159 JTD hajosi
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Ei tuota puhdittomuuttakaan tarvitse jäädä arvuuttelemaan. Ajaa Nikuselle tai ammattikorkean autolabraan dynamometrille. Jos ei ole kaikki konit ja väännöt tallessa n. 5% tarkkuudella niin eiku takasin pajalle. Itse olen käyttänyt Nikusella, maksoi muistaakseni jonku 65€.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Dodii.
Wetteri oli saanu koodit luettua ja pikkasen tyyppailtuakin. Turbosta joku lämpösensori paskana. Ei tietoa onko kotimaassa kun maahantuojan systeemit on allaalla.
Lisäksi hassua sirinää autossa oli aiheuttanu joku irtijätetty vetopään(?) ruuvijuttu. Jäi pikkusen epäselväksi että mikä jäi auki kun hommailin samalla muuta.
Eli mariia jää taas pajalle ja seuraava arpomisaika on 11.4. Huoh.
Wetteri oli saanu koodit luettua ja pikkasen tyyppailtuakin. Turbosta joku lämpösensori paskana. Ei tietoa onko kotimaassa kun maahantuojan systeemit on allaalla.
Lisäksi hassua sirinää autossa oli aiheuttanu joku irtijätetty vetopään(?) ruuvijuttu. Jäi pikkusen epäselväksi että mikä jäi auki kun hommailin samalla muuta.
Eli mariia jää taas pajalle ja seuraava arpomisaika on 11.4. Huoh.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Elikkäs ilmeisesti ALD on pistänyt painetta Wetterin suuntaan sillä sain auton hetkeksi takaisin jo tänään, vaikka koko laitoksen piti päästä pukille vasta 11.4.
Eli tosiaan auto oli ajossa vain hetken ja noin 100m. Ehdin juuri siirtää räleet vuokra-autosta Mariian ja käynnistää se uudelleen kun "Check Engine" valo syttyi uusiksi.
Oli muuten jonkinverran hajonneen oloisia huoltomiehiä. Saapas nähdä kuinka kauan tätä jatkuu ennenkuin ne käyvät koko koneen lävitte tai hommaavat Fiatin koneista ulkopuolista osaamista.
Eli tosiaan auto oli ajossa vain hetken ja noin 100m. Ehdin juuri siirtää räleet vuokra-autosta Mariian ja käynnistää se uudelleen kun "Check Engine" valo syttyi uusiksi.
Oli muuten jonkinverran hajonneen oloisia huoltomiehiä. Saapas nähdä kuinka kauan tätä jatkuu ennenkuin ne käyvät koko koneen lävitte tai hommaavat Fiatin koneista ulkopuolista osaamista.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
^On asia vireillä. Toisaalta kun ei tuu kilsoja niin ei maksa mitään. Lopussa noi kilsat anyways tasataan ja vuokra-autoihin oon paukuttanu jotain 8k tälle vuotta .
Tuli soitto äsken Wetteriltä, että Alfa on tsekattu. Flektissä oli ollu jotain häikkää. Nyt pitäs olla bueno. Ihan kaks koeajolenkkiä olivat tehneet .
Tuli soitto äsken Wetteriltä, että Alfa on tsekattu. Flektissä oli ollu jotain häikkää. Nyt pitäs olla bueno. Ihan kaks koeajolenkkiä olivat tehneet .
-Matti-
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Pyydä niitä käymään dynolla esim. Nikusella ennen kuin otat auton vastaan. Saattaa säästyä tavaroiden siirtämisen vaiva vuokra-autosta ja takaisin.Matti_S kirjoitti:^On asia vireillä. Toisaalta kun ei tuu kilsoja niin ei maksa mitään. Lopussa noi kilsat anyways tasataan ja vuokra-autoihin oon paukuttanu jotain 8k tälle vuotta .
Tuli soitto äsken Wetteriltä, että Alfa on tsekattu. Flektissä oli ollu jotain häikkää. Nyt pitäs olla bueno. Ihan kaks koeajolenkkiä olivat tehneet .
