156 1.9 jtd ja turbon letkut
Valvoja: Moderators
- h_lauri
- Viestit: 6744
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
156 1.9 jtd ja turbon letkut
Tosiaan joo etelän mies sanoi aamulla, että turbon letkussa on enemmän kuin kaksi reikää ja vihellys syntyy siitä, lisähaittana tehottomuus. Hakemalla koetin haeskella, olisiko täällä ollut valmista ketjua aiheesta, mutta tällä kertaa etsivä ei löytänyt.
Potentiaalinen asentaja ihmetteli äsken, onko letku vakiokamaa vai pitääkö osia alkaa tilailemaan lentorahtina Italiasta. Osannut siihen mitään vastata. Väittäisin letkun olevan näkyvillä, sen verran nopeasti diagnoosi tuli.
Onkos kellään valistunutta arvausta tuohon hankintakysymykseen tai empiirisesti hankittua kokemusta?
Potentiaalinen asentaja ihmetteli äsken, onko letku vakiokamaa vai pitääkö osia alkaa tilailemaan lentorahtina Italiasta. Osannut siihen mitään vastata. Väittäisin letkun olevan näkyvillä, sen verran nopeasti diagnoosi tuli.
Onkos kellään valistunutta arvausta tuohon hankintakysymykseen tai empiirisesti hankittua kokemusta?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11363
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kumpi letku on särki, turbolta coolerille menevä joka siis luuraa konehuoneen alaosassa vai coolerilta imusarjaan menevä joka pötköttää vasemman "sisälokasuojan" päällä?
Esmes Italia Ricambilta saa alkuperäisiä letkuja, silikoni-Samcoja Alfa Workshopista. Jos on kiire niin Autokeskuksella saattaa olla joku tuubi hyllyssä, hinta tosin on vähän suolaisempi.
Esmes Italia Ricambilta saa alkuperäisiä letkuja, silikoni-Samcoja Alfa Workshopista. Jos on kiire niin Autokeskuksella saattaa olla joku tuubi hyllyssä, hinta tosin on vähän suolaisempi.
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6744
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Kiitos!
En aamulla tajunnut kysyä.
Varmaan nuo huomenna vielä muistavat, jos soitan ja kysyn.
Epäilen, että alempi, koska päättelivät öljyroiskeiden hapertaneen ja sisälokarin päällä luikertavaa kahtelin enkä sitä vuotavaksi ollut havaitsevinani.
CARFfilaisethan saavat AK:sta alennusta osista vai miten se meni. Suolaisuutta se ei ehkä hinnoista paljoa poista...
En aamulla tajunnut kysyä.

Epäilen, että alempi, koska päättelivät öljyroiskeiden hapertaneen ja sisälokarin päällä luikertavaa kahtelin enkä sitä vuotavaksi ollut havaitsevinani.
CARFfilaisethan saavat AK:sta alennusta osista vai miten se meni. Suolaisuutta se ei ehkä hinnoista paljoa poista...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11363
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Ei ne AK:n letkutkaan nyt kultaa ja kuukiviä maksaneet.
Ainakin JTDm:ssä on tyyppivikana tuon alemman letkun hiertyminen vaihdelaatikon pulttia vasten, en tiedä onko kahdeksanventtiilisissä (eli viisivaihteisissa) sama juttu. Samcon letkussa on uhrattu asialle ajatus ja se ei pääse päättämään päiviään ennenaikaisesti.
Ainakin JTDm:ssä on tyyppivikana tuon alemman letkun hiertyminen vaihdelaatikon pulttia vasten, en tiedä onko kahdeksanventtiilisissä (eli viisivaihteisissa) sama juttu. Samcon letkussa on uhrattu asialle ajatus ja se ei pääse päättämään päiviään ennenaikaisesti.
- Epäkelpokeräilijä -