FiatEcuScan ja 64-bittinen Windows 7, mikä piuha

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

FiatEcuScan ja 64-bittinen Windows 7, mikä piuha

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

FiatEcuScan softa tuntuu toimivan 64-bittisessä Windows 7:ssa, mutta mikä piuha olisi passeli huomioiden, ettei ole rautasarjaporttia läppärissä?

Kaverilla on VAG-COM piuha jossa itsessään se USB-RS232 muunnin, mutta nuo on tunnetusti hankalia, vai ovatko?
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15178
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onhan noita aivan virallisiakin USB-häkkyröitä, jotka jotkut toimivat paremmin kuin toiset. Itselläni on ELM 327 v1.5a (tuommosta ei varmaan vieläkään oikeasti edes ole), eli kiinawarechippi. Hyvin toimii USB:n läpi tuollakin kyllä, kunhan vaan riittää Fiatecuscan :)

Noi hyvät konvertterit toimii aivan loistavasti ja kommunikaation/protokollan/ohjelman kannalta kyseessä ei ole USB, vaan RS232 vaikka se USB:n kautta laitetaankin. Eri asia on sitten nämä halvat viritykset joissa välissä ei ole minkään sortin konvertteria edes, eli on vaan solmittu piuhoja ristiin ja lätkästy USB-piuhaan kiinni asenteella "kyllä se toimii... ehkä" ja sitten vielä purkattu joku hirveä ajurihirvitys siihen - ne toimii, jos toimii silloin kun ne toimii :P

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Joo, sarjaliikenne sinänsä on suht tuttua duunin kautta ja kyllähän noita toimivia USB/RS-232 konverttereita on (esim. Digi) mutta noiden halpismuuntimien kanssa on ongelma, juontaa juurensa emulointisoftaan joka ei emluloin sarjaliikennettä täsmälleen oikein. Toki läppäreihin saa PCMCIA/PC Expressja CF-paikkoihin ihan "rauta"sarjaportteja, jolloin ongelmaa ei ole ja onpa markkinoilla toki uusia rautasarjaportilla oleviakin läppäreitä. Teollisuusautomaatiopuolella (ja monessa muussakin kohteessa toki) näille on edelleen paljon kysyntää.

Tuo kaverin VAG-COM piuha lieneekin juuri tuollain kuvaamasi piuhatinaushässäkkä mutta kokeilemallahan se selviää.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Maunu
Viestit: 3655
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

ehdottomasti usb piuha jolloin sarjaliikenteen nopeus riittää. 156:seen tarvit sekä elm että k-line johdot jos haluat käyttää kaikkia ominaisuuksia. Elm moottorille ja k-line airbagille ym muille lisälaitteille. Elm sopii can väylän autoihin esim 159.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
mutt
Viestit: 5863
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Halvin löydetty VAG-COM piuha on ainakin minulla toiminut ihan ok. Tarpeen mukaanhan se piuha pitää valita, eli sen mukaan, mitä autoja aikoo lukea. Kaikki ei ole luettavissa samalla piuhalla, esim. CAN-väylään on ihan turha yrittää VAG-COMilla.

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Lainasin kolleegalta tuollaista halpis vag-com piuhaa, rs-usb ajuri löytyi heti 64-bittiseen windowsiin ja kaikki toimi ilman ylimääräistä säätämistä.

P0420 on nyt poissa ja säästöä 40,00 eur testerimaksua.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Vastaa Viestiin