaista yhdeksääkymppiä matka-ajoa?
Ja mä en ole vielä kohdannut edes yhtään BMW kuljettajaa, joka ajaisi esimerkiksi moottoritiellä yhdeksääkymppiä. :lol:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

HopeinenQ kirjoitti:
TTi kirjoitti:
Qtronic kirjoitti: Alfa 159 viesti :lol:
Joo, ja hiukan ihmetyttää, miksi hankkia 3-litrainen diesel ajaakseen tasaista yhdeksääkymppiä matka-ajoa?
Ja mä en ole vielä kohdannut edes yhtään BMW kuljettajaa, joka ajaisi esimerkiksi moottoritiellä yhdeksääkymppiä. :lol:
Missä tuossa puhuttiin moottoritiestä?

nimim. 4,8 l. / 100 km sekalaisessa ajossa.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jönsson kirjoitti:
HopeinenQ kirjoitti:
TTi kirjoitti: Joo, ja hiukan ihmetyttää, miksi hankkia 3-litrainen diesel ajaakseen tasaista yhdeksääkymppiä matka-ajoa?
Ja mä en ole vielä kohdannut edes yhtään BMW kuljettajaa, joka ajaisi esimerkiksi moottoritiellä yhdeksääkymppiä. :lol:
Missä tuossa puhuttiin moottoritiestä?

nimim. 4,8 l. / 100 km sekalaisessa ajossa.
No ei missään. Siksi siinä olikin esimerkiksi. Ja kyllähän mäkin olen saanut ajotietokoneen näyttämään lukemaa 4.2 ajettaessa 90km/h.

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

Itsellä on ollut 2.2 kaksi ja puoli vuotta enkä kuvailisi sitä mitenkään mitäänsanomattomaksi - päinvastoin erittäin mukava ajaa ja välillä leikkiäkin jos hieman pääsisi lapsettamaan ;)

"Olen ajanut kaikilla koneilla 159:llä tai sitten Breralla ja tuo 2,2-litrainen bensakone on kaikessa luotettavudessaan oikeastaan aika mitäänsanomaton kone. Ajelin itse aiemmin yli 8 vuotta kahdella 2,4-koneisella Kappalla, jonka moottori hakkaa kyllä tuon 2,2:n joka suhteessa.

Uusi 1750 on toki parasta, mitä Alfalla ja Fiat-konsernilla on juuri nyt tarjota, mutta jos siihen ei rahkeet riitä, suosittelen pikkuriisseliä. Vitosdieselissä on kyllä voimaa yli kylän ja mainiot soundit, itsekin mietin sitä pitkään.

BTW: manuaalivaihteisessa 159:ssä on kytkinpolkimen pitkäliikkeisyys jonkinmoinen ongelma, ainakin itselleni. Vaikka joku voi väittää, ettei tomattii istu Alfaan, suosittelen silti.[/quote]"

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Lauantaina se sitten hankittiin. Eli 159 SW 2,2 bensakoneella. Sisusta on vaalea, joka on livenä paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Oikeastaan olen tyytyväinen siihen, ettei se ollutkaan tummalla sisustalla :D

Sen verran ehti viikonlopun aikana ajamaan, että jotain sanottavaakin löytyi: kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa ottaa pikkuisen vastaan noin puolessa välissä vapaalta ylös työnnettäessä. Onko tämä ominaista vai viedäänkö auto takaisin/korjattavaksi?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

sama täällä, rusahdus tuntuu kakkoselta kolmoselta..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

himik
Viestit: 61
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Fiat Stilo 1.4 2D
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

Täällä myös ahistaa hieman kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa.
Itse olen tuota ihmetellyt elokuusta saakka kun auton hankin.
Normaalia?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei ahdista, työntää vaan avokämmellä ylöspäin niin loksahtaa kolmonen.
Kylmänä ei kannata repiä, etenkään kakkosta.

Eihän toi laatikko mikään nopea ole, eli jos nopeasti yrittää, tuloksena voi olla heikompi suoritus kuin hieman rennommin.

Jos kytkin ei ole kunnolla pohjassa, niin saattaa hylkiä vaihteita ja pompata takaisin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Aika tyypillistä tuntuu olevan. Link 159-clutch-clunk

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Laku kirjoitti:Ei ahdista, työntää vaan avokämmellä ylöspäin niin loksahtaa kolmonen.
Kylmänä ei kannata repiä, etenkään kakkosta.

