Hyvä ja halpa korjaamo ?
Valvoja: Moderators
Hyvä ja halpa korjaamo ?
Antakaas vinkkejä mikä olisi hyvä ja suhteellisen edullinen korjaamo,jossa
voisi vaihdattaa vetarin(t).
Ei ole itsellä tallia eikä edes aikaa ja tuo 164:n rapina pitäisi saada pois.
En ole edes varma tuleeko se vetareista,se kun ei kuulu aina .
Parhaiten se sisälle erottaa kun on joko 1- tai 2-vaihde päällä ja kierrokset noin 2000prm ja kun kytkimen painaa pohjaan ja antaa rullata niin ääntä ei kuulu.
Saattaahan se tulla laatikostakin
voisi vaihdattaa vetarin(t).
Ei ole itsellä tallia eikä edes aikaa ja tuo 164:n rapina pitäisi saada pois.
En ole edes varma tuleeko se vetareista,se kun ei kuulu aina .
Parhaiten se sisälle erottaa kun on joko 1- tai 2-vaihde päällä ja kierrokset noin 2000prm ja kun kytkimen painaa pohjaan ja antaa rullata niin ääntä ei kuulu.
Saattaahan se tulla laatikostakin
Testausta
Yritin tuossa muutaman tunnin paikallistaa sitä ratinaa,mutta en kyllä keksi mistä se tulee.
Huomioita
- 1 ja 2 vaihteella n 2000rpm se kuuluu selviten ja aika kovana
- Kytkimen painallus pohjaa saa äänen katoamaan.
- Kaasun löysääminen 2000 kierroksesta (vaihde päällä) aiheuttaa lisää rutinaa
- Nopeammassa vaudissa ja isommilla vaihteilla ääni häviää ( tai jää muun melun alle.)
- Ei ole merkitystä ajako suoraan vai renkaat linkussa
- vapaalla ollessa kuuluu myös rapinaa (tosin paljon hiljaisempaa) joka häviää kun kytkimen painaa alas
Tuli tuossa mieleen,että voisiko tuo ääni sittenkin tulla kytkimestä ?
Ääni on tosin aika kova,mutta voisiko paineasetelmassa olla yksi jousi poikki tms.
Kytkin on hieman jäykän oloinen,mutta irrottaa kyllä hyvin.
Olisi ihan hyvä saada vika selville,ennen pajalle vientiä,ettei siellä turhaan vaihdeltaisi kaikkia vetoniveliä ja sitten rutina ei häviäisikään.
Vinkkejä,miten paikallistan vian
Huomioita
- 1 ja 2 vaihteella n 2000rpm se kuuluu selviten ja aika kovana
- Kytkimen painallus pohjaa saa äänen katoamaan.
- Kaasun löysääminen 2000 kierroksesta (vaihde päällä) aiheuttaa lisää rutinaa
- Nopeammassa vaudissa ja isommilla vaihteilla ääni häviää ( tai jää muun melun alle.)
- Ei ole merkitystä ajako suoraan vai renkaat linkussa
- vapaalla ollessa kuuluu myös rapinaa (tosin paljon hiljaisempaa) joka häviää kun kytkimen painaa alas
Tuli tuossa mieleen,että voisiko tuo ääni sittenkin tulla kytkimestä ?
Ääni on tosin aika kova,mutta voisiko paineasetelmassa olla yksi jousi poikki tms.
Kytkin on hieman jäykän oloinen,mutta irrottaa kyllä hyvin.
Olisi ihan hyvä saada vika selville,ennen pajalle vientiä,ettei siellä turhaan vaihdeltaisi kaikkia vetoniveliä ja sitten rutina ei häviäisikään.
Vinkkejä,miten paikallistan vian
Tätyy yrittää päästä nosturille,että pääsee katsomaan vähän tarkemmin.
Tuo ääni on nyt kuulunut puoli vuotta,eikä se ole siitä kasvanut.
Vaikka tuo ääni onkin aika kova,normaali ajossa en sitä itse edes huomaa,kun en paljon Alfalla alle 2000-kierroksen ajele
Tulee muuten 156:eenkin 3 kilometrin päästä 200 tkm täyteen (ja jäi kamera kotiin),mutta
Alfathan on tehty ajamista varten.
Perjantaina olisi huoltoaika sillekkin tilattuna.
Tuo ääni on nyt kuulunut puoli vuotta,eikä se ole siitä kasvanut.
Vaikka tuo ääni onkin aika kova,normaali ajossa en sitä itse edes huomaa,kun en paljon Alfalla alle 2000-kierroksen ajele
Tulee muuten 156:eenkin 3 kilometrin päästä 200 tkm täyteen (ja jäi kamera kotiin),mutta
Alfathan on tehty ajamista varten.
Perjantaina olisi huoltoaika sillekkin tilattuna.
Tuota rajapyykkiähän muistaakseni joku kyseli joissain palstalla, että lötyykö 156:ia, joilla on 200 tkm ajettu ja ovat vielä ajossa. Satutko tietämään mitä kaikkea on matkan varrella hajonnut ja korjattu (normaalit huollot poislukien)?Zenery kirjoitti: Tulee muuten 156:eenkin 3 kilometrin päästä 200 tkm täyteen...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Sen jälkeen kun ostin auton siihen takuuna korjattiin.
- yksi takatukivarsi
-Moottori,eli se kulutti öljyä ja syynä oli katkennut männänrengas
moottori avattiin rengastettiin,hoonattiin ja samalla siihen vaihdettiin muutama laakeri,muutama venttiilin nostajan kuppi,ohjurien kumit,tiivistesarjat ,termostaatti,uusi virta-avain yms(lasku oli 4000 euroa)
-jotain muita pienempiä asioita
Ja on sitä varmaan edellisenkin omistajan aikana korjaitu.
