CARF ratapäivät
Valvoja: Moderators
CARF ratapäivät
Viikonlopun molempina päivinä la-su olisi ratakapinat. Kumpanakos päivänä porukka on tulossa? kaikki ei varmaan saa lupaa hallitukselta jäädä yön yli
Itse ajattelin lauantaita. Täsmennetään nyt että la on 12.6
Itse ajattelin lauantaita. Täsmennetään nyt että la on 12.6
Makaroonia jo vuodesta -98
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos ajaa alta kahdeksankympin niin on sitäkin suurempi syy vetää potta päähän kun saattaa jäädä jalkoihin. Kaikille vain kypärä päähän.niki kirjoitti:Pitää ottaa kypärä, ellei aio huristella radalla alta kahdeksaakymppiä.
Ja jos meinaa siellä koko päivää olla niin ainakin juotavaa mukaan, pikku kioski löytyy niin saa ainakin kahvia.
Tärkein ehkä hyvä mieli Itse tulen vaihtelevalla mielenalallani ihmettelemään luultavasti lauantaina. Mitä ilmeisemmin tulen olemaan huonolla tuulella koska ei ole millä ajaa radalla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11333
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Mitä mitä? Tässähän on vielä hyvin aikaa vaihtaa jarrunesteet ja katsoa palojen kunto. Mulla taas olisi 75:n kardaani- ja laatikkoremppa ennen lauantaita. Onneksi on lomaa, mutta saas nähdä ehtiikö ollenkaan nukkumaan :-)Wille kirjoitti:Mieli tekis kovasti, mutta ei taida 33:n jarrut kestää kun ekan jarrutuksen.. :?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sama kiinnostaisi muakin. Varsinaiset 25-vuotispippalot menevät multa ohi mutta kai sentään radalle pääsee ilman ennakkoilmoittautumista? Tietääkö Rolle?pee kirjoitti:Liekö siis kukaan kysynyt pääseekö radalle ilman ennakkoilmoittautumista?
Saas nyt nähdä kuinka siellä uskaltaa edes pärtsäillä kun auto ei ole ihan iskussa. Taitaa olla kytkimen työsylinteri huonona kun kytkin ei aina oikein tunnu irrottavan, täytyy yrittää saada (edes) tuo kondikseen ennen viikonloppua. Tällä hetkellä on nimittäin vähän hankalaa saada pykällettyä pienemmälle sorvaamatta hammaspyöriä.
Lisäksi tarttis vaihtaa imunokan ajoituksensäädin, kone- ja laatikkoöljyt ja jarrunesteet. Mutta kai noilla vanhoillakin muutaman kierroksen suhaa kunhan ei verenmaku suussa aja.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juuei tarvii niille erikseen ilmoittautua. Tiedottaminen taas korkealla tasolla ollut.. Tuo infokirjehän tuli sen jälkeen kun ilmoittautumisaika oli jo mennyt umpeenScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sama kiinnostaisi muakin. Varsinaiset 25-vuotispippalot menevät multa ohi mutta kai sentään radalle pääsee ilman ennakkoilmoittautumista? Tietääkö Rolle?
Ja sitten loppuu se selittely, on tässä tullut ajettua kahdella eri autolla radalla jotka molemmat oli missälie kunnossa mutta hyvin ne kestää ja sen mukaan ajaa. Ei muuta kuin baaanalle
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos haluaa radalle eikä ole CARF:in jäsen on hinta ollut tupla, eli 20e per ratapäivä. Tuskin tarvii nytkään maksaa kymppiä enempää jäsenenä jos vain yhden päivän tulee huristelemaan mutta en mene varmaksi sanomaan.Wille kirjoitti:Mitäs toi lysti muuten maksaa ja pitääkö olla CARFin jäsen jotta pääsee kanttailemaan?
Käyt suolenkillä kalassa?Sunnuntaiksi tulen mökiltä venetraileri perässä paikalle. Saisikohan sen kanssa vetää muutaman kierroksen
Hyvä idea . Pitää tuoda se tänne Espooseen vähän remonttiin, koska isukki onnistui katkaisemaan siitä ohjausvaijerin ja tuli hankkitua myös siihen vähän uudempi ja isompi kone. Menipäs ohi aiheen....Rolle kirjoitti:Käyt suolenkillä kalassa?