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
En usko että wetteri suostuu käyttää tuota ulkopuolisilla lafkoilla. Sitäpaitti onko niillä edes tietoa paljonko renkaille pitäs tulla? Tuo 110hw & 320Nm on kuitenkin nimellistehot, ei käsittääkseni renkaille tuleva.onefromnorth kirjoitti: Pyydä niitä käymään dynolla esim. Nikusella ennen kuin otat auton vastaan. Saattaa säästyä tavaroiden siirtämisen vaiva vuokra-autosta ja takaisin.
Meiti ajelee tuolla taas kunnes se laukeaa tai soppari loppuu/lopetetaan. Mutta seuraava auto tulee olemaan näillä näkymin Subaru Legacy. Ehkä kakkosautoksi jossain välissä tuollanen uuskorinen Spyderi saksasta bensakoneella.
-Matti-
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Pointti olikin enempi siinä että rasitettaessa mahdolliset piilevät viat tulevat esiin. Ja jos tehoja ja vääntöjä vaikkapa vain puolet nimellisestä, ei sinun tarvitse tehdä jälleen yhtä kojeajoa ja jäädä mahdollisesti tienpäälle taas.Matti_S kirjoitti:En usko että wetteri suostuu käyttää tuota ulkopuolisilla lafkoilla. Sitäpaitti onko niillä edes tietoa paljonko renkaille pitäs tulla? Tuo 110hw & 320Nm on kuitenkin nimellistehot, ei käsittääkseni renkaille tuleva.onefromnorth kirjoitti: Pyydä niitä käymään dynolla esim. Nikusella ennen kuin otat auton vastaan. Saattaa säästyä tavaroiden siirtämisen vaiva vuokra-autosta ja takaisin.
Meiti ajelee tuolla taas kunnes se laukeaa tai soppari loppuu/lopetetaan. Mutta seuraava auto tulee olemaan näillä näkymin Subaru Legacy. Ehkä kakkosautoksi jossain välissä tuollanen uuskorinen Spyderi saksasta bensakoneella.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Äh. Liikaa säätöä ja en usko että ne silti siihen hevin rupeaa. Ja kuten sanottu, kun saa aina suoraan vuokra-auton alle jopa reissussa, niin ei kamalasti jaksa säätää. Varsinkin kun nyt on pari hiljasempaa vloppua (mursin varpaan), niin voipi rauhassa tyyppailla tuota.
Ja ompahan kahvipöytäkeskustelun aihetta kun nauretaan wetterille.
Ja ompahan kahvipöytäkeskustelun aihetta kun nauretaan wetterille.
-Matti-
- Janne
- Viestit: 2132
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 2x75, Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Mitä nauramista tuossa Wetterin suhteen on? Kyllä asiallisemmatkin puljut on yksinkertaisemmissakin hommissa kusseet työt aika huolella.
Ymmärtääkseni tuohon on tehty aika paljon duunia, jolloin tod. näköisyys että joku piuha on irti jne on isompi. Vaihto-osatkin tulee mistä sattuu, millon sattuu ja aika on vaikea määritellä. Itsekin odottelin aikoinaan Deltasta jarrulevyjä 156:een 1,5kk
Sitten taas auto oli tuossa alkuvuodesta pajalla 3 viikkoa öljynvaihdossa
Ymmärtääkseni tuohon on tehty aika paljon duunia, jolloin tod. näköisyys että joku piuha on irti jne on isompi. Vaihto-osatkin tulee mistä sattuu, millon sattuu ja aika on vaikea määritellä. Itsekin odottelin aikoinaan Deltasta jarrulevyjä 156:een 1,5kk
Sitten taas auto oli tuossa alkuvuodesta pajalla 3 viikkoa öljynvaihdossa
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Se dynossa käynti on helpompaa kuin katsastaminen, viet auton sinne, pyydät dynolapun ja juot kahvit välissä. Käytkö jos kerätään kolehti? Sitten sitä vasta olisi porukalla nauramista wetterille kun olis paperilla että korjatusta autosta puuttuu esim 20% tehoista. Eikä tulisi välttämättä ainakaan foorumilaiselle kiertoon vahingossa...
Ja se dyno ottaa vastaan eri parametreja joilla automaatillekin saadaan aika tarkka tulos, manuaalille ihan mitattu häviö joka määritetään rullausvaiheessa.