Mutta nyt se tuntuisi taas olevan kunnossa (esim. öljyä ei tarvitse 10000 km aikana lisäillä),kun päivityskierros on tehty.
Kori ja sisusta on mielestäni noin paljon ajetuksi autoksi hyvässä kunnossa,mm penkkien kankaat täysin ehjät jne.
- yksi takatukivarsi
-Moottori,eli se kulutti öljyä ja syynä oli katkennut männänrengas
moottori avattiin rengastettiin,hoonattiin ja samalla siihen vaihdettiin muutama laakeri,muutama venttiilin nostajan kuppi,ohjurien kumit,tiivistesarjat ,termostaatti,uusi virta-avain yms(lasku oli 4000 euroa)
-jotain muita pienempiä asioita
Ja on sitä varmaan edellisenkin omistajan aikana korjaitu.
Mutta nyt se tuntuisi taas olevan kunnossa (esim. öljyä ei tarvitse 10000 km aikana lisäillä),kun päivityskierros on tehty.
Kori ja sisusta on mielestäni noin paljon ajetuksi autoksi hyvässä kunnossa,mm penkkien kankaat täysin ehjät jne.
Itse itseäni lainatenZenery kirjoitti: Tulee muuten 156:eenkin 3 kilometrin päästä 200 tkm täyteen (ja jäi kamera kotiin),mutta
Alfathan on tehty ajamista varten.
Perjantaina olisi huoltoaika sillekkin tilattuna.
Hain juuri auton huollosta ja tuli ihan hyvä viikonloppufiilis kun autosta ei löytynyt mitään korjattavaa
ai oulussa osataan kans..90 kirjoitti:hyvä homma kun eivät saaneet lisää vikoja aikaiseksi...Zenery kirjoitti: Käytin ja sehän tässä ihmetyttääkin,kun mitään ei löytynyt
oulun deltassa kun eivät osaa mitään edes tehdä...puoli autoa rakennettiin uusiksi ennenkuin vika poistui ja laskukin oli sitten sen mukainen...
kouvolan deltassa vaihdettiin lambda nykimisen takia, kuulema asentaja koeajoi sen, ja kunnossa on. hyvä, mutta sen jälkeen rupes heti lämmöt heilumaan 70-90 asteen välillä. en ole oikein saanut muuta selvää, kuin että isolla suoralla lämmöt on kurissa, mutta kaupungissa eikun hissaa...
nyt on budjetti vaihteeksi limitissä, ei sinne uskalla mennä sanomaan ees päivää..prkl - laskuttaa vielä siitäkin. hoidetaankohan siellä asentajien työllisyys jotenkin kummasti *miettii kitkeränä*
Tuo on 156:ssa ihan normaalia käyttäytymistä. Joten ei kannata huolestua.salmiakki kirjoitti:kouvolan deltassa vaihdettiin lambda nykimisen takia, kuulema asentaja koeajoi sen, ja kunnossa on. hyvä, mutta sen jälkeen rupes heti lämmöt heilumaan 70-90 asteen välillä. en ole oikein saanut muuta selvää, kuin että isolla suoralla lämmöt on kurissa, mutta kaupungissa eikun hissaa...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- 90
- Viestit: 8051
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
salmiakki kirjoitti: ai oulussa osataan kans..
kouvolan deltassa vaihdettiin lambda nykimisen takia, kuulema asentaja koeajoi sen, ja kunnossa on. hyvä, mutta sen jälkeen rupes heti lämmöt heilumaan 70-90 asteen välillä. en ole oikein saanut muuta selvää, kuin että isolla suoralla lämmöt on kurissa, mutta kaupungissa eikun hissaa...
nyt on budjetti vaihteeksi limitissä, ei sinne uskalla mennä sanomaan ees päivää..prkl - laskuttaa vielä siitäkin. hoidetaankohan siellä asentajien työllisyys jotenkin kummasti *miettii kitkeränä*
kuullostaa pikkasen liiankin tutulta....
on se kyllä kumma kun merkkiliike ei tosiaankaan tunnu merkki- liikkeeltä...
no onneksi on oppinut jo tässä vaiheessa itse tekemään jo suurimman osan noista remonteista ja kyllähän niitä alfoissa piisaa, ainakin vanhemmissa... :)ja lisäksi säästyy melko pitkä penni...
No on eroa liikkeessä ja liikkeessä... menin sanomaan viedessäni alfaa siihen lambdan vaihtoon, että voisitteks vaihtaa ajovalopolttimon samalla kun näyttäis olevan pimeenä. niin kyllähän ne vaihtoi sen, ja lisäs laskuun siitä hommasta yli 20 euroo HEHE... polttimo + työtä ½tuntia.tv kirjoitti:Yhdyn edelliseen puhujaan, miellyttävää palvelua saanut Konalan Deltalla. Pari kertaa kun on käynyt näyttämässä autoa pikaisesti niin homma on sujunut ihan ilmaiseksi.
Sainpahan hyvän opetuksen siitä, ettei Kouvolassa ainakaan pyritä palvelemaan asiakasta, vaan pikemminkin lypsetään, minkä keretään.
Nooo.. joskohan tosta ottais opiks, muttei esimerkiks ja koittais hoitaa Konalan Deltassa Alfaansa niin paljon, kun pystyy.
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...
La mia cara Alfa...