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Alfachallange -ajaja Mikko Heino esittelee kalustoa 12-13.6 Ahvenistolla. Näytöksenä hän on luvannut ajaa AutoDelta GTA:lla Alfacup pohjat...
Mitäs aikoja veikkaatte?
Mulla ei ole MITÄÄN hajua edes sport 2000 -autojen kierrosajoista Apparalla saatika sitten jonkun AutoDelta Gta:n. En tiedä myöskään kyseisestä autosta taikka kuljettajasta tuon taivaallista. Villi arvaukseni on tommonen 1.27
Mitäs aikoja veikkaatte?
Mulla ei ole MITÄÄN hajua edes sport 2000 -autojen kierrosajoista Apparalla saatika sitten jonkun AutoDelta Gta:n. En tiedä myöskään kyseisestä autosta taikka kuljettajasta tuon taivaallista. Villi arvaukseni on tommonen 1.27
Viimeksi muokannut Abarth, 09 Kesä 2004, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pikemminkin lähempänä 1:26:ttä... jos slikseillä pääsee ajamaan. Alfacup pohjiahan ei slikseillä saa ajaa
Kovempaa tuolla varmaankin mennään kun yleensä sport 2000:lla. Tehoa on saman verran mutta renkaiden pito on parempi. Vielä kun Mikko on ajajana parhaiden joukossa.
Kovempaa tuolla varmaankin mennään kun yleensä sport 2000:lla. Tehoa on saman verran mutta renkaiden pito on parempi. Vielä kun Mikko on ajajana parhaiden joukossa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Alunperin piti kyydittää satunnaisia onnekkaita, olisi maksanut miljoonia. Paljonkohan "firman" rahoja tuolle nyt työnnetään siitä että ajaa yhden kierroksenAbarth kirjoitti:Alfachallange -ajaja Mikko Heino esittelee kalustoa 11-12.6 Ahvenistolla. Näytöksenä hän on luvannut ajaa AutoDelta GTA:lla Alfacup pohjat...
Abarth kirjoitti:Alfachallange -ajaja Mikko Heino esittelee kalustoa 11-12.6 Ahvenistolla. Näytöksenä hän on luvannut ajaa AutoDelta GTA:lla Alfacup pohjat...
Mitäs aikoja veikkaatte?
Mulla ei ole MITÄÄN hajua edes sport 2000 -autojen kierrosajoista Apparalla saatika sitten jonkun AutoDelta Gta:n. Villi arvaukseni on tommonen 1.27
11 Mika Salo 1:23.682 Audi A4 viimeisin super/sport 2000 kisa ahvenistolla. Tarkoittaako tuo että Heino ajaa 156 GTA:lla siis samanlaisella jolla ajetaan ETCC sarjaa?
European Alfa Challenge 147 GTA
Eli kesympi luonteeltaan kuin ETCC 156 GTA:t vastaa Sport 2000:sta muuten, mutta on julmemman näköinen ja isommat renkaat.
Speksit:
Alfa 147 Cup
The Alfa 147 GTA Cup: more than 220 horsepower, 6-speed sequential transmission and the aggressive styling of a great sports car. A car designed and built by a Brand that is the undisputed champion on the track.
The new calendar is already packed with important dates and, for younger fans, even new opportunities: the chance to aspire to a future as a professional driver, thanks to the prizes on offer for the Under 25s section
Technical specifications
Engine
- front transverse, 4 cylinders in line
- 2.0 Twin Spark 16V
- modified variable geometry ducts
- new exhaust system
- new camshafts
Engine capacity 1970 cc
Bore by stroke 83 x 91 mm
Compression ratio 12 : 1
Power output oltre 220 CV
Torque - over210 Nm
- Fuel supply
- injection ignition integrated system
Air intake variable geometry
Clutch sintered single disc
Trasmission N. Technology 6-speed gearbox + reverse
- sequential with front engagement
N. Technology self-blocking differential
- a lamelle
- new reinforced axle shafts
Brakes with brakeforce distributor front: Brembo with 4-cylinder calipers, disc diameter 305 mm rear: 1-cylinder calipers, discs diameter 251 mm
Steering Power-assisted rack and pinion with hydraulic pump
Chassis lightened, with N. Technology integrated roll-bar
Suspension with Teflon and bronze bushings on arms front: deformable wishbone, Bilstein adjustable shock-absorbers, Eibach springs, 28 mm diameter anti-roll bar rear: McPherson, Bilstein adjustable shock-absorbers, Eibach springs, adjustable 18 mm diameter anti-roll bar.