Eihän toi laatikko mikään nopea ole, eli jos nopeasti yrittää, tuloksena voi olla heikompi suoritus kuin hieman rennommin.

Jos kytkin ei ole kunnolla pohjassa, niin saattaa hylkiä vaihteita ja pompata takaisin.
Normaalissa kiihdytyksessä tekee tuota.
Nopeasta vaihtamisesta ei myöskään ole kyse vaan rauhallisin elein suoritettu vaihto. Ei pomppaa taaksepäin, mutta pieni vastustus tuntuu puolessa välissä liikettä. Muilla vaihteilla tuota ei tule.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Selvästi heikempi aski kuin 156 v6:ssa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

noose kirjoitti:Kyselempä täällä:
Vähän on harkittu käyttiksen vaihtoa ja 159 kiinnostaisi.
1. Yltääkö ~165cm pitkä vaimo ajamaan tuollaisella?
2. Bensa vai diesel? Ajoa tulee ~100km päivässä, mutta nyt kun on menossa neljäs talvi dieselillä niin alkaa taas kaivata lämpöä kabiiniin nopeammin. Bensa vehjes kuluttaa tietty enempi, mutta vero on pienempi ja hankintahinta selvästi halvempi.
3. Mitä kannattaa tarkistaa koeajolla?
1. kyllä tuo 157cm parempi puolisko yltää ihan kivasti ajaa
2. diesel... tuolla 100 euroa/tankki/viikko menolla maksais muutamatkin käyttövoimaverot. Tosin itsellänihän on tuo 3.2 Q4 automaagi
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Backstroker kirjoitti:sama täällä, rusahdus tuntuu kakkoselta kolmoselta..
Sama vika, rusahtelee ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa.

Avatar
MKT
Viestit: 685
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

alfista kirjoitti:Sama vika, rusahtelee ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa.
Näin tekee täälläkin. Tosi vaikeaa kiihdyttää sujuvasti.

Tässä on vielä sellainen "hauska" ominaisuus että tasakaasulta kun nostaa nopeasti jalan kaasulta niin tuntuu selvä kolahdus/tumpsaus voimansiirrosta. Tuntuisi kuuluvan jostain etuperän tienoilta. Kaikki kyllä näyttäisi olevan kunnossa ääntä lukuunottamatta, jonkinlainen välys tuossa tuntuu mutten tiedä onko se normaalia suurempi. Olen alkanut jo epäilemään moottorin taikka voimansiirron tuentaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei kellään sattuis kuvia löytyyn tosta 159 kytkimestä, on kait aika erikoinen paketti.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

Osaakos kukaan nyt sanoa onko tuo kolmosen hangoittelu hyväksyttävä ominaisuus vai onko laatikko kehnossa kunnossa -> kaupan purku tai laatikon korjaus?

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Olin vähän vaihtamassa autoa, mutta ei kelvannu alfa oikein millään vaihdossa, kun oli edellisestä 159 vaihtoautosta hajonnu kuulemma manuaali aski, jonka olivat joutuneet korjaamaan. Mulla siis automaatti, eikä auttanut selitys ettei japanilainen Aisin hajoa millään kun kestää volvo xc90 300hv kanssakin...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

ja eikun tilamaan aikaa hammastangon vaihtoon... Vuotaa oikealta ja kestihän se jopa 10 tkm nipussa. Mittarissa 65 tkm. Mistä huomasin: kosteasta suojasta ja siitä, että pumppu alkoi kurnuttaa käynnistämisen jälkeen :mrgreen: Huomasin alkavaa kosteutta suojassa syksyllä renkaiden vaihdon yhteydessä :(
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

himik
Viestit: 61
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Fiat Stilo 1.4 2D
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

Mikähän voisi olla vikana kun tankatessa alkaa tankkauspistooli katkomaan, aivan kuin tankki olisi täynnä ja tankkaus täytyy hoitaa liruttelemalla. Onko jossain joku huohotus mahdollisesti tukosssa?

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

minulla tehnyt pari kertaa samoin, auttaa kun kääntää pistoolin vinoon oikealle tai vasemmalle..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Tähän hammastanko asiaan viitataten..

Eikö olisi aihetta jo vaatia parempaa ?

meinaan jos hammastanko kestää autossa 10tkm, ei sillä mitään tee..

