156 ohjaustehostin & öljypohjan huollon/vaihdon jälkeen.
Valvoja: Moderators
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
156 ohjaustehostin & öljypohjan huollon/vaihdon jälkeen.
Ohjaustehostin naukuu kääntäessä ohjauspyörää yhä mutta on todella jäykkä kääntää oik/vas. ratti kääntyy hieman, sitten "leikkaa kiinni", ja pikkuhiljaa antaa myöden. Palautuu samalla tavalla.
Rempassa havaittu tehostimenletkun klemmarin pettäneen jonka takia imenyt ilmaa. Se uusittu joten tälläkertaa ei öljyt vaahtoa pihalle täyttöastiasta.
Onko järjestelmässä ilmaa mahdollisesti joka aiheuttaa tuon ja jos niin löytyykö sieltä ilmausruuvia tms?
Toinen.
Auto täristää nyt ihan kauheasti kun ajetaan alle 100km/h nopeuksia. Pikatietä pitkin pääsin sillä töihin, mutta taajama-ajoa ei sitten millään.
Eli voisiko siinä monttuunajo rytäkässä ollut voinut vetonivel/aluvanne vaurioitua?
Rempassa havaittu tehostimenletkun klemmarin pettäneen jonka takia imenyt ilmaa. Se uusittu joten tälläkertaa ei öljyt vaahtoa pihalle täyttöastiasta.
Onko järjestelmässä ilmaa mahdollisesti joka aiheuttaa tuon ja jos niin löytyykö sieltä ilmausruuvia tms?
Toinen.
Auto täristää nyt ihan kauheasti kun ajetaan alle 100km/h nopeuksia. Pikatietä pitkin pääsin sillä töihin, mutta taajama-ajoa ei sitten millään.
Eli voisiko siinä monttuunajo rytäkässä ollut voinut vetonivel/aluvanne vaurioitua?
- Finest
- Viestit: 3237
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tehostimen öljyt kun vaihdoin niin ei sitä tarvinnut mitenkään ilmata.
Voisiko vikaa yrittää paikallistaa renkaaseen/vanteeseen vaihtamalla sen paikkaa esim. taakse? Ilmainen kokeilu olisi.
Sitten ehkä rengasliikkeeseen tasapainotukseen, niin saa varmuuden vanteen suhteen, jos ei perstuntuma paljasta.
Voisiko vikaa yrittää paikallistaa renkaaseen/vanteeseen vaihtamalla sen paikkaa esim. taakse? Ilmainen kokeilu olisi.
Sitten ehkä rengasliikkeeseen tasapainotukseen, niin saa varmuuden vanteen suhteen, jos ei perstuntuma paljasta.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?
Toiseen: Kyllä
Toiseen: Kyllä

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Tämä selvinnee viikonlopun aikana kun vaihdan kesärenkaat alleFinest kirjoitti:Tehostimen öljyt kun vaihdoin niin ei sitä tarvinnut mitenkään ilmata.
Voisiko vikaa yrittää paikallistaa renkaaseen/vanteeseen vaihtamalla sen paikkaa esim. taakse? Ilmainen kokeilu olisi.
Sitten ehkä rengasliikkeeseen tasapainotukseen, niin saa varmuuden vanteen suhteen, jos ei perstuntuma paljasta.

Sain vain ristiriitaisia mielipiteitä kun toinen sanoo että vetonivel menisi ennen vannetta ja toinen vannoo vanteen nimeen.. tiedä heitä.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Tätä voisikin yrittää vieläpä kun se ei enää paljoa maksaDaViega kirjoitti:Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?
Toiseen: Kyllä

Uudet litkut on max-asti mutta en ole tarkastanut itse öljyä. Ajon jälkeen senverran raotin konepeltiä, tarkastaakseni ettei ole enää vaahdonnut ulos. Eli vaikuttaisi siltä että ainakin pysyy järjestelmässä sisällä.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Juurikin ilmeisesti tästä letkusta oli klemmi löystynyt.Mandeprkl kirjoitti:Kannattaa myös seurata auton alta letkuja että ei ole taittunut. Omassa teki öljynsuodattimen vaihdon jälkeen sitä että rupesi lämpöisenä ohjaustehostin huutamaan. Syy oli suodattimen vieressä kulkevat letkut jotka oli taittunut ylhäältä liikaa eikä tehostinöljy päässyt kunnolla virtaamaan.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Tämähän menetelmä muuten näin toisena kokeilupäivänä toimiDaViega kirjoitti:Öljyä säiliöön ja sitten moottori käynissä käännät rattia hitaasti päästä päähän, tietenkään ei haittaisi jos olisi keula ilmassa ja pääsisi myös nopeasti kääntämään. samalla pitä seurata, että säiliössä on öljyä, onko muuten öljyn seassa kuplia?
Toiseen: Kyllä

Otti se aikansa että alkoi säiliössä öljyä näkymään, kun pullollisen sinne sain menemään..
Ei sitten muuta kuin miettimään renkaidenvaihdon jälkeen täristystä ja sitä kun ensimmäistäkertaa auton tehot ovat tipotiessään.. kierrokset jurnuttaa mukavasti 900 paikkeilla ja pakoputki paukkuu.. sammuileekin välillä tyhjäkäynnillä.. ykköseltä kakkoselle vaihto ei järin sulava ole mutta kolmosella ajeleekin jo kivasti..