Wheels aluminum alloy OZ 9 x 17 slick 8 x 17 rain
Tires Michelin 24/61 - 17 slick 20/62 - 17 rain
Special Parts integrated digital instrument panel new front spoiler in composite material with adjustable splitter rear fin in composite material windows in lexan thermic windscreen
Body GTA look
Weight 1000 Kg
Eli kesympi luonteeltaan kuin ETCC 156 GTA:t vastaa Sport 2000:sta muuten, mutta on julmemman näköinen ja isommat renkaat.
Speksit:
Alfa 147 Cup
The Alfa 147 GTA Cup: more than 220 horsepower, 6-speed sequential transmission and the aggressive styling of a great sports car. A car designed and built by a Brand that is the undisputed champion on the track.
The new calendar is already packed with important dates and, for younger fans, even new opportunities: the chance to aspire to a future as a professional driver, thanks to the prizes on offer for the Under 25s section
Technical specifications
Engine
- front transverse, 4 cylinders in line
- 2.0 Twin Spark 16V
- modified variable geometry ducts
- new exhaust system
- new camshafts
Engine capacity 1970 cc
Bore by stroke 83 x 91 mm
Compression ratio 12 : 1
Power output oltre 220 CV
Torque - over210 Nm
- Fuel supply
- injection ignition integrated system
Air intake variable geometry
Clutch sintered single disc
Trasmission N. Technology 6-speed gearbox + reverse
- sequential with front engagement
N. Technology self-blocking differential
- a lamelle
- new reinforced axle shafts
Brakes with brakeforce distributor front: Brembo with 4-cylinder calipers, disc diameter 305 mm rear: 1-cylinder calipers, discs diameter 251 mm
Steering Power-assisted rack and pinion with hydraulic pump
Chassis lightened, with N. Technology integrated roll-bar
Suspension with Teflon and bronze bushings on arms front: deformable wishbone, Bilstein adjustable shock-absorbers, Eibach springs, 28 mm diameter anti-roll bar rear: McPherson, Bilstein adjustable shock-absorbers, Eibach springs, adjustable 18 mm diameter anti-roll bar.
Wheels aluminum alloy OZ 9 x 17 slick 8 x 17 rain
Tires Michelin 24/61 - 17 slick 20/62 - 17 rain
Special Parts integrated digital instrument panel new front spoiler in composite material with adjustable splitter rear fin in composite material windows in lexan thermic windscreen
Body GTA look
Weight 1000 Kg
Viimeksi muokannut BSTR, 08 Kesä 2004, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Vähän arvostelukyvyn puutetta kerholta, jos tuosta hirveästi maksetaan IMHO. Eihän näytöskierroksesta edes näe muuta varikkoalueelta näkyvän osuuden. Luulisi, että mies voisi tulla omaa innostustaan mukaan tai ei ollenkaan.Rolle kirjoitti: Paljonkohan "firman" rahoja tuolle nyt työnnetään siitä että ajaa yhden kierroksen
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Olen kyllä pitkälti samaa mieltä tässä asiassa, jos kerho on tosiaan joutunut maksamaan tälle kaverille suhteellisen korkeita summia.. Toisaalta, jos kyseessä olisi kovin korkeat summat, niin enpä usko, että tällaista olisi hankittu. Toisaalta, kun synttäreitä vietetään, niin jotain on tietty oltavatv kirjoitti:
Vähän arvostelukyvyn puutetta kerholta, jos tuosta hirveästi maksetaan IMHO. Eihän näytöskierroksesta edes näe muuta varikkoalueelta näkyvän osuuden. Luulisi, että mies voisi tulla omaa innostustaan mukaan tai ei ollenkaan.