Ja se dyno ottaa vastaan eri parametreja joilla automaatillekin saadaan aika tarkka tulos, manuaalille ihan mitattu häviö joka määritetään rullausvaiheessa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Se tuntuu varsin pirteälle nyt. En usko että niitä poneja on karussa enää. Ennen tuota sensorin vaihtoa tilanne oli eri. Ja muutenkin olen pikkusen skeptinen tuon testin hyödyllisyydestä kun ei ole verrokkikäyrää.JiiTeeÄssä kirjoitti:Se dynossa käynti on helpompaa kuin katsastaminen, viet auton sinne, pyydät dynolapun ja juot kahvit välissä. Käytkö jos kerätään kolehti? Sitten sitä vasta olisi porukalla nauramista wetterille kun olis paperilla että korjatusta autosta puuttuu esim 20% tehoista. Eikä tulisi välttämättä ainakaan foorumilaiselle kiertoon vahingossa...
Ja se dyno ottaa vastaan eri parametreja joilla automaatillekin saadaan aika tarkka tulos, manuaalille ihan mitattu häviö joka määritetään rullausvaiheessa.
Anyho jos tuo on kasassa vielä syksyllä, niin se lienee hyvä todiste, että korjaus onnistui. Kilsoja tulee kuitenkin vielä parikymmentä tonttua.
Mutta en siltikään suosittelisi juuri tuota yksilöä kellekkään. Se on ottanut sen verran pohjaosumaa (jotka on toki korjattu), käynyt kahdesti naarmunpoistossa + maalattavana, kylmäkäynnistelty huolella ja poljettu todella huolella.
Lisäbonarina tonnikalan hajun saanti sisustuksesta voi olla myös hauskaa (kyllä, takakontissa on punkattu ja kokattu muutama kerta).
-Matti-
Eli kyllä se syyllinen auton/autojen ongelmiin löytyy kyllä 99 % aina kuskinjakkaran takaa... Tarina kertoo jo KAIKEN.Matti_S kirjoitti:
Anyho jos tuo on kasassa vielä syksyllä, niin se lienee hyvä todiste, että korjaus onnistui. Kilsoja tulee kuitenkin vielä parikymmentä tonttua.
Mutta en siltikään suosittelisi juuri tuota yksilöä kellekkään. Se on ottanut sen verran pohjaosumaa (jotka on toki korjattu), käynyt kahdesti naarmunpoistossa + maalattavana, kylmäkäynnistelty huolella ja poljettu todella huolella.
Lisäbonarina tonnikalan hajun saanti sisustuksesta voi olla myös hauskaa (kyllä, takakontissa on punkattu ja kokattu muutama kerta).
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
...paitsi että EI MITÄÄN.Riccardo kirjoitti:Eli kyllä se syyllinen auton/autojen ongelmiin löytyy kyllä 99 % aina kuskinjakkaran takaa... Tarina kertoo jo KAIKEN.
Kyllä se joka liisaria alkaa pitämään kuin kukkaa kämmenellä, on se suurin hölmö. Ei 159 jtd ole nyt sentään mikään tuleva legenda, jonka hyysääminen on mikään itseisarvo. Liisari otetaan huolettomien kilometrien vuoksi ja that's it. Jos se porsii noin totaalisesti eikä huoltokaan pelaa, niin sylettäähän se.
Minä tiedän työkaverin joka hinautti viime talvena firman parkkihallista liisari Volvon pariin otteeseen koska webasto oli tyhjentänyt akun. Ei se ole liisaajaan vastuulla miettiä miksei Volvon akkuvahti toimi tai missä on akkukaapelit.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Komppaa yllä olevaa. Jos otat liisriauton, otat sen työkaluksi, et miksikään harrastepeliksi. Lisäksi maksat siitä joka kuukausi niin paljon, että se kattaa kahden vuoden aikana tapahtuvan uuden auton arvonalenemisen muiden kustannusten lisäksi (eli noin 1/3- puolet auton arvosta). On kai luonnollista, ettei auto ole uuden veroinen 2v kuluttua, jos siitä tarvitsee maksaakaan enää uudella ostajalla max 2/3 uuden hinnasta.
Eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos ostat itselle ja aiot itse jäälleenmyynnin suorittaa, niin on ehkä fiksua pitää auto mahd hyvin. Jos otat liisarin ja maksat siitä sievoisen summan joka kuukausi, niin auto on tod näk työkalu ja kohtelu on sen mukaista.