Mites aivan uudet 159 ? lukeekohan huoltovihkossa valmiiksi : "hammastangon vaihto 10 000km välein" ? :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

gfj-365 kirjoitti:Tähän hammastanko asiaan viitataten..

Eikö olisi aihetta jo vaatia parempaa ?

meinaan jos hammastanko kestää autossa 10tkm, ei sillä mitään tee..

Mites aivan uudet 159 ? lukeekohan huoltovihkossa valmiiksi : "hammastangon vaihto 10 000km välein" ? :mrgreen:
Kai se on jo kestänyt 65 tkm. En usko, että oli vaihdettu 10 tkm sitten...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Viimeiset takuuviikot olis menossa ja viime päivien suojasää paljasti että matkustajan puoleinen takaovi vuotaa vieläkin vettä sisään. Kävin tänään katsastamassa Alfan ja lumet ehtivät siinä sulamaan niin illalla töistä lähtiessä tiivisteen päällä oli reipas jääkerros. puolentoista viikon päästä Deltalle taas katsottavaksi, jokohan neljännellä kerralla tulis kuntoon vai pitääkö ensi kesänä laittaa itse. :roll:

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

himik kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun tankatessa alkaa tankkauspistooli katkomaan, aivan kuin tankki olisi täynnä ja tankkaus täytyy hoitaa liruttelemalla. Onko jossain joku huohotus mahdollisesti tukosssa?
samaa tekee 156, mutta auttaa yleensä tosiaan kun kokeilee vähän eri kulmassa tai eri syvyydestä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3548
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään lähti 159:si maalarille takaovien ja lokasuojien maalaukseen. Kivet ovat hakanneet maalin pois useasta kohdasta, joten laitetaan nyt maali taas kuntoon. Nyt on tilattu myös alkuperäiset kiveniskusuojamuovit Autotalosta about 65e satsi. Toivotaan että maalit pysyy tämän jälkeen.

Saapahan samalla korjautettua pikku naarmut ja kolhut ovista kuntoon.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jukka22
Viestit: 352
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Maalauttamista olen itsekin harkinnut, mutta olisi ollut tonnin homma joten jätin toistaiseksi. Ne alkuperäiset muovit on liian pienet, eivät suojaa riittävästi.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kirkinen kirjoitti:ja eikun tilamaan aikaa hammastangon vaihtoon... Vuotaa oikealta ja kestihän se jopa 10 tkm nipussa. Mittarissa 65 tkm. Mistä huomasin: kosteasta suojasta ja siitä, että pumppu alkoi kurnuttaa käynnistämisen jälkeen :mrgreen: Huomasin alkavaa kosteutta suojassa syksyllä renkaiden vaihdon yhteydessä :(
No nyt sitten alkoi pallottelu, että mikäs takuu on voimassa. Minusta aika selkeästi edelleen 5 vuoden takuu, kun takuun siirto on tehty ja se on edelleen voimassa. Huollonvarauksesta sain kuulla, että autolla on vaihtoautotakuu...

Ja osia ei maassa - toimitusaika väh 2 viikkoa eli auto pois ajossa 2-4 vko - perkele, mitä toimintaa...

Nykyinen maahantuoja ei varmaan korviaan hetkeuta? Onko kellään kokemusta, kuka viime kädessä vastaa tästä 5 vuoden takuusta? Maahantuoja, Delta vai tehdas?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Kaiken järjen mukaanhan se on deltan heiniä koska ovat itse aikoinaan moisen takuun antaneet. Ja mielestäni muillakin tavaroilla täytyy takuut hoitaa vaikka yritys tekisi konkurssin? Ei kai auto tee tässä poikkeusta?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
mattijus
Viestit: 5287
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei tuo voi olla kuluttajan ongelma? Menet sinne, mistä takuu on myönnetty.
VMP

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Kirkinen kirjoitti: Nykyinen maahantuoja ei varmaan korviaan hetkeuta? Onko kellään kokemusta, kuka viime kädessä vastaa tästä 5 vuoden takuusta? Maahantuoja, Delta vai tehdas?
Tehtaalla ja nykyisellä maahantuojalla ei ainakaan ole mitään tekemistä ko. Deltan myöntämän jatketun takuun kanssa, joten jäljelle jää vain Delta

Lukittu