EDIT: 500 viestin rajakin näköjään pamahti rikki...
Ammattina autokauppa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo niin tuli, tai ainakin ihan viime hetkillä. Sähköpostia aiheesta oli kyllä tullut jo aikaisemmin, mutta enhän mä taas saanut aikaiseksi ilmoittautua ajoissaRolle kirjoitti:Juuei tarvii niille erikseen ilmoittautua. Tiedottaminen taas korkealla tasolla ollut.. Tuo infokirjehän tuli sen jälkeen kun ilmoittautumisaika oli jo mennyt umpeen
No hei, se sun 33 maksoi varmaan saman verran kuin tuo mun vaihdelaatikkoni joka on nyt vaarassa porsiaRolle kirjoitti:Ja sitten loppuu se selittely, on tässä tullut ajettua kahdella eri autolla radalla jotka molemmat oli missälie kunnossa mutta hyvin ne kestää ja sen mukaan ajaa. Ei muuta kuin baaanalle
Mutta kyllä paikalle tullaan joka tapauksessa. Just hain MonoNjetistä litkua jos jonkinmoista, tarkoitus olisi saada moottori- ja vaihteistoöljyt ja jarrunesteet vaihdettua ennen viikonloppua ja sille kytkimellekin pitäisi jotain tehdä. Oikeastaan olin päättänyt jo että annan lutraamiset muiden huoleksi, mutta jotenkin se mieli muuttui: Paikallisen nyrkkipajan arvio öljyjen ja jarrunesteiden vaihdosta 250 euroa Jos nyt pytty Rally Formulaa maksaa kolmekymppiä ja risat ja loput kurat joitakin kymppejä, niin kyllä minä tuolla erotuksella jo vähän lutaan.
Se ajoituksensäädin nyt vähintään jää vaihtamatta kun ei ole palikka vielä tullut Englannista. Mutta ei se tuolla taida niin haitata, kunhan vähän kalkattaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En nyt tiedä mitä on maksettu ja onko maksettu mitään, mutta kun siitä oli puhetta ensimmäisen kerran niin sovittiin ettei kaveri tule koska maksaisi liikaa. Tai ei sitä ollu vastaan kuin minä ja toinen mutta niin silloin päätettiin. Uusi hallitus näköjään muuttanut suunnitelmia. Silloin itse ehdotin että kaikki vuoden Il biscione numerot ennemmin nelivärinä koko lehti niin saa muutkin jotain iloa rahoista kuin ne jotka tulevat ratapäiville ja vielä sattuvat pääsemään kyytiin.. Toinen vaihtoehto olisi ollut subventoida (enemmän) tuota iltapaketin hintaa niin olisi tullut varmaan enemmän ihmisiä kun rahaa kuitenkin haluttiin käyttää.
Eli se siitä spekuloinnista, täytyy tiedustella pojilta mikä on homman nimi ei tarvitse arvata.
Eli se siitä spekuloinnista, täytyy tiedustella pojilta mikä on homman nimi ei tarvitse arvata.
Nojoo, Q4:sen hinnalla olisi jo sitten saanut vähän enemmän siihen sun kärryynScuderia Rasvanäppi kirjoitti:No hei, se sun 33 maksoi varmaan saman verran kuin tuo mun vaihdelaatikkoni joka on nyt vaarassa porsia
Minä tulen vasta sunnuntaina pelipaikalle, että toivottavasti teidän autot on vielä ehjänä paikalla
Lauantaille pukkaa hesan keikka, jotkut häät siellä, jonne on PAKKO mennä (emäntä sanoi )
Tuleepi kiireinen viikonloppu, kun saa ajella ristiin rastiin ympäri suomea
Elikkä sunnuntaina paikalla olevat näemme silloin
Lauantaille pukkaa hesan keikka, jotkut häät siellä, jonne on PAKKO mennä (emäntä sanoi )
Tuleepi kiireinen viikonloppu, kun saa ajella ristiin rastiin ympäri suomea
Elikkä sunnuntaina paikalla olevat näemme silloin
Follow the leader... Tai siis follow the fastest carRoach kirjoitti:Sopii mainiosti. Toivottavasti joku löytää tällä kertaa ensimmäisellä yrityksellä perillepuuha kirjoitti:Jos herroille Roach ja Niki sopii, niin ajellaan taas peräkkäin pelipaikalle.