Eli rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos ostat itselle ja aiot itse jäälleenmyynnin suorittaa, niin on ehkä fiksua pitää auto mahd hyvin. Jos otat liisarin ja maksat siitä sievoisen summan joka kuukausi, niin auto on tod näk työkalu ja kohtelu on sen mukaista.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Meikäläiselle on tulossa ensimmäinen liisari koskaan, juurikin tämä topicin mukainen auto, tosin sedanina ja mopoviritteisenä. Pienellä kauhulla olen seurannut tätä tarinaa. Tosin edellisten 159:ien kanssa korjaamokäynnit tuli tutuiksi, nyt niistä ei vaan tarvitse maksaa, eikä kinuta sijaisautoa. Muut hoitaa, ainakin toivottavasti. Mielenkiinnolla odotan.
Se että miten tulen 159:ä pitämään, niin tuskin ainakaan ehdoin tahdoin sitä tulee rikottua ja räyhättyä. Normaalia, kovaa käyttöä ja ajoa vaan. Harjapesua tulee käytettyä aivan varmasti, samoin lumiharjaa. Käyttöönhän nämä on tarkoitettu, muttei väkisin rikottaviksi. Toinen asia olisi jos kyseessä olisi Mase QP tai muu vastaava tulevaisuuden klassikko.
Se että miten tulen 159:ä pitämään, niin tuskin ainakaan ehdoin tahdoin sitä tulee rikottua ja räyhättyä. Normaalia, kovaa käyttöä ja ajoa vaan. Harjapesua tulee käytettyä aivan varmasti, samoin lumiharjaa. Käyttöönhän nämä on tarkoitettu, muttei väkisin rikottaviksi. Toinen asia olisi jos kyseessä olisi Mase QP tai muu vastaava tulevaisuuden klassikko.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Juurikin näin.
Hommasin tuon tyylikkääksi käyttöpeliksi jolla on miellyttävä ajaa pitkää siivua. Valitettavasti se on vaan joutunut paikkoihin joissa suurin osa kanssa-autoilijoista liikkuu maasturilla. Enkä minä tahallani ole sitä kylmäkäynnistellyt. Duunissa sitä ei tahdo saada narun nokkaan ja vielä vähemmän pusikossa.
Ja kuten sanottu, pikku dieselillä varustettu karvalakki 159 tuskin on tulevaisuuden klassikko. Bensa v6, brera ja tuo nykyinen spyder niinkin.
Kävin tyyppaamassa eilen Subaru Foresterin, mutta siitä juttua lisää tuolla sekalaisessa koeajoketjussa.
Hommasin tuon tyylikkääksi käyttöpeliksi jolla on miellyttävä ajaa pitkää siivua. Valitettavasti se on vaan joutunut paikkoihin joissa suurin osa kanssa-autoilijoista liikkuu maasturilla. Enkä minä tahallani ole sitä kylmäkäynnistellyt. Duunissa sitä ei tahdo saada narun nokkaan ja vielä vähemmän pusikossa.
Ja kuten sanottu, pikku dieselillä varustettu karvalakki 159 tuskin on tulevaisuuden klassikko. Bensa v6, brera ja tuo nykyinen spyder niinkin.
Kävin tyyppaamassa eilen Subaru Foresterin, mutta siitä juttua lisää tuolla sekalaisessa koeajoketjussa.
-Matti-
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Siellä se vielä köllii.
Wettwrin aiemmin irti jättämä flekti oli hajonnut ja se oli aiheuttanut vikailmon. Deltasta soittivat viime viikolla ja meinasivat että rääkkäävät autoa että jos se antaisi muita ilmoja. Flektiä oletettavasti ei ole varastossa joten saan auton kun saan. Ainakaan mulle ei kerrottu mitään aikatauluista.
Sinällään tämä herätti huomattavasti enemmän luottamusta kuin wetterin toiminta, mutta voi hyvä sylvi tuota Deltan asiakaspalvelua. Eikä noi myyjätkään ainakaan mitään liian innokkaita oo. Kävin 4:ssä uudessa autossa sisällä, mittailin mitan kanssa takapakseja ja tuijjasin myös vanhempia, eikä kukaan edes kysynyt että tarvinko apua.
Anyho vuokraräiskä pääsee taas ajoon parin tonnin matkalle, joten voin mä odottaa ens viikkoonkin .
Wettwrin aiemmin irti jättämä flekti oli hajonnut ja se oli aiheuttanut vikailmon. Deltasta soittivat viime viikolla ja meinasivat että rääkkäävät autoa että jos se antaisi muita ilmoja. Flektiä oletettavasti ei ole varastossa joten saan auton kun saan. Ainakaan mulle ei kerrottu mitään aikatauluista.
Sinällään tämä herätti huomattavasti enemmän luottamusta kuin wetterin toiminta, mutta voi hyvä sylvi tuota Deltan asiakaspalvelua. Eikä noi myyjätkään ainakaan mitään liian innokkaita oo. Kävin 4:ssä uudessa autossa sisällä, mittailin mitan kanssa takapakseja ja tuijjasin myös vanhempia, eikä kukaan edes kysynyt että tarvinko apua.
Anyho vuokraräiskä pääsee taas ajoon parin tonnin matkalle, joten voin mä odottaa ens viikkoonkin .
-Matti-
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
25 vuoden aikana olen oululaisissa autoliikkeissä käynyt aina silloin tällöin. En muista että koskaan olisi autonmyyjä oma-aloitteisesti tullut puhuttelemaan. Aina on pitänyt itse etsiä itse käsiin. Muilta paikkakunnilta ei kokemusta asiasta. Jotkut asiat ei tässä maailmassa muutu...Matti_S kirjoitti:Eikä noi myyjätkään ainakaan mitään liian innokkaita oo. Kävin 4:ssä uudessa autossa sisällä, mittailin mitan kanssa takapakseja ja tuijjasin myös vanhempia, eikä kukaan edes kysynyt että tarvinko apua.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Dodii. Nyt olis Mariia takas kainalossa. Olivat vaihtaneet myös jonku johtosarjan ja antaneet autolle kenkää. Dude meinas, että seuraava steppi on käydä koko johdotus lävitte jos vielä temppuilee.
Mutta hyvältä tyttö tuntui taas kun sillä pääsi ajamaan. Ja haisikin paremmalle kuin V50 joka ehkä pääsi pikkusen "käymään" tuossa pääsiäisreissun aikana . Ja jospas se olis tässä tältä erää tää vuokra-autolla ajaminen. jotain 12k~huitteissa noita kilsoja tais tulla pommitettuakin.
Tosin tänään Alfa jäi parkkiin kun tuli juotua eilen ehkä pari liikaa ja piti tulla duuniin pyörällä .
Mutta hyvältä tyttö tuntui taas kun sillä pääsi ajamaan. Ja haisikin paremmalle kuin V50 joka ehkä pääsi pikkusen "käymään" tuossa pääsiäisreissun aikana . Ja jospas se olis tässä tältä erää tää vuokra-autolla ajaminen. jotain 12k~huitteissa noita kilsoja tais tulla pommitettuakin.
Tosin tänään Alfa jäi parkkiin kun tuli juotua eilen ehkä pari liikaa ja piti tulla duuniin pyörällä .
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Doddii. Nyt on eka vajaa 1000km lenkki käyty piipahtamassa Mariialla ja poislukien nastojen jumalaton möykkä (aika rengasliikkeeseen vasta huomenna), niin mukavasti lenkki taittu. Ai että on mukava vaihteeksi kurvata Alfalla.
Aina startatessa auto tuprauttaa savupilven. Kun muuten auto tuntuu normaalia puhdikkaammalata (+ alavääntö on hyvin kuosissa) niin olisiko käynyt niin että Delta olis ohittanut osittain EGR:t ja muut härpättimet? Ei toi aiemmin noin toiminut ja mitä brittifoorumeita oon lukenut, niin juurikin tuo toimenpide ilmenee tuohon tapaan.
Aina startatessa auto tuprauttaa savupilven. Kun muuten auto tuntuu normaalia puhdikkaammalata (+ alavääntö on hyvin kuosissa) niin olisiko käynyt niin että Delta olis ohittanut osittain EGR:t ja muut härpättimet? Ei toi aiemmin noin toiminut ja mitä brittifoorumeita oon lukenut, niin juurikin tuo toimenpide ilmenee tuohon tapaan.
-Matti-