Olen rymynnyt paikan läpi jo kyllästymiseen saakka.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Sopii vallan mainiosti! Itsekin käväisi tuo Liedon Shell mielessä postauksen jälkeen.. Yhdeksältä siis nähdään! Onko sulle OK Roach?puuha kirjoitti:Roach, Niki: Miten olis Liedon Shell klo 09 ?
Siitä pääsee sitten suoraan eteenpäin kohti H:li.
Itse kun vaihdoin tuota "nukkuma" paikkaa niin mitä sitä turhaa orikedolle ajelemaan...
Pojat ilmoittelee sopiiko?!?!
Ammattina autokauppa
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Turhankin.. Kyllä siellä tulee äitiä ikävä kun painaa käyttöautolla niiden kaiteiden välissä ja miettii jatkuvasti, millaista jälkeä autoon kaiteista tulisi... Eikö 70 luvulla ole ajateltu ulosajoalueita laisinkaan? (serkku osti juuri 33:n, pitäisköhän lainata, kun sillä niitä autoja riittää)Savo kirjoitti:Iisisti Ahvenistolle, varovasti Ahvenistolla. Ne kaiteet, ne kaiteet on niiiin lähellä.Jappe kirjoitti:Iisisti Ahvenistolle, kovaa Ahvenistolla
Onneksi sekä lauantaille, että sunnuntaille on luvattu puolipilvistä ja aurinkoista säätä!
Ammattina autokauppa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niinhän ne väittää, mutta mitä väliä sillä on onko 20mm vai 20m kaiteisiin jos sinne ei meinaa ajaa? Ja mitkä kaiteet siinä niin pelottaa? Eihän siinä ole kuin pääsuoran päässä jos unohtaa jarruttaa kokonaan tai sitten varikkosuoran jälkeisen nyppylän jälkeen jos unohtaa rattia kääntää.Savo kirjoitti:Ne kaiteet, ne kaiteet on niiiin lähellä.
Legendaa koko homma sanon minä.
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ääähää.. jätkä ajaa vaan niin hiljaa ettei pelit vaan lähe käsistäRolle kirjoitti:
Niinhän ne väittää, mutta mitä väliä sillä on onko 20mm vai 20m kaiteisiin jos sinne ei meinaa ajaa? Ja mitkä kaiteet siinä niin pelottaa? Eihän siinä ole kuin pääsuoran päässä jos unohtaa jarruttaa kokonaan tai sitten varikkosuoran jälkeisen nyppylän jälkeen jos unohtaa rattia kääntää.
Legendaa koko homma sanon minä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nimenomaan, jos arviontikykyä ei löydy sen vertaa ettei osaa olla osumatta kaiteisiin niin miten sitten uskaltaa ajaa yleisen liikenteen seassaAbarth kirjoitti:Ääähää.. jätkä ajaa vaan niin hiljaa ettei pelit vaan lähe käsistä
Toki aina voi virheitä sattua tai auto hajota väärässä kohtaa, mutta niin voi joku rattijuoppokin tulla kylkeen.
Ei ollut tarkoitus elvistellä tai vittuilla vaan kannustaa ihmisiä kokeilemaan. Helvetin hauskaa vaikkei päivän nopeinta aikaa ajaisikaan, tai edes toiseksi nopeinta. Parasta on taas mennä jonkun kyytiin joka radan osaa, ottaa joku kyytiin joka voi vähän neuvoa millä vaihteella/miten kovaa suunnilleen voi tulla. Ainahan siellä letkassa ajetaan alussa mutta kolme ekaa auto pysyy suunnilleen ajolinjoilla sen jälkeen menee miten sattuu..